ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı
- zafer94
- Aylık Paso
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04
bugün tam yedikez kullandım bu hattı
1 seferde ilk başbakandan yapılan ilk sefere bindim oturacak yer buldum ama bir amca geldi kaltım ama yaşlı bir kadın geldi bastonlu o kaptı sonra yaşlı amca başkasından yer istedi bende ayakta kaldım o amca kartala kadar sohbet ettik klima çalışmıyor gibi çok buharlanma oldu ama çok kalabalık değildi ama başbakandan sonraki sefer olduğu için tam 30dk bekledik kartala çıkarken benim geldiğim tren haberciler biniyordu çıkışda haberciler vardı haber yapıyorlardı
2 sefer kartaldan kadıköye bomboş geldim
3 sefer bostancıda bir işim vardı bir arkadaşla gittik bir adam çıktı pardon diyerek diyorum anadan doğdum ilk metroya biniyorum dedi herkezin içinde herkez güldü
4 sefer yenishradaki optimyuma gidim dedim gittim ama yenisahrada optinuma çok uzak durak buna bir çare bulsunlar
5 sefer kadıköy gittim profosyönel makinala fotograf çeken birilerini gördüm ön tarafını çekiyordu
6 sefer ünalan gidim dedim zaten metro parasızdı gittim ünalandan uzunçayır metrobüse çok uzun bir tünel vardı ordaki yürüyen banta çalışmıyordu zamanında kısalmıştı 24.00 yakındı ve bir adam gördüm engeldi 4 tekli motosiklete benzer bir araçlmetro binmişti çok şaşırdım ünalandan binmişti
7 kadıköye gittim odamada meyerse kadıköy gidiyormuş turkinelere kadar engeli asansörü çalışıyordu turkineden sonra engeli asansörü çalışmıyordu neyse yürüyen merdivene götürdük ön tarafdan ben birisi arka tarafdanda iki tuttu düşmesin diye neyse çıkardık engelli. 7 seferim böle oldu madem metro açıyorsun tam açın engeli asansörleri filan ayrılıkçeşmesi filan .
1 seferde ilk başbakandan yapılan ilk sefere bindim oturacak yer buldum ama bir amca geldi kaltım ama yaşlı bir kadın geldi bastonlu o kaptı sonra yaşlı amca başkasından yer istedi bende ayakta kaldım o amca kartala kadar sohbet ettik klima çalışmıyor gibi çok buharlanma oldu ama çok kalabalık değildi ama başbakandan sonraki sefer olduğu için tam 30dk bekledik kartala çıkarken benim geldiğim tren haberciler biniyordu çıkışda haberciler vardı haber yapıyorlardı
2 sefer kartaldan kadıköye bomboş geldim
3 sefer bostancıda bir işim vardı bir arkadaşla gittik bir adam çıktı pardon diyerek diyorum anadan doğdum ilk metroya biniyorum dedi herkezin içinde herkez güldü
4 sefer yenishradaki optimyuma gidim dedim gittim ama yenisahrada optinuma çok uzak durak buna bir çare bulsunlar
5 sefer kadıköy gittim profosyönel makinala fotograf çeken birilerini gördüm ön tarafını çekiyordu
6 sefer ünalan gidim dedim zaten metro parasızdı gittim ünalandan uzunçayır metrobüse çok uzun bir tünel vardı ordaki yürüyen banta çalışmıyordu zamanında kısalmıştı 24.00 yakındı ve bir adam gördüm engeldi 4 tekli motosiklete benzer bir araçlmetro binmişti çok şaşırdım ünalandan binmişti
7 kadıköye gittim odamada meyerse kadıköy gidiyormuş turkinelere kadar engeli asansörü çalışıyordu turkineden sonra engeli asansörü çalışmıyordu neyse yürüyen merdivene götürdük ön tarafdan ben birisi arka tarafdanda iki tuttu düşmesin diye neyse çıkardık engelli. 7 seferim böle oldu madem metro açıyorsun tam açın engeli asansörleri filan ayrılıkçeşmesi filan .
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18080
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eee hocam biz bunları dile getirirken ses çıkarmak lazım, bu konuları yazıp çiziyoruz, benim sürekli söylediğim şeyler bunlardır, metro eksik açılmasın derken dışarıdaki çiçek böcek, duvardaki fayansı kast etmiyorum, önce asansör ve yürüyen merdivenin sorunsuz olması lazım, şimdi ben biraz uzaktan yazdığım için çoğu kişi belki kızıyor ya da küçümsüyor ama zamanında bize öğretileni söylüyorum bir raylı sistemde metro aracı ne ise asansör ve yürüyen merdivende O dur, aynı değerde ve aynı dikkat ile işletilmek zorundadır çünkü yolcuyu taşır.zafer94 yazdı:bir adam gördüm engeldi 4 tekli motosiklete benzer bir araçla metro binmişti çok şaşırdım ünalandan binmişti meyerse kadıköy gidiyormuş turkinelere kadar engeli asansörü çalışıyordu turkineden sonra engeli asansörü çalışmıyordu neyse yürüyen merdivene götürdük ön tarafdan ben birisi arka tarafdanda iki tuttu düşmesin diye neyse çıkardık engelli. 7 seferim böle oldu madem metro açıyorsun tam açın engeli asansörleri filan ayrılıkçeşmesi filan .
Yanlız daha ilk günden 7 seferde iyi yani çok kullanmayın bozulacak :D
Şunu unutmayalım aksaklık, arıza her zaman olabilir, bunlar ileride de olacaktır, bana göre bu hat nerede ise eksiksiz açılmıştır, Ayrılıkçeşme nin durumu farklı onu hesaba katmıyorum. Ha istasyonda karşı duvarların işleri falan bitmemiş, Kemal abi de bir takım göze çarpan eksiklerden söz etti, onlarada göz yumacağız
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Anadolu Yakası'nın ilk metro hattı Kadıköy-Kartal metrosunun açılışını yaptı.
http://video.haberturk.com/haber/video/ ... inda/65511
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın trene binişi
http://videonuz.ensonhaber.com/izle/erd ... osunu-acti
http://video.haberturk.com/haber/video/ ... inda/65511
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın trene binişi
http://videonuz.ensonhaber.com/izle/erd ... osunu-acti
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 167
- Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30
Bugün öğle saatlerinde metro hattını kullanma fırsatı buldum. Ünalan - Kartal ve Kartal - Kadıköy olmak üzere iki kez bu hatta bindim. İzlenimlerim şöyle:
Ünalan İstasyonu'nun Peron ile Bilet Holü arasındaki merdivenlerin etrafı kaplanmamış. Simsiyah duruyor orada. Ayrıca Metrobüs ile İstasyon arasında uzun bir mesafe var.
Hattaki istasyonlara bakarsak güzel dekore edilmiş. Üç renk var kahverengi,yeşil ve mavi. Yolcular hatta pek alışmadığı için sadece Kartal, Kozyatağı ve Kadıköy'de yoğunluk vardı. İstasyonlar arası mesafe daha uzun bence.
Araçlar güzel dekore edilmişti. İstasyon Göstergesi'nin ledli olması sayesinde "İki led sonra istasyona ulaşacağız " diyebiliyorsunuz. Araçlar 80 km/h hıza kadar çıkabiliyor. Araç hızlandıkça metronun daha iyi bir ulaşım aracı olduğunu anlıyorsunuz.
Genel olarak bu hat Anadolu Yakası için hayırlı olsun!
Not: Başta fotoğrafları yüklemeye çalıştım ama olmadı. Daha sonra tekrar deneyeceğim
Ünalan İstasyonu'nun Peron ile Bilet Holü arasındaki merdivenlerin etrafı kaplanmamış. Simsiyah duruyor orada. Ayrıca Metrobüs ile İstasyon arasında uzun bir mesafe var.
Hattaki istasyonlara bakarsak güzel dekore edilmiş. Üç renk var kahverengi,yeşil ve mavi. Yolcular hatta pek alışmadığı için sadece Kartal, Kozyatağı ve Kadıköy'de yoğunluk vardı. İstasyonlar arası mesafe daha uzun bence.
Araçlar güzel dekore edilmişti. İstasyon Göstergesi'nin ledli olması sayesinde "İki led sonra istasyona ulaşacağız " diyebiliyorsunuz. Araçlar 80 km/h hıza kadar çıkabiliyor. Araç hızlandıkça metronun daha iyi bir ulaşım aracı olduğunu anlıyorsunuz.
Genel olarak bu hat Anadolu Yakası için hayırlı olsun!
Not: Başta fotoğrafları yüklemeye çalıştım ama olmadı. Daha sonra tekrar deneyeceğim
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18080
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu arada Sn. Başbakan'ın kullandığı ilk araç ile hattın hız rekoruda kırılmış oldu gerçi denemelerde bu süre yapılmış olabilir belki bilmiyorum ama araba kullanmayı sevdiği gibi metro kullandığı gerçek biraz hızlı. Tabi bu süre konusu biraz havada tek yönde 29 dk. mı 32 dk. mı kavgası var şimdide Başbakan Erdoğan bunu istasyonlarda durmayarak ve 80km/s ye çıkarak 22 dk. ya düşürmüş, vakit nakittir.
http://networkedblogs.com/B7hrA
http://networkedblogs.com/B7hrA
Kadıköy-Kartal arası yerin 40 metre altında seyahat 32 dakika sürüyor. Ancak ilk metro seferinin makinisti Başbakan Recep Tayyip Erdoğan olunca süre 22 dakikaya indi. Duruklarda durmayan Erdoğan, anonsları kendi yaptı. İlk kez metroyu kullanan vatandaşlarsa sürenin kısalığından daha çok trenlerin serinliğinden memnundu. Hatıra fotoğrafı çektirenler, heyecandan alkışlayanlar, hatta Başbakan’ın anons sesini telefonla arkadaşlarına dinletenler bile vardı.
Temeli 29 Ocak 2005’te atılan ve 7 yıl inşaatı süren metro için büyük bir açılış düzenlendi. Başbakan Erdoğan , bakanlar ve milletvekilleri açılışın ardından metronun ilk seferine bindiler. Trenlerin sürücüsü olmayacağı söylendi. Ancak ilk seferinde metroyu Erdoğan kullandı. Başbakan zaman zaman 80 kilometre hıza çıktı. 16 durağı bulunan metronun 12. durağı Esenkent’e kadar Erdoğan kendisi anons yaptı. “Acıbadem’i geçtik, Ünalan’a ilerliyoruz”, “Ve şimdi de Maltepe’ye geldik”, “Şu anda 70 kilometre hızla ilerliyoruz, şimdi de 80 kilometreye çıktık” anonslarıyla treni kullanan Başbakan, bir ara deneme amaçlı treni durdurdu. Kadıköy’den kalkan tren Kartal’a kadar hiçbir durakta durmadı. Bu şekilde Kartal’a 22 dakikada ulaşıldı.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bugün ben de saat tuttum, Kartal'da kapıların kapanması ve Kadıköy'de açılması arasında geçen süre tam olarak 31 dakika 2 saniye. Güzergahta ulaşılan en yüksek hız 86 km ve hemen hemen tüm istasyonlar arası 2 dk civarında. Küçükyalı-Bostancı arası 3 dk sürüyor, Maltepe-Küçükyalı arası da 3 dk'ya yakın sürüyor. Bazı istasyonlar arası ise 2 dk'dan biraz daha kısa, misal Göztepe-Ünalan. Her istasyonda kapıların açılması ve kapanması için 30 saniye bekliyorlar, daha kısa bekledikleri olmadı ama yanılmıyorsam 2 istasyonda kapılar 2.defa açılıp kapanmak zorunda kalındı.
Halkın bu kadar meraklı olacağı aklımın ucundan geçmezdi, elinde fenerle klimaların içine bakanlar bile gördüm, ayrıca Moskova metrosu da uçak gibiymiş, bu metro kağnı kalıyormuş...
Halkın bu kadar meraklı olacağı aklımın ucundan geçmezdi, elinde fenerle klimaların içine bakanlar bile gördüm, ayrıca Moskova metrosu da uçak gibiymiş, bu metro kağnı kalıyormuş...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18080
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hakan bunu her istasyon arası için tuttun mu? Bir ara bir çizelge yapmıştım ben hani M1, T1 ve Metrobüs için, elinde her istasyon arası dakika var ise aynı çizelgeyi bu hat içinde yapayım, kullanalım ne dersin?Hakan yazdı:Bugün ben de saat tuttum, Kartal'da kapıların kapanması ve Kadıköy'de açılması arasında geçen süre tam olarak 31 dakika 2 saniye. Güzergahta ulaşılan en yüksek hız 86 km ve hemen hemen tüm istasyonlar arası 2 dk civarında. Küçükyalı-Bostancı arası 3 dk sürüyor, Maltepe-Küçükyalı arası da 3 dk'ya yakın sürüyor. Bazı istasyonlar arası ise 2 dk'dan biraz daha kısa, misal Göztepe-Ünalan.
30 sn. iyi bekliyor, literatürde bir standart varmı bilmiyorum ama normal yoğunlukta 20 sn. ye göre ayarlanıyordu seferler, göze küçük görünsede 20 sn. yetiyor aslında, gerçi şimdi bilmiyorum belki M1 ve M2 de de değiştirmişlerdir.Hakan yazdı:Her istasyonda kapıların açılması ve kapanması için 30 saniye bekliyorlar, daha kısa bekledikleri olmadı ama yanılmıyorsam 2 istasyonda kapılar 2.defa açılıp kapanmak zorunda kalındı.
Komünistler Moskova'ya derrrrmişim şimdi doğrudur uçak gibidir, bunun kıyası neye göre yapılıyor ise, misal açılış günü TV24 te Sn. Ahmet Gök vardı, o beni hatırlamazda ben onu tanıyorum her ne ise, ona bir soru sordu muhabir, çok abes ve gereksiz bir soru aslında daha doğrusu acemice idi, soru şuydu "bu metro şimdi Avrupa'dakilerden üstün dimi? Ben gördüm çünkü" falan filan tam diyaloğu hatırlamıyorumda böyle bir soru, tabii ki cevap "üstün tabii ki" şeklinde idi ama en azından Ahmet Bey güzel bir açıklama yaptı, bahsettiğiniz sistemler bundan 100 yıl evvel kuruldular, dolayısı ile tabii ki bu hat teknolojik olarak onlardan üstündür dedi, işte bunu doğru algılamak lazım. Bizdeki metro hatları tabii ki sinyalizasyon ve araç olarak en yenileri, mesela New York metrosu sinyalizasyonunu yeniledi ya da yenileyecek çünkü artık iş görmüyor, yani kapasitenin altından kalkamıyor, araç tiplerine baktığınız zaman böyle gösterişli makinist kabinleri yok, Berlin henüz görmek nasip olmadı ama yani koca bir savaş görmüş bir metro sisteminden bahsediyoruz, 100 yıllık tünelleri olan kentler ve kalkıpta böyle bir kıyasa girmek bana anlamsız geliyor, bütüne değil parçaya işleve değil şekle bakıyoruz her zaman ki gibi.Hakan yazdı:ayrıca Moskova metrosu da uçak gibiymiş, bu metro kağnı kalıyormuş...
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Berlini göreceksin
de, biraz fazla hatları var, hem U, hem S (ikisi beraber büyük bir şebeke!)
Genelde orada 70 ile 80 km/h, U7 80 km/h ve biraz üstünde işliyor. Münih daha hızlı, 80 ile 90 km/h. Ama, dediğin gibi, Berlin metrosu 100 seneden eski, Münih 40 senelik. Moskova 100 km/h. Ama bunlar mı önemli, sistemin tümü mü?!
Genelde orada 70 ile 80 km/h, U7 80 km/h ve biraz üstünde işliyor. Münih daha hızlı, 80 ile 90 km/h. Ama, dediğin gibi, Berlin metrosu 100 seneden eski, Münih 40 senelik. Moskova 100 km/h. Ama bunlar mı önemli, sistemin tümü mü?!