ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Kas Prş, 2010 23:18

Aslında bu başlıkta bunu tartışmaya devam etmek istemiyorum ama yine de ekleyeyim, Sanayi mahallesi istasyonu ile ilgili daha önce yayınlanan proje çizimlerine göre yaptığım çizim aşağıda

Resim

Önce şunu açıklayayım aslında peron 1 ve 2 tek bir yapı fakat diğer istasyonlarda olduğu gibi ortadan ayrılmış iki ayrı tünel kesiti olduğu için yan peron olarak adlandırılır, peron 3 ayrı bir tünelde yer alıyor.

Kırmızı yollar M2 nin ana güzergahı, yeşil olan yollar ise bu yönden Seyrantepe' ye giriş ve çıkış için kullanılacak olan makas grubu ve mekik istasyonunun peron yolunu gösteriyor, Alles Klar mı Başar? :)

Sarı olan ne derseniz, ters mıknatıslanma :D yok yok iki hattan birbirine geçişi şeettirmek istedim, biraz mıknatısa benzemiş ama şekli.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Kas Prş, 2010 23:56

M2'ye 1670 metre daha ilave oldu, hayırlı olsun. Yolculuk muhtemelen 2 dakikayı biraz geiyordur...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Kas Cum, 2010 11:17

Valla bana bu şekil çok garip geldi açıkçası. neden 3. peron öyle arkada saklanmış hâlde? Neden peronlar holü yok? Neden alt alta yapılmamış (madem ayrı peron yapmak istemişler)? Neyse, biz bu işten anlamayız, bilenler yapmıştır, hayırlı olsun.

Ama şimdi bu resmî olarak M2 mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Kas Cum, 2010 21:04

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18889
İŞLETME NASIL OLACAK?

İşletme, Seyrantepe ana hat dışında tali bir kol olduğu için Hacıosmana giden trenlerin yol üstünde değil, Seyrantepe-Sanayi arasında mekik çalışacak özel bir trenle hizmet verilmesi biçiminde olacak. Yolcular Seyrantepe-Sanayi arasını 2,5 dakikada alacak ve Sanayide tren değiştirerek anahat trenleriyle istedikleri istikamete gidebilecekler.

Seyrantepe’ye gidecekler de anahat trenleriyle Sanayi İstasyonuna gelip burada tren değiştirerek Seyrantepe’ye varacaklar. Seyrantepe-Sanayi arasında 8,5 dakikada bir sefer yapılacak.

Bu işletme tarzı maç günlerinde maçın çıkışında değişecek. Hacıosman istikametinden gelen tüm trenler, İTÜ Ayazağa İstasyonundan sonra Seyrantepe’ye sapacak, stadyum yolcularını alıp Sanayi üzerinden Taksim yönüne seyredecek. Yani Stadyumdan çıkan yolcular aktarmasız olarak Taksim yönüne devam edecek.

Önemli bir nokta da bu istasyonun tali bir noktada (kör nokta) olması sebebiyle, yani ara istasyon hali olmayıp aynı bir trenin son noktaya girip çıkması sebebiyle Stadyuma verilebilecek maksimum taşıma kapasitesi saatte 30.000 yolcu olacak.
* Peron ayırıcı kapılar ilk defa bu istasyonda uygulanacak. Böylece maç çıkışı izdihamında perondan ray hattına düşme riski bertaraf edilecek.
Yapılmış olan en mantıklı iş bu kapı sistemi gibi göründü bana ama bir sorun halinde hele ki maç çıkışı!!! O kapıları kırarlar, kırmakla da kalmaz tutuştururlar, işte bir kere daha aslında bu istasyonun statla falan alakası olmadığının, oraya garaj yapılırken aman Esenlerdeki gibi sonradan akla geldi denilmesin diye eğretiden yerleştirildiğinin kanıtı. Bir araç girebilen bir peron, haa saatte 30.000 kişiyi tahliye edebiliyormuşsun, mevzu o değil ki, mevzu sen aynı anda peronda 500 tane maçtan çıkmış zibidiyi zapt edebilecekmisin? Allah kolaylık versin, hayırlı işler arkadaşlar. Gerçekten şurayı gözümle görmeyi çok istiyorum, göya gocuman bir stat yapıldı ya, bakalım gerçekten bu gocumana uygun bir metro istasyonu, erişim tünelleri, istasyona girişte filtreleme, falan filan bunlarla ilgili bir şeyler varmı çok çok merak ediyorum.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 25 Kas Prş, 2010 18:44

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Kas Prş, 2010 23:33

Aracın camı neden o kadar pis? Sanki dışardıda bir yerde ıslanıyor gibi? He, bir de şu hat göstergesine göre şimdi bu hat 6 numara mı oldu?! :lol:

Hani peronda ayırıcı camlar olacaktı? Yoksa yanlış mı anladım? Yanlış anlamışımdır. Ben peron ile metro aracı arası kapalı ve kapılı sanmıştım.

İstasyon güzel gibi görünüyor. Biraz çok tenha ;-) Oraya buraya bir heykel veya ışık varsa saksı falan koysalar …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Cum, 2010 01:04

Kemal abim öncelikle sana teşekkürler, eline ayağına sağlık, varsa daha bekleriz :)

Başar sana gelince, gehweglan! :D Aracın camı neden o kadar pis? Bilmem, ama araç yıkama makinesinden geçmediği ve camı ıslak kaldığı ve acaba tünel tozlu olduğu için olabilir mi? 6 numarayı da gördün ya helal olsun sana, 6 numara tabi, santrhaf oynuyor bu hat orta sahanın önünde :):)

Peron ayırıcılar yapılacak, çalışma yeni başladı benim haberim vardı da yazmadım öööle boncuk bulmuş gibi herşeyi yazmıyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Kas Cum, 2010 08:08

İyi de, aracın o hâli kimseyi rahatsız etmiyor mu yahu? :shock:
Neden ıslak? Yıkamaktansa, şöyle camların üstünden geçip, kurutamıyorlar mı? :? Yani, böylesini henüz hiçbir yerde görmedim he! Boncuk mu buldk, yokse eksi ne-ce-u mu, belli değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Cum, 2010 11:08

Sadece bir tahminde bulundum, al sana bir tahmin daha, hava şartlarından dolayı tünelde oluşan nemden dolayı park esnasında yapışan tozlardan kaynaklanıyor, yani belki de cam silecek dışında başka bir şey tarafından hiç silinmemiştir. Daha bir kaç yüz tane uydurabilirim, sen ne arıyorsun onu söylede yorulmayalım. :) Başka derdin yokmu demeye çalışıyorum, takıldığın şey bu mu? Sakın Berlin diye başlama o mesajını direkt silerim ona göre :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Kas Cum, 2010 14:49

Alamanya başkentinde …

temizlenir bunlar be! :P

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 26 Kas Cum, 2010 16:35

Aracın camı ıslak çünkü - 4 Levent'ten sonra geniş bir açıklık var - oradan yağmur girebiliyor. Sonra Seyrantepe depo alanı ve istasyon tam anlamı ile açılmış değil, istasyonun birçok yeri daha bitmemiş ve toz çok var o yüzden araçlar da tozlanabiliyor. İstasyonun sadece bir peronu kullanılıyor, öteki perona malum kapılar yapılıyor ve tahta perde ile kapatılmış durumda, yani daha burada tam iş bitmiş değil, bitince tekrar bir uğrayıp devamını çekmek lazım, mesela Aslantepe stadı çıkışı ve stada giden yaya yolları , tüneli vs. daha kapalı duruyor oralara giremedim malesef. Başar sen de tozdan başka diyecek laf bulamadın mı gardaş yav!!! :P İstasyon çok büyük yönetim bölümleri vs. çok güzel olmuş, iyidir yani :wink:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Kas Cum, 2010 17:57

Ya Kemal, tozdan başka noktalara da değindim, ama tozu da hemen halının altına süpürmeyelim :lol:

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön