ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 16 Eki Çrş, 2019 08:19

Kamil16 yazdı:
16 Eki Çrş, 2019 07:55
Esat yazdı:
16 Eki Çrş, 2019 06:45
* perondan sonra makas yok, makaslar Kadıköyden çıkış istikametinde yer alıyor, ki bu iki peronunda işlemesine engel bir durum değil, bu sadece bir işletme tercihi olabilir, eğer sefer sıklığı kurtarıyor ise tek perondan çalışılır

* iki peronunda çalışmasının avantajı nedir sizce? Neden iki peronda çalışmalı ve yukardaki soru ile birlikte düşünelim, ne avantajı olacak?
İki Peron Çalıştırmasını istememizin tek gerekçesi, Toplu Ulaşım Araçlarına binme-inme kültürümüzün halen yeterli seviye de olması nedeni iledir.

Tren, bir peron'da boşalır ve öbür peron'da insanlar biner. Böylece inmeye kalkanların önü, tren binecek olanlar tarafından kesilmemiş olur. Bu durumu hepimiz biliyoruz.. :? 8)
Tamam, diyelim ki böyle bir yolculuk kültürümüz var ya da olmasını bekliyoruz, Kadıköy istasyonu buna uygun değil :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 16 Eki Çrş, 2019 08:21

Edil Arda yazdı:
16 Eki Çrş, 2019 07:57
1- Evet, Ulaşım AŞ idi o zaman sanırım, Metro İstanbul olduktan sonra da yeterli talep yok yanıtını almış olabilirim.
2- Tek peronda binenler inenlere yol vermeden içeri dalmaya çalışıyor koltuk kapmak için, bu da arbedeye yol açıyor. Söğütlüçeşme'de metrobüsten inenlerle binenlerin aynı yerden bindiğini düşünün. O kadar hayvanca değil ama ona yakın. Özellikle yoğun saatlerde arbede olabiliyor.
3- Tavşantepe'yi bilmiyorum.
Teşekkürler hocam, anladım, cevabın değişmesi garip olmuş :) ya da yoğunluk gerekçesi gösterilmesi de sanki garip olmuş ama sonuçta Kamil Bey e verdiğim cevap geçerli, bu istasyon çıkışından sonra (ido yönünde doğru) bir makas tüneli yok, sizin bahsettiğiniz işletmenin yapılabilmesi için M2 Yenikapıdaki gibi bir makas tüneli ve kuyruk hattı olması gerekir

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Eki Pzr, 2022 18:54

Bugün yapılan tören sonrasında, hattın gelecekte M4A olarak adlandırılacak kesimi, faaliyete geçti; hayırlı, uğurlu olsun :)

Başlık da buna uygun şekilde değiştirildi..

https://www.metro.istanbul/duyuru/detay ... asi-acildi
M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattımızın uzatmasında yer alan Fevzi Çakmak-Hastane, Yayalar-Şeyhli, Kurtköy ve Sabiha Gökçen Havalimanı istasyonlarımız hizmete açılmıştır. Hattımız bugün 19.00 itibarı ile Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı arasında işletmeye geçmiştir.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 04 Eki Sal, 2022 18:46

bu hat için hiç araç alımı konuşulmuyor, oysa tüm hattın 8'li setle çalışabilmesi lazım.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 05 Eki Çrş, 2022 08:51

M4 6 lı dizi değil miydi?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Eki Çrş, 2022 09:52

Özgür Türkler yazdı:
05 Eki Çrş, 2022 08:51
M4 6 lı dizi değil miydi?
Değil abi; bir 4'lü, bir 8'li set geliyor..

M5'in setleri 6'lı..

Kullanıcı avatarı
ufuk98
Mesajlar: 1
Kayıt: 07 Mar Sal, 2023 14:22

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen ufuk98 » 14 Mar Sal, 2023 14:19

Sabiha Gökçen istasyonunun ismi değişmiş. Pegasus ile Metro istanbul anlaşmasına göre istasyon ismi 3 yıl boyunca "Pegasus - Sabiha Gökçen Havalimanı" olarak değiştirilmiş.

https://metro.istanbul/haber/detay/metr ... -imza-atti

https://www.flypgs.com/basin-bultenleri ... -imza-atti

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Sal, 2023 15:09

Hayırlı olsun, işletmeci adına güzel bir anlaşma olduğunu düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen alabay » 14 Mar Sal, 2023 18:23

Ben böyle sponsorlukları iğrenç buluyorum. Acayp moderin.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Edil Arda » 14 Mar Sal, 2023 20:37

Daha sınırlı olmalı bence,
Mesela M2'deki Vodafone - Atatürk Sanayi İstasyonu gibi. Böyle ağ haritasında ya da istasyonlarda yazmamalı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Çrş, 2023 06:35

Vodafone ismi artık yok diye biliyorum o istasyonda, geçmişte yapılmış bir çalışma ve kapsam olarak birbirinden farklı işler. Her yerde ismin değişmesinin doğruluğu tartışılır tabi ki ama günümüz şartlarında bir toplu ulaşım işletmesinin ihtiyacı haline geldi bu durum, dolayısı ile bir alman işletmesi ile değil daha çok sosyo-kültürel olarak akdeniz sosyo-ekonomik olarak hint-asya tarafında kalmak durumundayız. Bunu takip eden işler de olacağını düşünüyorum, yeni anlaşmalar ortaya çıkacaktır.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön