ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Şub Pzt, 2010 22:48

60 gün süresi ibb'nin sözüne güvenilerek verildiği için tutmadı. ibb'nin yalancısı olmak böyle bir şey. bir daha töbe. ne 60'ı 600 gün 600...

mart

nisan

mayıs

hemde 2011 :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Şub Pzt, 2010 22:56

:) Eeee demek ki neymiş Esat' a güven İBB' ye güvenme :P demiştim demişmiydim dermişim. Bakalım hele bir şu yapılan düzenleme geçilsin de dediğin gibi belki de bir 14 Şubat sürprizi olur :) ama kaynağım sağlam, yani gerekli açıklamayı zaten ilgili başlıklarda yaptım, bugün itibari ile durum bu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Mar Pzt, 2010 16:21

Bu hattın uzatma inşaatı kapsamında bir süredir mekik hat olarak işletilen 4.Levent - A.O.S. arasındaki işletme bugün itibari ile hattın asıl kesimine katılmıştır. Bu kesintisiz işletme sebebi ile başlık ismi Taksim-Atatürk Oto San. Metrosu [M2] (Yenikapı-Hacıosman) olarak değiştirilmiştir. Parantez içinde Yenikapı diye belirtmemin sebebi her ne kadar belediye dahil bir sürü yerde hattın İncirli' ye uzatılacağı yazılsa çizilse de kentimizde derelerin üstünde köprülerin çok olması ve bu köprülerin altında çok su akacak olması nedeni iledir :) hele bir aksın İncirli' ye kazma vurulacağına ikna olayım değiştirmesi kolay.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18234
Taksim-Atatürk Oto Sanayi arası hizmet veren İstanbul Metrosu’nda aktarmasız seferler başladı. Taksim - Atatürk Oto Sanayi arası başlayan aktarmasız seferler; ilk aşamada 5 dakika 40 saniye sefer aralığıyla kalkan ve bu mesafeyi 20 ila 21 dakikada alan 8’li dizi trenlerle yapılıyor.

16 Eylül 2000 tarihinde hizmete giren ve açıldığı günden bu yana 936 kişi kapasiteli trenlerle çalışan İstanbul Metrosu’nda ilk defa 2000 kişi kapasiteli trenler hizmete girdi. Aktarmasız seferler, yeni satın alınan 92 vagondan, hatta çalışabilir hale getirilen 64 tanesi ile başlatıldı. Hazırlık aşaması devam eden 28 yeni vagonla, yeni sinyal ekipmanları montajına başlanan eski 32 vagon dönüşümleri tamamlandıktan sonra hatta hizmet verecek. Dönüşüm tamlandıktan sonra metroda çalışan vagon sayısı 124 adede çıkarılacak ve sefer aralığı önümüzdeki aylardan itibaren düşecek.

Aktarmasız işletmeye geçişin ilk periyodunda Taksim – 4.Levent arasında sistemin yolcuya sunduğu maksimum taşıma kapasitesi yüzde 62,5 artıyor. Şişhane-Taksim arası seferler bir süre daha ayrı olarak gerçekleştirilecek. Metro Haliç Köprüsü’nün bitmesi ile Unkapanı, Şehzadebaşı ve Yenikapı seferleri aktarmasız seferler biçiminde sisteme eklenecek.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Mar Pzt, 2010 17:31

Şahsi düşüncem; İstanbul'un en önemli şirket merkezlerinin bulunduğu aks ile, İstanbul'un en yeni merkezi konumundaki Taksim birbirine bağlanmış oldu, bu bağlantı biraz yürüme ile şehrin batıdaki neredeyse son noktasına ve doğuda da öbür yakanın merkezine(hemen hemen) bağlanmış oldu. Metrobüs kısa vadede geliştirilebilecek parlak zeka örneği bile olsa burada da bir raylı sistem olmayacağına göre, hattın en önemli aşaması Haliç geçişi ve Yenikapı'da 3 hattın kesişmesi olacaktır.

Neyse M2 dediğimiz şehrin ileride kırmızı hatlarından biri olacak metromuzun kuzey ayağı bana göre tamamlanmıştır, Darüşşafaka ve Hacıosman eh işte istasyonlar. Güney ayağıda tamamlandığında, şehrin en çok yolcu taşıyan raylı sistemi ortaya çıkacak. Şimdilik Taksim-Maslak AOS hayırlı olsun...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Mar Pzt, 2010 17:54

Evet şu hali ile dahi iyi bencede, ama Yenikapı bağlantısı gerçekleştiğinde o zaman bu hattın önemi daha da ortaya çıkacak buna katılıyorum, tabii Yenikapı'daki diğer bağlantılarında tamamlanması gerekiyor bu aktivitenin anlamını bulması için.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Mar Sal, 2010 10:30

Kesintisiz işletme'de çeşitli sorunlar devam ediyor galiba. Bir işi bitiremediler gitti...
İstanbul'da 70 saniyede 1 sefer sloganıyla yola çıkan tren seferi 1 saat 19 dakika aksadı
http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... li-bozuldu

-

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Mar Sal, 2010 12:06

Eeee tabi olmamasi gereken hareketler bunlar :) ama olmus artik, acaba sorun düzeldi mi aslinda onemli olan bu yoksa hala ayni sekilde devam ediyormu.

Linkte biraz alayci bir elestiri ile kaleme alinmis bir yazi var bunu da okuyun derim, böyle elestirilerde bence olmalidir icinde abartma oldugunu düsünüyorum ama birde bu durumu hakikatten yasamis birilerinden de bilgi alabiliriz belki, o kadar test yapildi ben ciddi bir sorun oldugunu düsünmüyorum fakat bahsedildigi gibi bir gecikme ya da yolculuk süresi de adami yoldan cikartir yani.

http://www.haberturk.com/yasam/haber/50 ... yuk-hizmet

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Nis Cum, 2010 10:38

Geçtiğimiz gün kesintisiz işletmenin ilk gününde yaşanan problem araçların kapısında yaşanan bir sorundan kaynaklanmış, herhalde hattın tamamında çalışınca hali ile daha fazla yolcu kapılara yakın durmak istemiş olabilir :) suçu nasıl yolcuya atıyorum hemen. :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Pzr, 2010 12:09

Taksim istasyonundan bir kare

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Nis Pzr, 2010 12:20

Aktarmasız seferler başladıktan sonra ilk dün kullandım. Taksim-Osmanbey arasında makas değişikliği yapıldığından yavaş ilerliyor metro, ancak sonrasında herhangi bir sorun yok. Kapılar istasyonlarda durduktan sonra bence çok geç açılıyor, anonslar yeni vagonlar her şey çok güzel. Birde şu gri renkli vagonları kaplasalar tamamdır, çok çirkin görünüyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Pzr, 2010 12:28

Evet kapılar ile ilgili bir sorun varmış fakat tam olarak detayını öğrenemedim, diğer taraftan araçların gri rengi konusunda katılıyorum bence de çok kötü görünüyor.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Darrüşafaka istasyonu

Mesaj gönderen kemal » 15 Nis Prş, 2010 13:40

Resim

Resim

Resim

Resim
Orman kenarına metro istasyonu. Bence bu süper birşey .

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön