ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
Metro İstasyonlarında yürüyen merdiven ve bantların bir kısmı bakım için devre dışında. Elbette arıza ve bakım olacak ama her arızalanan ünite haftalarca devre dışı kalıyor. Yedekparça yada finans sıkıntısı muhtemelen..
Kadıköy Metro istasyonunda, Ünalan ve Ayrılıkçeşmesi İstasyonları gibi "çıkış" yürüyen merdivenlerinin ikili yapılmaması büyük hata olmuş..
Kadıköy Metro istasyonunda, Ünalan ve Ayrılıkçeşmesi İstasyonları gibi "çıkış" yürüyen merdivenlerinin ikili yapılmaması büyük hata olmuş..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
İstanbul da yapılmış ve halen de ısrarla yapılmakta olan en büyük yanlış, geçenlerde yürüyün kalori yakın stickerları gördüm merdivenlerde, herhalde Kadıköy ve Taksim istasyonları hiç izlenmemiş bu çağda bir metropolde merdiven kullanımı beklemek çok abes bence. Söylediğinize katılıyorum, aynı hata Marmaray da da yapıldı, yetersiz inşaatlar nedeni ile 5-10 arası bir dönemde eski metro hatlarında ilave yürüyen merdiven inşaatları yapılacağını öngörüyorum.Kamil16 yazdı:Kadıköy Metro istasyonunda, Ünalan ve Ayrılıkçeşmesi İstasyonları gibi "çıkış" yürüyen merdivenlerinin ikili yapılmaması büyük hata olmuş..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
Bazıları, Paris'te de yürüyen merdiven yok diyor, ama orada tren genellikle yolun bir kat altında..
Bizde ise kuyu gibi aşağıya iniyoruz..
Bizde ise kuyu gibi aşağıya iniyoruz..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
Evet yok, Berlin de de yok ama gereken ve fiziken mümkün tüm istasyonlara takılıyor, o şehirlerde 50-60 yıl hatta neredeyse 100 yıl önce yapılmış sistemlerle mi kıyaslayacağızEngin Y yazdı:Bazıları, Paris'te de yürüyen merdiven yok diyor, ama orada tren genellikle yolun bir kat altında..
Bizde ise kuyu gibi aşağıya iniyoruz..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
Hah! Bir de o var abi..
Paris'te pek çok metro hattı yenileniyor..
Yenilenirken de bazı duraklar birkaç ay kapatılıyor ve yürüyen merdiven takılıyor..
Bu hatlar, 1908, 1914 gibi yıllarda inşa edilmiş..
Paris'te pek çok metro hattı yenileniyor..
Yenilenirken de bazı duraklar birkaç ay kapatılıyor ve yürüyen merdiven takılıyor..
Bu hatlar, 1908, 1914 gibi yıllarda inşa edilmiş..
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
M4 Kadıköy - Tavşantepe Metro İstasyonlarındaki özellik ile açık havaya çıkan yürüyen merdivenler sık sık arızalanıyor. Yapım süreci de 3-4 hafta sürüyor. Örneğin Küçükyalı'daki bu Merdiven en azından 3 Haftadır Arızalı. Anlamadığım konu, bu merdivenler iki yönlü çalışabiliyor olması gerek. Çıkış merdiveni arızalı ise iniş merdiveni çıkış olarak çalışabilse vatandaşın eziyeti ortadan kalkar..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
İBB Beyazmasa sağolsunlar, benim şikayetimi cevapladı ama benim sorumun cevabı yok..
Merdivenler iki yönlü çalışmıyor mu diyor sordum. Ama onlar başka türlü yanıtlamışlar..
Merdivenler iki yönlü çalışmıyor mu diyor sordum. Ama onlar başka türlü yanıtlamışlar..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattı
Yandex haritası üzerinde, Marmaray ile M4 arasındaki entegrasyonu ve her iki hattın hitap ettikleri semtleri görebilmemiz için haritaları aşağıya yapıştırıyorum..
Kaynak: https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 78543&z=14
Kaynak: https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 36008&z=14
Kaynak:https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 93298&z=14
Kaynak: https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 78543&z=14
Kaynak: https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 36008&z=14
Kaynak:https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 93298&z=14
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattı
Bildiğiniz gibi Kadıköy metrosunun Kadıköy istasyonu açıldığı günden bu yana istasyonda iki peron olmasına karşın tek perondan işliyor,
ara ara hep şikâyet konusu oldu bu durum ama eski yönetim yeterli yolcu talebi yok diye çift peronlu işletmeyi reddetti. Oysa bugün aldığım yanıtta "Kadıköy istasyonunun hat sonunda ray birleşmesi olmadığı için" tek peron üzerinden işletme yaptıklarını yazmışlar.
Kuyruk tünelleri hakkında bilgisi olan var mı?
Gerçekten çift peronlu işletme bir inşaat olmadan yapılamaz mı?
Durum böyleyse neden tek yerine çift peron var? Tek peron olup bir tarafı iniş, bir tarafı biniş olsaydı çok daha makul olmaz mıydı?
ara ara hep şikâyet konusu oldu bu durum ama eski yönetim yeterli yolcu talebi yok diye çift peronlu işletmeyi reddetti. Oysa bugün aldığım yanıtta "Kadıköy istasyonunun hat sonunda ray birleşmesi olmadığı için" tek peron üzerinden işletme yaptıklarını yazmışlar.
Kuyruk tünelleri hakkında bilgisi olan var mı?
Gerçekten çift peronlu işletme bir inşaat olmadan yapılamaz mı?
Durum böyleyse neden tek yerine çift peron var? Tek peron olup bir tarafı iniş, bir tarafı biniş olsaydı çok daha makul olmaz mıydı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattı
Bir kaç sorum olacakEdil Arda yazdı: ↑15 Eki Sal, 2019 19:11Bildiğiniz gibi Kadıköy metrosunun Kadıköy istasyonu açıldığı günden bu yana istasyonda iki peron olmasına karşın tek perondan işliyor,
ara ara hep şikâyet konusu oldu bu durum ama eski yönetim yeterli yolcu talebi yok diye çift peronlu işletmeyi reddetti. Oysa bugün aldığım yanıtta "Kadıköy istasyonunun hat sonunda ray birleşmesi olmadığı için" tek peron üzerinden işletme yaptıklarını yazmışlar.
Kuyruk tünelleri hakkında bilgisi olan var mı?
Gerçekten çift peronlu işletme bir inşaat olmadan yapılamaz mı?
Durum böyleyse neden tek yerine çift peron var? Tek peron olup bir tarafı iniş, bir tarafı biniş olsaydı çok daha makul olmaz mıydı?
* eski yönetim derken? İBB? Metro? Yeterli yolcu talebi olmaması cevabı bana biraz garip geldi açıkçası, kim veriyordu bu cevabı onu merak ettim.
* perondan sonra makas yok, makaslar Kadıköyden çıkış istikametinde yer alıyor, ki bu iki peronunda işlemesine engel bir durum değil, bu sadece bir işletme tercihi olabilir, eğer sefer sıklığı kurtarıyor ise tek perondan çalışılır
* iki peronunda çalışmasının avantajı nedir sizce? Neden iki peronda çalışmalı ve yukardaki soru ile birlikte düşünelim, ne avantajı olacak?
* bir de kadıköy istasyonuda hattaki diğer istasyonlar gibi aslında bir orta peron, yani sizin kast ettiğinizi düşündüğüm anlamda orada bir iki peron olayı zaten yok, (fiziki değil sanal olarak var) iki peron iki ayrı merdivenden, erişim bölgesinden varılan peronlardır, burada öyle bir durum yok. Ayrıca emin değilim ama Tavşantepe de bu şekilde çalışmıyor mu?
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattı
İki Peron Çalıştırmasını istememizin tek gerekçesi, Toplu Ulaşım Araçlarına binme-inme kültürümüzün halen yeterli seviye de olması nedeni iledir.Esat yazdı: ↑16 Eki Çrş, 2019 06:45* perondan sonra makas yok, makaslar Kadıköyden çıkış istikametinde yer alıyor, ki bu iki peronunda işlemesine engel bir durum değil, bu sadece bir işletme tercihi olabilir, eğer sefer sıklığı kurtarıyor ise tek perondan çalışılır
* iki peronunda çalışmasının avantajı nedir sizce? Neden iki peronda çalışmalı ve yukardaki soru ile birlikte düşünelim, ne avantajı olacak?
Tren, bir peron'da boşalır ve öbür peron'da insanlar biner. Böylece inmeye kalkanların önü, tren binecek olanlar tarafından kesilmemiş olur. Bu durumu hepimiz biliyoruz..
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattı
1- Evet, Ulaşım AŞ idi o zaman sanırım, Metro İstanbul olduktan sonra da yeterli talep yok yanıtını almış olabilirim.
2- Tek peronda binenler inenlere yol vermeden içeri dalmaya çalışıyor koltuk kapmak için, bu da arbedeye yol açıyor. Söğütlüçeşme'de metrobüsten inenlerle binenlerin aynı yerden bindiğini düşünün. O kadar hayvanca değil ama ona yakın. Özellikle yoğun saatlerde arbede olabiliyor.
3- Tavşantepe'yi bilmiyorum.
2- Tek peronda binenler inenlere yol vermeden içeri dalmaya çalışıyor koltuk kapmak için, bu da arbedeye yol açıyor. Söğütlüçeşme'de metrobüsten inenlerle binenlerin aynı yerden bindiğini düşünün. O kadar hayvanca değil ama ona yakın. Özellikle yoğun saatlerde arbede olabiliyor.
3- Tavşantepe'yi bilmiyorum.