Gönderilme zamanı: 12 Tem Pzr, 2009 11:44
Milliyet Gazetesinin sinyalizasyon konusu ile ilgili verdiği haber:
Haberin LinkiBir İstanbul komedisi
Günde yüz binlerce yolcuyu taşıyan İstanbul metrosunda akla zarar bir sorun nedeniyle kesintisiz ulaşım yapılamıyor.
Radikal'ın haberine göre; İlk etapta Taksim- 4. Levent arasında hizmete giren metro hattındaki araçlarla daha sonra devreye sokulan Şişhane ve Atatürk Oto Sanayi Sitesi arasında çalışan araçlar farklı markada olduğu için sinyalizasyon sistemlerinde uyumsuzluk yaşanıyor. Yetkililer ocak ayında yeni hatlar açılırken “Sorun Temmuz 2009’da çözülecek” diye açıklama yaptı; ancak aradan altı ay geçmesine rağmen yolcular hala aktarmalı yolculuk yapmak zorunda kalıyor.
Temeli 1992’de atılan İstanbul metrosunun ilk etabı ‘Taksim - Levent hattı’ 2000 yılında hizmete açıldı. Kısa bir süre sonra 4. Levent hatta eklendi. Dokuz yıl sonra da hat, bir yönde Şişhane’ye, diğer yönde de Atatürk Oto Sanayi’ye uzatıldı. İlave hatlar geçen ocak ayında Başbakan Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle hizmete girdi. Ne varki her iki yönde de yolcular hâlâ ‘aktarma yaparak’ seyahat ediyor.
İlave hatların açılış töreninde kesintisiz ulaşımın Temmuz 2009’da tamamlanacağı Büyükşehir Belediyesi tarafından duyurulmuştu. Ancak şu anda ulaşım hâlâ kesintili olarak sağlanıyor. Şişhane ve Atatürk Oto Sanayi duraklarında aktarmanın nedeni ise hayli ilginç.
İlk etaplar için metro araçları ihaleyi kazanan Fransız Alstom şirketinden alındı. Yeni hatlarda çalışan araçlar ise Güney Koreli Hyundai Rotem firmasına ait. Araçlar fark olduğu için sinyalizasyon sistemleri de farklı. Bir araç diğerinin sinyaliyle çalışmıyor. Bu yüzdün birbirlerini tanımayan araçlar aynı hat üzerinde kullanılamıyor. Bu nedenle her iki aracın uyumlu olarak çalışabileceği şekilde sistem dönüşümünün gerçekleştirilmesi gerekiyor. İBB yetkilileri çalışmaların önümüzdeki ay tamamlanabileceğini söyledi. Adaptasyon tamamlandığında aktarmalı seyahat nedeniyle saatler süren Şişhane - Maslak arası, 21 dakikaya inecek.