ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 May Sal, 2008 16:40

3.000 araçlık bir "şey" gülünç. 30.000 desinler de şaşalım. İste o zaman lojistik ilginç bir şey olur. Dendiği gibi P+R sistemi gereçekleştirilebilir. Hiç bu düşünce yok ortada. Kaç şehir var, özel araçla bir uca gelinir, orada ya aktarma olur, ya da aktarma fırsatı biraz ötede ise, sarkaç trafiği yapılır, hem de beleş!

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Darrüşafaka durağı

Mesaj gönderen kemal » 07 May Çrş, 2008 11:29

Bu durak hemen Büyükdere caddesinin yanında yer alıyor . Buraya Gazeteciler sitesinden ki o bölgede birçok başka site de var, bir yürüyen bantlı tünel yol yapılması gerekiyor gibime geliyor. Gazeteciler sitesi ile istasyon arası çok uzak kalıyor bir de inişli çıkışlı bir yol, hiç olmazsa sitelerin yakınına kadar gelen bir tüp yaya yolu bu istasyonu gayet işlevsel hale getirebilir. 15 günde bir maç yapılacak Seyrantepe stadına tüp yaya yolu yapılacağına bu bölgeye bu yaya yolu düşünülse daha iyi olur hele her iki yere de tüp yaya yolu yapılır ise zaten en iyisi olur.çünkü sitelerde oturan yaşlı başlı çocuk arabalı bir sürü insan var.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Prş, 2008 13:29

TEM'den geçerken gördüm. Seyrantepe depo sahasında zemin beton atma çalışması yapılıyor. Etraf eskisinden temiz görünüyor. İnce işlerin devam ettiği görülüyor.

Ağustos'ta gelecek yeni metro araçları bu hatta SEYRANTEPE'den indirilecek sanırım. O zaman 4.Levent-Seyrantepe arasında 3 ay içinde ray döşenmesi lazım diyebilirizmiyiz?

Yoksa başka metod var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Prş, 2008 14:46

İlk araçların indirildiği yer olan Tekfen önündeki aç kapanın üzeri bir tür açılır kapanır kepenk sistemi ile örtülmüştü diye biliyorum araçlar buradan da indirilebilir, ama parkedecek yer olmadıktan sonra buradan indirmeninde bir anlamı yok, aradaki raylar olmasa bile bakım sahasının projesine göre park alanı rayları döşenebilir ve araçlar direkt Seyrantepe ye indirilebilir, ama üstünü kapamadan bir inşaat alanı içerisine araçları bırakmak büyük sigorta riski getirir diye düşünüyorum, tabi bunu sadece ben düşünüyorum :P

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Prş, 2008 14:56

Esat yazdı:aradaki raylar olmasa bile bakım sahasının projesine göre park alanı rayları döşenebilir ve araçlar direkt Seyrantepe ye indirilebilir, ama üstünü kapamadan bir inşaat alanı içerisine araçları bırakmak büyük sigorta riski getirir diye düşünüyorum, tabi bunu sadece ben düşünüyorum :P
İnşaat alanı ağustos'a kadar tamamlanma hüviyetine kavuşur mu? Çalışmalara baktığımda hızlı gidiyor görünüyor.

Tekfen Zincirlikuyu'da mıydı ???

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 09 Haz Pzt, 2008 19:08

2010 a kalmış hani 29 Ekim di?
İnşaat maliyeti yaklaşık 320 milyon YTL olan 4. Levent- Atatürk Sanayi Sitesi Metrosu’nda Seyrantepe’deki depolama alanını ana hatta bağlayan bağlantı tünellerinin inşaatı tamamlandı ve önümüzdeki günlerde elektromekanik çalışmaları başlayacak. Seyrantepe ayağının en önemli bağlantısı ise Aslantepe’de yapılan Galatasaray Stadına 3 tüp halinde kazılan tüneller ile sağlanacak.

Öte yandan, Seyrantepe depo sahası transfer merkezi olarak düzenleniyor. Depo sahası 200 adet metro aracı park edebilecek, bakım onarım çalışmaları yapılabilecek. Transfere merkezinde ise 2 bin 900 araçlık otopark olacak. Transfer merkezinde ayrıca alışveriş alanları, iş merkezleri bulunacak.

Hacıosman’a metro 2010’da…

Atatürk Sanayi sitesi – Hacı Osman kaba inşaatı ile 4. Levent- Hacı Osman Hattının Hacıosman bölümünün 2010 yılında hizmete alınması planlanıyor. 4.Levent’ten Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi, Darüşşafaka ve Hacı Osman’a kadar çift hat tünel inşaatı devam ediyor. İş kapsamında ara bağlantılar, yaklaşım tünelleri ve Darüşşafaka Hacı Osman dâhil toplam tünel boyu tek hat 17 bin 166 m. olacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Haz Sal, 2008 11:28

M2 hattının kuzey uzatmasının 1. parçası 29 ekim, 2.parçası 2010'da.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Haz Pzt, 2008 16:25

M2 Kuzey uzatması HACIOSMAN'dan ileri gitmelimidir?

Çayırbaşı veya Sarıyer Merkeze kadar gitmesi gerekir mi? Sahilden bir de Beşiktaş-Sarıyer Metrosu projesi var.ç Ne dersiniz. 2 ayrı hat burada birleşmeli mi?

M2 Hacıosman'da sonlanmalı mı?

Yoksa Çayırbaşından tümleşmelimi diğer hatla?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Pzt, 2008 18:19

Bence sahilden giden hatta uzun vadede ihtiyaç yok, ama hat Sarıyer e gitmelimi dersen evet derim, burada sabah akşam acayip bir trafik ve Mecidiyeköy-Taksim orjinli bir de otobüs trafiği var, yanlız şöyle bir durum var sahil ile yukarılardan inen metro arasında bir besleme trafiği oluşturulabilirse dediğim gibi uzun vadede sahilin böyle bir ihtiyacı olmadığını düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Haz Pzt, 2008 19:17

Kadir amca burjuva olduğu için sahil kesiminin trafiğinin kilitlendiğini iyi biliyormuş :) O yüzden sahilden metro yapalım demiş.

Hacıosman-Sarıyer bence de yapılmalı. Sahil kısmı sonraki iş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Sal, 2008 16:40

Test sürüşü olurmu olmazmı ne olur bilmiyorum ama bir iki trick,

- Yeni metro araçlarının nasıl hatta indirileceği ile ilgili bir takım girişimler var, demek ki araçların en azından Adapazarından montajda olduğunu bildiğimiz iki aracın hazır olduğunu anlayabiliriz sanırım.

- Kuzey yönde 29 Ekim' de hizmete açılacak istasyonlar Sanayi ve Oto Sanayi istasyonları İTÜ istasyonu ise daha sonra hizmete açılacak deniyor, herhalde Darüşşafaka ile birlikte yılbaşından sonraki bir tarihte hizmete alınır.

Bu şekilde sistemde 2009 başında 11 istasyon çalışıyor olacak ama :) ama malum Şişhane-Taksim hop Taksim-4.Levent hop 4.Levent-Darüşafaka :) yani 2 aktarma ile gitme durumu olabilir gibi inşallah olmaz

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Haz Sal, 2008 17:47

Ne o, cidden ard arda iki "sanayi" isimli istasyon mu yapılacak? Yok muydu başka isim? Bazen, bu işler biraz sevgisiz yapılıyor gibi geliyor bana.

B. Alabay

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön