ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Kadir Topbaş'ı beğenmeme rağmen ve oyumu vermiş olmama rağmen, burada yapılan şovun çok saçma olduğunu düşünüyorum, neredeyse 6 ay oldu, hala hatta doğru dürüst bir gelişme yok, öyle sanıyorum ki Taksim-Maslak işletmesi 2010 ilk çeyreği bulacak, bunun anlamı da 1 sene erken açılış yapıldığı oluyor ki, bu insanları kandırmaktan başka bir şey değil.
Acaba gelmesi gereken Rotemler tamamlandı mı, yoksa daha vakit var mı?
Acaba gelmesi gereken Rotemler tamamlandı mı, yoksa daha vakit var mı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Buradaki iyimser tahmin işletmeden arkadaşlar ile yaptığım görüşmeden aldığım bilgiler ışığında idi, yani önümüzdeki yılın Mart ayında falan sinyalizasyonun tam anlamı ile oturmuş olacağı yönünde bir bilgi vardı, şimdi tam hatırlayamadım, arayıp bir tam mesajı bulayım.Esat yazdı:Yani köprü ne zaman biter bilemem, ki 2010 ortasında Şişhane-AOS olsun diyen benim, yetkili tarafın görüşü köprü yapılıp bitene kadar Şişhane-Taksim <-Aktarma-> Taksim-AOS olması yönünde. Ayrıca sanırım diğer başlıkta bir yerlerde yazmıştım ben kaç dakika olacağını, 2010 ortasına kadar araç filosu tamamlanmış olur herhalde, eğer tamamlanmış olursa Şişhane-AOS arasında 4 dk nın altında çalışılabilir.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Peki burada şunu mu anlamalıyız, İBB vagonların hepsi gelmediği için, 4.Levent-Maslak arasında yapacağı işleri ağırdan alıyor.
Halbuki bence vagonlar yetişmese bile diyelim yarısı var elde, 8 dk aralıkla da olsa Taksim-Maslak çalışabilir, Şişhane'yi katmıyorum orada o kadar aciliyet olduğunu düşünmüyorum, hatta köprü ve Saraçhane-Yenikapı bölgesi bile marmaray devreye girmeden verimliliği çok yüksek seviyeye çıkmayabilir.
Bence bizim dışarıdan göremediğimiz başka sebepler var, yoksa benim aklıma yatmıyor, nedir bu elektrmekanik işler, hangi programı baştan yazıyorlar, sistem çalışamıyor, yok böyle bir mantık, bilerek bekletiliyor ama sebebini bilmiyorum.
Halbuki bence vagonlar yetişmese bile diyelim yarısı var elde, 8 dk aralıkla da olsa Taksim-Maslak çalışabilir, Şişhane'yi katmıyorum orada o kadar aciliyet olduğunu düşünmüyorum, hatta köprü ve Saraçhane-Yenikapı bölgesi bile marmaray devreye girmeden verimliliği çok yüksek seviyeye çıkmayabilir.
Bence bizim dışarıdan göremediğimiz başka sebepler var, yoksa benim aklıma yatmıyor, nedir bu elektrmekanik işler, hangi programı baştan yazıyorlar, sistem çalışamıyor, yok böyle bir mantık, bilerek bekletiliyor ama sebebini bilmiyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Öyle bir mantık var hocam, ben bunu daha önce defalarca yazdım ama bazı bizim gibi forum kaynaklarında sürekli hat tek açılacak şöyle olacak böyle olacak denildi, manipülasyon oldu, sonuçta ben haklı çıktım, yine yeniden.
Araçların tamamının gelmemesi değil sorunun aslı, temeldeki sorun araç takibi ve işletmeyi yapacak firma ile araçları veren firmanın başka olması, dolayısı ile yok aracı tanımıyor, yok şu olacak bu olacak, sonra eski sistem ile yeni yapılan kısımların birbirine entegrasyonu ki bence bu daha küçük bir problem, ve en önemlisi eldeki araç setlerinin sistemde tanımlandığında nasıl çalıştırılabileceği ile ilgili durum, gecikmenin en büyük sebebi bu. Sanırım M2 Şişhane başlığına ya da Güney 2. Uzatmada yazmıştım.
Araçların tamamının gelmemesi değil sorunun aslı, temeldeki sorun araç takibi ve işletmeyi yapacak firma ile araçları veren firmanın başka olması, dolayısı ile yok aracı tanımıyor, yok şu olacak bu olacak, sonra eski sistem ile yeni yapılan kısımların birbirine entegrasyonu ki bence bu daha küçük bir problem, ve en önemlisi eldeki araç setlerinin sistemde tanımlandığında nasıl çalıştırılabileceği ile ilgili durum, gecikmenin en büyük sebebi bu. Sanırım M2 Şişhane başlığına ya da Güney 2. Uzatmada yazmıştım.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Evet sinyalizasyonda adım adım gidilecek anlaşılan ve üçüncü adıma geçtik sanırım..
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17684Şu anda 09:30-17:00 arası yapılan 4. Levent-Maslak A.O.S. arası metro seferleri okulların açılmasıyla birlikte, 25 Eylül tarihinden itibaren sabah 06:00, akşam 21:00 arası yapılacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bana pek bir adım atlama gibi gelmedi, sefer sıklığının değişimi ile ilgili bir şey söylenmiyor çünkü sadece ilk ve son sefer saatleri değiştirilmiş ki bu normalde daha önce de yapılabilirdi, kısa çalışmasının sebebi hatta yarım kalmış bazı işlerin bitirilmesi ve kalan zamanda sinyalizasyon çalışması ve testlerinin yapılabilmesi içindi. İBB okulların açılmasını bahane göstererek sadece işletme saatini uzatarak test ve eksik giderme çalışması saatini kısaltmış.
-
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 21 Eyl Pzt, 2009 12:55
oto sanayi 4 levent
peki sonuç olarak tam kapasite kasım 1 demi başlayacak oto sanayi acaba?
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Zaten ben adım falan beklemiyorum, iş saat sabah 6 gece 1 arasında Taksim-Maslak şeklinde çalışmadan yapılanların pek bir anlamı yok. Saatler biraz daha genişledi ama aktarma olayı devam ediyor, bu da doğal olarak insanları minibüse yönlendirmekte, ayrıca sırf bu aktarma yüzünden minibüs ve otobüslere bir düzenleme de yapılamamakta.
Beklemeye devam, bence Aralık garanti...
Beklemeye devam, bence Aralık garanti...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Linkteki haberde koyu ile gösterdiğim açıklama dikkatimi çekti. "aynı anda" ibaresinden bugün 4.Levent Metro İstasyonunun diğer peronunun açılacağını mı anlamak lazım.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... esimi.aspx
2009 yılında hassas olan bu sürecin kaydettiği her yeni aşama duyurulacaktır. Örneğin, en yakın hedef olarak 4. Levent-Maslak hattında şu an 9:30 – 17:00 olan işletme saatleri 06:00 – 21:00 olarak geliştirilecektir. Aynı anda 4.Levent İstasyonunda 2000 yılından beri atölye olarak kullanılan sol peron da hizmete açılarak rahatlama sağlanacak ve yolcu konforu arttırılacaktır. Bu sayede üniversite, sanayi siteleri ve plazaların çalışma saatlerini tamamen karşılaması açısından önemli bir adım atılmış olacaktır. Tüm bunlar entegrasyon sürecinin adımlarıdır.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... esimi.aspx
2009 yılında hassas olan bu sürecin kaydettiği her yeni aşama duyurulacaktır. Örneğin, en yakın hedef olarak 4. Levent-Maslak hattında şu an 9:30 – 17:00 olan işletme saatleri 06:00 – 21:00 olarak geliştirilecektir. Aynı anda 4.Levent İstasyonunda 2000 yılından beri atölye olarak kullanılan sol peron da hizmete açılarak rahatlama sağlanacak ve yolcu konforu arttırılacaktır. Bu sayede üniversite, sanayi siteleri ve plazaların çalışma saatlerini tamamen karşılaması açısından önemli bir adım atılmış olacaktır. Tüm bunlar entegrasyon sürecinin adımlarıdır.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38
Bugün bu hattı kullandım malesef kötü haber 4. Levent'teki yeni açılacak olan 2. peron Atatürk Oto Sanayi yönü olarak kullanıacak. Yani 2. perona gelen araç Atatürk Oto Sanayi yönüne gidecek Taksim'e decam etmeyecek. Eski peron normal işletme olan 4.Levent Taksim olrak çalışacak. Bu uyglamayı şöyle anladım istasyonlaın duvarlarına işaret levhası asmışlar. 2. perona Atatürk Oto Sanayi diye işaret koymuşlar.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
O zaman bunun anlamı şu, 4.Levent'de her iki perondan da Maslak'a mekik sefer düzenlenecek, eğer eşit zaman aralıklarını kullanırlarsa, ortalama 5-6 dk'da bir Maslak'a sefer olacak, yani mesela
1.perondan saat 9'da Maslak'a bir dizi gidecek
2.perondan saat 9:05'de Maslak'a bir dizi gidecek
Aktarma sie devam edecek kesintisiz sefer henüz yok.
1.perondan saat 9'da Maslak'a bir dizi gidecek
2.perondan saat 9:05'de Maslak'a bir dizi gidecek
Aktarma sie devam edecek kesintisiz sefer henüz yok.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Umduğum gibi çıkmadı, seferler 11dk'da bir şeklinde devam ediyor.
http://www.istanbul-ulasim.com.tr/tarif ... vent_2.pdf
http://www.istanbul-ulasim.com.tr/tarif ... vent_2.pdf