ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5555
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
3.000 araçlık bir "şey" gülünç. 30.000 desinler de şaşalım. İste o zaman lojistik ilginç bir şey olur. Dendiği gibi P+R sistemi gereçekleştirilebilir. Hiç bu düşünce yok ortada. Kaç şehir var, özel araçla bir uca gelinir, orada ya aktarma olur, ya da aktarma fırsatı biraz ötede ise, sarkaç trafiği yapılır, hem de beleş!
B. Alabay
B. Alabay
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1577
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Darrüşafaka durağı
Bu durak hemen Büyükdere caddesinin yanında yer alıyor . Buraya Gazeteciler sitesinden ki o bölgede birçok başka site de var, bir yürüyen bantlı tünel yol yapılması gerekiyor gibime geliyor. Gazeteciler sitesi ile istasyon arası çok uzak kalıyor bir de inişli çıkışlı bir yol, hiç olmazsa sitelerin yakınına kadar gelen bir tüp yaya yolu bu istasyonu gayet işlevsel hale getirebilir. 15 günde bir maç yapılacak Seyrantepe stadına tüp yaya yolu yapılacağına bu bölgeye bu yaya yolu düşünülse daha iyi olur hele her iki yere de tüp yaya yolu yapılır ise zaten en iyisi olur.çünkü sitelerde oturan yaşlı başlı çocuk arabalı bir sürü insan var.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
TEM'den geçerken gördüm. Seyrantepe depo sahasında zemin beton atma çalışması yapılıyor. Etraf eskisinden temiz görünüyor. İnce işlerin devam ettiği görülüyor.
Ağustos'ta gelecek yeni metro araçları bu hatta SEYRANTEPE'den indirilecek sanırım. O zaman 4.Levent-Seyrantepe arasında 3 ay içinde ray döşenmesi lazım diyebilirizmiyiz?
Yoksa başka metod var mı?
Ağustos'ta gelecek yeni metro araçları bu hatta SEYRANTEPE'den indirilecek sanırım. O zaman 4.Levent-Seyrantepe arasında 3 ay içinde ray döşenmesi lazım diyebilirizmiyiz?
Yoksa başka metod var mı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İlk araçların indirildiği yer olan Tekfen önündeki aç kapanın üzeri bir tür açılır kapanır kepenk sistemi ile örtülmüştü diye biliyorum araçlar buradan da indirilebilir, ama parkedecek yer olmadıktan sonra buradan indirmeninde bir anlamı yok, aradaki raylar olmasa bile bakım sahasının projesine göre park alanı rayları döşenebilir ve araçlar direkt Seyrantepe ye indirilebilir, ama üstünü kapamadan bir inşaat alanı içerisine araçları bırakmak büyük sigorta riski getirir diye düşünüyorum, tabi bunu sadece ben düşünüyorum
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
İnşaat alanı ağustos'a kadar tamamlanma hüviyetine kavuşur mu? Çalışmalara baktığımda hızlı gidiyor görünüyor.Esat yazdı:aradaki raylar olmasa bile bakım sahasının projesine göre park alanı rayları döşenebilir ve araçlar direkt Seyrantepe ye indirilebilir, ama üstünü kapamadan bir inşaat alanı içerisine araçları bırakmak büyük sigorta riski getirir diye düşünüyorum, tabi bunu sadece ben düşünüyorum
Tekfen Zincirlikuyu'da mıydı ???
- Mahmut Pasa
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47
2010 a kalmış hani 29 Ekim di?
İnşaat maliyeti yaklaşık 320 milyon YTL olan 4. Levent- Atatürk Sanayi Sitesi Metrosu’nda Seyrantepe’deki depolama alanını ana hatta bağlayan bağlantı tünellerinin inşaatı tamamlandı ve önümüzdeki günlerde elektromekanik çalışmaları başlayacak. Seyrantepe ayağının en önemli bağlantısı ise Aslantepe’de yapılan Galatasaray Stadına 3 tüp halinde kazılan tüneller ile sağlanacak.
Öte yandan, Seyrantepe depo sahası transfer merkezi olarak düzenleniyor. Depo sahası 200 adet metro aracı park edebilecek, bakım onarım çalışmaları yapılabilecek. Transfere merkezinde ise 2 bin 900 araçlık otopark olacak. Transfer merkezinde ayrıca alışveriş alanları, iş merkezleri bulunacak.
Hacıosman’a metro 2010’da…
Atatürk Sanayi sitesi – Hacı Osman kaba inşaatı ile 4. Levent- Hacı Osman Hattının Hacıosman bölümünün 2010 yılında hizmete alınması planlanıyor. 4.Levent’ten Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi, Darüşşafaka ve Hacı Osman’a kadar çift hat tünel inşaatı devam ediyor. İş kapsamında ara bağlantılar, yaklaşım tünelleri ve Darüşşafaka Hacı Osman dâhil toplam tünel boyu tek hat 17 bin 166 m. olacak.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence sahilden giden hatta uzun vadede ihtiyaç yok, ama hat Sarıyer e gitmelimi dersen evet derim, burada sabah akşam acayip bir trafik ve Mecidiyeköy-Taksim orjinli bir de otobüs trafiği var, yanlız şöyle bir durum var sahil ile yukarılardan inen metro arasında bir besleme trafiği oluşturulabilirse dediğim gibi uzun vadede sahilin böyle bir ihtiyacı olmadığını düşünüyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Test sürüşü olurmu olmazmı ne olur bilmiyorum ama bir iki trick,
- Yeni metro araçlarının nasıl hatta indirileceği ile ilgili bir takım girişimler var, demek ki araçların en azından Adapazarından montajda olduğunu bildiğimiz iki aracın hazır olduğunu anlayabiliriz sanırım.
- Kuzey yönde 29 Ekim' de hizmete açılacak istasyonlar Sanayi ve Oto Sanayi istasyonları İTÜ istasyonu ise daha sonra hizmete açılacak deniyor, herhalde Darüşşafaka ile birlikte yılbaşından sonraki bir tarihte hizmete alınır.
Bu şekilde sistemde 2009 başında 11 istasyon çalışıyor olacak ama ama malum Şişhane-Taksim hop Taksim-4.Levent hop 4.Levent-Darüşafaka yani 2 aktarma ile gitme durumu olabilir gibi inşallah olmaz
- Yeni metro araçlarının nasıl hatta indirileceği ile ilgili bir takım girişimler var, demek ki araçların en azından Adapazarından montajda olduğunu bildiğimiz iki aracın hazır olduğunu anlayabiliriz sanırım.
- Kuzey yönde 29 Ekim' de hizmete açılacak istasyonlar Sanayi ve Oto Sanayi istasyonları İTÜ istasyonu ise daha sonra hizmete açılacak deniyor, herhalde Darüşşafaka ile birlikte yılbaşından sonraki bir tarihte hizmete alınır.
Bu şekilde sistemde 2009 başında 11 istasyon çalışıyor olacak ama ama malum Şişhane-Taksim hop Taksim-4.Levent hop 4.Levent-Darüşafaka yani 2 aktarma ile gitme durumu olabilir gibi inşallah olmaz