ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Eyl Prş, 2019 08:32

Esat yazdı:
26 Eyl Prş, 2019 07:01
Bunun dışında Uğur'un izah ettiği durum var, sinyalizasyon 3 dk dan daha aşağısına müsade etmiyor, bundan daha sık aracı sinyalsiz işletmek zorunda kalırsınız ki bu durumda da işletme hızınızı minimize edeceksiniz, seferler yine uzayacak, yani bir çözüm olduğu söylenemez artı başka riskler ortaya çıkartacak.

Engin bu hat için araç alımı uzun vadede var çünkü hattın sinyalizasyonun yenilenmesi için çalışma devam ediyor, bu yenileme ile birlikte sürücüsüz metro haline gelecek ve kapasitesi artmış olacak fakat bunun 2022 den önce olacağına ihtimal vermiyorum, şahsi görüşüm detay bilgim yok.
Abi,

Son 15 yıldır belediye başkanlarında bir "nasıl olsa kazanırız" rehaveti vardı ve bu rehavet nedeniyle, projeler söz verilen açılış tarihlerinden yıllar sonra açılıyordu..

Ekrem İmamoğlu'nun ise bunu deme şansı yok, eğer başarısız bir belediye başkanı olursa ilk seçimde silinir gider..
Başarılı veya başarısız demek için henüz erken, ama bende bıraktığı izlenim, işini iyi ve sıkı takip eden birisi olduğu yönünde..
Bu sıkı takipçiliğini metro projelerinde de gösterirse, önceki dönem başlatılan ve finansal kriz nedeniyle yarıda kalan hatların pek çoğunu önümüzdeki 4,5 yıl içinde tamamlar ve İstanbul'un gayet güzel bir ızgara sisteme kavuşması için önemli bir katkı sağlamış olur..

Ayrıca, bu hattın (M1A ve M1B için birlikte konuşuyorum) şöyle bir özelliği var: İstanbul'un Bağcılar, Bayrampaşa, Esenler, Güngören ve Bahçelievler gibi kalabalık ve Ekrem İmamoğlu'nun nispeten az oy aldığı, toplam nüfusu 4 milyonu geçen (Fatih, Bakırköy, Zeytinburnu ve Küçükçekmece ile birlikte) ilçelere hitap eden bir hat bu..

Dolayısıyla, kendi icraatını kendisine daha az oranla oy veren seçmelere birinci elden gösterme fırsatı, bu hattın önümüzdeki dört yıl içinde Halkalı'da trenle buluşması ve araç alımı ile sinyalizasyonunun tamamlanarak pik saatlerdeki sıkışıklığın giderilmesi ile ayağına gelmiş durumda..
Kendisi de böyle büyük bir fırsatı tepmez ve kullanmak ister diye düşünüyorum, ancak elbette ki bunu zaman gösterecek..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Prş, 2019 08:36

Engin Y yazdı:
26 Eyl Prş, 2019 08:32
Dolayısıyla, kendi icraatını kendisine daha az oranla oy veren seçmelere birinci elden gösterme fırsatı, bu hattın önümüzdeki dört yıl içinde Halkalı'da trenle buluşması ve araç alımı ile sinyalizasyonunun tamamlanarak pik saatlerdeki sıkışıklığın giderilmesi ile ayağına gelmiş durumda..
Kendisi de böyle büyük bir fırsatı tepmez ve kullanmak ister diye düşünüyorum, ancak elbette ki bunu zaman gösterecek..
Mümkün değil :) sinyalizasyon, istasyon ve araç yenileme proje takvimi zaten 2022 yi hedeflediği için öyle söyledim ayrıca zaten inşaatına nerede ise hiç başlanmamış olan Halkalı etabının da 4 yılda bitmesi mi? :) sen ne içtin sabah sabah ahdhadhadha :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Cmt, 2019 17:28

Bugün öğle saatlerinde Yenikapı bölgesinde yaşanan bir sorun nedeni ile yaklaşık 6 saat Aksaray-Yenikapı arasında trenler çalışamamış, dışardaydım yazma şansım olmadı ama hatta kalabalık vardı, bugün yapılan aöf ve bir de isg uzmanlık sınavı vardı galiba, hem bunun etkisi hem de havanın güzel olması nedeniyle herkesin kendini dışarı atmış olması dolayısı ile ciddi bir etkilenme ortaya çıkartmış anlaşılan.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Eyl Prş, 2020 11:21

Seferler, M9 entegrasyon çalışmaları nedeniyle, en az 2021 yılı sonuna kadar Yenikapı - Şirinevler arasında gerçekleştirilecek: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37204
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), ilk etabı 2021 yılında açılacak Ataköy-İkitelli Metro Hattı’nın çalışmalarını hızla sürdürüyor. Yapımı devam eden metronun, mevcut M1A Yenikapı – Atatürk Havalimanı Metrosu ile Yenibosna İstasyonu’nda entege olması için çalışmalar, 11 Eylül 2020 Cuma günü başlıyor.

Çalışma kapsamında, mevcut M1A Yenikapı – Atatürk Havalimanı Metrosu’nun Yenibosna İstasyonu’na yeraltından yaya yolu bağlantısı inşa edilecek. Entegrasyon çalışmaları tamamlandığında, M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı ve M9 Ataköy-İkitelli hatları arasında konforlu ve hızlı aktarma imkanı sağlanacak. Yenikapı ile İkitelli bölgesi arasında raylı sistem ile tek aktarmayla kesintisiz ulaşım imkanı ortaya çıkacak.

Yaklaşık 14 ay sürmesi beklenen projenin yapım sürecinde; Yenibosna, Dünya Ticaret Merkezi ve Atatürk Havalimanı istasyonları işletmeye kapalı olacak. Atatürk Havalimanı yönüne devam etmek isteyen yolcular, Ataköy/Şirinevler istasyonunun çıkışında bulunacak olan İETT otobüslerinden ücretsiz olarak faydalanabilecek. Mekik otobüs işletmesi, Ataköy-Şirinevler, Yenibosna, Dünya Ticaret Merkezi ve Atatürk Havalimanı duraklarına hizmet verecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Cmt, 2020 10:24

Hattın 3 istasyonu dün gece yarısı itibari ile işletmeye kapatıldı, bu kadar uzun soluklu olmasının sebebi Yenibosna istasyonu yıkılarak yeniden inşa edilecek tabi bu yıkım esnasında raylarda kaldırılacağı için DTM ve AHL yönüne işletme yapılamayacak.

Çalışmanın ana kalemi aslında M1A - M9 Yenibosna entegrasyonu bu kalemde M1A istasyonu kısmen yıkılacak ve yeni M9 Yenibosna istasyonu ile ortak erişim tüneli üzerinden bağlantı sağlanacak, bununla ilgili aşağıdaki görseller yayınlanmış. Anlaşılan otobüs durakları bölgesinden alt kata inilecek buradan önce M1A girişine ardından M9 girişine ulaşılacak, ayrıca M1a ile M9 arasında da bir bağlantı olacak.
m1akapama1.jpg
m1akapama2.jpg
İkinci kalem yaklaşık 1 yıl süreceği söylenen çalışma sırasında M1a hattının bir kapasite artırım projesi vardı hatırlarsanız, bu projede istasyonlar uzatılıyor, kapalı alanlar arttırılıyor sinyalizasyon öncesi uzun setlere göre peronlar düzenleniyor. Bu kapsamda da bu istasyonların işleri yapılacak anladığım kadarıyla.

bir de şu an bir hazırlık aşaması var bu sürede trenler Ataköy Şirinevler istasyonunda tek peronda çalışacak ama anladığım kadarıyla 3-4 gün içinde yine çift peron üzerinden işletmeye geçilecek.
m1akapama3.jpg
Güzergah için İETT otobüs tahsis etmiş, sadece bu metro duraklarına hizmet verecekmiş.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları

Mesaj gönderen alabay » 05 Oca Sal, 2021 14:04

Güzel bir harita. Tam beynime göre.

Şunlar aklımdan geçiyor: M4 Sabiha Gökçen uzatması sanki gereksiz gibime geliyor, M10 olacaksa. M13 biraz garip bir hat, öyle ötede, açıkta, sebebi ne? M1A üstündeki kahverengi kuyruk ne demek? Hat kapalıyken, oraya sapan metrobüs mü işliyor?

Atatürk Havalimanı hâlâ havalimanı mı? Yoksa park veya ikâmetgâh alanı mı? Aslında isim değiştirilmesi gerekmez mi? En azından »Eski Atatürk Havalimanı« gibilerinden?

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları

Mesaj gönderen Uğur » 05 Oca Sal, 2021 14:21

Sondan başlayayım Atatürk Havalimanında hala kargo faaliyetleri sürüyor. Bir de haşmetli devlet büyüklerine açık. Yolcu terminaline Bakırköy Kaymakamlığı ve Emniyeti taşınmış. Çünkü Bakırköy meydanındaki binaları zayıfmış.

Metrobüs değil ama ücretsiz ring otobüs çalışıyor. M13 aslında M5'in çatalı olarak düşünülmüş. İşletme karışmasın diye sonradan ayrılınca bu hale gelmiş. En uzun halinde M12 hattındaki Site istasyonuna kadar uzayacak. M4le gelen valizli yolcu aktarmayla uğraşmasın diye direkt gitmesi planlandı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları

Mesaj gönderen alabay » 06 Oca Çrş, 2021 19:44

Hayrola, şu Vatan metrobüs durağı neden faal değil?

Demek eski havalimanı da hâlâ iş görüyor. Ama neden?!

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Ara Pzt, 2021 21:09

Engin Y yazdı:
10 Eyl Prş, 2020 11:21
Yaklaşık 14 ay sürmesi beklenen projenin yapım sürecinde; Yenibosna, Dünya Ticaret Merkezi ve Atatürk Havalimanı istasyonları işletmeye kapalı olacak.
Duraklar kapatılalı 15 ay oldu, ama açılışa dair herhangi bir haber bile yok..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 13 Ara Pzt, 2021 22:37

ben burdaki mesajları hiç görmemişmiyim yahu? aslında hepsine yazasım var ama şimdi vaktim yok

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Ara Çrş, 2021 14:23

Eğer bu video doğruysa, yani 14 aylığına kapatılan durak 15 aydır kapalıyken en az 10 ay daha kapalı kalacaksa, bu işin planlamasını yapan ve belediyeye 14 ay duyurusunu yaptıran her kim ise hemen belediyeden kovulmalı..

Bu işle ilgili son 15 aydır tek bir duyuru bile yapmayan belediyeye de yazıklar olsun gerçekten; İHA’dan mı öğrenmeliyiz böyle şeyleri?

https://www.youtube.com/watch?v=9pGP0i9vzuw&feature=youtu.be

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Çrş, 2021 15:45

alabay yazdı:
05 Oca Sal, 2021 14:04
Güzel bir harita. Tam beynime göre.
Bişey değil :D
alabay yazdı:Şunlar aklımdan geçiyor: M4 Sabiha Gökçen uzatması sanki gereksiz gibime geliyor, M10 olacaksa.
Türk insanının taleplerine göre gayet normal bir uzatma, bence Kaynarca Merkez istasyonunda aktarma yapılarak gidilebilirdi, şu an M4 ve M10 ortak işleyecek şekilde plan devam ediyor.
alabay yazdı:M13 biraz garip bir hat, öyle ötede, açıkta, sebebi ne?
simulasyon sebep sonucunu bilmiyorum, bence direkt güneye inen bir hat olabilirdi ama onun yerine yine doğu-batı aksı işlevi görüyor ve yanılmıyorsam M12 de sonlanıyor. Fizibil olmadığı ile ilgili bilgiler verildi, zaten inşaatı da şu an durduruldu ve önceliği ötelendi.
alabay yazdı:M1A üstündeki kahverengi kuyruk ne demek? Hat kapalıyken, oraya sapan metrobüs mü işliyor?
evet, Ersatzverkehr ama metrobüs değil, otobüs hattı.
alabay yazdı:Havalimanı hâlâ havalimanı mı? Yoksa park veya ikâmetgâh alanı mı? Aslında isim değiştirilmesi gerekmez mi? En azından »Eski Atatürk Havalimanı« gibilerinden?
Evet hala havalimanı, trafik tabelalarında Atatürk Havalimanı (Kargo) olarak düzenleme yapıldı ama metro istasyonu isminde bir değişiklik henüz yok.
Uğur yazdı:
05 Oca Sal, 2021 14:21
M13 aslında M5'in çatalı olarak düşünülmüş. İşletme karışmasın diye sonradan ayrılınca bu hale gelmiş.
çatal olabilecek bir makas yapısı yok diye biliyorum, o başlığa gidip bakmak lazım.

Başar konuları niye dağıtıyorsun :) hepsini ilgili hatların başlığında sorsan :)

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön