ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Nis Prş, 2009 21:52

Nah istasyonu! BAHÇELİEVLER ve işte o eksik olan ... hakiki ... Türkiye çapında geçerliii ... mettrooo işşarettiiii <mözzik!>

Simge nedir konusuna değiniyoruz, dikkat. Şunu sana Beçistan hâlâ tattıramadı mı?!

B. Alabay

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 05 May Sal, 2009 18:14

Esat yazdı:
alabay yazdı:LOL, o M1'i nasıl yapıştırmışlar öyle alına? .lol

B. Alabay
O dönemde hızla yapılması gereken bir şeydi ve en pratik çözümdü, bence kötü görünmüyor. Belkide ben yaptığım içindir. :)

Bu arada Kemal abi fotoğraflar çok güzel, istasyonlar ile ilgili bir şey soracağım, istasyonlara M2 ve M1 de İnfo Pano lar takılıyordu, bunları hiç fotoğraflayabildin mi? Onlar çok önemli bir çalışma benim elimde bir iki resim var ama çok yetersiz sende varmı resimleri?
Esat abi hani şu üzerinde 'Ağ haritası-Sefer sıklığı-Telefon numarası' olan panolardan mı bahsediyorsun..Yoksa adı daha önceden geçen elektronik panolardan mı? Birincisiyse fotoğraflayabilirim Mehmet abinin adına.. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 May Sal, 2009 19:49

Evet, şu istasyonlara yeni konulan lacivert kenarlı Bilgi Panosu yazan içi beyaz panoları kast ediyorum. M1 hattında içi konulmuş olanlar var M2 de de var bildiğim kadarı ile, vallahi görüntüleyebilirseniz bizim için çok iyi olur ben de yarım M1 de bir iki tane çekmeye çalışırım bakalım, o panolar çok önemli bir konu.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 14 Haz Pzr, 2009 00:43

Resim

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 15 Haz Pzt, 2009 20:24

Cumartesi günü burnumun dibinde olan M1 hattını ilk kez kullandım..Amacım metroyu ve istasyonlarını biraz tanımaktı..Yalnız bana kalırsa bu M1 hattının hali içler acısı..Bir an önce bütün istasyonların elden geçmesi gerek diye düşünüyorum..Bu arada Esenler'in yenilenen yeni istasyonu çok güzel olacak gibi duruyor..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Haz Pzt, 2009 21:09

hasancicek37 yazdı:Cumartesi günü burnumun dibinde olan M1 hattını ilk kez kullandım..Amacım metroyu ve istasyonlarını biraz tanımaktı..Yalnız bana kalırsa bu M1 hattının hali içler acısı..Bir an önce bütün istasyonların elden geçmesi gerek diye düşünüyorum..Bu arada Esenler'in yenilenen yeni istasyonu çok güzel olacak gibi duruyor..
Peki nedir sizce sorun? Yani şöyle soralım, pismi? yıkık dökük mü? Yoksa sadece eski mi? Eğer gözlemlediğiniz ve tam yer olarak belirtebileceğiniz aksaklıklar var ise bunları yazarsanız daha iyi olur. M1 istasyonlarında yenilenmesi gereken şeyler olduğu gibi yapılması gereken ilave işler ve düzeltmelerde söz konusu, bir de sizden duyalım düşünceleri belki kuruma düşünceleri iletirken sizin gördüğünüz ciddi problemler var ise onları da aktarabiliriz.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 15 Haz Pzt, 2009 21:10

kesinlikle haklısın.gerçekten de yenilenmeye ihtiyaç var.Yaklaşık 21 yıldır hizmet veren ve üzerinden 1 milyon insanın geçtiği bir hattın yenilenmesi şart

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Haz Pzt, 2009 21:18

oglcan yazdı:kesinlikle haklısın.gerçekten de yenilenmeye ihtiyaç var.Yaklaşık 21 yıldır hizmet veren ve üzerinden 1 milyon insanın geçtiği bir hattın yenilenmesi şart
1 milyon insanın geçtiği derken? Kastınız nedir?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Haz Sal, 2009 08:04

:lol: 21 yıl o kadar heyecanlandırmasın, arkadaşlar, buralarda 1890'lardan, 1900'lerden beri işleyen, 1990'lara kadar revize edilmeyen ne istasyonlar var (aklımda şu an yine Berlin).
Beni daha çok rahatsız eden, yepyeni (!) M2 hattında, 2005'te bile Osmanbey girişi, istasyon 1965'te yapılmış gibi pis, eğri, bozuk görünüyordu. Bu ne iş? Taksim'deki Talimhane girişi de benzer hâlde. Şahsen M1 ile B1/B2 hatlarındaki hâllerden pek rahatsız olmuyorum.
Yeri gelmemişken, şu M1, B2, F1, T3 ... üç haftada bir, iki kez bir yercikte okudum, pek önemsenmiyor yani :o

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Sal, 2009 09:51

Evet maalesef topluma sirayet eden bir diğer tehlikeli düşünce yapısı, 20 yıllık araçlar çöp 20 yıllık istasyonlar dökülüyor :) Banliyö istasyonları bundan 25 sene öncede dökülüyordu ve hala dökülüyor ama ne yapıcaz şimdi? Diğer taraftan tabii ki istasyon bazında sorunlar olan yerler var mesela senin şu bahsettiğin Talimhane girişi ama onun bu başlık ile alakası yok. M1 istasyonları genelinde bakarsak bir kere erişilebilirlik problemi var. Bence çok rahatlıkla asansör yapılabilecek iki istasyon olan Emniyet ve Ulubatlı için olmaz denilmiş. Pek çok istasyona yürüyen merdivenler daha geçtiğimiz yıl takıldı ve hala eksik var, asansör eksikleri var. Bunun dışında yine Emniyet ve Ulubatlı' da aydınlatma problemi var, bu kadar loş olmamalı diye düşünüyorum. Kartaltepe' ye üstten girilmesine rağmen sanki mağara girişi gibi, ve diğer istasyonlar da da yer alan tabela problemleri ki bence bu hepsinden daha önemli bir sorun.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Re: 2007 İstasyonlar Ortalama Yolcu Sayıları

Mesaj gönderen oglcan » 16 Haz Sal, 2009 09:51

Esat yazdı:------------------GÜNLÜK ORT.----------YILLIK ORT.
AKSARAY--------31.500------------------11.500.000
EMNIYET---------10.000-------------------3.600.000
ULUBATLI---------5.500-------------------2.000.000
BAYRAMPAŞA-----8.000-------------------3.000.000
SAĞMALCILAR---12.000-------------------4.400.000
KARTALTEPE-----11.750-------------------4.300.000
OTOGAR---------19.300-------------------7.000.000
ESENLER----------14.700------------------5.300.000
TERAZİDERE-------7.100------------------2.600.000
DAVUTPAŞA--------6.000------------------2.200.000
MERTER------------4.800-------------------1.750.000
ZEYTİNBURNU----20.800-------------------7.500.000
BAKIRKÖY----------8.250------------------3.000.000
BAHÇELİEVLER-----5.800-------------------2.000.000
ATAKÖY-----------19.750-------------------7.200.000
YENİBOSNA--------24.300-------------------8.850.000
DTM-----------------3.200-------------------1.150.000
HAVALİMANI--------8.500-------------------3.000.000
Kastım otalamayı ve gelip geçeni hesaplayıp ona göre yorum yapmaktı ve yaptığım yorum sizin yazdığınız rakamlara göre açık

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Sal, 2009 09:59

Sonuçta herkes en baştan okumuyor Oğul Bey. Günlük ya da aylık ortalama olarak demeniz yeterliydi. Sonuçta günlük 1 milyon yolcu geçmiyor bu hattan bunu ben biliyorum ama diğer okuyuculara da açık olmak gerekir diye sizden açık yazmanızı talep ettim.

Diğer taraftan M1 hattının aylık yolcu ortalaması 6,300,000 civarındadır, ki 2007 de daha yüksekti. Bu hesapla günlük yolcu ortalaması da tüm hatta 210.000 olur. 1 milyon rakamı için hafta içi yolcu ortalaması diyebiliriz o zaman, doğru mu?

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön