ist-M.04:06 » M6 Levent-Boğaziçi Ün./Hisarüstü Metro Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ist-M.04:06 » M6 Levent-Boğaziçi Ün./Hisarüstü Metro Hattı
Minik de olsa bir metro hattımız daha oldu. Yaklaşık 3,5 km lik hat Levent M2 istasyonu bölgesi ile Boğaziçi Üniversitesi ana girişinin bulunduğu Hisarüstü semti arasında hizmet verecek, hayırlı uğurlu olsun.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Bu proje sessiz sedasız ciddi bir çalışma ile 3 yıl gibi bir sürede tamamlandı.İşi yapan firmalar Makyol-Alarko başta olmak üzere emeği geçen mühendis ve işçilere teşşekür etmek gerekir. Tamamı NATM yöntemi ile yapılmış bu sistem bölgede yaşayan insanlar için ciddi bir alternatif olacaktır.Belki konum itibari ile gelir düzeyi yüksek olan insanların yaşadaığı alan Levent aktarma istasyonu sayesinde bir çok aracın otoparkta bırakılacağı düşüncesi getirmekte.Bu hatta ben sadece 4 km lik mini metro olarak görmüyorum Atatürk Havalimanı,Otogar,Olimpiyat stadı ve anadolu yakasına geçişte üsküdar ve kartal metrosuna entegre olmuş diye bakıyorum.Buda projenin aslında gerçek anlamı faydalı olacağı anlamına geliyor.
İstasyonların mimarisi değişik, ışık ve iç tasarım oldukça güzel görünüyor.Bu proje ile ilgili en büyük handikap etiler istasyonunda katlar arası geçişte merdiven ve yürüyen merdiven olmadan sadece asansörler ile geçiş sağlanması.Bu hala aklıma yatmıyor.Kesinlikle mantıksız.Umarım asansör fobisi olan biri içindeyken arıza vs. yaşanmaz.
Bundan sonra 2015 yılı metro açılışı görünmüyor. 2016 yılında Kartal-Kaynarca uzatması ve Üsküdar-çekmeköy açılışı bekleniyor.
İstasyonların mimarisi değişik, ışık ve iç tasarım oldukça güzel görünüyor.Bu proje ile ilgili en büyük handikap etiler istasyonunda katlar arası geçişte merdiven ve yürüyen merdiven olmadan sadece asansörler ile geçiş sağlanması.Bu hala aklıma yatmıyor.Kesinlikle mantıksız.Umarım asansör fobisi olan biri içindeyken arıza vs. yaşanmaz.
Bundan sonra 2015 yılı metro açılışı görünmüyor. 2016 yılında Kartal-Kaynarca uzatması ve Üsküdar-çekmeköy açılışı bekleniyor.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Dün açılır açılmaz gelen ilk trene bindim konfor konusunda M2 ile aynı araçları kullandığı için hiçbir farkı yok bu hatta Alstomlar kullanılacağı söyleniyordu fakat dün hat üstünde gördüğüm bütün trenler Hyundai Rotemlerdi. İstasyonların hepsi ufak ve şirin mini metro düşüncesi güzel olmuş şehrin farklı yerlerine uygulaması yapılırsa bence faydalı olabilir. Emeği geçen herkese teşekkürler. Hayırlı olsun.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dün açılışta Rotemler vardı ama Alstom larda kullanılacak. Tabii ilk günlerde meraklı kitlesi de söz konusu olacaktır, dünkü yoğunluk biraz yanıltıcı olabilir, şu an için ağırlıklı yolcu kitlesi öğrenciler, öğretmenler gibi görünüyor, bakalım önümüzde yaz, hattın gerçek kapasitesi Eylül de ortaya çıkar gibi geliyor bana.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Cumartesi günü Etiler'den bindim, Levent'te indim.. M2'ye aktarma yapacaktım, ama uzun tarafından dolanmışım.. Önce bayağı yukarıya çıkıp sonra tekrar aşağıya indim.. Sonra dikkatimi çekti, diğer taraftan gelseymişim daha kolay varacakmışım..
Tek hatlı da olsa, güzel olmuş, yapanların eline sağlık.. Levent'teki durağın oldukça derinde olması, ileride olası bir Gültepe-Çeliktepe uzatmasına imkân sağlamak için mi acaba? Hatta Kâğıthane'ye indirip, M7 ile entegrasyon da sağlanabilir belki..
Tek hatlı da olsa, güzel olmuş, yapanların eline sağlık.. Levent'teki durağın oldukça derinde olması, ileride olası bir Gültepe-Çeliktepe uzatmasına imkân sağlamak için mi acaba? Hatta Kâğıthane'ye indirip, M7 ile entegrasyon da sağlanabilir belki..