Hepsine Metro demeli ve iş bitmeli. Nitekim o bir metro vagonu ya. O yüzden ... evet, aslında M1 olmalıydı

Onu değiştirmezsek artık, o zaman bari M3 demeli, Kabataş da M4. Yanılmıyorsam şimdi. Şu Esenler sapağı aklımda değil şu an.
Bir sistem karsilastirmasi yapmak gerekir ise Basar seninde bildigin uzere bizim mihenk kabul ettigimiz kentlerde de funiküler sistemler metro klasmaninda degerlendirilmemistir, Avusturya, Almanya ve Fransa gibi ulkelerde metro olarak adlandirilmamistir ve numaralandirmaya dahil edilmemistir, bizde ise maalesef herseyde oldugu gibi abartarak dünyanin 3. metrosu demisiz, bu yanlis, dünyanin 3. yolculu yer alti sistemidir ama metro degildir.
Eger bu sisteme göre modernize ediyor isek zaten funiküler sistemleri ayri gostermeliydik, nitekim oyle de yaptik, ama illa birilerini takip etmeyelim burada da biz bir standarda oturtalim der isek, numara ve kavram kargasalarindan uzaklastirmak icin metro olarak numaralandirmali idik bu acidan bakildiginda sistem su sekilde olmali idi.
M1 - Karaköy/Beyoglu Funikuler
M2 - Aksaray/Havalimani Metro
M3 - Taksim/4.Levent Metro
M4 - Taksim/Kabatas Funiküler
(T)1 - Taksim/Beyoglu Tramvay
(T)2 - Zeytinburnu/Kabatas Tramvay
(T)3 - Kadiköy/Moda Tramvay (Bu biraz celiskili eger 1960 lardaki guzergah ise (T)20 olmali degil ise 3)
(T)4 - Zeytinburnu/Bagcilar Tramvay
(T)5 - Edirnekapi/Sultanciftligi Tramvay
T leri bilerek parantez icine aldim aslinda tramvay sisteminde T harfi ile gostermek ogrenmis bir toplumda gereksiz bence, ayrica bence T2 icerisinde pik saatte calisan Cevizlibag/Beyazit hatti da biraz karisik yani 2 icinde yer alip A ya da B gibi bir numarasi mi olmali, baslibasina bir numarami olmali yoksa ayri numara verilmeden tarifedemi belirtirmeli?