ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

M2 Taksim-4.Levent Yeni Metro Araçları

Mesaj gönderen Esat » 06 Mar Prş, 2008 15:24

Bu hat ile ilgili bir de güzel gelişmeden haber verelim, Rottem den satın alınan 92 aracın ilk 2 tanesinin Adapazarında montajı başlamış, bir aksilik olmaz ise Ağustos gibi teslim alınmaya başlanacak ve 29 Ekim' deki Şişhane istasyonu ve Darüşşafaka istasyonlarının açılışına yetişecek, umarım bir aksilik problem olmaz her şey planlandığı gibi gider. :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Mar Prş, 2008 19:23

Rottem derken, şu anki trenlerin aynısı mı oluyor, yoksa başka bir tip mi?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Mar Prş, 2008 23:03

Rottem derken, şu anki trenlerin aynısı mı oluyor, yoksa başka bir tip mi?

B. Alabay
Aynısı nasıl olabilir ki? Gerçi belki eski araçların Alstom olduğunu bilmediğiniz için bunu söylemiş olabilirsiniz, ama raylı sistem araçlarında korkunç bir patent piyasası var, tabii ki birbirine benzer modellerde vardır ama başka bir firmanın benzerini üretebileceğini ya da üreteceğini sanmıyorum, zaten ilk zamanlar reklamı yapıldığında gösterilen resimlerdeki gibi ise uzaktan yakından alakası yok :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Mar Prş, 2008 23:47

Tabiîki şu an rayların üzerinde ne marka var, bilmiyorum. Ama şöyle bir özellik vardı: metrolar düz değil de meyilli duvarlıydı hep İstanbul'da. Ben şahsen daha çok düzlerini tanırım. Bu konuda durum nasıl?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Mar Cum, 2008 08:11

Bu hattın duvarları tamamında dairesel, bunun sebebi TBM (Tunnel Boring Machine) ya da NATM (Neu Austria Tunnel Method) ile açılmış olması, gerçi NATM düz duvarlı sistemlerde de kullanılıyor bildiğim kadarı ile, ama bu hattın tamamı eğimli duvarlara sahip olacak.

Bir daire şeklinde tünel kazan makine kazarak ilerliyor ve ilerlerkende duvar betonlarını takıyor bu takma esnasında bir ara işlem varmı bilemiyorum, yani hemen kazılmış toprak ya da kayanın içine taktığını sanmıyorum ya duvarlara önce hızlı donan beton püskürtme işlemi yapılıyor ondan sonra takıyor olabilir ama emin değilim, bu işlemde makine önce zemin betonunu, sonra yanlardakileri koyarak ilerliyor en son tavan beton bloğu ve kilit taşlarını yerleştirdikten sonra yaklaşık 1 - 1,5 m. uzunluğunda bir tüneli kazmış sayılıyor.

Aksaray-Havalimanı hattında ise tüneller düz duvarlara sahip ama sanırım Bakırköy-Ataköy arası yuvarlak duvarlar var :?: :?: :roll: yuh bana bunca sene geçti tam hatırlamıyorum orayı :S

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Mar Cum, 2008 10:41

Ama yine de yuvarlak tünellerden düz vagonlar da gidebilir. Yanlış hatırlamıyorsam Prag metrosu üyle. O rus metro vagonları da ama zaten ev gibi.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Pzr, 2008 22:12

Tünelin düz ya da yuvarlak olması ile aracın düz ya da yuvarlak olmasının doğru orantılı olduğunu sanmıyorum ya da ne alakası var ben anlamadım, ama illa bir benzetme gerekirse, Taksim metrosu tünelleri yuvarlak ama araçları altıgen, (hakkaten altıgen) Havalimanı metrosu duvarları düz araçlarıda düz, Bağcılar hattının duvarları yuvarlak olacak ama gelecek araçlar düz olacak :)))) yani pek alakasız bir durum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Mar Pzt, 2008 00:01

Benim "yuvarlak dediğim" zaten o "altıgen"ler. Bazı hatlar öyle ki, tren ve tünel birbiriyle şekil konusunda bağlı. Bu işte bizim Taksim hattında da öyle mi, değil mi, anlamamıştım. O altıgenler bana biraz garip geliyor.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Çrş, 2008 16:54

Resim
Taksim istasyonu araç perona giriş yapıyor

Resim
Gayrettepe istasyonu araç perona giriş yapıyor

Resim
Taksim merdivenler

Resim
Karikatürize Emniyet Duyurusu

Resim
Taksim istasyonu merdiven başı ve avealı araç

Resim
Taksim istasyonu ve avealı araç

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Mar Çrş, 2008 19:23

Karikatür şahane.
O Taksim merdiveliğinde tavandaki ortalanmamış "şey" ne öyle?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Prş, 2008 21:53

Karikatür şahane.
O Taksim merdiveliğinde tavandaki ortalanmamış "şey" ne öyle?

B. Alabay
Bu karikatürlerden bir seri yaptırıldı bulursam bir ara yüklerim gayet esprili şeyler vardı içinde, merdivendeki ortalanmamış şey plazma ekran, reklam falan oynuyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Mar Cum, 2008 01:05

merdivendeki ortalanmamış şey plazma ekran, reklam falan oynuyor
Aman, ne şık duruyor öyle, maşaallah! Çok kaliteli bir iş, gözü okşuyor, içmimarî bilgisahipliğini destanlara dökercesine bir kültür sanatı, oooh oh.

Aslında bunu becereni 301'den yargılamak mümkün değil mi?

B. Alabay

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön