3. sayfa (Toplam 7 sayfa)

Gönderilme zamanı: 27 Kas Cmt, 2010 18:46
gönderen Mehmet Kasım
ocak'ta maçlar başlıyor. gs ajax iel oynayacak. o zamana kadar yaya tünelini bitirirler sanırım.

Gönderilme zamanı: 27 Kas Cmt, 2010 18:50
gönderen Esat
Belki de bitmiştir, şu an halen stat açılmadığı için kapalı tutuluyor da olamaz mı? 1 ay gibi bir sürede herhalde tamamlarlar, maça metroyla gidersin artık Mehmet :)

Gönderilme zamanı: 28 Kas Pzr, 2010 13:32
gönderen kemal
Bu istasyonda herşey aslında hazır sadece ufak tefek rötuşlar var yaya tünel yolu dahil.

Gönderilme zamanı: 28 Kas Pzr, 2010 13:36
gönderen alabay
Bakalım, kullanışı nasıl olacak. Maç harici de. Şişhane bir üvey kaldı. Sebebi hem şatıllık durum, hem de güneyden henüz bağlanmamış olması. Bunlar gerçekleştikten sonra …
Ama Seyrantepe'ye de sırf böyle bir mekikçik yapmak bana biraz yazık gibi geliyor.

Gönderilme zamanı: 28 Kas Pzr, 2010 14:14
gönderen Hakan
Bence öyle düşünmemek lazım, şimdi o kadar yoğunluk yok sadece maç günleri yoğun olacak gibi düşünülse de. Orada Şişli Etfal İnşaatı var, o bittimi belli bir yoğunluk çeker. Bunun dışında hele ki İBB hizmet binası oraya yapılırsa tek başına o bile yeter...

Gönderilme zamanı: 28 Kas Pzr, 2010 14:26
gönderen Esat
Zaten işletme olarak bir sorun olmadığını yazmıştım daha önce, yani istendiği zaman direkt Taksim - Seyrantepe de çalışılabilecek, yani ilk etapta sadece maç günleri Taksim çalışsa bile ilerleyen zamanda Hakan' ın söylediği birimlerin işlerlik kazanması ile tam gün işletmesine geçilecektir diye düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 28 Kas Pzr, 2010 14:31
gönderen alabay
Yok işte, ben de aynen öyle düşünüyorum, orası bence de pek atıl bir yer kalmayacak, tam tersine, belki bayağı merkezî bir rolü olacak. İşte o yüzden mekik yakışır mı, tartışılır.

Gönderilme zamanı: 28 Kas Pzr, 2010 15:40
gönderen Hakan
Yakışıklı olup olmamasından ziyade metro olması önemli bence, zaten daha önce knuştuk mu hatırlamıyorum ama mekik dediğimiz işletme Seyrantepe-Taksim olarak işletilebilir diyoruz ama o işin aslı şu;

Darüşşafaka'dan kalkan araç önce Seyrantepe'ye uğrayıp sonra tekrar Sanayi-Taksim istikametine gidebiliyor, yani Seyrantepe-Taksim işletmesi Maslak-Sarıyer tarafını atıl hale getirmiyor...

Gönderilme zamanı: 28 Kas Pzr, 2010 15:50
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:Böyle bir çizim yüklesem;

mavi noktalar devam edemez mi? Tünel 3'lü gibi burada?
Resim
Yukarıdaki resimde hattın teknik çizimi var, benim içeriden aldığım bilgide Taksim-Darüşşafaka ve Taksim-Seyrantepe işletmesinin yapılabileceği ya da yapılmasının düşünüldüğü şeklinde idi, bu Darüşşafaka' dan gelen tren Seyrantepe' ye uğrayıp Taksim' e gidebilecek olayı geçen dile getirildi, bu mümkün mü evet teknik olarak mümkün olabilir ama bana göre bu benim verdiğim ilk işletme tipine göre daha çok işletmeyi ve tarifeyi zora sokar çünkü Seyrantepeden Darüşşafaka yönünde tek tünel var, yani hem giriş hem çıkış yapacak araçlar bu tüneli kullanacak, asıl yoluna girene kadar sadece makas bölgesinde olsa bile ters hattan gidecek. Böyle bir olaya girmeye değer mi? Yapılmaz, yapılamaz ya da yapılmasın demiyorum haddime değil ama bana bir metro işletmesi için oldukça mantıksız geliyor, hem frekansları 2 hatta 1,5 dk ya çekeceğim diyorsun hemde araya dereye karşı yönden tren sokuyorsun :) TCDD bile banliyösünde güvenemiyor buna, kaldı ki benim bildiğim kadarı ile alışılmışın dışında, ha orada bir tünel daha olsaydı ve işletme birbirini kesmeden devam etseydi ala olurdu.

Gönderilme zamanı: 28 Kas Pzr, 2010 15:54
gönderen Hakan
Sana anlatıklarından sonra hak verdim, peki şöyle sorayım o zaman maç günü işletme Seyrantepe-Taksim oldu. Bu işletmeyle beraber Darüşşafaka-Sanayi Mahallesi arası ayrı bir mekik mi olacak...

Gönderilme zamanı: 28 Kas Pzr, 2010 16:01
gönderen Esat
Onu bir araştırmak lazım, açıkçası ben net olarak o kısmı sorgulamadım hiç, benim kulağıma gelenler arasında öyle bir düşünce yoktu yani hiç öyle bir kısa parkur işletmesi yoktu, ama bu olmadığı anlamına gelmez belki bana gelmemiştir bilgi. Sonuçta sadece maç saati olarak düşünüyorsak zaten bu maç süresi hariç başta ve sonda 2 şer saat olsun, belki öyle bir durumda yaparlar, dediğim gibi ufak bir araştırma yapmak lazım, bakalım yarından sonra belki bir şeyler çıkar ;)

Gönderilme zamanı: 28 Kas Pzr, 2010 16:10
gönderen Hakan
Bir de şöyle bir alternatif olabilir, Darüşşafaka'dan gelen araç Seyarantepe'ye gider yolcular orada aktarma yapar. Tabi böyle olması halinde Darüşşfaka-Seyrantepe arasındaki işletme sıklığı orada tek tünel olması sebebiyle yarı yarıya düşer...

Ama mutlaka bir çözüm düşünmüşlerdir, yoksa her maç olduğunda Maslak'da metro girişlerini kilitleyecek değiller ya?