ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Nis Sal, 2008 11:38

29 Ekim tarihini biliyorum da açılacğını değil de test sürüşlerinin ancak başlayacağını tahmin ediyorum. Maslak Oto Sanayi'ye kadar.

10 ayda hem elektromekanik işlerin bitmesi (ray döşeme, elektrifikasyon, peyzaj,vs..) hemde deneme sürüşlerinin yapılması için yeterli bir süremidir?

Taksim Metrosunun deneme sürüşleri 1 seneyi aşmıştı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Nis Sal, 2008 14:58

Valla Mehmet sen bunları biliyorsun araştırıyorsun da keşke herkes bunu düşünse, ray döşenir istasyon yapılır da otomasyon ne durumda olur bakalım göreceğiz

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Nis Sal, 2008 15:43

İBB'nin hadefi 29 ekim ama asıl öenmli gördükleri konu mart 2009'daki yerel seçimler.

Ekim derlerse Mart'a ancak yetişir :) Onlarda biliyor bunu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Nis Sal, 2008 08:45

İstasyon yerleri net olarak görünüyor. Bu hat Hacıosman'dan sonra ÇAYIRBAŞI semtine gidecek şekilde projelendiriliyor.

Çayırbaşı'ndan sonra SARIYER'e ulaşması için fizibilite etüdleri yapılmakta.

Sarıyer'e ayrıca SAHİLDEN GELEN BEŞİKTAŞ BAŞLANGIÇLI İKİNCİ BİR PROJE DAHA VAR.

Burjuva Kadir Amcamızdan burjuva sahil boyuna metro yatırımı:)

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Nis Sal, 2008 09:39

Sarıyer'e ayrıca SAHİLDEN GELEN BEŞİKTAŞ BAŞLANGIÇLI İKİNCİ BİR PROJE DAHA VAR.

Burjuva Kadir Amcamızdan burjuva sahil boyuna metro yatırımı
Sarıyer e sahilden ikinci bir projenin önümüzdeki 10-15 yıl için gereksiz olduğuna inanıyorum

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Nis Sal, 2008 09:54

İnşaat ihalesi kararı bekleyen, projesi hazırlanan 5 proje olduğuna göre Sahilden Sarıyere yapılacak metro "ütopya" olarak kalır. Henüz fizibilite aşamasında olan bir projeden bahsetmek İMAJA DAYALI REKLAM KOKAN BEYANATLAR.

Bende şimdilik gereksiz görüyorum.

Aana omurga otursun ondan sonra düşünelim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Nis Pzr, 2008 16:16

2010'da tamamen açılacak. Hacıosmana kadar.

2009: Şişhane-Oto Sanayi
2010: Şişhane-Hacıosman

2011: Hacıosman-Yenikapı

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Nis Pzr, 2008 16:21

Evet güzel hedefler her halukarda toplamda 1 yıllık bir sapma ile 2012 de olabilir ama ben ona da razıyım Yenikapı kesimi için ise bir türlü ümitli olamıyorum

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Nis Pzt, 2008 09:36

Yenikapı için bu senenin sonunda ARKEOLOJİK KAZI işi tamamen bitmiş olacak. Şu anda zaten düşük yoğunluklu bir kazı çalışması var. İspatı marmaray sitesindeki kameralar ve Mayıs'taki sempozyum.

Sempozyum neden 2009'da değilde şimdi yapılıyor? Çünkü KAZI SONUÇLARI sempozyumu bu. Bitmeyen bir şeyin sonuç sempozyumu yapılmaz :roll:

Ayrıca YENİKAPI-SİRKECİ tünel açma işi kısmen başladı. Sirkeci tarafında şafttan zemine inilip tünel açmaya başladılar.

2011 olmasa bile 2012-13 deriz.....

***********Ayrıca ŞEHZADEBAŞI-HACIOSMAN şeklinde işletme olabilir mi sizce???

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 May Sal, 2008 09:22

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=15928

1-Oto Sanayi'den Darüşşafaka’ya kadar olan tünel çalışması da tamamlandı. O bölümdeki istasyonu da bu döneme yetiştirmeye çalışacağız.

2-Bu bölgedeki metro istasyonları açıldığında İETT otobüslerini ve minibüsleri kaldıracağız, insanlar daha çok metroyu tercih etsin diye.

3-“Arkadaşlarıma ‘bütün istasyonları gözden geçirin’ dedim. Şu anda proje aşamasında olan çalışmayla mevcut ve devam eden metro istasyonlarına 150-300-500 metre mesafeden yaya ulaşım tünelleri yapılması için talimat verdim.

4-Seyrantepe Kavşağı’nın hemen yanında yapılan 50 bin metre kare alanı kapsayan vagon triyaj alanının altında metro istasyonu, onun üstünde de 3 bin araçlık otopark olacağını ifade eden Başkan Kadir Topbaş, bu bölgede Galatasaray için yapılan stattaki yolculuk sayısını dikkate alarak metronun saatteki yolcu kapasitesini 35 bine çıkardıklarını söyledi.

5- “Seyrantepe Metro İstasyonu ile stad arasındaki TEM otoyolu altına 6,5 metre genişliğinde ve 150 metre uzunluğunda 3 tünel yol yapacağız. Yolcular, taraftarlar, yürüyen bantlar aracılığıyla yürüyerek istasyona ulaşacaklar.

6-TEM’in yanındaki Seyrantepe Metro İstasyonu’nun 50 bin metre karelik vagon triyaj alanının üstünde yapılacak yapı hakkını da satışa çıkardıklarını anlatan...

7-Benzer bir tünel yolu İstinye Park ve çevresine yapmak için alışveriş merkezinin yönetimiyle görüştüklerini dile getiren Başkan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “Ayazağa Metro İstasyonu’ndan İstinye Park’a ve 450 metre uzunluğunda yürüyen bantlı tünel yol yapıyoruz. Böylece İstinya Park ile çevre mahallede yaşayan insanlarımızın metroya binmek isteyenin istasyona kadar yürümesi gerekmeyecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Sal, 2008 10:09

2-Bu bölgedeki metro istasyonları açıldığında İETT otobüslerini ve minibüsleri kaldıracağız, insanlar daha çok metroyu tercih etsin diye.
8 yıldır bu söz tüm metro hatları için veriliyor ama ne hikmetse sadece metrobüs için kısmen tutulabildi
3-“Arkadaşlarıma ‘bütün istasyonları gözden geçirin’ dedim. Şu anda proje aşamasında olan çalışmayla mevcut ve devam eden metro istasyonlarına 150-300-500 metre mesafeden yaya ulaşım tünelleri yapılması için talimat verdim.
Ne gerek var? Bunun yerine istasyonlara yürüyen merdivenler ve asansörler yapsakta eşitlik ilkesinden herkes faydalansa?
4-Seyrantepe Kavşağı’nın hemen yanında yapılan 50 bin metre kare alanı kapsayan vagon triyaj alanının altında metro istasyonu, onun üstünde de 3 bin araçlık otopark
3 bin araçlık bir otoparkın bir esprisi olmayacağına inanıyorum Ali Sami Yen in yanındaki otopark kaç araçlıktı acaba? 10.000 araçlık yapsakta gerçek bir Park&Ride sistemi uygulasak? Aa pardon o zaman ulaşım para kazanır :P böyle ulaşım dışında herkes kazanır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 May Sal, 2008 11:58

Bazı İETT hatları kısaltılmıştı 4.Levent'te son yapmıştı. Artık Hacıosmandan ötede kalan yerler Hacısosman'dan içeri girmezler.

Seyrantepe'deki 3.000 araçlık otopark gene de iyi bir uygulama. Maç için arabasıyla Seyrantepe'ye kadar geldikten sonra stada da gelsin. Önemli olan daha önce park ettirip Stada metro ile erişmek.

Mesela; Kirazlı'da park edecek. LRT ile Yenikapı oradan metro ile maça...

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön