10. sayfa (Toplam 12 sayfa)

Gönderilme zamanı: 20 Oca Sal, 2009 16:57
gönderen Esat
Plan ya da plansızlık ile alakası yok bu konuyu özelden lafladık sayılır, maalesef böyle, bana kalsa ya da ne bileyim birileri var onlara kalsa Şişhane zaten açılmazdı, tabii şimdi Şişhaneyi açıp 2 sene mekik işletilecek deyince sen plansızlık olduğunu düşünüyorsun :) öyle düşünme bak bardağın yarısı dolu.

Gönderilme zamanı: 20 Oca Sal, 2009 17:31
gönderen alabay
Aaa, ne züzel, biraz sirke içelim.

(Halbuki turşu suyunu çok severim!)

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 20 Oca Sal, 2009 21:01
gönderen Mehmet Kasım
Açılış için Başbakanın programının ayarlanıp gelmesi bekleniyormuş. Şubatta birde metrobüs açılışı olacak. Başbakan toplu açılışlar yapmayı planlıyor. Belki de Söğütlüçeşme'den metrobüsün şoför koltuğuna geçip ilk phleasların sefere çıkmasını başlatıp, Mecidiyeköy'e kadar getirir. Orada inip metro ile Şişhane'ye gelip bu seferde metroyu Şişhane'den Maslağa kadar sürer.

Ne fantezi ama.

Gönderilme zamanı: 28 Oca Çrş, 2009 17:36
gönderen kemal
Eveeet
30 Ocak 2009 günü öğlene metro uzamaları açılıyor,Başbakan da geliyor sonunda oldu bu iş.......

Gönderilme zamanı: 28 Oca Çrş, 2009 18:41
gönderen Esat
Biz göreve geldiğimizde yılda 2.5 kilometre olan metro yapımını 15 kilometreye çıkardık. Cuma günü Sayın Başbakanımızın katılımıyla Şişhane-Taksim ve 4. Levent-Atatürk Oto Sanayi arasındaki 7.5 kilometrelik metro duraklarını açacağız. Darüşşafaka İstasyonu’nu ise bu yıl içinde bitireceğiz. Seçim çalışmalarımın bir düello şeklinde olmasını asla istemiyorum. Yaptığımız işler bizi yeterince anlatıyor ve en doğru kararı İstanbullular sandıkta verecek. Bu bir yarıştır. Bu yarışın sonucu sandıkta ortaya çıkar. Şimdiden herkese hayırlı olsun.”
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=16993

Umarım diğer adayın gazı ile apar topar olmuyordur. Neyse açılsında bizde Kuzey 2. Etap başlığını açalım bari :D

Gönderilme zamanı: 31 Oca Cmt, 2009 21:55
gönderen Esat
Metro, Şişhane’den Maslak’a uzadı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından inşaatı bitirilen Taksim-Yenikapı Hattı Taksim-Şişhane istasyonu ile 4. Levent- Atatürk Oto Sanayi Metro Hattının açılışını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Başkan Kadir Topbaş ile yaptı.

- İstanbul Metrosu kuzeyde (4. Levent-Maslak 5,5 km.) ve güneyde (Şişhane 1.650 metre) toplam 7,15 km metro hattının açılışı yapıldı.
- Şişhane-Maslak arası 21 Dakika
- Şişhane ile en gelişmiş sanayi sitelerinden Maslak- Atatürk Oto Sanayi Sitesi arası ve İstanbul Teknik Üniversitesi öğrencilerini Maslak’taki kampuslerine kadar ulaştıracak bu hat, öğrenci ve çalışanlar için de ulaşımda büyük bir rahatlama getirecek.
- Şişhane-Maslak Hattının hizmete alınmasıyla, Taksim - 4. Levent Metro Hattında halen 200 bin olan günlük yolcu sayısında en az %100 artış bekleniyor.
- Hat üzerinde aktarmasız seferler Temmuz 2009’dan itibaren gerçekleşecek.

Açılış yapılan Taksim-Şişhane arası Metro Hattı 1.650 metre. Bu hattın hizmete alınmasıyla;
- Şişhane-Taksim: 2,5 dakikada
- Şişhane -Maslak: 21 dakikada alınacak
Maliyet;
Kaba inşaat: 20 milyon TL
Elektromekanik işler: 40 milyon Dolar.
92 adet metro aracı alım maliyeti: 127 milyon Dolar
Şişhane İstasyonu:20.000 m2
Derinlik 30 ila 40 metre arasında değişmektedir.
Şişhane İstasyonu’na 5 ayrı noktadan giriş-çıkış yapılabilecek.
1. Kasımpaşa yaya bağlantısı,
2. Refik Saydam Caddesi
3. Beyoğlu Vergi Dairesi
4. Beyoğlu Belediyesi önü
5. İstiklal Caddesi (Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi önü)
İstasyonlarda engelliler için asansörler var.

Şişhane İstasyonu Sanat Panoları Bilgileri
Metro İstasyonları ilk defa bu istasyonda temalı hale getirildi. Her istasyonda çeşitli sanatçıların ürünleriyle, İstanbul’a ait süreçler ilgili istasyonların anlamına uygun olarak tezyin edildi.

Mesela Şişhane İstasyonu, Kasımpaşa yaya bağlantısı panosu dört panodan oluşuyor.
1.panoda; İstanbul’un Fethinden önce yaşanmış dönemlere ait (Bizanslılar, Cenevizliler gibi) eserlerin kullanıldığı kolaj çalışması, çağdaş desenler ile birleştirildi.
2.panoda; İstanbul’un Fethi tasvir edildi.
3. pano; Osmanlı Dönemini anlatan kolaj çalışmasıdır.
4. panoda ise modern Türkiye’yi simgeleyecek eserler seçildi. Panoda Asya ve Avrupa kıtalarını simgeleyen halkalar Türkiye ile köprü oluşturdu.
Bu haber ile birlikte, başlığı M2 Güney (Taksim-Şişhane) Mekik Hattı olarak değiştiriyorum. Hat M2 ye dahil olarak bir bütün işletileceği güne kadar bu başlık altında takip edilmeye devam edilsin.

Gönderilme zamanı: 10 Şub Sal, 2009 00:03
gönderen kemal
Resim
Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 28 Şub Cmt, 2009 00:08
gönderen kemal
Resim
M2 deki 2'nci yürüyen bant Şişhanede bulunuyor.

Gönderilme zamanı: 28 Şub Cmt, 2009 10:29
gönderen alabay
Tabiîki şimdi fotoğraflardan çok yanılabilirim, ama bana biraz karanlık geldi. Prag metrosu da hafif karanlık (eski istasyonları), Berlin metrosu bayağı aydınlık. Orası nasıl?

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 28 Şub Cmt, 2009 12:26
gönderen kemal
Karanlık değil tersine bayağı aydınlık bir istasyon fakat İstklal caddesi'ne olan çıkışı kullanırken 6 yürüyen merdiven ve bu yürüme bandını kullanıyorsun çık çık bitmiyor ... :P

Gönderilme zamanı: 28 Şub Cmt, 2009 23:00
gönderen Esat
Yok yok yeterince aydınlık ama nedense fotoğraflarda hep sarı çıkıyor :) benim makinede böyle çekiyor, hele o bahsettiğin merdivenlerin yanındaki camdan tramvay resmini çekmek nasip olmadı bir türlü :)

Bu asansör konusuna daha önce de değindim, sizler yeterli olduğunu söylemiştiniz ama bence değil, daha büyük ya da çift asansör olmalıydı, yani illa ki onun inip çıkması beklenmemeli, evet kabul ediyorum asansörde öncelik vardır, özürlü, sakat, yaşlı, bebekli falan ama bu mesafede bir çıkış için daha çok asansör seçeneği olmalıdır, Allahtan bu istasyonun her çıkışında bir asansör var en azından.

Diğer taraftan istasyonlarımızın turnikeleri ödeme sistemi ile kullanılması ve inşaa aşamasında planlamalarında buna göre yapılması da bazı zorlukları beraberinde getiriyor, özellikle M2 hattında bir merdiven indikten sonra direkt perona inebileceğiniz asansör kaç tane? Taksimde yok mesela asansör bile aktarmalı :) Allah' tan ona akbil istenmiyor, yani asansör aktarması beleş :)

Dolayısı ile bu istasyonda da örnek Tünel' in yanından asansör ile iniyorsunuz, jeton alıp giriyorsunuz köşede bir asansör var onu görebilirseniz asansör ile devam edebilirsiniz, ama dediğim gibi asansörler zaten sanki özellikle yoğun kullanılmasın diye az yapılıyor diye düşünüyorum. Şahsi düşüncemdir şahsi eleştirimdir.

Gönderilme zamanı: 28 Şub Cmt, 2009 23:15
gönderen alabay
O resimler istenmeyen bir şekilde sarı ise, o zaman "white balance" konusuna bir göz atıp, hafifçe ayarlayınız, resimler daha netleşir. Almancası "Weißabgleich". Otomatiği de var, ama bazen kötü oluyor.

B. Alabay