5. sayfa (Toplam 47 sayfa)

Gönderilme zamanı: 21 Tem Sal, 2009 12:59
gönderen Esat
M2 hattında hali hazırda var olan 32 Alstom aracına ilave olarak 92 adet Rottem alınmıştı bildiğiniz üzere. İşletmenin şu anki durumu ve açılacak istasyonların yolcu katkısı göz önüne alındığında 7-8 yıl daha bu hatta 8 li dizi ile çalışmak efektif görülmüyor, fakat mekik başlığında bahsettiğim üzere sinyalizasyon sisteminde 8 li dizi mecburiyeti ortaya çıkarsa o zaman durum ne olacak?

Mevcutta filonun tamamlandığını düşünür isek 4' lü diziler ile çalıştığımızda 8 Alstom + 23 Rotem = 31 dizi ile Yenikapı - Hacı Osman işletmesinin rahatlıkla yapılabileceği hesaplanıyor. Tam km leri alırsak aslında frekansı da hesaplayabiliriz. Fakat dediğim gibi 8 li dizi çalıştırılma zorunluluğu olur ise o zaman frekanslar açılarak çalışılmak zorunda çünkü 4 + 11 = 15 dizi olacak.

Km yi tam bilmiyorum ama Google Map ten ölçtüğüm kadarı ile yaklaşık Yenikapı-Hacı Osman 12km. Bu mesafe için sanırım 24 dk. lık yolculuktan bahsediliyordu. Dolayısı ile 4 lü dizi çalışır iseniz, 2 dk ara ile rahatlıkla işletme yapılabiliyor, ama 8 li dizi çalışırsanız 3,5 dk ve üstünde kalırsınız, bana kalırsa bugünkü yolcu kapasitesi ile makul bir süre. Ama bildiğimiz bir gerçek varki raylı sistemlerde istasyon açıldıkta ve araç alındıkça yolcu sayısı artış gösteriyor, yani yolcu bugünkinin iki katına çıkarmı bilemem ama yukarıda belirttiğim gibi zaten maksimum 10 yıl sonra bu hatta 8 li çalışmak gerekli hale gelecek, dolayısı ile o zaman en azından pik saat seferlerini 2 - 2,5 seviyesine çekebilmek için yeniden araç takviyesi gerekecek :) :)

Gönderilme zamanı: 21 Tem Sal, 2009 13:10
gönderen alabay
Bu kadar kısa bir hattın pek işlek olmaması gayet tabiî. Hat tam şekliyle (veya işte Taksim'den kuzeye tam şekliyle) işe başladı mı (Şişhane de iyi olur, ama ...), bu hemen değişebilir ve sekizli traksyon da işe yarar. Öte yandan, ne var yahu, medenî bir şekilde, herkesin oturabileceği bir metro kadar hoş ne olabilir? ;-) Ammaaa ... buna bir de otobüs hatları revizyonu gerekir. Ama bana kalırsa, valla otobüs hattı çekme kültürü kalmamış bizde. İşte Kadıköy Kumluk Sendromu!

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 21 Tem Sal, 2009 13:13
gönderen Esat
Sen medeni medeni bomboş gideceksin diye dünyanın elektrik parasının ödenmesi var, kent içi toplu taşımacılık bir kamu hizmetidir, yerel yönetimler ve merkezi yönetimler bunu devletin bir görevi olarak yerine getirirler amaç kar etmek değildir ama işletmenin kendi devamlılığını sağlamasıdır bunu da boş trenleri gün boyu çalıştırarak sağlayamazsınız :)

Gönderilme zamanı: 21 Tem Sal, 2009 13:25
gönderen alabay
Hah işte dikkât! Bu işte bir iş var! Altmışlı mı, seksenli yıllar mı, bir zamanlar Basel kentinde otobüsler bayağı boş dolaşırmış. Peek fazla da yokmuş (bu buraya çok uygun, tipik bir huy). Düşünmüşler, boş giden araçları azaltalım mı? Yoksa iki mislini mi (satın alıp) sokaklara salalım? Yatırım yapıp, ikincisini yapmışlar, ve bunun sayesinde Basel kentindeki toplu taşımacılık batmamış, aksine çook gelişmiş. Freiburg nane yemiş, mukaisede.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 21 Tem Sal, 2009 13:26
gönderen Esat
2000 km fark var arada rüzgarından suyuna kadar her şey farklı, Basel - Freiburg dip dibe, ama bura İstanbul.

Gönderilme zamanı: 21 Tem Sal, 2009 13:29
gönderen alabay
Tabbih, dolmuş ve münübüslü :P

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 15 Ağu Cmt, 2009 18:42
gönderen Hakan
Yenikapı-Hacı Osman 12km. Bu mesafe için sanırım 24 dk. lık yolculuktan bahsediliyordu.
Zaten, Taksim-4.Levent arası 8,5 km idi, açılan Maslak ve Şişhane etaplarıyla 7,15 km daha eklendi ve yaklaşık 16 km oldu, bildiği kadarıyla Şişhane-Yenikapı ve Maslak-Hacıosman da eklendiği zaman toplam uzunluk 23-24 km olacak, 15 istasyon olduğunu düşünürsek bu mesafe bence 30 dakika sürecektir.

Aslında hattın uzunluğu ve istasyon sayısı düşünüldüğü zaman Kadıköy-Kartal-Pendik hattıyla neredeyse örtüşüyor ve araç sayısı da 1 set fazla, yani diğer hat için 3 dk sefer aralığını hesaplayıp makul gördüğümüze göre bu hat için de aynı şey geçerli...

Gönderilme zamanı: 15 Ağu Cmt, 2009 19:16
gönderen Esat
Zaten aşağı yukarı aynı sonucu vermişiz, iki çözümde de 8 li dizi ile çalışmak gerekir ise yeni araç takviyesi gerekeceğinde hemfikiriz, sürelerde aşağı yukarı tutuyor herhalde. Tabi her zaman söylüyorum benim ki çok amatörce bir yaklaşım, bu işin içinde olan arkadaşlar belki farklı hesaplama yöntemleri kullanıyor olabilir, araçların baş duraklarda ekstra bekleme süreleri, yedekleme oranlarını bilemeyiz, biz standartlar üzerinden düşünüyoruz.

Gönderilme zamanı: 26 Kas Prş, 2009 23:03
gönderen Esat
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 1 - 5 Aralık tarihleri arasında Şişhane - Taksim ve Taksim 4.Levent Metro hattında son seferin 22.00'da yapılacağını duyurdu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamada, İstanbul Metrosu yeni sinyalizasyon sisteminin, mevcut hat ile entegrasyon sürecinin yapılacağını bildirdi. Açıklamada, "Bu kapsamda 01 Aralık - 05 Aralık 2009 tarihleri arasında Şişhane-Taksim ve Taksim-4.Levent hatlarında en son sefer saat 22:00'de yapılacak. Bu güzergahta İETT otobüsleri devreye girecek" duyurusu yapıldı.
Duyuruyu İBB ya da Ulaşım A.Ş. sitesinde göremediğim için duyurular bölümüne eklemedim şimdilik burada kalsın. Sinyalizasyon ile ilgili çalışmada bir adım daha geçiliyor demek ki, 22:00 den sonra yoğun trafik yok en azından Mecidiyeköy Taksim arasında yok ama bu tip işletmenin mantığı kapasite kadar otobüs koymaktır, aynı şey yapılıyormu acaba ben onu çok merak ediyorum??

http://www.haberturk.com/haber.asp?id=1 ... 2009/11/26

Gönderilme zamanı: 27 Kas Cum, 2009 23:28
gönderen kemal
Resim

Gönderilme zamanı: 29 Kas Pzr, 2009 23:36
gönderen Mehmet Kasım
KESİNTİSİZ İŞLETME İÇİN SON 60 GÜNE GİRİLDİ.

Haydi harlısı.


Esat yazdı:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 1 - 5 Aralık tarihleri arasında Şişhane - Taksim ve Taksim 4.Levent Metro hattında son seferin 22.00'da yapılacağını duyurdu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamada, İstanbul Metrosu yeni sinyalizasyon sisteminin, mevcut hat ile entegrasyon sürecinin yapılacağını bildirdi. Açıklamada, "Bu kapsamda 01 Aralık - 05 Aralık 2009 tarihleri arasında Şişhane-Taksim ve Taksim-4.Levent hatlarında en son sefer saat 22:00'de yapılacak. Bu güzergahta İETT otobüsleri devreye girecek" duyurusu yapıldı.
Duyuruyu İBB ya da Ulaşım A.Ş. sitesinde göremediğim için duyurular bölümüne eklemedim şimdilik burada kalsın. Sinyalizasyon ile ilgili çalışmada bir adım daha geçiliyor demek ki, 22:00 den sonra yoğun trafik yok en azından Mecidiyeköy Taksim arasında yok ama bu tip işletmenin mantığı kapasite kadar otobüs koymaktır, aynı şey yapılıyormu acaba ben onu çok merak ediyorum??

http://www.haberturk.com/haber.asp?id=1 ... 2009/11/26

Gönderilme zamanı: 07 Şub Pzr, 2010 19:35
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:KESİNTİSİZ İŞLETME İÇİN SON 60 GÜNE GİRİLDİ.

Haydi harlısı.
60 gün dolalı çok oldu :) aşağıdaki linklerde Şubat sonu gibi geçilecek yeni sinyalizasyon ve işletme şekli ile ön görülen bazı aşamalar daha var, bu konu ile ilgili aşağıdaki başlıklarda devam edelim lütfen.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=141

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=259