ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kapasite hesapları nasıl yapılıyorki, düz mantıkla bakarsan günde 700.000 kişide taşınır, diğer taraftan ben bu sistemin kapasitesinin günde 70.000 kişi olduğuna inanmıyorum neden mi? Çünkü sistem bir bütündür Taksim metrosuna Taksim istasyonunu bırakalım herhangi bir istasyondan giriş yapın o merdivenlerin, asansörlerin ve yürüyen merdivenlerin saatte 70.000 kişiyi sağlıklı bir şekilde transfer etmesi bence mümkün değil, tabi bunun cevabını bize ancak bir inşaat mühendisi verebilir yani merdiven genişlik ve uzunlukları erişim koridorlarının genişlikleri, yürüyen merdiven hızları gibi değerleri öğrendikten sonra, yoksa sadece araç ile taşımak olsa düşünki 2 dk ara ile 6 lı dizi kaldırsan saatte karşılıklı 30 sefer yapar, pik saatte tam doluluk olduğunu ve yaklaşık standart olan her aracın 250 kişi taşıdığını düşünürsek, bir dizi/sefer 1500 kişi taşır, 30 sefer ile saatte 45.000 kişi demektir ki indi bindiler hariç, günde 18 saat çalışan metro bu rakamle günde 800.000 kişiyi bulur ki bu şu andaki günlük toplam sistemlerin yolcu rakamından bile fazla, dolayısı ile ben bu hesapların nasıl yapıldığını tam bilmiyorum ama benim yukarıda yaptığım kadar basit değil onu biliyorum
Ama sana şu konuda katılıyorum bu kadar yatırım yapılmış daha fazla yolcu taşımalıdır.
Ama sana şu konuda katılıyorum bu kadar yatırım yapılmış daha fazla yolcu taşımalıdır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Bu sene Şişhane ve Maslak eklentileri ile yolcu sayısında artışın olacağını tahmin ediyorum.
Özellikle Maslak'taki oto sanayi ve plazalarda çalışanlar tarafından yoğun olarak kullanılacağını düşünüyorum. İTÜ'deki üniversite öğrencileri de yoğunluk yapacaklar. Sanayi Mahallesi ve Seyrantepe'de arttırır.
Şişhane şimdilik çok büyük bir etkileme yapar mı bilemiyorum. Ama havaray yapılınca ve metro Yenikapı'ya inince artış olur gibime geliyor.
Havaray, Yenikapı (LRT ve Marmaray) , Maslak, Sanayi ve İTÜ kurtaracak bu hattı.
Özellikle Maslak'taki oto sanayi ve plazalarda çalışanlar tarafından yoğun olarak kullanılacağını düşünüyorum. İTÜ'deki üniversite öğrencileri de yoğunluk yapacaklar. Sanayi Mahallesi ve Seyrantepe'de arttırır.
Şişhane şimdilik çok büyük bir etkileme yapar mı bilemiyorum. Ama havaray yapılınca ve metro Yenikapı'ya inince artış olur gibime geliyor.
Havaray, Yenikapı (LRT ve Marmaray) , Maslak, Sanayi ve İTÜ kurtaracak bu hattı.
-
- Abonman
- Mesajlar: 21
- Kayıt: 05 Ara Çrş, 2007 22:31
Bu hattan tam anlamda verim alabilmek icin Maslak kisminin acilmasi onem tasiyor.
Ben Mehmet'e katiliyorum, ITU'deki ogrencilerin ulasiminin buyuk bir bolumu Minibus ya da Otobus ile oluyor. Taksim'e metroyla kisa surede baglandigi zaman buradaki 40,000 civarindaki ogrenci (Isik Universitesini de katabiliriz) haftaici her gun bu hatti kullanmaya baslayacaktir.
Ayricana Maslak’in yogunlugu her gecen gun artmakta, bu is bolgesine ulasim icin, Metro ciddi bir alternatif, hatta ve hatta en agirlikli ulasim yolu olacaktir.
Ben Mehmet'e katiliyorum, ITU'deki ogrencilerin ulasiminin buyuk bir bolumu Minibus ya da Otobus ile oluyor. Taksim'e metroyla kisa surede baglandigi zaman buradaki 40,000 civarindaki ogrenci (Isik Universitesini de katabiliriz) haftaici her gun bu hatti kullanmaya baslayacaktir.
Ayricana Maslak’in yogunlugu her gecen gun artmakta, bu is bolgesine ulasim icin, Metro ciddi bir alternatif, hatta ve hatta en agirlikli ulasim yolu olacaktir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Aslında Yenikapı(Aksaray)-Taksim-Levent-Maslak aksı inanılmaz yoğun bir aks. Bence İstanbul'da metro yapılabilecek en doğru güzergaha sahip. Sistem tam oturduğunda çok faydalı olacak.
1-LRT ile metro bağlantısı (Havaalanı-Aksaray-Taksim-Maslak)
2-Yenikapı İDO entegrasyonu
3-Marmaray entegrasyonu (Yenikapı)
4-Şehzadebaşında İ.Ü öğrencileri ve Beyazıt, Laleli, Kapalıçarşı vs. esnafı
5-Unkapanı ve Eminönü esnafı, alışverişe gelen kitleler
6-Şişhane'de Beyoğlu Belediyesi ve İstiklal Cad.
7-Taksim malum.
8-Yukarı sı da malum.
HEPSİ MALUM ASLINDA:)
Ama bir oturtabilseler...... Saatte 30.000-40.000 rahat yolcu taşır.
1-LRT ile metro bağlantısı (Havaalanı-Aksaray-Taksim-Maslak)
2-Yenikapı İDO entegrasyonu
3-Marmaray entegrasyonu (Yenikapı)
4-Şehzadebaşında İ.Ü öğrencileri ve Beyazıt, Laleli, Kapalıçarşı vs. esnafı
5-Unkapanı ve Eminönü esnafı, alışverişe gelen kitleler
6-Şişhane'de Beyoğlu Belediyesi ve İstiklal Cad.
7-Taksim malum.
8-Yukarı sı da malum.
HEPSİ MALUM ASLINDA:)
Ama bir oturtabilseler...... Saatte 30.000-40.000 rahat yolcu taşır.
- AyLiN
- Aylık Paso
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50
İyi güzel diyorsunda Mehmet Bey, bu durumda aklı başında hiç yöneticiye sahib değiliz desene . 3 Başkan değişti diyorsun bu başkanların hiç birimi görmedi bu hataları? Bunların danışmanlarının hiç birimi söylemedi bu hataları? Hepsi uyuyormu? Yoksa aman bunu yaptığımıza dua etsinlermi diyorlar?Mehmet Kasım yazdı:Eleştirilerde çok haklısın. Bu hatalar metro inşaatının 3 dönem (3 başkan) eskitmesinden kaynaklanıyor olabilir.
1992'de sözen başladı. Bir yere kadar getirdi. 1994'te tayyip devam eeti. 97'de gürtuna aldı bayrağı.2000'de açıldı.
Her biri farklı saiklerle bir şeyleri değiştirdi. Proje revize üstüne revize oldu. Sonuçta böyle karmaşalar ortaya çıkıyor.
Sadece bu hatta değil ZEYTİNBURNU aktarma noktası da öyle
Sürekli Avrupayı örnek veriyorlar orda şöyle orda böyle diye, neden o zaman avrupa usulü çalışılmıyor?
Proje yapılır ondan sonra 100 tane başkan gelsede aynı proje eğer eksiksizse tabi devam eder. Toplu taşıma araçları halk için yapıldığına göre halkın ihtiyaçlarınıda karışlaması gerekir. Demekki bizim Yönetcilerimiz halkın ihtiyaçlarına önem vermiyor zaten verseydi pestil misali gitmek zorunda kalmazdık.
Sizleri bilmem ama ben çok şikayetciyim bu durumdan Metro Tramvay yine Otobüslere göre iyi ama Otobüsle yolculuk yapmak zorunda kaldığım zaman büyük bir sabır sınavına tabi oluyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Belki de hata burada. Bilmiyorum, Berlin'in metrolarını başkanlar mı yaptı, yoksa yıllarca bununla ilgilenen heyet ve gruplar mı. Şimdi Topbaş meselâ mimar olarak bu işler için tabiîki çok elverişli. Ama başkanlık rolünde değil de, şehirleşme/şehircilik veya metro heyeti, infrastrüktür heyeti gibi herhangi bir model içinde yapsa, belki zamanı daha bol olur, rantlık problemler çıkmaz ve işi bilenler bir araya toplanmış olur. Bizde herşey çok fazla merkezî düşünülüyor. Ağ ve odaklar sistemi bence daha iyi.
B. Alabay
B. Alabay
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hâlâ derim ki, aşağıya inen merdivenliklerin üstüne, ismi gösteren büyük levhalar iyi olur. Yani merdiven(lik)ten değil de, meydandan, caddeden görülecek şekilde. Anlatabildim mi?
O merdivenlerde oturanlar istirahat mı ediyor, yoksa buradaki punklar ve dilenciler gibi, var mı sene bi lira, diye soruyor?!
B. Alabay
O merdivenlerde oturanlar istirahat mı ediyor, yoksa buradaki punklar ve dilenciler gibi, var mı sene bi lira, diye soruyor?!
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Para yok mazereti işlerin eksik, yarım yamalak ve saçma yapılmasına sebep gösterilemez, raylı sistem dediğin şey 3 sokak ötedeki tabelasından başlar, totem ile belirgenleşir, alınlık ile anlam kazanır, yönlendirmeler ile devam eder, tren ile sonlanır. sadece binayı dikip ray döşeyerek yapılmaz bir sistem açılırken her şeyi ile tam olmalıdır ve kusura bakmayın ama trilyonlara ihale edilen hattın toplasan 100 milyar etmez yönlendirme sistemide başka bir sistemin canına can katmaz, şunu açıkça söyleyeyim ne inşaat ve müteahhit firmalar ne de bu işi verenler bahsettiğim şeyleri önemsemiyor, bir bellemişiz 250 km - 500 km ray yapıcaz iyi sonra keşmekeşi çözmek içinde 5 sene düşünür 5 senedede çözersek 2030 da düzgün yönlendirme ve entegrasyona sahip sistemlerimiz olur.Merkezi yönetimin kaynak açısından yardımcı ve destkçi olması lazım. İstanbul'un ulaşım sorunu bir belediye çözemeyecek kadar büyük. 200 bütçesinde ulaşıma ayrılan para 2 milyar ytl. Bu para neye yeter?