ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Şub Cum, 2008 17:32

Kapasite hesapları nasıl yapılıyorki, düz mantıkla bakarsan günde 700.000 kişide taşınır, diğer taraftan ben bu sistemin kapasitesinin günde 70.000 kişi olduğuna inanmıyorum neden mi? Çünkü sistem bir bütündür Taksim metrosuna Taksim istasyonunu bırakalım herhangi bir istasyondan giriş yapın o merdivenlerin, asansörlerin ve yürüyen merdivenlerin saatte 70.000 kişiyi sağlıklı bir şekilde transfer etmesi bence mümkün değil, tabi bunun cevabını bize ancak bir inşaat mühendisi verebilir yani merdiven genişlik ve uzunlukları erişim koridorlarının genişlikleri, yürüyen merdiven hızları gibi değerleri öğrendikten sonra, yoksa sadece araç ile taşımak olsa düşünki 2 dk ara ile 6 lı dizi kaldırsan saatte karşılıklı 30 sefer yapar, pik saatte tam doluluk olduğunu ve yaklaşık standart olan her aracın 250 kişi taşıdığını düşünürsek, bir dizi/sefer 1500 kişi taşır, 30 sefer ile saatte 45.000 kişi demektir ki indi bindiler hariç, günde 18 saat çalışan metro bu rakamle günde 800.000 kişiyi bulur ki bu şu andaki günlük toplam sistemlerin yolcu rakamından bile fazla, dolayısı ile ben bu hesapların nasıl yapıldığını tam bilmiyorum ama benim yukarıda yaptığım kadar basit değil onu biliyorum :)

Ama sana şu konuda katılıyorum bu kadar yatırım yapılmış daha fazla yolcu taşımalıdır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Şub Pzt, 2008 10:54

Bu sene Şişhane ve Maslak eklentileri ile yolcu sayısında artışın olacağını tahmin ediyorum.

Özellikle Maslak'taki oto sanayi ve plazalarda çalışanlar tarafından yoğun olarak kullanılacağını düşünüyorum. İTÜ'deki üniversite öğrencileri de yoğunluk yapacaklar. Sanayi Mahallesi ve Seyrantepe'de arttırır.

Şişhane şimdilik çok büyük bir etkileme yapar mı bilemiyorum. Ama havaray yapılınca ve metro Yenikapı'ya inince artış olur gibime geliyor.

Havaray, Yenikapı (LRT ve Marmaray) , Maslak, Sanayi ve İTÜ kurtaracak bu hattı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Şub Pzt, 2008 13:06

Bu Yenikapı hikâyesi biraz uzadı bence. Bu köprü olacak mı, olmayacak mı, belli değil. Koca Beyoğlu'nu İstanbul'a bağlayamadılar yahu :(

B. Alabay

canas
Abonman
Mesajlar: 21
Kayıt: 05 Ara Çrş, 2007 22:31

Mesaj gönderen canas » 25 Şub Pzt, 2008 15:08

Bu hattan tam anlamda verim alabilmek icin Maslak kisminin acilmasi onem tasiyor.
Ben Mehmet'e katiliyorum, ITU'deki ogrencilerin ulasiminin buyuk bir bolumu Minibus ya da Otobus ile oluyor. Taksim'e metroyla kisa surede baglandigi zaman buradaki 40,000 civarindaki ogrenci (Isik Universitesini de katabiliriz) haftaici her gun bu hatti kullanmaya baslayacaktir.
Ayricana Maslak’in yogunlugu her gecen gun artmakta, bu is bolgesine ulasim icin, Metro ciddi bir alternatif, hatta ve hatta en agirlikli ulasim yolu olacaktir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Şub Prş, 2008 12:05

Aslında Yenikapı(Aksaray)-Taksim-Levent-Maslak aksı inanılmaz yoğun bir aks. Bence İstanbul'da metro yapılabilecek en doğru güzergaha sahip. Sistem tam oturduğunda çok faydalı olacak.

1-LRT ile metro bağlantısı (Havaalanı-Aksaray-Taksim-Maslak)

2-Yenikapı İDO entegrasyonu

3-Marmaray entegrasyonu (Yenikapı)

4-Şehzadebaşında İ.Ü öğrencileri ve Beyazıt, Laleli, Kapalıçarşı vs. esnafı

5-Unkapanı ve Eminönü esnafı, alışverişe gelen kitleler

6-Şişhane'de Beyoğlu Belediyesi ve İstiklal Cad.

7-Taksim malum.

8-Yukarı sı da malum.

HEPSİ MALUM ASLINDA:)

Ama bir oturtabilseler...... Saatte 30.000-40.000 rahat yolcu taşır.

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 28 Şub Prş, 2008 19:25

Mehmet Kasım yazdı:Eleştirilerde çok haklısın. Bu hatalar metro inşaatının 3 dönem (3 başkan) eskitmesinden kaynaklanıyor olabilir.

1992'de sözen başladı. Bir yere kadar getirdi. 1994'te tayyip devam eeti. 97'de gürtuna aldı bayrağı.2000'de açıldı.

Her biri farklı saiklerle bir şeyleri değiştirdi. Proje revize üstüne revize oldu. Sonuçta böyle karmaşalar ortaya çıkıyor.

Sadece bu hatta değil ZEYTİNBURNU aktarma noktası da öyle
İyi güzel diyorsunda Mehmet Bey, bu durumda aklı başında hiç yöneticiye sahib değiliz desene :). 3 Başkan değişti diyorsun bu başkanların hiç birimi görmedi bu hataları? Bunların danışmanlarının hiç birimi söylemedi bu hataları? Hepsi uyuyormu? Yoksa aman bunu yaptığımıza dua etsinlermi diyorlar?
Sürekli Avrupayı örnek veriyorlar orda şöyle orda böyle diye, neden o zaman avrupa usulü çalışılmıyor?
Proje yapılır ondan sonra 100 tane başkan gelsede aynı proje eğer eksiksizse tabi devam eder. Toplu taşıma araçları halk için yapıldığına göre halkın ihtiyaçlarınıda karışlaması gerekir. Demekki bizim Yönetcilerimiz halkın ihtiyaçlarına önem vermiyor zaten verseydi pestil misali gitmek zorunda kalmazdık.
Sizleri bilmem ama ben çok şikayetciyim bu durumdan Metro Tramvay yine Otobüslere göre iyi ama Otobüsle yolculuk yapmak zorunda kaldığım zaman büyük bir sabır sınavına tabi oluyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Mar Pzt, 2008 09:25

Bir başkan devasa bir İstanbul'un sorunlar yumağı içinde kayboluyor.2 m ötesini bile göremiyor. Tıkanıyor kalıyor. Anlayamıyor.

Tam anlamaya başlıyor görev süresi bitiyor:)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Mar Pzt, 2008 10:20

Belki de hata burada. Bilmiyorum, Berlin'in metrolarını başkanlar mı yaptı, yoksa yıllarca bununla ilgilenen heyet ve gruplar mı. Şimdi Topbaş meselâ mimar olarak bu işler için tabiîki çok elverişli. Ama başkanlık rolünde değil de, şehirleşme/şehircilik veya metro heyeti, infrastrüktür heyeti gibi herhangi bir model içinde yapsa, belki zamanı daha bol olur, rantlık problemler çıkmaz ve işi bilenler bir araya toplanmış olur. Bizde herşey çok fazla merkezî düşünülüyor. Ağ ve odaklar sistemi bence daha iyi.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Mar Pzt, 2008 17:25

Göz görmeyince gönülden uzak olurmuş :D görelim belki ısınırız :)

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Mar Pzt, 2008 18:34

Hâlâ derim ki, aşağıya inen merdivenliklerin üstüne, ismi gösteren büyük levhalar iyi olur. Yani merdiven(lik)ten değil de, meydandan, caddeden görülecek şekilde. Anlatabildim mi?
O merdivenlerde oturanlar istirahat mı ediyor, yoksa buradaki punklar ve dilenciler gibi, var mı sene bi lira, diye soruyor?!

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Mar Prş, 2008 13:05

Merkezi yönetimin kaynak açısından yardımcı ve destkçi olması lazım. İstanbul'un ulaşım sorunu bir belediye çözemeyecek kadar büyük. 200 bütçesinde ulaşıma ayrılan para 2 milyar ytl. Bu para neye yeter?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Mar Prş, 2008 13:13

Merkezi yönetimin kaynak açısından yardımcı ve destkçi olması lazım. İstanbul'un ulaşım sorunu bir belediye çözemeyecek kadar büyük. 200 bütçesinde ulaşıma ayrılan para 2 milyar ytl. Bu para neye yeter?
Para yok mazereti işlerin eksik, yarım yamalak ve saçma yapılmasına sebep gösterilemez, raylı sistem dediğin şey 3 sokak ötedeki tabelasından başlar, totem ile belirgenleşir, alınlık ile anlam kazanır, yönlendirmeler ile devam eder, tren ile sonlanır. sadece binayı dikip ray döşeyerek yapılmaz bir sistem açılırken her şeyi ile tam olmalıdır ve kusura bakmayın ama trilyonlara ihale edilen hattın toplasan 100 milyar etmez yönlendirme sistemide başka bir sistemin canına can katmaz, şunu açıkça söyleyeyim ne inşaat ve müteahhit firmalar ne de bu işi verenler bahsettiğim şeyleri önemsemiyor, bir bellemişiz 250 km - 500 km ray yapıcaz iyi sonra keşmekeşi çözmek içinde 5 sene düşünür 5 senedede çözersek 2030 da düzgün yönlendirme ve entegrasyona sahip sistemlerimiz olur.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön