ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hattın uzatma inşaatı kapsamında bir süredir mekik hat olarak işletilen 4.Levent - A.O.S. arasındaki işletme bugün itibari ile hattın asıl kesimine katılmıştır. Bu kesintisiz işletme sebebi ile başlık ismi Taksim-Atatürk Oto San. Metrosu [M2] (Yenikapı-Hacıosman) olarak değiştirilmiştir. Parantez içinde Yenikapı diye belirtmemin sebebi her ne kadar belediye dahil bir sürü yerde hattın İncirli' ye uzatılacağı yazılsa çizilse de kentimizde derelerin üstünde köprülerin çok olması ve bu köprülerin altında çok su akacak olması nedeni iledir hele bir aksın İncirli' ye kazma vurulacağına ikna olayım değiştirmesi kolay.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18234
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18234
Taksim-Atatürk Oto Sanayi arası hizmet veren İstanbul Metrosu’nda aktarmasız seferler başladı. Taksim - Atatürk Oto Sanayi arası başlayan aktarmasız seferler; ilk aşamada 5 dakika 40 saniye sefer aralığıyla kalkan ve bu mesafeyi 20 ila 21 dakikada alan 8’li dizi trenlerle yapılıyor.
16 Eylül 2000 tarihinde hizmete giren ve açıldığı günden bu yana 936 kişi kapasiteli trenlerle çalışan İstanbul Metrosu’nda ilk defa 2000 kişi kapasiteli trenler hizmete girdi. Aktarmasız seferler, yeni satın alınan 92 vagondan, hatta çalışabilir hale getirilen 64 tanesi ile başlatıldı. Hazırlık aşaması devam eden 28 yeni vagonla, yeni sinyal ekipmanları montajına başlanan eski 32 vagon dönüşümleri tamamlandıktan sonra hatta hizmet verecek. Dönüşüm tamlandıktan sonra metroda çalışan vagon sayısı 124 adede çıkarılacak ve sefer aralığı önümüzdeki aylardan itibaren düşecek.
Aktarmasız işletmeye geçişin ilk periyodunda Taksim – 4.Levent arasında sistemin yolcuya sunduğu maksimum taşıma kapasitesi yüzde 62,5 artıyor. Şişhane-Taksim arası seferler bir süre daha ayrı olarak gerçekleştirilecek. Metro Haliç Köprüsü’nün bitmesi ile Unkapanı, Şehzadebaşı ve Yenikapı seferleri aktarmasız seferler biçiminde sisteme eklenecek.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Şahsi düşüncem; İstanbul'un en önemli şirket merkezlerinin bulunduğu aks ile, İstanbul'un en yeni merkezi konumundaki Taksim birbirine bağlanmış oldu, bu bağlantı biraz yürüme ile şehrin batıdaki neredeyse son noktasına ve doğuda da öbür yakanın merkezine(hemen hemen) bağlanmış oldu. Metrobüs kısa vadede geliştirilebilecek parlak zeka örneği bile olsa burada da bir raylı sistem olmayacağına göre, hattın en önemli aşaması Haliç geçişi ve Yenikapı'da 3 hattın kesişmesi olacaktır.
Neyse M2 dediğimiz şehrin ileride kırmızı hatlarından biri olacak metromuzun kuzey ayağı bana göre tamamlanmıştır, Darüşşafaka ve Hacıosman eh işte istasyonlar. Güney ayağıda tamamlandığında, şehrin en çok yolcu taşıyan raylı sistemi ortaya çıkacak. Şimdilik Taksim-Maslak AOS hayırlı olsun...
Neyse M2 dediğimiz şehrin ileride kırmızı hatlarından biri olacak metromuzun kuzey ayağı bana göre tamamlanmıştır, Darüşşafaka ve Hacıosman eh işte istasyonlar. Güney ayağıda tamamlandığında, şehrin en çok yolcu taşıyan raylı sistemi ortaya çıkacak. Şimdilik Taksim-Maslak AOS hayırlı olsun...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Kesintisiz işletme'de çeşitli sorunlar devam ediyor galiba. Bir işi bitiremediler gitti...
-
http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... li-bozulduİstanbul'da 70 saniyede 1 sefer sloganıyla yola çıkan tren seferi 1 saat 19 dakika aksadı
-
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eeee tabi olmamasi gereken hareketler bunlar ama olmus artik, acaba sorun düzeldi mi aslinda onemli olan bu yoksa hala ayni sekilde devam ediyormu.
Linkte biraz alayci bir elestiri ile kaleme alinmis bir yazi var bunu da okuyun derim, böyle elestirilerde bence olmalidir icinde abartma oldugunu düsünüyorum ama birde bu durumu hakikatten yasamis birilerinden de bilgi alabiliriz belki, o kadar test yapildi ben ciddi bir sorun oldugunu düsünmüyorum fakat bahsedildigi gibi bir gecikme ya da yolculuk süresi de adami yoldan cikartir yani.
http://www.haberturk.com/yasam/haber/50 ... yuk-hizmet
Linkte biraz alayci bir elestiri ile kaleme alinmis bir yazi var bunu da okuyun derim, böyle elestirilerde bence olmalidir icinde abartma oldugunu düsünüyorum ama birde bu durumu hakikatten yasamis birilerinden de bilgi alabiliriz belki, o kadar test yapildi ben ciddi bir sorun oldugunu düsünmüyorum fakat bahsedildigi gibi bir gecikme ya da yolculuk süresi de adami yoldan cikartir yani.
http://www.haberturk.com/yasam/haber/50 ... yuk-hizmet
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Aktarmasız seferler başladıktan sonra ilk dün kullandım. Taksim-Osmanbey arasında makas değişikliği yapıldığından yavaş ilerliyor metro, ancak sonrasında herhangi bir sorun yok. Kapılar istasyonlarda durduktan sonra bence çok geç açılıyor, anonslar yeni vagonlar her şey çok güzel. Birde şu gri renkli vagonları kaplasalar tamamdır, çok çirkin görünüyor...
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1577
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Darrüşafaka istasyonu
Orman kenarına metro istasyonu. Bence bu süper birşey .