ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Bir taraf Hacıosman diyorsa; DARÜŞŞAFAKA-MASLAK OTO SANAYİ arası tünel kazıları tamamlandı demektir.
Geriye sadece Darüşşafaka-Hacıosman arası tünel kazıları kalıyor. Bence el değmişken Hacıosman-Çayırbaşı arasını da kazarlar diye düşünüyorum. Çünkü Çayırbaşı'na (Sahil) kadar proje hazırlanıyordu. Mesafe de çok uzak değil. 2-3 km kadar falan. 1 senede rahatlıkla kazılabilecek bir mesafe.
ÇAYIRBAŞI-YENİKAPI Metro Hattı. 25 Km yüksek standartlı metro.
Nasıl?
Geriye sadece Darüşşafaka-Hacıosman arası tünel kazıları kalıyor. Bence el değmişken Hacıosman-Çayırbaşı arasını da kazarlar diye düşünüyorum. Çünkü Çayırbaşı'na (Sahil) kadar proje hazırlanıyordu. Mesafe de çok uzak değil. 2-3 km kadar falan. 1 senede rahatlıkla kazılabilecek bir mesafe.
ÇAYIRBAŞI-YENİKAPI Metro Hattı. 25 Km yüksek standartlı metro.
Nasıl?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tabii ki güzel ama kısa vadede Oto sanayii den ötesinin in cin yolcusu için yapılacağını düşünüyorum )) uzun vadede Sarıyer' e minibüs ve otobüs erişimi kısıtlanırsa yolcu potansiyeli oluşturulabilir, yani Mecidiyeköy Taksim kalkışlı bu istikametin otobüsleri yerine Çayırbaşına kadar metro ile gidip buradan ücretsiz aktarma otobüsleri ile dağıtım yapılırsa bence yolcu kazanacaktır, belki buradaki Cherokee veya Hummer sahiplerini çekmek biraz zor olacak ama olsun amaç toplu taşıma.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Yani Darüşşafaka ve Hacıosman yolculuk potansiyeli açısından yetersiz mi diyorsun? İstinye Park'ta mı paklamaz o bölgeyi. Çevre mahallelerin otobüslerini 4.Levent'te kestiğiniz gibi bu sefer de Hacıosman veya Çayırbaşı'nda kesersiniz olur biter.Esat yazdı:Tabii ki güzel ama kısa vadede Oto sanayii den ötesinin in cin yolcusu için yapılacağını düşünüyorum
Metro Yenikapı'ya kadar gidince;
*Sarıyer-Taksim
*Sarıyer-Kabataş
*Sarıyer-Beşiktaş
*Sarıyer-Topkapı
hatlarında revizyon yapılabilir pekala...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Taksim metrosunun açılış tarihi : 2000Yani Darüşşafaka ve Hacıosman yolculuk potansiyeli açısından yetersiz mi diyorsun? İstinye Park'ta mı paklamaz o bölgeyi. Çevre mahallelerin otobüslerini 4.Levent'te kestiğiniz gibi bu sefer de Hacıosman veya Çayırbaşı'nda kesersiniz olur biter.Tabii ki güzel ama kısa vadede Oto sanayii den ötesinin in cin yolcusu için yapılacağını düşünüyorum
Metro Yenikapı'ya kadar gidince;
*Sarıyer-Taksim
*Sarıyer-Kabataş
*Sarıyer-Beşiktaş
*Sarıyer-Topkapı
hatlarında revizyon yapılabilir pekala...
Güncel Tarih : 2008
8 Yıl önce verilen söz : Metro ile aynı güzergahta otobüs çalışmayacak.
Tutulan söz : Sadece taksim kalkışlı minibüsler kaldırıldı.
Gerçekçi olalım İETT kapatılmadığı ya da lağvedilmediği ya da zihniyetini değiştirmediği sürece çok zor diyorum, metrobüs denilen garabetlere bir körüklü otobüsün 3 katı para verme şovenistliği raylı sisteme yolcu kaptırma kaygısı olmasın, zaten bende yukarıdaki mesajımda senin söylediklerini söylüyorum otobüsleri kesersen problem yok, ya da en azından öyle düşündüm ama doğrumu yazdım bilmiyorum. Ha bu arada 4. Levent te kesilen otobüs sayısı kaç ve sabah akşam saatinde Şişli - Taksim arası trafikteki otobüslere bakalım???
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
İETT konusunda haklısın. Geçenlerde genel müdürüne istifa et diye mail attım. Bilmiyor bu işleri. Ayarlayamıyorlar. Halbuki çözüm çok basit. Dediğin gibi kesilemiyor kesilmiyor hatlar. Ama metro bu haliyle çok kısa olduğu içindir.
Umutlu olmak istiyorum vesselam.
Ayazağa, İstinye, Tarabya, Sarıyer, Pınar Mah, Poligon, Çayırbaşı, Seyrantepe, Sanayi Mah gbi yerlerden içeri kısma otobüs girmemeli. Yani Metro uzayınca tabii....
Umutlu olmak istiyorum vesselam.
Ayazağa, İstinye, Tarabya, Sarıyer, Pınar Mah, Poligon, Çayırbaşı, Seyrantepe, Sanayi Mah gbi yerlerden içeri kısma otobüs girmemeli. Yani Metro uzayınca tabii....
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
HAberin içersin açılış tarihi var uöarım bu tarihte açılır29 Ekim’de 30 kilometre metro hizmete giriyor…
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’na 8,5 kilometrelik 4.Levent-Darüşşafaka ve 22 kilometrelik Esenler- İkitelli-Başakşehir-Olimpiyat Köyü Metro Hatlarını bitirerek hizmete açmayı hedeflediklerini vurgulayan Mesut Pektaş, “Sultançiftliği-Edirnekapı Hafif Metro Hattı’nı Topkapı’ya kadar 2 kilometre daha uzatıyoruz. Raylı sistemi burada Aksaray-Havalimanı Hafif Metrosu, Kabataş-Zeytinburnu Tramvayı ve Metrobüs hatlarıyla bağlıyoruz. Öte yandan, Kadıköy-Kartal Metrosu’nun sözleşmesi imzalandı ve yer teslimini yaptık. 22 kilometrelik bu hat da 30 ay sonra açılacak. İhale aşamasına getirdiğimiz Üsküdar-Ümraniye Metrosu’nun temelini de bu yıl içinde atacağız. Önümüzdeki dönem temelini atacağımız Beşiktaş-Mahmutbey, Yenikapı-Bakırköy, Bakırköy-Kirazlı, Bakırköy-Beylikdüzü-Silivri Hattı ile Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz Metro Hatları da dönem sonuna kadar bitirilecek. Bütün bu metrolar için 10 milyar dolarlık ek yatırım daha yapmış olacağız” diye konuştu.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Üsküdar - Beykoz. Aha
Şmidi bana manyak diyeceksiniz, ama dün uyuklarken şöyle hafif biraz rûyalar görmeye başladım da ... konu yine metro, tren ve otobüs şebekesiydi. Meselâ Üsküdar - Beykoz ... ben bununla ilgili pek bir şey düşünmedim de, iki başka nokta kafamı kurcaladı: birincisi, Şile şehre nasıl bağlanabilir (üniversite bile var artık orada), ikincisi, Beykoz istikametine işleyen onlarca otobüs nasıl kadırılabilir ve aynı anda tepedeki semtlere otobüs hatları işletilebilir. Şile hakkındaki fikrim: tamamen ve tipik bir banliyö tren durumu. Eh, madem Beykoz'a metro tasarlanıyor, o zaman onu metro/banliyö olarak düşünebilirler. Veya Ümraniye tarafından bir banliyö hattı kuzeye işler.
Böyle hatlar olursa ... gelelim ikinci düşünceme, ki o da buradaki kesme düşünceleriyle bağdaşıyor. Bizde bir mentalite problemi var! Üsküdar veya Kadıköy gibi bir yere kaç otobüs işler? Ohoo ... Ortalık mahfedilir, otobüsler yığılır, ammaa her noktadan her noktaya direk bir hat. Ne güzel. Bunu böyle yapacaklarına, bence hat sayısı düşürülmeli. Veya daha iyisi hat sayısı değil de, ana arter güzergâh sayısı. Kadıköy'den Bostancı'ya hat mı var? Neden? Haydarpaşa'dan Maltepe'ye olsun. Onlarca Bostancı hattı yerine bir tane hat, onda ama otobüsler her 3 dakikada kalksın. Haydarpaşa (henüz) önemli, hadi, oradan iki üç hat kalkabilir. Başka ilginç bir hat kalkış noktası (gelecekte): Fıstıkağacı. Hayrola diyeceksiniz ... ama metro istasyonu olacak. Asıl ana durak bir iki durak ötede olacak, Koru'da. Veya setbaşından giren bir hat olacak. Ne yani? Hatlar aralarda başlayıp, aralarda sonlanacak. Önemli yerleri tranzit geçecekler. Ama Eminönü'nden 90 hat geçeceğine, atalım, 10 hat geçecek. Üsküdar'dan 5 hat. Yani, hepsi noktalara odaklanmayacak. Beykoz'dan Üsküdar ve Kadıköy hatları gerekmeyecek. Beykoz'dan önemli bir ana arter hattı, atalım, Koşuyolu'na gidecek. Bu tabiîki çok güzel bir şekilde kesişecek her yerde. Yani aktarma kültürü, hoşgeldin. Anlatabiliyor muyum? Berlin, Paris, Londra veya New York'ta böyle hat yığılmaları hiç görüldü mü? Hayır.
Eh, hat numaralandırması da ona göre elbette ... kısa, az ve lojik. Hâlen diyorum ki, tramvaylara basit numara verin. 1, 2, 3, 67, 84, 98 diye ... sanırım, 99 tramvay hattı yeterlidir, numara olarak, ona göre 100 veya 101 ile otobüs hatları başlar, teoretik olarak 999'a kadar gider. 100, 200, 300 "şehiriçi", atıyorum, 400 batı ucu, 500 kuzeybatı, 600 kuzeydoğu (Şile meselâ), 700 doğu ucu, 800 güneydoğu (Kartal tarafları). Hadi, 900 geriye kaldı, şehiriçine 400'ü de katalım, daha esnek olur, söylediklerimi +100 diye düşünün
İkinci hane (onluklar) semti gösterirler, bilhassa şehiriçinde. 120, 220, 320 ve 420 cıvarı otobüslerin uzaktan bir alâkaları olacak. x2x diyelim ... Fatih tarafı olacak, merkez olarak ... x1x Üsküdar tarafı olsun, x2x Kadıköy, x4x Beşiktaş, böyle gider ...
Bütün bunları toplu bir şekilde görürsek, metro ve banliyö trenleri ata arterler olur, onlara ana arterler dahil edilir, geri kalan semtler tek tek otobüs hatlarıyla ağ şeklinde bağlanır.
Dün kafamı kurcalayan bunlardı ...
B. Alabay
Şmidi bana manyak diyeceksiniz, ama dün uyuklarken şöyle hafif biraz rûyalar görmeye başladım da ... konu yine metro, tren ve otobüs şebekesiydi. Meselâ Üsküdar - Beykoz ... ben bununla ilgili pek bir şey düşünmedim de, iki başka nokta kafamı kurcaladı: birincisi, Şile şehre nasıl bağlanabilir (üniversite bile var artık orada), ikincisi, Beykoz istikametine işleyen onlarca otobüs nasıl kadırılabilir ve aynı anda tepedeki semtlere otobüs hatları işletilebilir. Şile hakkındaki fikrim: tamamen ve tipik bir banliyö tren durumu. Eh, madem Beykoz'a metro tasarlanıyor, o zaman onu metro/banliyö olarak düşünebilirler. Veya Ümraniye tarafından bir banliyö hattı kuzeye işler.
Böyle hatlar olursa ... gelelim ikinci düşünceme, ki o da buradaki kesme düşünceleriyle bağdaşıyor. Bizde bir mentalite problemi var! Üsküdar veya Kadıköy gibi bir yere kaç otobüs işler? Ohoo ... Ortalık mahfedilir, otobüsler yığılır, ammaa her noktadan her noktaya direk bir hat. Ne güzel. Bunu böyle yapacaklarına, bence hat sayısı düşürülmeli. Veya daha iyisi hat sayısı değil de, ana arter güzergâh sayısı. Kadıköy'den Bostancı'ya hat mı var? Neden? Haydarpaşa'dan Maltepe'ye olsun. Onlarca Bostancı hattı yerine bir tane hat, onda ama otobüsler her 3 dakikada kalksın. Haydarpaşa (henüz) önemli, hadi, oradan iki üç hat kalkabilir. Başka ilginç bir hat kalkış noktası (gelecekte): Fıstıkağacı. Hayrola diyeceksiniz ... ama metro istasyonu olacak. Asıl ana durak bir iki durak ötede olacak, Koru'da. Veya setbaşından giren bir hat olacak. Ne yani? Hatlar aralarda başlayıp, aralarda sonlanacak. Önemli yerleri tranzit geçecekler. Ama Eminönü'nden 90 hat geçeceğine, atalım, 10 hat geçecek. Üsküdar'dan 5 hat. Yani, hepsi noktalara odaklanmayacak. Beykoz'dan Üsküdar ve Kadıköy hatları gerekmeyecek. Beykoz'dan önemli bir ana arter hattı, atalım, Koşuyolu'na gidecek. Bu tabiîki çok güzel bir şekilde kesişecek her yerde. Yani aktarma kültürü, hoşgeldin. Anlatabiliyor muyum? Berlin, Paris, Londra veya New York'ta böyle hat yığılmaları hiç görüldü mü? Hayır.
Eh, hat numaralandırması da ona göre elbette ... kısa, az ve lojik. Hâlen diyorum ki, tramvaylara basit numara verin. 1, 2, 3, 67, 84, 98 diye ... sanırım, 99 tramvay hattı yeterlidir, numara olarak, ona göre 100 veya 101 ile otobüs hatları başlar, teoretik olarak 999'a kadar gider. 100, 200, 300 "şehiriçi", atıyorum, 400 batı ucu, 500 kuzeybatı, 600 kuzeydoğu (Şile meselâ), 700 doğu ucu, 800 güneydoğu (Kartal tarafları). Hadi, 900 geriye kaldı, şehiriçine 400'ü de katalım, daha esnek olur, söylediklerimi +100 diye düşünün
İkinci hane (onluklar) semti gösterirler, bilhassa şehiriçinde. 120, 220, 320 ve 420 cıvarı otobüslerin uzaktan bir alâkaları olacak. x2x diyelim ... Fatih tarafı olacak, merkez olarak ... x1x Üsküdar tarafı olsun, x2x Kadıköy, x4x Beşiktaş, böyle gider ...
Bütün bunları toplu bir şekilde görürsek, metro ve banliyö trenleri ata arterler olur, onlara ana arterler dahil edilir, geri kalan semtler tek tek otobüs hatlarıyla ağ şeklinde bağlanır.
Dün kafamı kurcalayan bunlardı ...
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet öngörülen ve İBB tarafından istenen tarih 29 Ekim bu tarihe kesin yetişecek olan bildiğim bir iki nokta var bunlar Şişhane, Seyrantepe, Sanayii istasyonları herhalde bu bölge Darüşşafaka ya kadar açılır ama bir takım eksikler ile en kötü ihtimal Şişhane ve Seyrantepe açılacak ama işletme manuele alınacak bu seferleri etkilermi etkilemez mi bilemem. Başakşehir ise zor diyorum kaba inşaatı kesin biter ama ince işçilik, ray döşeme sinyalizasyon, hele ki sinyalizasyon olmadan bu hatları açmayı umarım kimse düşünmez, insan hayatı oy riskine değermi? değmez İstanbul' u yönetenlerde bu riskleri muhakkak biliyorlar ve adımlarını ona göre atıyorlardır.HAberin içersin açılış tarihi var uöarım bu tarihte açılır29 Ekim’de 30 kilometre metro hizmete giriyor…
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’na 8,5 kilometrelik 4.Levent-Darüşşafaka ve 22 kilometrelik Esenler- İkitelli-Başakşehir-Olimpiyat Köyü Metro Hatlarını bitirerek hizmete açmayı hedeflediklerini vurgulayan Mesut Pektaş, “Sultançiftliği-Edirnekapı Hafif Metro Hattı’nı Topkapı’ya kadar 2 kilometre daha uzatıyoruz. Raylı sistemi burada Aksaray-Havalimanı Hafif Metrosu, Kabataş-Zeytinburnu Tramvayı ve Metrobüs hatlarıyla bağlıyoruz. Öte yandan, Kadıköy-Kartal Metrosu’nun sözleşmesi imzalandı ve yer teslimini yaptık. 22 kilometrelik bu hat da 30 ay sonra açılacak. İhale aşamasına getirdiğimiz Üsküdar-Ümraniye Metrosu’nun temelini de bu yıl içinde atacağız. Önümüzdeki dönem temelini atacağımız Beşiktaş-Mahmutbey, Yenikapı-Bakırköy, Bakırköy-Kirazlı, Bakırköy-Beylikdüzü-Silivri Hattı ile Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz Metro Hatları da dönem sonuna kadar bitirilecek. Bütün bu metrolar için 10 milyar dolarlık ek yatırım daha yapmış olacağız” diye konuştu.
Diğer taraftan metin yine çelişkiler ile dolu yahu Kadıköy-Kartal diyor, bunun inşaatı başlayalı 1 sene oldu yani verilen 30 ay sözünü tutturmak içinmi bunu söylüyorlar yoksa "hafızai beşer nisyan ile maluldur" uyanın beyler bu insanlar artık unutmuyor, herkesin evinde internet var bu konular konuşuluyor sadece çok bilmiş (aslında bir şey bilmeyen) mühendis ve mimarlar değil ki ilgi başka bir şey karın doyurmak için çalışmak başka ilgi gösterenler daha çok şey biliyor. Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz un metro kapasitesi nedir yoksa hakikatten 30 yıl sonrası için mi yapılıyor.?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yapılsa yanlış olmaz. 30 yıl hemen geçer gider. Aslında şimdi de o taraflarda metro iş görebilir, Sarıyer tarafında bilhassa. Beykoz tarafında, bence daha çok bir kısmı yeraltından giden bir banliyö hattı gerekir. Veya viyadük üzerinden işleyen bir metro, yoksa deniz seviyesi altı olduğu için biraz zor olur. Yani, *şu an için* yapılan bir metro için zor olur, değmez.yoksa hakikatten 30 yıl sonrası için mi yapılıyor
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37