ist-M.05:02 » M2 Taksim-Şişhane Güney Mekik Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Cmt, 2008 22:22

4.Levent - Maslak arasının kaç km olduğu üzerinden bir orantı çıkartabiliriz ince işler için.

Örnek burası 3 km ise 1km=4ay, diyelim ki M3 hattının tünel kazısı Aralık 2008 de biterse x km X 4 ay üzerinden hesaplayabiliriz, tabi önce burası kaç km idi :) ben 3 ü salladım şimdi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Kas Cmt, 2008 23:59

Esat yazdı:4.Levent - Maslak arasının kaç km olduğu üzerinden bir orantı çıkartabiliriz ince işler için.

Örnek burası 3 km ise 1km=4ay, diyelim ki M3 hattının tünel kazısı Aralık 2008 de biterse x km X 4 ay üzerinden hesaplayabiliriz, tabi önce burası kaç km idi :) ben 3 ü salladım şimdi.
M3 5.4 km ve tünel kazısı eylülde bitti.

4.Levent-Maslak 4.5 km.

Oranlarsak M3 16 ayda açılır. O da aralık 2009'dur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 00:11

Mehmet Kasım yazdı:
Esat yazdı:4.Levent - Maslak arasının kaç km olduğu üzerinden bir orantı çıkartabiliriz ince işler için.

Örnek burası 3 km ise 1km=4ay, diyelim ki M3 hattının tünel kazısı Aralık 2008 de biterse x km X 4 ay üzerinden hesaplayabiliriz, tabi önce burası kaç km idi :) ben 3 ü salladım şimdi.
M3 5.4 km ve tünel kazısı eylülde bitti.

4.Levent-Maslak 4.5 km.

Oranlarsak M3 16 ayda açılır. O da aralık 2009'dur.
okey o zaman referans hesabımız Ayda 300 metre demektir bu da. Bunu not olarak tutmak lazım, tünel işi biten hatlar için km si üzerinden çarpmasını yapıp tahmini açılış tarihini kestirebiliriz. (şu takvim uygulamasını yapamadık bir türlü yahu)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 00:22

Şu noktada var; tünel inşaatı bitince ince işler için ayrı bir ihaleye çıkıldı. Tünel Ekim 2007'de bitti. ince iş ihalesi vs derken ince işlere Ocak 2008'da başladı.

Referansımız 1 sene yani. 4.5 km 1 senede.....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 00:30

O zaman 375 metre yapıyor bir ayda :) işlerin yapılacağı toplam metre / 375 üzerinden hesaplarız.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 01:35

M3 hattının avantajı şu; elektromekanik için ayrı bir ihale yapılmayacak. Aynı firma devam edecek. 3-4 aylık bir kazanç demektir. Senkronize yapılıyor tüm işler. Hatta İETT Müdürü tünel kazarken bir yandan da ray döşüoruz demişti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 13:23

İBB deki habere göre Başkan Topbaş' ın ifadesi şunu açıklıyor, 7 Kasım' da Şişhane-Taksim arasında deneme seferleri basın ile birlikte yapılacak, yoksa zaten deneme seferlerinin yapılmakta olduğunu bizler biliyoruz.

15 Ocak' ta ise hem Şişhane-Taksim hemde 4.Levent-Maslak kesimi birlikte açılış yapılacak, o gün muhtemelen sistem tamamen manuel işletmeye alınacak ve gazeteciler ile birlikte Şişhane' den Maslak a kadar bir şov sürüşü yapılacak, sonrasında ise sistem senaryolarda planlandığı üzere 2 mekikle aktarma yapılarak çalışan halde kullanılacak, taa ki elektromekanik entegrasyonu bitene kadar bu tarihten sonra belki de garaj sahasının bitmesini beklemeden hattın tamamını bir kalemde işletebilirler bunu teknik arkadaşlar daha iyi bilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 13:27

Esat yazdı: taa ki elektromekanik entegrasyonu bitene kadar
elektromekanik entegrasyon 1 senede bitmiş olamaz mı? NTV Video'larında izledim. Topbaş şöyle bir hedef koymuş kendine; Haliç Köprüyü bitirip 2010 sonunda HACIOSMAN-YENİKAPI şeklinde çalıştıracağım.

2 sene manuel çalışır ondan sonra full entegrasyona mı geçerler?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 13:35

Geçtiğimiz günlerde dispetcher yazılım ile ilgili çalışmanın devam ettiğini söylemişti, orada biraz farklı problemler var Mehmet yani öyle işte :) zaten dün gördüğüm bir haberde kuzey kesim ile mevcut hattın raylarının birleştirilmediği yazıyordu bu demektir ki henüz entegre edilmemiş yani bütün olarak test edilemez ama çalışmalar devam ediyormuş çok uzun süreceğini sanmıyorum eğer köprü başkanın öngördüğü gibi giderse o tarihte kesinlikle bütün olarak işletilecektir tabii ki.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 18:09

29 Ekim günü bazı vatandaşar Genel Sekreter ile birlikte Şişhane'den Maslak'a kadar yeni araçlarla gitmişler. Deneme sürüşüne katılmışlar.

Köprü işi hallolursa 2010 sonu. Aksama olursa en geç 2011 içine HACIOSMAN-YENİKAPI bütün olarak tam entegre otomatik motomatik yazılım mazılım koder moder scadasal ne varsa hepsi işte o şekilde işler.

Bu bütün durumu sabit bir başlıkta ele alsak çok süper olur. Şöyle bir sabit başlık nasıl olur:

M2 Hacıosman-Yenikapı 2010'da.................

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 20:54

Bence yeni başlığa şu anda gerek yok, her iki uçtaki uzamalar mekik şeklinde işletmeye açıldığında olabilir, o zaman M2 ile ilgili tüm bir başlık açarız ama sadece bu uzama problemlerini ve durumlarını ele alırız mevcut M2 Taksim-4.Levent başlığı da devam etmelidir derim ben.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 22:19

Başlık zamanla gelişebilir;

7 Kasım'da M2 Şişhane-4.Levent

15 Ocak'ta M2 Şişhane-Maslak şeklinde değiştirebiliriz.

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön