ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Mar Prş, 2012 15:44

Arıcılar cep otogarı dediğin yer tez elden en kısa sürede yıkılması gereken ya da doğru düzgün direkt otobandan girilip çıkılan bir yer haline getirilmeli ya da böyle bir yere kaydırılmalı ama şöyle bir şey var şu an İstanbulda bu adına cep otogarı denilen yerlerin hepsi garabet ve hepsi rezalet bir iş. O yüzden değil metro yol bile uzatılmasına karşıyım :) Önce CEP OTOGARI sistemini daha doğrusu konumlarını düzeltsinler sonra isterlerse 2 şer metro uzatsınlar, ona eyvallah.

Kullanıcı avatarı
mehmet kahraman
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 124
Kayıt: 28 Oca Cum, 2011 18:38

Mesaj gönderen mehmet kahraman » 24 Mar Cmt, 2012 00:35

Esat yazdı:Seyrantepe açıldığından beri yapılan 3 organizasyondan başarı ile çıkılmış, 30.000 civarında yolcu tahliyesi yapıldığı söyleniyor, büyük sıkıntılar yaşanmadan başarılı bir şekilde tahliye yapılmış, ben staddan istasyona girişleri yetersiz gördüm ama bana göre, sonuçta pratiği yapılmış ve başarısız bir sonuç yok ortada umarım ileride de olmaz.
Ahhh ahhhh. O yolcuları taşırken neler çekmiştik.

İlk başlarda görünürde problem yok gibiydi. Fakat sonradan işin rengi değişti. Sanayi Mah.-Seyrantepe arası yapılan işletme için söylenecek tek şey var: Alternatifsiz hat.

Şöyle: Herhangi bir aksaklıkta alternatif işletme yapacak yol yok. Ve o yol sadece perona bağlanmıyor. Farklı operasyonlar için de kullanılıyor.

Mevcut yol da talebi karşılamıyor. Seyrantepe istasyonu 2 peron olmasına rağmen 1 peron kullanılıyor. (İki peron birlikte çalışmaya başladı mı bilmiyorum)

Taksim ve Hacıosman tarafından Seyrantepe'ye girişler ve çıkışlar (aktarma, gir-çık) yolcuya eziyet görünebilir. Fakat dediğim gibi, bu hat alternetifsiz. Mevcut yol ile yapılabilenin en iyisi bu.

Yeni bir tünel eklemenin işletmeyi kolaylaştıracağı malum. Fakat, yapılı bir hatta ek tünel inşaatına fazladan çuvalla para verileceği ve bu hattın planlanmasında görev alıp da işin bu hale geleceğini öngöremeyerek ek masraf çıkaranlara da hiçbir şey olmayacağı da kesin...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Mar Cmt, 2012 00:53

mehmet kahraman yazdı:Yeni bir tünel eklemenin işletmeyi kolaylaştıracağı malum. Fakat, yapılı bir hatta ek tünel inşaatına fazladan çuvalla para verileceği ve bu hattın planlanmasında görev alıp da işin bu hale geleceğini öngöremeyerek ek masraf çıkaranlara da hiçbir şey olmayacağı da kesin...
Peki bu ek tünel ile Taksim-Hacı Osman ve Taksim-Seyrantepe işletmesi aynı anda yapılabilir mi? Sinyal ile ilgili söylediklerimde bir isabet varmı yoksa yanlış çıkarımlarmı yaptım, aklımda kalanlara göre toparlamaya çalıştığım için :) tabi bir de şu durum var bu yapılınca bu seferde bak yine beceremediler şimdide Seyrantepe-Hacı Osman işletmesi yok diye şikayet edenler için ileride yine bir ek tünel yapılacak mı :D:D

Bahsettiğin yolun ekstra operasyonlar için kullanılması durumuna değinmiştik galiba konunun başlarında yani burası aynı zamanda depo yolu ve istasyona yakın bir bölgeye gelene kadar da hat ayrılmıyor, yani manevra esnasında bu işletme yolu kullanılmak durumunda kalıyorsa bu kötü, çünkü genelde bu tip hat yanı depo bağlantılarında ek en az 1 yol oluyor bayağı geriden gelen, benim gördüğüm örnekler bu yönde idi, bizde her zamanki gibi düşünülmemiş, yani senin son cümlende yer alan husus.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Mar Cmt, 2012 11:27

İşte hep diyorum, küçük küçük yapıyorlar, büyük büyük ek maliyet oluyor. M2 İstanbul yarımadasında istasyon eksikliği, Marmaray Üsküdar’dan sonra istasyon eksikliği, Marmaray 3 yol, buradaki tek yolluk uzatma, her yere ayrı araç ve sistem … yani, o kadar zenginsek, bu zenginliği başka türlü kullansak?

Kullanıcı avatarı
mehmet kahraman
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 124
Kayıt: 28 Oca Cum, 2011 18:38

Mesaj gönderen mehmet kahraman » 25 Mar Pzr, 2012 11:09

Esat;

Ek tünelin nereye yapılacağını bilmiyorum, bulamadım da. Ama ben bitmiş bir hatta ek yapılacağını sanmıyorum. Bunun fazladan birçok maliyeti olacaktır.

Ama yapılırsa; sanırım Seyrantepe istasyonunda bulunan iki perona bağımsız bir yol olması gerekir. Böylece, depo, atölye ve Seyrantepe istasyonuna giden tek yola bağımlı kalınmaz. İki yol ile daha rahat işletme yapılır.

Birkaç alternatif olabilir:
1. Sanayi'den Seyrantepe'ye giden ana hattın üstünden geçen yol gibi Seyrantepe'den Hacıosman yönüne bir bağlantı olabilir. Böylece ana hattı etkilemeden Sayrantepe'ye her iki yönden gir-çık yapılabilir.

2. Mevcut hay aynı kalır, depo yollarına ayrı bir yol yapılır. Depo, atölye ve perona giden yol üzeirndeki kruvazman makasın konumu değiştirilerek sadece perona giden iki yol yapılabilir.

3. Depo alanından Seyrantepe istasyonunun stad tarafından bir bağlantı yapılır. Böylece maç çıkışları çok hızlı bir şekilde depodan perona araç sevk edilip yolcu tahliyesi gerçekleştirilebilir. Bunun için de iki peronun da kullanılması gerekir.

Velhasıl; bu kadar karışık bir alanda ve bir stad dolusu yolcuyu taşımaya aday bir metro işletmesi bunu taaa en başından düşünmemesi çok vahim.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 25 Mar Pzr, 2012 11:52

Stad seyircilerini tahliye etmenin en kolay yolu stad kenarına yapılacak bir araç parkı ve ademi merkezi dispeçerlik ile olur. Bunun örneğini Köln'de görebilirsiniz maçlarda stad park alanına dizilen tren dizilerini münferit bir dispeçerlik ile yöneterek 30 dakikada 20 bin civarında yolcu taşınabilir. Buna bizzat şahit oldum. Resim

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 25 Mar Pzr, 2012 11:53

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Pzr, 2012 13:38

mehmet kahraman yazdı:Velhasıl; bu kadar karışık bir alanda ve bir stad dolusu yolcuyu taşımaya aday bir metro işletmesi bunu taaa en başından düşünmemesi çok vahim.
Aynen öyle ve zaten bu konuyu sürekli eleştirdim, benimde bu konuda gördüğüm iyi bir örnek Viyana'daki Ernst Happel stadyumu ve Stadyum istasyonudur, bu istasyon sadece stadyum yolcusuna göre tasarlanmıştır desem yalan olmaz. Resimlerini Viyana başlığında vermiştim diye hatırlıyorum. 2 peron 3 yoldur, ama kuzey tarafında hem depoya giden harici bir yol, hemde bir aracın bekleyebileceği bir kör yol vardır, diğer taraftan yolcusu istasyona almak için süzme/huni yöntemi çok iyi şekilde kullanılmıştır.

Kullanıcı avatarı
mehmet kahraman
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 124
Kayıt: 28 Oca Cum, 2011 18:38

Mesaj gönderen mehmet kahraman » 25 Mar Pzr, 2012 22:51

Mehmet keleş yazdı:Stad seyircilerini tahliye etmenin en kolay yolu stad kenarına yapılacak bir araç parkı ve ademi merkezi dispeçerlik ile olur. Bunun örneğini Köln'de görebilirsiniz maçlarda stad park alanına dizilen tren dizilerini münferit bir dispeçerlik ile yöneterek 30 dakikada 20 bin civarında yolcu taşınabilir. Buna bizzat şahit oldum. Resim
Stadın yanında park alanı var ama bu alan peron olarak tasarlanmamış. Ayrıca, resimdeki gibi bir peron sistemi 3. raydan enerji alan bir metro hattına uygun olmaz. Aynı görevi Seyrantepe istasyonundaki iki peron görebilir. Burada sorun araç sirkülasyonunun kısa sürelerde sağlanamaması. Bunun için de farklı alternatifler gerekli. Bunları önceki cevabımda yazmıştım.

Dispeçerlik konusu ise; zaten sistem Seyrantepe'de kuruldu. Hem ana hat dispeçerliği hem de depo dispeçerliği olacak. Maç günleri depo dispeçeri Seyrantepe bölgesindeki operasyonları yönetebilir.

Burası tasarlanırken Esat'ın dediği gibi stad istasyonu şeklinde daha işlevsel şekilde tasarlanabilirDİ.
Nedense bizim sektörde hep dili geçmiş zaman kullanıyoruz :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Pzr, 2012 23:05

Evet ya -MİŞ li geçmiş zamandan nefret ederdim, bu İstanbul'un ulaşımı yüzünden -Dİ li geçmiş zamandan da pek hazzetmez oldum :)

Seyrantepe peron bölgesine bir kez indim ama doğal olarak depo sahasını görme şansım olmadı (herkesmi değişti be arkadaş şirkette :)) ama şimdi hatırlayamadığım şey istasyonun sadece Sanayi mah. tarafından araç girişi olduğu gibi, şöyle izah edeyim peron ve depo doğu-batı yönünde (yaklaşık) yan yana duruyorlar, depodan bir aracın Seyrantepe istasyona girebilmesi için önce doğuya çıkış yapıp buradan manevra ile mi Seyrantepe'ye girmesi gerekiyor, yoksa batı yönünden de perona giriş yapabiliyorlarmı? Eğer böyle ise zaten bir sıkıntı yok sanırım. Maç günlerinde rezerv araçlarınızı depo sahasında bekletirsiniz, çıkanın yerine batı uçtan aracı direkt perona alırsınız. Bu şekilde 8 li dizileri ardı ardına doldurarak kaldırabilirsiniz. Bu da bir araçta 2000 kişi yapıyor, bir yolu depodan kalkan Taksim araçlarına bir yoluda normal seferini yapan Taksim-Seyrantepe araçlarına ayırırsak nerede ise 2 dk. da bir araç kalkar, tamam ana hattın seferlerini zora sokmayalım 4 dk. da bir yapalım bu durumda 20 dk. gibi bir sürede bu istasyondan araç bazında 10.000 yolcu çıkartılabilir.

Yanlışmı düşünüyorum, ama bunun için hattın batı uçtan araç beslemesine uygun olması gerekir. Bir diğer ve bence asıl sorun istasyon girişinin bir stadyum istasyonuna göre düzenlenmemiş olmasıdır, 20 dk. da bu kadar insanı zaten akıcı bir şekilde perona alabilirmiyiz bilmiyorum.

Bahsettiğim şey kabaca şu, depo hattını farazi çizdim çünkü kaç yol ve makas yapısını bilmiyorum, ayrıca en soldaki ve üstteki tekrar istasyona dönen yol benim önerim olan prensip, turuncu oklar maç işletmesi araçları, yeşil normal sefer araçları
Resim

depo sahasında çıkış makasları ters biliyorum da uğraşamadım şimdi :D

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 26 Mar Pzt, 2012 17:37

Mehmet, bu park alanı yolcuya açık değil sadece makinistler içerisinde oturup perona yanaşma sırasını bekliyorlar. Dispeçerlik kulesinin oradaki iki yol çaprazlama olarak makaslı 4 ayrı perondan aynı anda yolcu alıyor ve iki ters yönden hattan çıkabiliyor veya arka arkaya olarak çıkarma imkanı var parkın etrafından ring attırıp hatta alabiliyor, bu ayarı lokal dispeçer görerek yapıyor.

Kullanıcı avatarı
mehmet kahraman
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 124
Kayıt: 28 Oca Cum, 2011 18:38

Mesaj gönderen mehmet kahraman » 26 Mar Pzt, 2012 23:31

Mehmet keleş yazdı: bu ayarı lokal dispeçer görerek yapıyor.
Kumanda merkezinde monitörde hat şeması üzerinde araçlar ve kameralardan peronlar görünüyor. Kontrol konusunda problem yok. Fakat senin dediğin gibi operasyonları yapmak için "yol" lazım. Yol olmayınca elin kolun bağlanıyor. Onun için stad çıkışında turnikeler var. Taraftarlar 2000'erli gruplar halinde peron yoluna geçiriliyor. O yolcuları tran alıp hareket edince diğer 2000 salınıyor.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön