ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Pzt, 2012 14:44

Resim

İstanbul Ulaşım A.Ş. tarafından yayınlanmış M2 hattı yıllara göre yolcu sayıları grafiği

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 27 Ağu Pzt, 2012 15:43

Günlük yaklaşık 200.000 yolcu ediyor, çok az bir rakam bence , saatte ortalama 15.000 yolcu demek hemde çift yönde...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Ağu Pzt, 2012 17:34

Kapasitenin çeyreği kadar yolcu taşıyor yani, güney uzatması açılınca yolcu sayısının en az 2 ye katlanacağını düşünüyorum...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Pzt, 2012 17:45

Hakan yazdı:Kapasitenin çeyreği kadar yolcu taşıyor yani, güney uzatması açılınca yolcu sayısının en az 2 ye katlanacağını düşünüyorum...
Evet güney uzatması oradaki bağlantılar nedeni ile iş yapacak, belki tüp geçit ile olmasa da Marmaray tam kapasite çalışmaya başlayınca bayağı bir artış olur diye düşünüyorum. Geçen yıl şirketten bir iki arkadaş ile yaptığım sohbette onlarında beklentisi Yenikapı bağlantısı, bu sayede yolcu sayısında önemli bir artış olacağını düşünüyorlar, tabii bununla ilgili yapılmış bilimsel ya da mesleki standartlar içinde bir araştırma varmı bilmiyorum.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Ağu Pzt, 2012 17:51

Açıkçası Taksim-Hacıosman Metrosu M2 (Y.kapı-H.osman) için Sarıyer-Kağıthane-Beşiktaş ilçelerinden yüklenebileceği yolcu sayısı tükenmiş gibi görünüyor sıka sıka ıkına ıkına bu hale geldi. Bu metro Kilyos'a da uzasa çok yolcu sayısında çok bir şey farketmez. Metrobüs'ün Gayrettepe ve Mecidiyeköy'den de bu metroya yolcu taşıdığını düşünürsek artık kapasitesinin daha fazlasını kullanabilmesi için Yenikapı bağlantısının dışında fiilen çok az otobüsün Taksim Meydanı'na çıkması ve Beyazıt/Aksaray - Şişli arası otobüsle yolculuk yapmanın fiilen mümkün olmaması gerekecek. Tabii Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme arası Marmaray'da bitmiş olmalı. İşin ilginç yanı Aksaray-Havalimanı LRT'si ile aynı kapasitede yolcu taşıyor olmaları. Tüm bahsettiğimiz eksiklikler ve raylı sistem entegrasyonları tamamlansa bile tablo tersine dönmezse işte o zaman ciddi bir sorun var demektir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Pzt, 2012 18:07

kenanmar yazdı:Tüm bahsettiğimiz eksiklikler ve raylı sistem entegrasyonları tamamlansa bile tablo tersine dönmezse işte o zaman ciddi bir sorun var demektir.
O zaman enteresan bir şekilde 1920 lerden beri hep bu güzergaha metro olmalı diyen tüm projeciler yanılmış ve İBB de bu yanılgıya kapılarak bu hattı inşa etmiş demektir :) Ama 2015 te Marmaray bağlantısı olsa dahi bu hattın günlük 500.000 i bulacağına pek inanamıyorum, artış olacak orası kesin ama yakın zamanda zor, belki bir kaç metro hattı daha açıldığında ve en azından raylı sistemler arasında yolcu taraflı bir ücretlendirme aktarma politikası izlenir ise belki, uzun vade gibi görünüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Cmt, 2012 17:54

Vay be, UBAK 4.Levent - Darüşşafaka metrosunu hemde Seyrantepe bağlantısı ile birlikte yapıp bitirmek üzere devr alacağını açıklamış :D

http://www.rayhaber.com/4-levent-daruss ... mamlaniyor

http://networkedblogs.com/BSAkq

Atlatma haber budur işte arkadaş, bende üzülüyordum açılış haberini yanlış verdik diye :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 08 Eyl Cmt, 2012 18:29

Nasıl yani?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Cmt, 2012 18:32

Hakan yazdı:Nasıl yani?
ehüüü, ağlamak istiyorum ulen hayalet metroya binmişiz bunca zaman :D Bence ciddi bir yanlışlık var ama nerede bilmiyorum, kaynak verdikleri sitede zaten öyle bir haber bulamadım, linkler ne kadar aktif kalır onu bilemem twitterda ufaktan bir dalgaya aldım, ama printscreen im var, kanıtım varrrrr. :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 08 Eyl Cmt, 2012 18:51

Yok artık, bu kadar büyük bir hata yapamazlar demek isterdim, Hacıosman ı da dahil etmemişler hem de....

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 09 Eyl Pzr, 2012 08:17

a) İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına ait projeler:
1) 2009E060020 proje nolu Bakırköy (İDO)-İncirli-Kirazlı Metro Hattı.
2) 2007E060040 proje nolu Bakırköy-Beylikdüzü Metro Hattı.
3) 1999E060240 proje nolu Otogar-Bağcılar-İkitelli Metro Hattı.

Bunlar devredilmişti. Açıkçası Levent-Darüşşafaka'nın eklenmiş olmasını ben de anlayamadım. Belki de proje finansmanının geri ödemelerini İBB kendi üstünden Ulaştırma Bakanlığı'na devredilmek için yani borcun nakli için böyle bir ekleme talebinde bulunmuş olabilir.
Ha keza devrettikleri Otogar-Bağcılar-İkitelli Metro Hattı da neredeyse bitmiş durumda bu saatten sonra UBAK oraya girse n'olur girmese n'olur.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Km başına Maliyet

Mesaj gönderen Kamil16 » 09 Eyl Pzr, 2012 08:28

Eski Projelerde artık Km başına maliyet hesabı bayağı karışacak. Kim ne sonucu görmek isterse o sonucu çıkarırlar. 8)

"Beşiktaş - Alibeyköy - Mahmutbey" Hattı devir listesinde yok mu?

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön