ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Sal, 2009 19:07

İstanbul Ulaşım A.Ş. ye yapmış olduğum Bilgi Edinme Başvurusuna "LÜTFEN" almış olduğum cevaba göre, hatta yürüyen merdiven asansörü bulunmayan istasyonlar ile ilgili projelendirme çalışması bir müteahhit firma tarafından yürütülmekte imiş, proje bu ay içerisinde teslim alınacak, umarım İstanbul Ulaşım A.Ş. sistemin bir gereği olan erişilebilirlik kelimesinin anlamına uygun olarak her ne kadar AB uyumu cart curtun zoru ile olsa da bu eksiklikleri bir an önce tamamlar.

Çalışmada Aksaray, Emniyet-Fatih, Topkapı-Ulubatlı, Bayrampaşa-Maltepe ve Sağmalcılar istasyonlarını kapsıyor, ama bu benim verdiğim örnek istasyonlar olduğu için böyle cevaplanmış olabilir, aksi halde Kartaltepe-Kocatepe ve Terazidere istasyonlarında da en azından yürüyen merdiven yok diye biliyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Şub Pzr, 2009 20:29

Mehmet Kasım yazdı:Yenikapı bağlantısı 2010 sonunda tamamlanıp hizmete açılacak. Acaba hizmete açıldığında T1 Hattına aktarma yapmak isteyenler Yenikapı'dan iner mi? Aksaray'da alt-üst geçitten eziyetli bir kalabalık caddeden gitmektense T1 İstasyonuna 300 m uzaklıktaki Yenikapı'dan daha sakin bir sokaktan gitmek aantajlı olabilir mi?
Ben ilgili başlıkta bunun cevabını verdim sanıyorum, zaten Yusufpaşa' dan tramvaya aktarma yapmaya gerek yok ki, ama hem anons sistemindeki yanlış yönlendirme hemde insanların vakti ile buraya alıştırılmış olmasından dolayı halen Yusufpaşa için o altgeçit-üstgeçit kombinasyonu kullanılıyor.

Halbuki;

T1 Yusufpaşa-T1 Aksaray arası tramvay ile 1 dk.
T1 Yusufpaşa-M1 Aksaray arası yürüyerek 5 dk.
T1 Aksaray-M1 Aksaray arası yürüyerek 6 dk.

Bu mesafeyi ben 2 kez ölçtüm, elinizde bavul olsa da olmasa da Aksaray-Aksaray aktarması daha mantıklıdır, çünkü düz yol. Gideceğiniz yöne göre 1 dk lık araç gidiş mesafesinide koysanız 7 dk. sadece 2 dk fazladan yolculuk etmemek için o eziyeti çekmeye asla değmez, pratikte bu yolculuğu yaptırdığım herkes ikna oldu, sorun tramvay araçları içerisindeki anons sistemi insanları Yusufpaşa' ya yönlendiriyor, ikinci olarakta Aksaray metro istasyonunda ve metro araçlarında tramvay aktarması için yapılan yönlendirmede bu yönde. Şimdi diyeceksiniz bu anonslar yapılırken sende işin içindeydin niye düzgün yaptırmadın :) eh herkesin çapı bir yere kadar yahu. :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1578
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 21 Mar Cmt, 2009 00:14

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1578
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 26 Mar Prş, 2009 21:48

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Mar Prş, 2009 22:23

LOL, o M1'i nasıl yapıştırmışlar öyle alına? .lol

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Prş, 2009 23:38

alabay yazdı:LOL, o M1'i nasıl yapıştırmışlar öyle alına? .lol

B. Alabay
O dönemde hızla yapılması gereken bir şeydi ve en pratik çözümdü, bence kötü görünmüyor. Belkide ben yaptığım içindir. :)

Bu arada Kemal abi fotoğraflar çok güzel, istasyonlar ile ilgili bir şey soracağım, istasyonlara M2 ve M1 de İnfo Pano lar takılıyordu, bunları hiç fotoğraflayabildin mi? Onlar çok önemli bir çalışma benim elimde bir iki resim var ama çok yetersiz sende varmı resimleri?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Mar Cum, 2009 08:44

Valla, fena değil tabiî, ama biraz yama gibi. Ne için önde bilgilendirme panosu var? Bir tren orada ismini ve hedefini belirtmeli.

Eski Berlin metrosunda hat numarası yazmıyor maşaallah ...
http://www.railfaneurope.net/pix/de/met ... 515001.jpg

Ve biraz yenilenmişinde yazıyor ...
http://www.railfaneurope.net/pix/de/met ... 715015.jpg

Yenilerinde tabiîki hep yazıyor ...
http://www.railfaneurope.net/pix/de/met ... 427004.jpg

Şu, biraz eski tarz olan, sistem bizde de olur ...
http://www.railfaneurope.net/pix/de/met ... 029004.jpg

Her nedense, bir sistem daha var, onu bir türlü bulamadım resim olarak, o da ilginç. Numara ile isim ayrı, ikisi de ince, dönen/devrilen lamlarla (Lamelle) gösteriliyor.

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1578
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 02 Nis Prş, 2009 11:31

Resim

Resim

Resim
Bahçelievler Kadir Has AVM girişinde hiçbir yazı yok...
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Nis Prş, 2009 14:01

Bahçelievler Kadir Has AVM girişinde hiçbir yazı yok...
Evet o giriş kısmı inşaası yapılırken yükleniciden o üst kısımda daha fazla genişlik ya da tabela için bağlantı elemanları bırakması rica edilmişti, sonuçta yüklenicinin işi içerisinde bu yoktu ve ekstra bir talepti sanırım yapılmadı, sonrasında ise İstanbul Ulaşım A.Ş. Yönlendirme İşaretleri çalışmasını bir türlü hayata geçiremediği için o tabela da konulmamış olabilir, yani yapılacak genel çalışma ile birlikte yapılacaktır muhtemelen.

Ama idareten de olsa bir tabela olabilir di tabii ki. z.B.

Resim

Bahçelievler istasyonu beklenen performansı hiç yakalayamadı, yani Bahçelievler dediğimiz yer ne kadar Bahçelievler :) semtin merkezi noktalarına uzak, dolayısı ile E-5 civarından gelecek herkes zaten tek araç ile otobüs ya da minibüs ile varmayı tercih eder diye düşünüyorum, ha keza bu istasyon inşaa edilirken E-5 in karşı tarafına bir alt geçit inşaa edilmedi, yani turnike katına direkt giriş yapılabilirdi ama yapılmadı. Bunun önünde ne gibi engeller vardı bilemem ama bana sorarsanız kolaylıkla yapılabilirdi, bugün orada bulunan garabet üst geçit bu alt geçide göre hiç fonksiyonel değil maalesef.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1578
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 02 Nis Prş, 2009 14:19

Hah şimdi oldu ... :P

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Nis Prş, 2009 20:00

"İstasyonu"na gerek var yahu? BAHÇELİEVLER. O kadar ;-) Merter'de de MERTER diyor. En akıllısı da o.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Nis Prş, 2009 20:43

alabay yazdı:"İstasyonu"na gerek var yahu? BAHÇELİEVLER. O kadar ;-) Merter'de de MERTER diyor. En akıllısı da o.

B. Alabay
Gerek olduğu için gerek var. Merter de merter yazıyor olabilir, bende onun yanlış olduğunu iddia ediyorum? Ne yapıcaz şimdi? Bahçelievler ne? Yön tabelasımı? trafik tabelasımı? semtin adınımı yazmışlar ne? ne? ne? İstasyonu? Aha.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön