ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
En azından iş saatlerinde 8'li set çalıştırabilirler..
Ya da sabahları aradan (mesela Maltepe'den) ek tren çıkarma (ya da akşamları Kadıköy'den Maltepe'ye kadar sefer yapma) şansı var mı?
Ona imkân veriyor mu sistem?
Ya da sabahları aradan (mesela Maltepe'den) ek tren çıkarma (ya da akşamları Kadıköy'den Maltepe'ye kadar sefer yapma) şansı var mı?
Ona imkân veriyor mu sistem?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
Sabah ve akşam pik saatlerde zaten yoğunluk yönüne doğru ek sefer yapılıyor, yani sabah Kadıköy' e saatte 12 tren geliyorsa 8 tren kalkıyor gibi düşünün, tam rakamları bilmiyorum çünkü ama böyle bir işletme sistemi zaten var, yalnız benimde duyduğum kadarı ile halen 4 lü setler geliyormuş, bundan bayağı bir şikayetçi olan var neden hepsi 8 li gelmiyor diye.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
setler yetmiyor olabilir mi acaba?
sanki Kadıköy-Kartal hattı için alınmıştı setler? Şimdi Kartal'ın ötesine geçmiş oldu hat.
sanki Kadıköy-Kartal hattı için alınmıştı setler? Şimdi Kartal'ın ötesine geçmiş oldu hat.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
pik saatte kaç dakika ara ile çalıştığına bağlı, 3 dk. ara ile çalışıyorsa yetmez. 3 dk. ara ile 8 li set için sanırım 192 araç gerekiyor, 5dk. ara ile 8 li çalışırsa yanlış hesaplamadı isem 112 araç yetiyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
Bence 5 dk arayla ve 8'li setle taşıyacaklarına 2,5 dakika arayla 4'lü setle taşımaları daha iyi..
İnsanlar daha az beklemiş oluyor en azından.. Vagon içi yoğunluk aynı olsa da..
Siz ne düşünürsünüz?
İnsanlar daha az beklemiş oluyor en azından.. Vagon içi yoğunluk aynı olsa da..
Siz ne düşünürsünüz?
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
Salı günü 9:30 civarında Anadolu Adliye'den bindim ve Bostancı'ya gittim. İçerisi çok kalabalıktı, set kaçlıydı hatırlamıyorum ama ben Bostancı'da indikten sonra, durup binmeye çalışanları izledim. Benim indiğim trene Bostancı'da bekleyenlerin yarısı binemediler.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
M4 Kadıköy İstasyonunda tek peron kullanılması ve trenlerin yoğunluğu vatandaşlara pratik çözümler üretmeye zorladı. Ayrılık Çeşmesinden Kartal yönüne gidecekler, Kadıköy yönündeki araçlara binerek, son istasyonda trenin tek peron kullanması nedeni ile oturma şansı elde ediyorlar.
Kadıköy istasyonuna gelen araçlarda bir kısım insanların oturmaya devam etmesinin açıklaması bu..
Kadıköy istasyonuna gelen araçlarda bir kısım insanların oturmaya devam etmesinin açıklaması bu..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
Yakacık makas bölgesinden bir görüntü, Linkedin den alıntıdır.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
böyle bir şey varmış, inanılmaz,
İstanbul’da ücretli yaya geçidi; Öğrenci: 1.15 TL Tam: 2.30
E5 Karayolu'nun altındaki metro alt geçidini kullanmak isteyenler şaşkın. Çünkü İçerenköy'den Bostancı istikametine geçmek isterken karşınıza metro turnikeleri çıkıyor. Güvenlik görevlisine “sadece karşıya geçeceğim, metroya binmeyeceğim” deseniz de İstanbul kart ile ücret ödemeden alt geçitten geçemiyorsunuz.
Üzerinden E-5 Karayolu’nun geçtiği istasyonun alt geçidini kullanmak paralı. İçerenköy’den Bostancı’ya metro alt geçidinden geçmek isteyenler karşılarında metro turnikeleri ve güvenlik görevlileri ile karşılaşıyor. Uygulamaya tepki gösterenlere ise güvenlik görevlileri “ileride, metronun diğer alt geçidinden ücretsiz geçebilirsiniz” diyor. Ancak o geçite ulaşmak için araçların içinden ve yaya geçidi olmayan yollardan yürümeniz gerekiyor. Hamile, yaşlı ve çocuklu ailelerin ise bu tehlikeli yolu yürümesi mümkün değil.
http://www.milliyet.com.tr/istanbul-da- ... m-2255245/
İstanbul’da ücretli yaya geçidi; Öğrenci: 1.15 TL Tam: 2.30
E5 Karayolu'nun altındaki metro alt geçidini kullanmak isteyenler şaşkın. Çünkü İçerenköy'den Bostancı istikametine geçmek isterken karşınıza metro turnikeleri çıkıyor. Güvenlik görevlisine “sadece karşıya geçeceğim, metroya binmeyeceğim” deseniz de İstanbul kart ile ücret ödemeden alt geçitten geçemiyorsunuz.
Üzerinden E-5 Karayolu’nun geçtiği istasyonun alt geçidini kullanmak paralı. İçerenköy’den Bostancı’ya metro alt geçidinden geçmek isteyenler karşılarında metro turnikeleri ve güvenlik görevlileri ile karşılaşıyor. Uygulamaya tepki gösterenlere ise güvenlik görevlileri “ileride, metronun diğer alt geçidinden ücretsiz geçebilirsiniz” diyor. Ancak o geçite ulaşmak için araçların içinden ve yaya geçidi olmayan yollardan yürümeniz gerekiyor. Hamile, yaşlı ve çocuklu ailelerin ise bu tehlikeli yolu yürümesi mümkün değil.
http://www.milliyet.com.tr/istanbul-da- ... m-2255245/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
bu yeni bir konu değil ki. Diğer taraftan orası bir alt geçit değil, orası metroya erişim için açılmış bir tünel, ben bu konuda şikayetçi olanların hedefinin yanlış olduğunu düşünüyorum, İBB orada mevcut köprünün yanında düzgün bir üst geçit yaparak bu durumu çözmeli, çünkü bahsi geçen yer metroya erişim için tasarlanmış durumda bir alt geçide çevrilmesi şu hali ile mümkün değil bence.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
ama anladığım kadarıyla orada eskiden üst geçit varmış, metro yapıldı diye yıkılmış (?)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
onu bilemiyorum, o zaman yıktıkları gibi geri yapsınlar. Üst geçitlerin büyük kısmı şu damperli kamyonun üst geçidi yıkmasından sonra kaldırıldı ve fiziken imkan veren metro erişim tünelleri alt geçit haline getirildi, burada bir sorun yok bu bir çözümdü iyi de oldu ama Bostancı istasyonu mimari yapısı itibari ile buna imkan vermiyor, bu iş için kurgulanmadığı gibi mevcut hali ile bir dönüşüm de olası değil, orada konkors bölgesinde yeniden bir inşaat yapılması gerekir ki bu teknik olarak mümkün mü bilgim yok. Sorun olduğunu inkar etmiyorum yanlış anlaşılmasın, orada bir sorun var ama bu sorunun çözümü insanları oradan geçirmek değil, çünkü ciddi anlamda suistimal edildi geçmişte. Üst taraftan insanları garip, geçillmesi zor, hatta gençler için bile sıkıntılı bir yerden dolaştırmakta pek doğru değil. Dediğim gibi yıktılarsa ihtiyaç var, yeniden üst geçit yapılsın, ya da yolun hemen altında üstte trafik varken turnike katından bir başka koridor açabilirlerse açsınlar, inşaat mühendisleri biraz çalışsınEdil Arda yazdı:ama anladığım kadarıyla orada eskiden üst geçit varmış, metro yapıldı diye yıkılmış (?)