ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Pzr, 2009 11:44

Milliyet Gazetesinin sinyalizasyon konusu ile ilgili verdiği haber:
Bir İstanbul komedisi

Günde yüz binlerce yolcuyu taşıyan İstanbul metrosunda akla zarar bir sorun nedeniyle kesintisiz ulaşım yapılamıyor.

Radikal'ın haberine göre; İlk etapta Taksim- 4. Levent arasında hizmete giren metro hattındaki araçlarla daha sonra devreye sokulan Şişhane ve Atatürk Oto Sanayi Sitesi arasında çalışan araçlar farklı markada olduğu için sinyalizasyon sistemlerinde uyumsuzluk yaşanıyor. Yetkililer ocak ayında yeni hatlar açılırken “Sorun Temmuz 2009’da çözülecek” diye açıklama yaptı; ancak aradan altı ay geçmesine rağmen yolcular hala aktarmalı yolculuk yapmak zorunda kalıyor.

Temeli 1992’de atılan İstanbul metrosunun ilk etabı ‘Taksim - Levent hattı’ 2000 yılında hizmete açıldı. Kısa bir süre sonra 4. Levent hatta eklendi. Dokuz yıl sonra da hat, bir yönde Şişhane’ye, diğer yönde de Atatürk Oto Sanayi’ye uzatıldı. İlave hatlar geçen ocak ayında Başbakan Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle hizmete girdi. Ne varki her iki yönde de yolcular hâlâ ‘aktarma yaparak’ seyahat ediyor.

İlave hatların açılış töreninde kesintisiz ulaşımın Temmuz 2009’da tamamlanacağı Büyükşehir Belediyesi tarafından duyurulmuştu. Ancak şu anda ulaşım hâlâ kesintili olarak sağlanıyor. Şişhane ve Atatürk Oto Sanayi duraklarında aktarmanın nedeni ise hayli ilginç.

İlk etaplar için metro araçları ihaleyi kazanan Fransız Alstom şirketinden alındı. Yeni hatlarda çalışan araçlar ise Güney Koreli Hyundai Rotem firmasına ait. Araçlar fark olduğu için sinyalizasyon sistemleri de farklı. Bir araç diğerinin sinyaliyle çalışmıyor. Bu yüzdün birbirlerini tanımayan araçlar aynı hat üzerinde kullanılamıyor. Bu nedenle her iki aracın uyumlu olarak çalışabileceği şekilde sistem dönüşümünün gerçekleştirilmesi gerekiyor. İBB yetkilileri çalışmaların önümüzdeki ay tamamlanabileceğini söyledi. Adaptasyon tamamlandığında aktarmalı seyahat nedeniyle saatler süren Şişhane - Maslak arası, 21 dakikaya inecek.
Haberin Linki

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Tem Pzr, 2009 21:16

2 farklı firmanın ürettiği araçalrın birbirine uyumsuzluğu denmiş. Peki Sultançiftliği tramvayı nasıl işliyor. 2-3 farklı araç tipi var burada.

Sinyalizasyon upgrade ediliyor bence. Eski sistem çöpe atılacak. Eski araçlarda şutlanacak galiba. Yekpare işletme yeni araçlerla olacak sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Pzr, 2009 21:34

:) Sultançiftliği Tramvayı, Taksim Metrosu yeterince açık değil mi? Neden Sultançiftliğinin tramvay olduğu konusunda ısrar ediyorum, orada da yazılım sorunu devam ediyor, sistem ile araçlar uyumsuz çünkü hadi ABB ve KTA ları bir kenara bırakalım o hatta hangi araçlar kullanılacak? Kıytırık Rottemler, ucuz et yahnisinden yapılanlar ve hattın elektromekaniğini yapan firmanın yazılımına uymuyorlar. Kaldı ki Sultançiftliğinde yazılımlı sinyalizasyon işletmesine geçilse dahi o hat tramvay olarak kalacak sadece otomasyonlu tramvay hattı olacak :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Tem Prş, 2009 08:49

Ağustosta seferlerin artması ile birlikte 4.Levent sol peronu da açılacak diyorlar. Doğru mu?
En son Mehmet Kasım tarafından 18 Tem Cmt, 2009 21:01 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 18 Tem Cmt, 2009 17:35

Darüşşafaka istasyonunun inşaat sahasındaki makineler kalkmaya başladı.Böyle giderse Ekim'de açılır.
Ağustos'ta 4.Levent'in sol peronunun açılmasına sene sonunda diye bakıyorum çünkü daha sinyalizasyon sistemleri bitmedi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Tem Cmt, 2009 17:43

Bana da sinyalizasyon bitmeden açılması pek ihtimal dahilinde gelmiyor ama belli de olmaz, sonuçta sinyalizasyonsuz da olsa tek perondan işletiliyor, iki perondan da işletilebilir. Burada bu peronun açılması için yegane şart Seyrantepe bakım sahasının bitmesidir, eğer burası bitmeden ve bakım ekipleri taşınmadan açılırsa bir arıza durumunda araçların bakımını yapacak hiçbir alan kalmıyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Tem Pzr, 2009 15:17

Mesela sene sonunda Darüşşafaka'yı açtın diyelim 6 ay sonra da Hacıosman var. O zamanda sinyalizasyon problem olmayacak mı? Bu seferde onu entegre etmeye çalışacaklar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Pzr, 2009 15:19

Miraç yazdı:Mesela sene sonunda Darüşşafaka'yı açtın diyelim 6 ay sonra da Hacıosman var. O zamanda sinyalizasyon problem olmayacak mı? Bu seferde onu entegre etmeye çalışacaklar.
Bunun sorun olacağını sanmıyorum çünkü araç entegrasyonu diye bir sorun olmayacak, tabii İBB gidip takviye olarak başka marka ve sistemde üretilmiş araçları satın almazsa :D
En son Esat tarafından 21 Tem Sal, 2009 12:29 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Tem Pzr, 2009 18:53

Şu Darüşşafaka ve Hacıosman güzergâhı tam nasıl olacak? Sırf Büyükdere Caddesi altından mı, yoksa daha çok insanların oturduğu yerlerden mi geçecek? Davemı var mı, yok mu?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Tem Pzr, 2009 19:03

alabay yazdı:Şu Darüşşafaka ve Hacıosman güzergâhı tam nasıl olacak? Sırf Büyükdere Caddesi altından mı, yoksa daha çok insanların oturduğu yerlerden mi geçecek? Davemı var mı, yok mu?

B. Alabay
Darüşşafaka İstaysonu; Büyükdere Caddesnin hafif doğusuna denk geliyor. Hacıosman daha doğusunda kalıyor. Yerleşime yakın yani. Ama güzergah ağırlıklı olarak cadde altı.

Hacıosman'dan sonra Çayırbaşına uzatılması etüdü var. Ama rojeye kredi veren kuruluş Hacıosman'ın bile fizıbıl olmadığını düşünerek krediyi kısmış. İBB kendi özkaynağından yapıyor bu istasyonu. Varın ötesini siz düşünn artık. Bence yapılmaz.

Sarıyer'de CHP kazandı birde :)

(Başar abi kızmasın :))

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Tem Pzr, 2009 19:59

Neden kızayım? Kimin nereye kazanması bana ne, zaten anladığım yok ki oradaki durumlardan ...

Metroyu caddenin altından geçirmek kolay olsa da, aslında az biraz "basit" bir güzergâh. her neyse, hiç yoktan iyidir. Hacıosman bir olsun da, artık devamı olur mu, sonra görülür. Fizibilite falan ... haha, kim hesap ediyor ki!

Yanısıra, şimdi gördüm ki, gramatik doğru (gibi) Atatürk Oto Sanayii (modern Türkçe, aslında iî) yazmışız. Bunu zaten gevelemiştik bir zamanlar. "sanayisi" gösteren sanayii mi, yoksa yine basit bir "pat diye" sanayi mi, yani deklinasyonsuz isim mi? Yani, ya biz hata yapıyoruz, ya İBB :-)

B. Alabay
En son alabay tarafından 19 Tem Pzr, 2009 22:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Pzr, 2009 21:03

Bence de hattın Sanayii mahallesinden sonra yine cadde altı devam etmesi biraz kolaycılık gibi, ki her zaman acaba neden aç-kapa değil diye düşünmedim de değil.

Diğer taraftan Hacı Osman ın fizibil olmadığını düşünen pek çok kişi var bunların önemli bir kısmıda belediye içinde ama İBB bir kere devletlü Sarıyer i hedef gösterdi diye illa gidecek oraya, eh araya da bir iki istasyon atmak lazım. Bak Başar hep kızıyorsun ileri görüşlülük yok diye, olmaz olurmu 50 yıl sonrasına istasyon yapılıyor :)

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön