ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Nis Prş, 2010 13:56

Ya aslında ben bu Darüşşafaka istasyonunu hep eleştiriyorum, hani biraz dağ başı falan diye :) ama şimdi düşünüyorum da, ya küçüklüğümde biz Emirgan' a giderdik ve arabamız yoktu otobüs ile giderdik ve gerçekten kötü bir yolculuktu, önce Taksim' e çıkılırdı sonra oradan çok uzun aralıklar ile kalkan Emirgan otobüsü yakalanır ve gidilirdi :) yani eğlenmeye gitmek bir eziyetti bizim gibi insanlar için. Sonra bazen ya o tarafa gidelim bir hava alalım diye düşünürdük 3-5 yıl önce ama arabanız olmadan kalkıpta Fatih ya da Esenler gibi semtlerden oraya gitmek otobüs ile çekilir dert değil, şimdi bu istasyonun tam yerini bilmiyorum ama kolaylığa bakarmısınız ya :) Bu hattın bir de Yenikapı' ya bağlandığını düşünüyorum da gerçekten mükemmel olacak, ha hala çok sıcak bakmıyorum Sarıyer' e kadar metro olayına o başka :D:D cinsim ya ne istediğimi bilmiyorum ha.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Atatürk Oto Sanayi istasyonu

Mesaj gönderen kemal » 15 Nis Prş, 2010 13:56

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Nis Prş, 2010 14:04

A.O.S sanayi tarafı girişi güzel, bunun karşısında giriş varmı? Ya da gerek varmı? Bir de dikkatimi çeken asansör üstte yol kotunda peki alttaki merdiven girişlerinin orada asansör varmı başka? O asansör gördüğüm kadarı ile sadece üstten binişe imkan veriyor bu yüzden sordum, Oto Sanayi ye hiç engelli ya da ne bileyim asansöre binme ihtiyacı olan insanlar gitmez mi?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 15 Nis Prş, 2010 14:16

O asansörün bittiği yerden aşağı inen başka bir asansör daha var, yani orada sorun yok. Ama tam karşıda güzelim Maslak kasrı var oraya gidecek adam caddeye basarak gidiyor yani bu istasyondan karşı kaldırıma medeni bir şekilde geçilemiyor şu anda , ışık bile yok az ileri veya geriye mutlaka geçit yapılmalı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Nis Prş, 2010 14:20

kemal yazdı:O asansörün bittiği yerden aşağı inen başka bir asansör daha var, yani orada sorun yok. Ama tam karşıda güzelim Maslak kasrı var oraya gidecek adam caddeye basarak gidiyor yani bu istasyondan karşı kaldırıma medeni bir şekilde geçilemiyor şu anda , ışık bile yok az ileri veya geriye mutlaka geçit yapılmalı.
Tamam gördüm o resimde direğin arkasında kalmış dikkatimi çekmedi, ya hep aklımda bir "acaba?" kalıyor :) aynı asansör olsa gerek kapıları aynı tarafta ve aynı bina kutusu içindeler. Ama diğer söylediğin konu önemli abi, peki aşağıda falan böyle alt geçit girişi gibi bir alan hiç mi bırakılmamış? Belki şimdilik kör bir tünel bırakmışlardır, ne bileyim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Nis Prş, 2010 14:21

Esat, o asansör bence ya üç ya dört duraklı. Üstte girişi var, altta da var ama, resme tam bakarsan. Yeraltında da bilmiyorum, konkors ile peronlar ayrı hizada mı, ona göre ya üç ya dört.

Ek: Kapı konusunu şimdi okudum. Bir asansörün (kabinin) her bir yanı kapılı olabilir. Burada asansörler olur, A'dan girersin, beşinci katta da A'dan inersin. Ama birinci ile dördüncü kat B'den kapı açılır. O da mümkün yani.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Nis Prş, 2010 14:43

Tabii ki o mümkün bende acaba öylemi diye düşünüp diğer taraflarına baktığım için yanıldım zaten :) diğer taraftan bizdeki işletme yapısında aynı asansörün perona kadar inmesi mümkün değil, ödeme sistemi ile alakalı bir durum :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Nis Prş, 2010 14:47

Yine "bizim" sistem o zaman sakat çıkmış :x Perona kadar inen asansörler şart tabiîki. Ama ben zaten hep diyorum, daha serbest ama kontrolörlü bir sistem çok daha avantajlı. Otobüslerde de, herşey çok daha hızlı ve insana yakın işler.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

İTÜ İstasyonu

Mesaj gönderen kemal » 15 Nis Prş, 2010 14:53

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim
Bu resim paravanlar ardından kol sokma sureti ile çekildiğinden böyle oldu,
Plazalar tarafına yapılmakta olan çıkışı gösteriyor.
Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Nis Prş, 2010 14:57

Ben olsaydım o durağa AYAZAĞA (İstanbul Teknik Üniversitesi) derdim. Yani Ayazağa'ya önem verio, İTÜ gibi bir kısaltmadan kaçınırdım, bu gayri-dil-kültürü.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Nis Prş, 2010 14:59

alabay yazdı:Ben olsaydım o durağa AYAZAĞA (İstanbul Teknik Üniversitesi) derdim. Yani Ayazağa'ya önem verio, İTÜ gibi bir kısaltmadan kaçınırdım, bu gayri-dil-kültürü.
Ayazağa neresi bu istasyon neresi Başar, bana kalırsa da oraya sırf isim vermek adına Ayazağa demek yanlış, benim bildiğim Ayazağa ile hiç alakası yok çünkü, ha benim yanlış bildiğimi ispat edin tamam :D İlla isim olsun istiyorsan İstanbul Teknik Üniversitesi olsun istasyonun adı daha mantıklı.

Kemal abimize fotoğraflar için çok teşekkür ediyoruz, hattın kuzey etabında yapılan bu istasyonlardan en yeni resimleri ve istasyonlar ile ilgili en yeni durumuda bu sayede görmüş olduk. Kemal abim tekrar tekrar eline ayağına sağlık.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Sanayi İstasyonu

Mesaj gönderen kemal » 15 Nis Prş, 2010 15:05

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön