Barboros Bulvarının meyilli olmasından dolayı bulvarda baştan aşağıya dik giden bir metro hattı yapılması zor görünüyor. Acaba %50 metro % 50 füniküler olacak şekilde füniküler+metro karışımı bir sistem olabilir mi?
1-Beşiktaş-Yıldız arası füniküler sistem ile kat edilecek. Makara sistemi olacak. Çelik Halat ile Çekmeli Hat olacak.
2-Yıldız-Zincirlikuyu arası metro olacak. Beşiktaş'tan Yıldız'a çekmeli sistem ile gelen aracın, makara sistemi otomatik olarak demonte edilip aynı araç Zincirlikuyu'ya metro gibi devam edecek.
a-Her iki sistemde de hat % 100 yer altından gidecek.
b-Yolcular kesinlikle aktarma yapmayacaklar
c-Demonte sistemi Yıldız'da kurgulanacak. Otomatik olacak. Ya da tamamen demonte olmas, çelik halat pasif de kalabilir.
d-Kabataş Tramvayı'nın Beşiktaş'a uzatılması konusundaki ısrarımız değişmiyor.
ist-F.06 » Beşiktaş'a Füniküler+Metro Çözüm
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Böyle bir sistemin senin dedigin sekilde olanini hic duymadim olduguna da ihtimal vermiyorum cünkü halat in kuple ve dekuple islemini otomatige baglamak ne kadar gercekci, simdi sen ERP ci oldugun icin program mantigi ile düsünüyorsun ama bu isin bir de mekanik yönü var?
Fakat bahsettigin sistemin benzerleri yanlis hatirlamiyor isem Isvicre de var bunun cevabini bize Basar verebilir, oradaki sistemde araclarin altinda bir disli sistem var yerde de raylarin arasinda bu disliye gecen baska bir disli grubu, arac normal cer gücü ile tekerleri ile birlikte bu disli sistemide döndürerek kuvvet aliyor ve tirmaniyor, asiri rampa olan bölüm bittiginde sadece boji kuvveti ile yoluna devam ediyor, senin önerin olan sistemin bir yer alti sistemi oldugu ve kusursuz bir sinüs cizerek yükselebilecegini varsayarsak alttaki disli sistemi degilde celik zincir sistemi olabilir bu zincir sistemide aracin ortalama hizi ile paralel bir hizda yukarida dogru hareket eder ve aracin cekisine katkida bulunur, burada bence yolculuk konforunu etkileyen yogun bir ses olacaktir gerisi hakkinda simdilik bir fikrim yok biraz Brain Storm yapalim
Fakat bahsettigin sistemin benzerleri yanlis hatirlamiyor isem Isvicre de var bunun cevabini bize Basar verebilir, oradaki sistemde araclarin altinda bir disli sistem var yerde de raylarin arasinda bu disliye gecen baska bir disli grubu, arac normal cer gücü ile tekerleri ile birlikte bu disli sistemide döndürerek kuvvet aliyor ve tirmaniyor, asiri rampa olan bölüm bittiginde sadece boji kuvveti ile yoluna devam ediyor, senin önerin olan sistemin bir yer alti sistemi oldugu ve kusursuz bir sinüs cizerek yükselebilecegini varsayarsak alttaki disli sistemi degilde celik zincir sistemi olabilir bu zincir sistemide aracin ortalama hizi ile paralel bir hizda yukarida dogru hareket eder ve aracin cekisine katkida bulunur, burada bence yolculuk konforunu etkileyen yogun bir ses olacaktir gerisi hakkinda simdilik bir fikrim yok biraz Brain Storm yapalim
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Tamam abi işte, dişli sistemi biraz daha geliştirerek rampayı katetmesi sağlanır. Yıldız'a gelince normal gücü ile Zincirlikuyu'ya çıkabilir. Yıldız-Zincirlikuyu arası eğimi problem çıkarmayacak kadar güzel. Eğim sorunu; Yıldız-Beşiktaş arasında.Esat yazdı: Fakat bahsettigin sistemin benzerleri yanlis hatirlamiyor isem Isvicre de var bunun cevabini bize Basar verebilir, oradaki sistemde araclarin altinda bir disli sistem var yerde de raylarin arasinda bu disliye gecen baska bir disli grubu, arac normal cer gücü ile tekerleri ile birlikte bu disli sistemide döndürerek kuvvet aliyor ve tirmaniyor, asiri rampa olan bölüm bittiginde sadece boji kuvveti ile yoluna devam ediyor,
Ve her iki istasyonun arası 900-1.000 m arasında. Toplam 1.900-2.000 m'lik bir hat. Sistemi daha da zenginleştirerek metro tadında Zincirlikuyu'dan ileriye mesela Etiler ve Boğaziçi Üniversitesi civarına devam ettirebiliriz. Al sana BEŞİKTAŞ-RUMELİHİSARI METRO HATTI
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1599
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Bu önerilen sisteme en yakın olabilecek (benim bildiğim) Trieste Opicina füniküler-tramvayıdır.
Bu sistemde; yokuşu önüne bağlanan bir kablolu çekici yardımı ile çıkan tramvay,yokuş bittiği zaman çekiciden ayrılıp kendi katenerini kullanarak normal tramvay gibi gideceği yere kadar gidiyor.
Bu İstanbul Beşiktaş'ın yoğunluğuna çözüm olur mu bilmem, belki geliştirilip
uygulanabilir ama zor gibi.
Bu sistemde; yokuşu önüne bağlanan bir kablolu çekici yardımı ile çıkan tramvay,yokuş bittiği zaman çekiciden ayrılıp kendi katenerini kullanarak normal tramvay gibi gideceği yere kadar gidiyor.
Bu İstanbul Beşiktaş'ın yoğunluğuna çözüm olur mu bilmem, belki geliştirilip
uygulanabilir ama zor gibi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Himm Kemal abimin örnegi kafamda bir isik cakti, benzer bir sistem de burada Avusturya da var ismi Salamander Bahn, Kertenkele Tren gibi bir sey yani bu isim aracin tipi ve verilen renkten sanirim asagida disli sistemler ile ilgili almanca bir döküman var fikir sahibi olmanizi saglayabilir, Salamander Bahn isigi neden cakti derseniz Kemal abinin yükledigi resimdekine benzer bir aparat bu aracta da var ama benzer ya da ayni bir sistemmi bilmiyorum tek anladigim bunun da disli sistem ile calistigi oldu.
http://www.schmalspur-europa.at/schmal_Zahnst.-Syst.pdf
http://www.schneebergbahn.at
Bu Salamander alttaki de eski zahnrad bahn
http://www.schmalspur-europa.at/schmal_Zahnst.-Syst.pdf
http://www.schneebergbahn.at
Bu Salamander alttaki de eski zahnrad bahn
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Sonuçta önerim biraz ilgilenirse yapılabilir. Yıldız-Beşiktaş arası 900 m. Yıldız'dan 300 m inebilir metro. İnemediği 500-600 m olan kısma bu dişli sistemi yaparlar. Mükemmel olur. Buşvarı boylu boyuna kateden yeraltından giden raylı sistem.
Metrobüs e5'e yakışıyor ama buraya yakışırmı? Yakışmaz. Bulvarın orta refüjü AĞAÇ....Yıkmasınlar.
Metrobüs e5'e yakışıyor ama buraya yakışırmı? Yakışmaz. Bulvarın orta refüjü AĞAÇ....Yıkmasınlar.