ist-M.04:07 » M7 Yıldız-Mahmutbey Metro Hattı

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Eki Cmt, 2020 12:43

Uğur yazdı:
31 Eki Cmt, 2020 12:38
M2 Şişli-Mecidiyeköy İstasyonu'nda bir Şişli tarafı çıkışları, bir de Mecidiyeköy çıkışları var. Mecidiyeköy tarafından çıkmak lazım. Zaten 2014 öncesi de Metrobüs'e giden -Turunç surat Amerikan başkanı- :D altgeçidine ulaşmak için de Mecidiyeköy çıkışını tercih etmek gerekiyordu. Yine öyle metrobüs'e gider gibi çıkmak yeterli. Cevahir Avm tarafından çıkınca cadde üstünde yürümek gerekiyor.
Tamamdır abi, teşekkür ederim açıklaman için, ben de en son Ortaklar Caddesi tarafına işim düştüğünde M7’ye doğru açılacağını tahmin ettiğim paravanlar görmüştüm -1 kotunda..

Mecidiyeköy’deki yer altı geçidi de tamamen açıldı mı?

Turuncu Kafa Towers :) - Metrobüs - Mecidiyeköy - M7 - M2 arası geçiş tamamen kullanıma açık mı?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Eki Cmt, 2020 12:48

Esat yazdı:
31 Eki Cmt, 2020 12:42
Engin Y yazdı:Kabataş tarafı açılınca iki peron ayrı yönlere hizmet verecek, peki şu anda Mahmutbey yönüne her iki perondan da hizmet veriliyor mu, yoksa tek peron mu kullanılıyor?
gelen tren ekranları her iki tarafı gösteriyor olsa da bildiğim tek perondan çalışıyor, zaten sefer araları yeterli tek perondan işletme için
Acaba Fulya ve Yıldız durakları tamamlanınca, diğer perondan da Mecidiyeköy-Fulya-Yıldız işletmesi yapılabilir mi abi?
Bu iş için tek set bile yeterli olur ve Beşiktaş’taki arkeolojik kazılar tamamlanana kadar bayağı faydası dokunur..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Cmt, 2020 12:52

Engin Y yazdı:
31 Eki Cmt, 2020 12:48
Esat yazdı:
31 Eki Cmt, 2020 12:42
Engin Y yazdı:Kabataş tarafı açılınca iki peron ayrı yönlere hizmet verecek, peki şu anda Mahmutbey yönüne her iki perondan da hizmet veriliyor mu, yoksa tek peron mu kullanılıyor?
gelen tren ekranları her iki tarafı gösteriyor olsa da bildiğim tek perondan çalışıyor, zaten sefer araları yeterli tek perondan işletme için
Acaba Fulya ve Yıldız durakları tamamlanınca, diğer perondan da Mecidiyeköy-Fulya-Yıldız işletmesi yapılabilir mi abi?
Bu iş için tek set bile yeterli olur ve Beşiktaş’taki arkeolojik kazılar tamamlanana kadar bayağı faydası dokunur..
Sanmıyorum, mecidiyeköy fulya arasında makas varsa olabilir ama bu makasları manuel işletmen gerekir, sinyal sisteminde koparıp manuel işletmek makul olmayabilir, benzer bir durum Taksim Şişhane arasında da yaşanmıştı, bir tarafta tam otomatik sistem varken diğer tarafta 2 durak için manuel işletme risklerine değmez

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Eki Cmt, 2020 13:01

Aynen abi, ben de Taksim-Şişhane’den esinlenerek sormuştum olabilir mi diye..

Neyse, hayırlısı bakalım, hele şu açılan kesimin işletmesi bir otursun da..

Kabataş kesimi açılmadan yeni araç alımı da yapılır inşallah.. Eğer Kabataş tarafı iki yıl içinde açılacaksa, en geç 1,5 yıl sonra testler başlayacak ve yeni setlere ihtiyaç duyulacak demektir..
Yeni set için de şimdiden sipariş vermek gerekir sanırım ki 1,5 yıl sonra teslim edilebilsin.. En az 80 vagon daha sipariş edilmeli vakit kaybetmeden..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Cmt, 2020 13:05

evet yeni trenler alınması konusu önemli ve yine maalesef ama maalesef bu işinde ihalesinde yapılmış yanlışlardan birisi. Allah rızası için de birileri artık çeyiz yolda düzülürden vazgeçsin. 80 trenle burada yapılacak işletme hesabı kitabı belli neden 160 ya da 240 tren alınmadı? Yıllardır yazdığım şu peyder pey alım garantili ihaleye neden çıkmıyoruz. Bakın şimdi yine ihaleye çıkılacak, gidecek ihaleyi başkası kazanacak hadi bakalım o araçların bu sinyal sistemine adaptasyonu için ekstra masraflar, belki seferleri kesmeler şu bu. Halbuki aynı setlerden alım garantili ihale yapılsaydı, ikinci 80 şimdi üretime başlasaydı 1,5 yıl sonra teslim alınabilirdi, o zamanda sadece araçların testi ile iş biterdi, alır tıkır tıkır çalıştırırdın. Kaldı ki bu hattın geride nerede ise bir bu kadar daha uzatması konusu var, yani min 240 araç buraya lazım zaten

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı

Mesaj gönderen Uğur » 31 Eki Cmt, 2020 14:18

300 vagondan 75 set mi var? Yine iyiymiş çünkü metro aş'nin faaliyet raporuna göre M5'te sadece 126 vagondan 21 set oluyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Eki Cmt, 2020 14:26

Uğur yazdı:
31 Eki Cmt, 2020 14:18
300 vagondan 75 set mi var? Yine iyiymiş çünkü metro aş'nin faaliyet raporuna göre M5'te sadece 126 vagondan 21 set oluyor.
Hayır, 80 vagondan 20 set var..

Önce 300 vagon için ihale yapılıyor, ama Çinliler yüzünden o ihale kim vurduya gidiyor.. Şu anda kullanılan 80 vagon ise Esenyurt uzatması için ısmarlanan vagonlar.. Bununla ilgili başka bir başlıkta yazışmıştık, onu bulup aşağıya yapıştırayım..
Engin Y yazdı:
17 Tem Cum, 2020 16:18
Okuduğum haberlerden (belki de yanlış) anladığım kadarıyla, önce 300 araçlık ihaleye çıkılmış, Kabataş-Mahmutbey hattı için..
Sonra da 120 araçlık ihaleye çıkılmış, Mahmutbey-Esenyurt (80 araç) ve Bostancı-Parseller (40 araç) hatları için..

O 300 araçlık ihalenin başına gelenler, bir de pişmiş tavuğun başına gelmiş; ama 120 araçlık ihale başarıyla tamamlanmış ve araçlar üretime geçmiş..

Anladığım kadarıyla, şu ana dek Mahmutbey-Kabataş hattı için teslim edilen araçlar da bu 120 araçlık ihale kapsamındaki 80 araç, ama o 300 araçlık ihalenin neticesinde herhangi bir araç teslimatı yapılıp yapılamadığını anlayamadım..

Şimdi, kabaca bir hesap yapalım..
Mahmutbey-Mecidiyeköy arasında 14 duraklık mesafe var, kabaca 2,5 dakikadan 35 dakika eder..
Hat başında da 5 dakika bekleme yapsa, bir trenin tam tur atması 80 dakika sürer..

Eğer bu hatta sadece 80 araç kullanılacaksa ve bu araçlar 4'lü setlerle hizmet verecekse, toplam 20 setle 4 dakikada bir hizmet verilebilir..
Ya da eğer 8'li setlerle hizmet verilecekse, toplam 10 setle 8 dakikada bir hizmet verilebilir..

Böyle yoğun nüfuslu bir bölgeden geçecek bu hat için 8 dakikada bir hizmet verilmesi tam skandal olur; demek ki 300 araçlık ihalenin akıbetiyle ilgili net bir haber bulamamam, o ihalenin iptali nedeniyle değil ve "o ihale kapsamında da araçlar üretildi ve/veya üretilmeye devam ediyor" diye umut ediyorum..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Kas Cmt, 2020 10:56

Ücretsiz dönemde, günde 80 bin yolcu: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37392
Heyecanla beklenen Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nda seferler başladı ve günlük yolcu sayısı 80 bine ulaştı. Metroya paralel hatlar sayılabilecek metrobüs ile E-5 ve TEM Karayolu trafiğinde de kısmi bir rahatlama yaşandı. Pandemi sonrasında metronun günlük taşıma kapasitesinin 400 binlere çıkması ve şehir içi erişimi için vazgeçilmez bir hat olması bekleniyor.

İstanbul’un uzun yıllara dayanan ulaşım ve erişim sorununa kesin çözümler sunan raylı sistem ağları genişliyor. 28 Ekim’de İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun canlı bağlantıyla verdiği startla hizmete başlayan 15 istasyonlu 18 kilometrelik Mecidiyeköy – Mahmutbey Metrosu, İstanbullular tarafından tercih edilen bir hat haline gelmeye başladı.

Tam 6 ilçeden geçerek 1,5 saatlik yolu 32 dakikaya indiren metroya binmenin heyecanını yaşayan vatandaşlar, hızlı, konforlu ve güvenli yolculuğun tadını çıkartıyor. İlk gün 56 bin vatandaşın kullandığı hatta yolculuk sayısı ilk haftanın sonunda 80 bini aştı. Metro, İstanbulluların tercih ettiği güzergah olma yolunda hızlı adımlarla ilerliyor. Son bir haftada, farklı güzergahlardan aynı yöne yolculuk yapılan metrobüs hattı ile E-5 Karayolu trafiğinde de kısmı rahatlamalar görüldü.

Metrobüs hattında 570 bin civarındaki hafta içi günlük ortalama yolcu sayısı, Mecidiyeköy – Mahmutbey Metrosu’nun açıldığı son bir haftada 530 binlere geriledi. 6 Kasım Cuma günü ise 520 bin olarak gerçekleşti.

E-5 Karayolu’nun Mecidiyeköy – Küçükçekmece arasındaki güzergahı ile TEM’in Avrupa Yakasındaki araç trafiğinde de metronun açılışına bağlı olarak kısmi bir düşüş yaşandı. E-5 trafiğinden metrodan sonra hafta için günlük ortalama 8 bin araç çekilerek, sayı 720 bin 500'e düştü. TEM’den ise günlük ortalama 154 bin araç çekilerek, hafta içi günlük ortalama araç sayısı 2 milyon 382 bin 500’den, 2 milyon 226 bine indi.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı

Mesaj gönderen kenanmar » 07 Kas Cmt, 2020 13:58

Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nun günlük kullanım
sayısı 80 bine ulaştı. Metroya paralel hatlar sayılabilecek metrobüs ile E-5 ve TEM Karayolu trafiğinde de rahatlama yaşandı. Metrobüsü kullanan yolcu sayısı 50 bin azaldı.
https://twitter.com/mrt_ongun/status/13 ... 72928?s=21


Görece uzak mesafeye karşın 50.000 yolcu azalması gayet iyi. Demek ki Sefaköy - Yenikapı ve Halkalı - Güneşli - Kirazlı - Otogar hattı da faaliyete geçse bir 100-150 bin daha düşer

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Kas Pzr, 2020 09:03

TEM’den ise günlük ortalama 154 bin araç çekilerek, hafta içi günlük ortalama araç sayısı 2 milyon 382 bin 500’den, 2 milyon 226 bine indi.
Dün dikkatli okumamıştım, şimdi tekrar göz gezdirirken dikkatimi çekti..
Günde 80 bin yolcu, TEM’den 154 bin araç çekemez ki..

Muhtemelen Covid tedbirleri kapsamında daha çok şirket evden çalışma yöntemine geçmiştir ve araç sayısı ondan düşmüştür..
Metroyla birlikte nasıl 154 bin araç azalsın ki?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 08 Kas Pzr, 2020 16:17

Engin Y yazdı:
08 Kas Pzr, 2020 09:03
TEM’den ise günlük ortalama 154 bin araç çekilerek, hafta içi günlük ortalama araç sayısı 2 milyon 382 bin 500’den, 2 milyon 226 bine indi.
Dün dikkatli okumamıştım, şimdi tekrar göz gezdirirken dikkatimi çekti..
Günde 80 bin yolcu, TEM’den 154 bin araç çekemez ki..

Muhtemelen Covid tedbirleri kapsamında daha çok şirket evden çalışma yöntemine geçmiştir ve araç sayısı ondan düşmüştür..
Metroyla birlikte nasıl 154 bin araç azalsın ki?
evet araç çekilmesinin metro ile alakası olduğunu sanmıyorum, iki bilgiyi süzüp bir mantık çerçevesine oturtmadan söylenmiş gibi duruyor. Muhtemelen artan covid vakaları nedeni ile yeniden evden çalışmaya geçen insanlar nedeni ile araç sayısında bir azalma var

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Kas Çrş, 2020 12:27

Metromuz açılalı iki hafta oldu ve bugün, hanımdan aldığım özel izin ve aşırı titiz davranacağıma ilişkin verdiğim sözler neticesinde, siftahımı yaptım..

Kâzım Karabekir durağında, aşağıdaki çıkış adlarını eksik yazmışlar..
- 1 numaralı çıkışta, hastanenin yanı sıra Mevlana Mahallesi de yazılmalıydı..
- 2 numaralı çıkışta, lisenin yanı sıra Kâzım Karabekir Mahallesi de yazılmalıydı..
- 3 numaralı çıkışta, Hekimsuyu Caddesi yazmaları çok saçma, çünkü diğer çıkışlardan da bu caddeye rahatça inilebiliyor.. Burada, Karayolları Mahallesi yazılmalıydı..
- 4 numaralı çıkışta, Abdi İpekçi Caddesi yazmaları çok saçma, çünkü dört çıkış da Abdi İpekçi Caddesi üzerinde zaten..

Not: aşağıdaki ilk fotoğrafı, girilmesi yasak bölgeye girerek çektiğim için biraz uzaktan çekmek durumunda kaldım :)

A5CA7874-EF04-4DDF-BFDC-8CCC3183D56A.jpeg
33B85971-DAEC-4BC9-B0CB-EA63E51F523A.jpeg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön