ist-M.04:07 » M7 Yıldız-Mahmutbey Metro Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
Daha önce 21 Aralık olarak açıklanan Mecidiyeköy durağının açılışı, 20 Aralık’a alınmış: https://twitter.com/Mrt_Ongun/status/14 ... 78912?s=20
Yetkililere, beni yağmurlu Pazartesi sabahı trafiğinden kurtardıkları için teşekkür ederim..
Yetkililere, beni yağmurlu Pazartesi sabahı trafiğinden kurtardıkları için teşekkür ederim..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
https://ibb.istanbul/arsiv/38359/mecidi ... n-aciliyor
MECİDİYEKÖY METRO İSTASYONU YENİDEN AÇILIYOR
Mecidiyeköy – Mahmutbey Metrosu’nun 2016 yılında inşa edilen ilk 2 istasyonu arasında oluşan imalat hatası, gece gündüz çalışılarak giderildi. Mecidiyeköy İstasyonu, hızla tamamlanan test çalışmalarının ardından 20 Aralık Pazartesi günü yeniden hizmete açılıyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), test çalışmaları tamamlanan 18 km’lik ve 15 istasyonlu Mecidiyeköy – Mahmutbey Metrosu’nu 28 Ekim 2020’da işletmeye açmıştı. Ancak, 7 Nisan 2021 tarihindeki sefer sırasında, Mecidiyeköy ile Çağlayan istasyonları arasında yer alan makas bölgesinde kabarma meydana geldiği, hat geometrisinin bozulduğu, yürüme yollarının hasar aldığı, bölgeden yoğun su akışının başladığı saptandı.
İBB ekibinin İstanbul Teknik Üniversitesi akademisyenleriyle yaptığı incelemede; 2016 yılında yüklenici firma tarafından betonarme imalatları tamamlanmış olan tünelin yapımı sırasında yeterli zemin araştırması yapılmadığı, imalat sırasında karşılaşılan su problemlerine karşı yeterli drenaj ve izolasyon önlemlerinin alınmadığı, yapılan tasarımın ve imalatın uygun olmadığı, tüm bu nedenlerle de betonarme yapıda yapısal zafiyet bulunduğu tespit edildi.
İBB, bu tespitler üzerine vatandaşlar için risk oluşturan Mecidiyeköy ile Çağlayan istasyonları arasındaki kısmı hemen işletmeye kapattı. Mecidiyeköy – Mahmutbey Metrosu, Çağlayan İstasyonu’ndan itibaren hizmet vermeye devam etti. İstanbulluların mağduriyetini gidermek için Mecidiyeköy ile Nurtepe istasyonları arasında ücretsiz İETT otobüsü seferleri başlatıldı.
Yapımdan sorumlu olan yüklenici firma hemen davet edilerek, bu süreçte tüneldeki kusurlu betonarme imalatlarının tümü kesildi ve kırılarak kaldırıldı. Yapısal tasarım revize edildi ve kusurlu bölgedeki betonarme imalatları yeniden yapıldı. Ardından raylar yeniden döşendi ve elektromekanik montajlar tamamlandı. İlk 2 istasyon arasındaki sinyal testleri, deneme sürüşleri ve sertifikasyon süreci yinelenerek, metro güvenli kullanıma hazır hale getirildi.
Tüm bu işlemler, yüklenici tarafından yapıldı ve İBB herhangi bir harcamada bulunmadı. Metro İstanbul’un yolcu kaybı ve yolcuların otobüsler ile taşınmasından kaynaklı maddi zarar da yükleniciden tazmin edilecek.
Metronun yeniden inşa edilen Mecidiyeköy ve Çağlayan durakları arasındaki kısmı ile kapalı bulunan Mecidiyeköy İstasyonu, 20 Aralık Pazartesi günü 06:00’da yeniden hizmete açılıyor.
İBB, 8 ayı aşan bu süreci sabırla bekleyen İstanbullulara teşekkür eder, iyi yolculuklar diler.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
Evet, olayın iç yüzü bu fakat çok geç kalmış bir açıklama bana göre ha dediğim gibi sorunun biraz daha detaylı olarak biliyor olsam da sebebi bu, ben vatandaş olarak bu bilgiye aylar önce sahip olmak, aydınlatılmak isterdim, bu sebeple böyle söylüyorum.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
Hangi sebepten dolayı temiz bir açıklama yapılmamıştı zamanında?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
hiçbir fikrim yok, sorun daha en başında çok hızlı bir şekilde tespit edildi aslında, fakat yani nasıl diyeyim orada böyle kritik bir şey var ucu nereye dokunacağı belli olmaz, belki de o yüzden inan bilmiyorum. adhahadh ben de böyle gizli kapaklı söylüyorum ama başka sitelerde birileri ötmüş olabilir, benden çıkmasın abi, başkası ne yaptığı beni bağlamaz.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
Bu sabah, metroyu ikinci kez kullandım..
7:25'te evin kapısını çektim..
7:27'de apartmandan çıktım..
7:32'de M7 Kâzım Karabekir durağının yürüyen merdivenindeydim..
7:35'te perondaydım, trene 3 dk var dedi..
7:37'de trene bindim, 7:38'de hareket ettik..
7:56'da Mecidiyeköy'de indik..
Yürümeye başladım, turnikeden çıktım ve sağa doğru M2 levhasını göremediğim için kalabalıkla birlikte sola döndüm..
AVM levhasını Cevahir zannederek takip ettim, Trump olduğunu öğrendiğimde hemen U dönüşüyle geri döndüm..
Tekrar turnikelere geldiğimde, yanlış dönüşüm nedeniyle aşağı yukarı dört dakika kaybettiğimi gördüm..
M2'nin Mecidiyeköy peronuna indiğimde saat 8:06'ydı, demek ki yanlış tarafa dönmesem, 8:02 gibi peronda olacaktım..
Yani M7-M2 arası geçiş için altı dakika diyebiliriz, biraz uzun bir süre, ama yapacak bir şey yok, arada bayağı mesafe var..
Tren çok kalabalık değildi, ama pandemi ortamında daha kalabalık olmaması iyi olur, mesela sonrasında bindiğim M2 treni aşırı kalabalıktı..
Daha ilk gün olmasına rağmen, U dönüşü yaptığım noktadaki Mecidiyeköy Meydanı'na çıkış yürüyen merdiveni bozuktu..
Turnikelerle Mecidiyeköy Meydan ve Trump AVM çıkışına doğru giden tüneldeki yürüme bantlarından da birisi çalışmıyordu..
Böylece, aradaki kopuk bağlantı giderilmiş oldu, hayırlı uğurlu olsun yeniden..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
Üç gündür Kâzım Karabekir’den bindiğim 7:38 Mecidiyeköy trenini beklerken bu sabah çektiğim ekran fotoğrafları..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
Öff, BÖYYÜG harflerin pek elverişli olmadığını bir türlü öğrenemediler.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
Bu sabah 8:30’da Mahmutbey yönünde sekiz dakika ve Mecidiyeköy yönünde dört dakika gibi sefer aralıkları gözüküyordu..
Depo Mecidiyeköy’de olsa, oraya gidenlerin birazı depoya geçiyordur diyeceğim, ama depo da Mahmutbey tarafında..
Depo Mecidiyeköy’de olsa, oraya gidenlerin birazı depoya geçiyordur diyeceğim, ama depo da Mahmutbey tarafında..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
Bu sabah 8:16'da Kâzım Karabekir'den bindiğim tren aşırı kalabalıktı ve sonraki duraklarda binemeyenler oldu; seferler de altı dakikada bir yapılıyordu..
Belediye önce insanlara hizmeti sunsun, sonra hat tam kapasite çalışmıyorsa seferleri kıssın; ama insanlara hizmet diye altı dakikada bir dolu tren yollayıp, millet de arabasıyla seyahat etmeye devam edince "yeterince talep olmadığı için altı dakikada bir sefer yapıyoruz" denmesi saçmalık oluyor..
Araç Alım İhalesi başlığında yaptığım yukarıdaki hesapta 2,5 dakika kullanmıştım, ama ben her sabah Kâzım Karabekir'den Mecidiyeköy'e kadarki sekiz durağı tam 18 dakikada (durak başına 2,25 dakika) gidiyorum..
Hesabı güncelleyelim: 14 durak x 2,25 dakika = 31,5 dakika + 2,5 dakika bekleme = 34 dakika x 2 gidiş/geliş = 68 dakika tam tur / 17 adet set = 4 dakika sefer aralığı..
Yani eldeki 20 setin üç tanesi arıza, bakım, onarım vs. nedeniyle kulanılamasa bile, diğer 17 setle çok rahat 4 dakikada bir sefer yapılabilir..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
o kadar araç var mı ki? Baktım 4'lü dizi olarak 20 set var, yani 20 tren. Hattın tam turu 64 dk diye biliyorum, metro bilgilerinde tek yön 30 dk yazıyor ama 32 olması lazım yanılmıyorsam. Her neyse, şu 1 dk bekletme mevzusu öyle olmuyor bildiğim kadarıyla, yani baş durakta bekletme süresini azaltman için iki araç arası sürelerin kısalmış olması lazım, dur şimdi kafam karıştı ya
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
Var abi, aynen dediğin gibi 20 set var elde..
Süreyi de ben 14 x 2,25 dk = 31,5 dakika olarak hesaplıyorum, sen de 32 dakika diyorsun, aynı şeyi söylüyoruz..
Baş duraklarda da ikişer dakika beklese, bir tam tur 68 dakika olur..
Seferler 4 dakikada bir yapılsa, 17 set yeterli olur; geriye kalan üç setin ikisiyle Mecidiyeköy-Yıldız test sürüşü yapabilirler, biri de yedek tren olur..
Zaten tüm gün değil, sadece pik saatlerde 4 dakikada bir sefer yapsalar yeterli olur..
Mesela 6:00 ile 7:06 arası 6 dakikada bir, 7:06 ile 8:30 arası 4 dakikada bir, 8:30 ile 17:06 arası 6 dakikada bir, 17:06 ile 19:30 arası 4 dakikada bir, 19:30 ile 22:00 arası 6 dakikada bir, 22:00 ile 24:00 arası 8 dakikada bir sefer yapılsa, gayet güzel olur..
Trenler tek yönde 195 sefer yapmış olur ve her bir dörtlü set için 1.000 yolcu kapasitesi var desek, çift yönde günde toplam 390 bin yolcu kapasitesi sunulmuş olur..
Bu hat üzerindeki ilçelerin nüfuslarını (Bağcılar, Esenler, Gaziosmanpaşa, Sultangazi, Eyüp'ün Yeşilpınar-Alibeyköy tarafları) ve iş yeri sayılarını (Kâğıthane, Mecidiyeköy, M2 aktarması ile bütün Taksim-Maslak hattı, Metrobüs aktarması ile Asya yakası) düşününce, gerçekten az bile kalıyor..
Dediğim gibi, yine tüm gün 6 dakikada bir sefer yapsınlar; ama sadece sabahları 1,5 saat ve akşamları 2 saat boyunca 4 dakikada bir sefer yaparlarsa, şahane olur..
Süreyi de ben 14 x 2,25 dk = 31,5 dakika olarak hesaplıyorum, sen de 32 dakika diyorsun, aynı şeyi söylüyoruz..
Baş duraklarda da ikişer dakika beklese, bir tam tur 68 dakika olur..
Seferler 4 dakikada bir yapılsa, 17 set yeterli olur; geriye kalan üç setin ikisiyle Mecidiyeköy-Yıldız test sürüşü yapabilirler, biri de yedek tren olur..
Zaten tüm gün değil, sadece pik saatlerde 4 dakikada bir sefer yapsalar yeterli olur..
Mesela 6:00 ile 7:06 arası 6 dakikada bir, 7:06 ile 8:30 arası 4 dakikada bir, 8:30 ile 17:06 arası 6 dakikada bir, 17:06 ile 19:30 arası 4 dakikada bir, 19:30 ile 22:00 arası 6 dakikada bir, 22:00 ile 24:00 arası 8 dakikada bir sefer yapılsa, gayet güzel olur..
Trenler tek yönde 195 sefer yapmış olur ve her bir dörtlü set için 1.000 yolcu kapasitesi var desek, çift yönde günde toplam 390 bin yolcu kapasitesi sunulmuş olur..
Bu hat üzerindeki ilçelerin nüfuslarını (Bağcılar, Esenler, Gaziosmanpaşa, Sultangazi, Eyüp'ün Yeşilpınar-Alibeyköy tarafları) ve iş yeri sayılarını (Kâğıthane, Mecidiyeköy, M2 aktarması ile bütün Taksim-Maslak hattı, Metrobüs aktarması ile Asya yakası) düşününce, gerçekten az bile kalıyor..
Dediğim gibi, yine tüm gün 6 dakikada bir sefer yapsınlar; ama sadece sabahları 1,5 saat ve akşamları 2 saat boyunca 4 dakikada bir sefer yaparlarsa, şahane olur..