ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 08 Şub Pzr, 2009 22:47

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İBB den möhüm açıklama

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Prş, 2009 18:06

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yeni hizmete giren Şişhane-Taksim-Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi arasındaki seyahat süresinin uzamasının, sinyalizasyon sisteminin modernize edilmesinden ve yeni vagonların hatlara entegrasyonundan kaynaklandığını bildirdi.

Belediyeden yapılan açıklamada, bazı basın ve yayın organlarında Şişhane-Taksim-Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi metro ulaşım sürelerinin uzun olduğu, yatırımların ''şov ve seçim yatırımı olduğu'' yönünde haberler çıktığı belirtildi.

Metro-raylı sistemin, bu dönemde büyük hız kazandığı, çalışmaların hızla sürdürüldüğü ifade edilen açıklamada, yıl sonuna kadar da 28,5 kilometre metro hattının daha hizmete alınacağı bildirildi.

''Seyahat süresinin uzamasının, sinyalizasyon sisteminin modernize edilmesi ve yeni vagonların hatlara entegrasyonundan kaynaklanıyor''ifadesine yer verilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

''Bu tür çalışmalar dünyanın tüm ülkelerinde aynı şekilde yapılıyor. Metro hatlarında teknik nedenlerden dolayı 4 dakika 30 saniyeden daha sık tren çalıştırılması mümkün değil. Tren sıklığı projemizin entegrasyon süreci tamamlandığında 70-80 saniyeye inecek.

2009 yılında her ay bu sürecin kısaldığını ve düzeldiğini yolcularımız yaşayarak görecek. Bu planlı sürecin ilk hedefi kademeli olarak 10 Mart 2009 tarihidir. Yolcularımız, 10 Marttan sonra 2. aşamaya geçtiğimizde sürelerin kısaldığına tanık olacak.''

Açıklamada, New York, Madrid, Bangkok ve Honkong metrolarında da bu tür dönüşümler yaptığı belirtildi.
Kaynak : Habertürk.com

Evvveettt, her ne kadar bazı arkadaşlar yazdıklarımızdan rahatsız olur duruma gelmiş olsalarda bu konuda suya da sabuna da şöyle bir dokunup temizlik yapmak lazım. Yazıdaki çelişkiler; eleştirilen şey aktarma sistemi, yani neden aktarma yapıyoruz ama açıklamanın vurucu noktası olarak sistemin 4,5 dk nın altında çalıştırılamaması gösterilmiş, :) iyi de bunu soran yok ki? Neden aktarma yapıyoruz ve neden aktarmalar uzun sürüyor? Diğer taraftada aynı sürelerde çalıştırılamıyor dolayısı ile araçları birbirine denk getiremiyoruz, sinyalizasyon nedeni ile 4.Levent te bir perona iki aracı birden sokamıyoruz demek daha mı zordu?

Gelelim vagonların hatlara entegrasyonuna :) hehehehe şimdi bu yeni alınan araçların hepsi bir kardeş ama işte genler ne yaparsın çocuğun bazısı uzun bazısı kısa bazısı şişko olur gibi bir açıklama olmuş, yahu araçların hepsinin gabarisi aynı? Eeee 2 seti denedin mi gabari testin biter, yani yavaş gitmeni gerektirecek bir şey varmı? Haa elektromekaniği ve araçların elektromekaniğide bir yandan test ediyoruz deseydiniz amenna.

Ehi, işte arkasına sığınılacak bir bahane "Bütün dünyada bu şekilde oluyor" Wirklich? :) O zaman Berlin ya da Viyana sizin dünyanızın şehirleri değil, aa pardon son paragrafta New York' ta da aynı şekilde oluyor denilmiş, doğru Amerika demek dünya demektir. Valla Viyana' da 2005 ten beri iki uzama hattı açıldı, açıldığı dakikadan itibaren aynı frekansta çatır çatır çalıştı bilmiyorum yani, hatta ve hatta U2 hattı Avrupa Futbol Şampiyonasına yetiştirildi, bakın ne diyorum yetiştirildi... Ama ne bir yerinde eksik vardı, ne de sistemde aktarma... Dedim ya başka dünyaların canlılarıyız ama yine de biz dostuz dünyalılar merak etmeyin :)

Not: Birileri neden korkuyor anlamıyorum, eleştiri denilen şeyi neden hazmedemiyor, ben benim için yapılan eleştirileri nasıl göğüsleyebiliyorumda koskoca kurumlar eleştirileri neden karşılayamıyor, korkmayın yahu bir şey yapmayacağım. Amacım sadece İstanbul' a hizmet etmek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Prş, 2009 19:34

Ellerim ıslak kalmış az daha sabuna dokunalım.

Kaynak : İBB
4.Levent-Maslak hattında 22 dk. 24 sn.de bir tren çalışmakla birlikte, Taksim’den 4.Levent’e gelen her dört tren için maslak trenine transferde farklı bekleme süreleri oluyor. 4.Levent’e indirdiğimiz BÜTÜN YOLCULAR 20 dakika beklemiyor.

Her 4 trenden birinden inenler 3 dk. 11 sn. sonra
Her 4 trenden birinden inenler 8 dk. 47 sn. sonra
Her 4 trenden birinden inenler 14 dk. 23 sn. sonra
Her 4 trenden birinden inenler 19dk. 59 sn. sonra kuzeye giden trene binebilmektedir.

Yani tüm seferler dikkate alındığında ortalama bekleme süresi : 11 dk. 35 sn. olmaktadır.


Ama her 4 yolcudan 1 yani basit olarak yolcuların yüzde 25 i?? :) çok küçük bir rakam, tabii iyi bir basın bülteni hazırlayan için iyi malzeme 4 yolcudan biri demek :) kelime oyunlarına bayılırım, ben bu yazıyı yolcuların yüzde 25 i olarak düzeltiyorum.
Trenlerin hizmete girmesiyle birlikte, başlattığımız dönüşüm sürecinin 2. ayında yani 10 Mart 2009’da hedeflediğimiz tablo; Kuzeyde işleyen trenlerin sefer süresini yarısına yani 11 dk. 12 sn.ye indirmektir.

Bunun sonucunda;

4.Leventte en fazla bekleme süresi 10-11 dakikayı geçmeyecek, yolcular 2 dakika ile en fazla 10-11 dakika arasında bekleyecek ve ortalama bekleme 7 dk. civarına inecek. Teknik çalışmalar tamamlanana kadar yolcuların bekleme süreleri; 2,5 -5 veya 8 dakika. veya en kötü durumda 11 dakika olacak. Gün içinde çalışma süreleri, her ay 30 dakika -1 saat arttırılacaktır.
Laz Dursun gibi, 2,5 dakikaya ordayum, ama gelmediysem 5 dakika o da olmadı 8 dakikaya kesin geldum, haaa ama yine yoksam iki elim kanda olsa 11 dakkaya ordayum daaa. :) Heheheheh çok hoş çoookkk. :)
DÜNYADA SİNYAL DÖNÜŞÜMÜ YAPAN TEK ÖRNEK BİZMİYİZ?

New York Metrosu, Madrid metrosu, Bangkok Metrosu, Honkong Metrosu bu tür dönüşümler yapmaktadırlar.

Madrid Metrosu mevcut 6 numaralı hatta sinyal sistemini dönüştürmektedir. 23,7 km.lik 49 trenle işletilmekte olan sistem geçtiğimiz Haziran ayından bu yana, yeni sinyal sistemin entegrasyon sürecine geçmiştir. Yolculu işletme altında, zaman zaman sorunlar yaşanarak, bu geçiş sürdürülmektedir. Örneğin; tren iki istasyon arasında durmakta, makinistin kumandasıyla (manüel) istasyona gelip kumanda merkezinin yardımıyla tekrar ilgili moda geçiyor. Bu durum hala devam ediyor. Madrid Metrosu 1. Hatta da mart ayında yolculu entegrasyon sürecine girecek..

Bangkok Metrosu’nda, 2009 yılı Mart ve Ekim aylarında entegrasyon süreçleri başlıyor.

New York Metrosu, 2 yıldır yolculu entegrasyon sürecinde sıkıntılı da olsa problemleri çözerek dönüşümü tamamlamaya çalışmaktadır.
Ba ba ba ba.. Bir de kızarak soruyor, "Tek bizmiyiz bunu yapan he? Bizmiyiz?" Kötü alıştınız siz burası Davos değil. İkinci komiklik verdiğiniz örneğe bakın. Madrid metrosundan makinist birinci işletme bölgesinden çıkıyor, manuele geçiyor ki doğru yapıyor, sinyalizasyonsuz olarak ikinci istasyona giriyor, burada dispeçer ya da operatör kim varsa artık aracı sisteme tanıtıyor ve ikinci sistem ile yoluna devam ediyor? Eeeeee şimdi benim küçük IQ lu aklım bunu alıyor, hani bazıları bazı şeyleri benim anlayamayacağımı iddia etmiş ya onlar için bunu belirttim (bu arada hiç bir testte 115 altına düşmedi) şimdi tekrar ediyorum Eeeeeeeee? Bunun İstanbul' da yapılan ile alakası ne? Tamam işte adamlar bekletiyor belki ama araçtan indirmiyor :) yani peronda bekletmiyor, aktarma yaptırdım demiyor, araçta bekliyor, kaç dakika? maksimum 2 dir hadi 5 olsun ya, ama aktarma yapmıyor, :):) bari örneğiniz düzgün olsaydı. Neyse öğrenilcek bu işlerde öğrenilcek, bir gün hakikaten bu basın bülten iyi yapan birileride orada çalışacak biliyorum bunu, inanıyorum :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Şub Prş, 2009 22:18

Davos Metrosu :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Şub Cum, 2009 00:05

Ben bunlara hiç girmeyeyim. Başka ilginç bir şey gördüm ...
Hani Atatürk Oto Sanayi yalıştır dedim ya. Oto Sanayiî olmalı dedim. ve doğru, öyle olmalı. AMA! Şimdi ne yazıyor şu yazıda? "Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi". Höttööö. O başka tabiîki ... Site-i Sanayi, yani moderin Türkçe Sanayı Sitesİİİ. O öyle yazılı durduğunda tabiîki (yine i ve î) Oto Sanayi doğru oluyor. Yaaaniii ... metro istasyonunun ismi yanlış.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Şub Pzr, 2009 19:19

10 Mart'ta 4.Levent-Maslak arası 10 dakika da 1'e düşecek. Şu anda hattınkullanım sayısı ne seviyee acaba? O tarihte nasıl bir artış olacak? 4.Levent'teki İETT Aktarma Merkezi ne zaman kuzeye taşınacak?

Sanırım 29 Ekim2009'da İETT Darüşşafaka Aktarma Merkezi de açılacak. Çünkü bu tarihte TAKSİM-DARÜŞŞAFAKA şeklinde yekpare bir işletme yapılmaya başlanacak. Hemde 70 saniye de 1 sefer sıklığı bile olabilecek.

2010'da ise önce Taksim-Hacıosman, 2011'de ise Yenikapı-Hacıosman şeklinde işetme yapılacak. Hemde Yenikapı-Havaalanı ve Yenikapı-Kirazlı ile birlikte. Bu işletmeler günde kaç yolcu taşır acaba? Kaç İETT hattı iptal olur. Ben olsam 2011'den sonra surdışından suriçine İETT otobüsü sokmam. İstisnalar dışında. Sadece suriçindeki mahalleler için hatlar kalır. Birde metrodan inenleri detaylara dağıtmak için.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Şub Pzr, 2009 20:20

Mehmet Kasım yazdı:10 Mart'ta 4.Levent-Maslak arası 10 dakika da 1'e düşecek. Şu anda hattınkullanım sayısı ne seviyee acaba? O tarihte nasıl bir artış olacak?

Hemde 70 saniye de 1 sefer sıklığı bile olabilecek.
Sayılar sırasıyla C.tesi-Pazar-P.tesi-Salı verileridir.

ŞİŞHANE: 4 günde TOPLAM: 6.566
SANAYİ : 4 günde TOPLAM: 3.033
İTÜ-AYAZAĞA: 4 günde TOPLAM: 6.420
A.O.SANAYİ: 4 günde TOPLAM: 5.237
4 günde kuzey hattında TOPLAM: 14.690
4 günde Şişhane+Kuzey hattı TOPLAM: 21.256 kişi taşınmıştır.

Veriler İBB web sitesinden alınmıştır.

70 sn de bir sefer sıklığı olabilecek derken bunu makinistli sistem ile yapmayı planlıyor tabii ki, ama doğrumu hatırlıyorum yanlış mı Paris' te yapılan testlerde makinistli kullanımda 1,5 dk lık frekansların altına inilememişti, 1 dk yı da sadece otomatik sürüş yapan araçlar ile yapabiliyorlardı, 70 sn iki araç arasında metro gibi bir sistemde makinist sürüşü ile biraz riskli gibi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Kağıthane Bağlantısı

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Şub Prş, 2009 11:47

http://www.arkitera.com.tr/h38603-kagit ... acak-.html

Alıntı:Ulaşım yatırımları çekim merkezi yaptı
Büyükdere-Maslak aksında yükselen gökdelenlerin gölgesinde kalan Kağıthane ulaştırma yatırımlarıyla dikkatleri üzerine çekiyor. İstanbul'un merkezinde yer almasına rağmen ulaştırma ve alt yapı yatırımlarının eksikliği nedeniyle ikinci planda kalan Kağıthane, artık gözde yatırım alanına dönüştü. İBB'nin 7 Tepe'ye 7 Tünel projesi kapsamında inşa ettiği Dolmabahçe - Kağıthane tüneli kısa bir süre içinde açılacak. Kağıthane'nin metroyla Beşiktaş ve Metris'e bağlanması planlanıyor. Levent-Maslak metrosu Seyrantepe üzerinden ilçeye ulaşacak. Devam eden yatırımlar arasında ise Cendere Yolu'nun genişletilmesi ve Zincirlidere - Levazım otoyol tünel projesi bulunuyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

4.Levent-Maslak Sinyalizasyon Dönüşüm

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Sal, 2009 23:44

Ocak ayında hizmete alınan 4.Levent-Maslak ve Taksim-Şişhane metro hattının sinyalizasyon sistemlerinin farklılığı nedeniyle bazı saatlerde bekleme süresi 22 dakikaya kadar uzuyordu. Sürdürülen çalışmalarla bu yıl içinde aşamalı olarak eski ve yeni hatlar arasında tam uyum sağlanacak, bu çerçevede Taksim’den Maslak’a kesintisiz tren seferleri başlayacak.

Halen 4.5 dakikadan daha sık aralıklarla çalıştırılamayan Taksim - 4.Levent hattı dahil tüm hattlar ihtiyaç olması halinde 80 sn.de, 70 sn.de çalıştırılabilecek. Kapasite 4 kat arttırılacak. Daha önce 10 Martta sinyal entegrasyon sürecinde 2. aşamaya geçileceği duyurulmuştu. Teknik çalışmalar öngörüldüğü gibi 10 Martta tamamlandı. Testler devam ediyor. 16 Mart 2009 Pazartesi günü itibaren 4.levent-Maslak hattında 11 dk 12 sn.de bir tren seferi olacak.

Taksimden Maslak’a giden bir yolcu 4.Levent istasyonunda aktarma yaparken ya sadece 2 dk 25 sn. veya 8 dk bekleyerek. 4.Leventte aktarma için ortalama bekleme süresi 5 dk 12 sn.ye inecek. Maslak Atatürk Oto Sanayi, İTÜ Ayazağa veya Sanayi İstasyonlarından binerek Taksime gidecek yolcular istasyonlarda en fazla 11 dk 12 sn bekleyerek trene binecekler.

4.Levent-Maslak metro hattı saat 10:00- 16:00 saatleri arasında çalışıyordu. Pazartesiden itibaren ise 09.30-17:00 saatleri arasında çalışmaya başlayacak.

Metronun en yoğun iki istasyonundan biri olan 4.Levent istasyonu güney çıkış peron katına 2 yürüyen merdiven ve 1 sabit merdiven hizmete alındı.

Şişhane-Maslak ve 4.Levent-Maslak hatlarında 1 şubat 2009 tarihinden itibaren 36 günde 170.000 yolcu taşındı.
Kaynak : İstanbul Ulaşım A.Ş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Çrş, 2009 19:23

http://www.haberturk.com/haber.asp?id=1 ... 2009/07/08
Bir gazetecinin, “Levent-Maslak metro seferleri saat 17.00'de sona eriyor ve seferler arasında da 11 dakika var. Ne zaman düzelecek?” sorusu üzerine Topbaş, Şişhane-Taksim ile 4. Levent-Sanayi Sitesi hattını çok ileri teknolojiye göre yaptıklarını, New York metrosundaki çalışmaları takip ettiklerini anlattı.

Taksim-Levent metro hattının 4,5 dakikaya göre yapıldığını belirten Topbaş, “Ağustos ayı içinde kesintisiz Şişhane'den Atatürk Sanayi Sitesi'ne daha sık aralıklarla gidebilecek. Elektromekanik sistemleri o zamanki teknolojiye göre yapmışlar. Ben bir gün tesadüfen bir belgesel izlerken New York metrolarındaki zaman aralıkları ile ilgili çalışmayı görmüştüm. Arkadaşlarıma incelettim. Onu burada uygulattık ve başarıyı yakaladık” diye konuştu.
Allah' tan Başkan televizyon izliyor, ya birde asosyal bir başkan olsaydı İstanbul' da. Yani Allah Discovery ve National Geographic e de zeval vermesin bizi Marmaray konusunda bilgilendiriyorlar. Varya siz Bahn TV yi izleseniz acaba nereleriniz düşecek ben çok merak ediyorum, onu bırakın şu kıçı kırık Viyana' nın W24 kanalında her gece sabaha kadar oynayan tramvay hattı videolarına bir bakın, belki tramvayın ne olduğunu da anlarsınız. Bu danışmanlar ne iş yapar ya? Yani bir sistemin 1,5 dk aralık ile çalıştırılabilmesi için Başkan' ın tesadüfen bir belgesel izlemesi mi gerekiyor ya? İşte sadakat mi liyakat mi? Daire Başkanlarına bak 3 yılda bir rotasyon hep aynı isimler, gider gelir gider gelir, ya biraz da işinizle ilgilenseniz he, şu Avrupa seyahatlarini sadece eyfel in önünde resim çektirmek için gidilmese, vallahi memleketin iyiliği için söylüyorum bunları ha sonra yanlış anlamayın.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Tem Çrş, 2009 20:53

Kızdın mı biraz, canım? ;-)

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Tem Çrş, 2009 21:11

Ağustos'ta 21'e kadar çalışmaya başlayacakmış. İyi bir şey.

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön