http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5507
ÇOK ÖNEMLİ BİLGİLER VAR.
NEDEN AKTARMA
* Şişhane – Taksim, 4.Levent – Maslak arasında mevcut hattın sinyalizasyon (tren kontrol, kumanda, emniyet sistemleri) sisteminin dönüşümünü de başlattık.
* Mevcut hatta eski versiyon sinyal sistemi var.Yeni sistem, yolcumuz arttığında ardışık trenlerin aralığını daha fazla sıklaştırıp daha fazla yolcu taşımamıza imkan veriyor.
* Eski sinyal sisteminin dönüşümü ve eski ve yeni sistemlerin entegrasyonu amacıyla açılıştan itibaren bir süre Taksim-4.Levent hattını kullanan bir yolcu Maslak’a gitmek için 4.Leventte trenden(mevcut, eski) inip aynı peronda maslak’a gidecek diğer (yeni) trene aktarma yaparak binecek.
* Bu durum Taksim- Şişhane hattının gerekli makas bölgesinin inşa edeceği köprünün giriş bölümünde kalması sebebiyle güney uzatmada da bir süre böyle devam edecek.
(Şişhane istasyonunun yolcu u yükünün üzerinde bir taşıma kapasitesi hizmete alınmış ve her 7 dakikada bir tren seferi yapılacak şekilde sistem çalışmaya başlamıştır)
* Sinyal sistemleri farkının giderilmesini, eski ve yeni sistemin entegrasyonunu sağlarken mevcut sistemde kapasite kayıplarına ve yolcu güvenli zafiyetlerine yol açmamak için ilk etapta 4.levent-Maslak hattında hafta içi günlerinde saat 10:00 – 16:00 saatleri arasında işletme yapılacak. Diğer zamanlarda sistemin kısa zamanda tam entegrasyonu için gerekli çalışmalar yapılacak.
* Bir aydan sonra 4.levent-Maslak hattında sefer aralığı azalmaya başlayacak
* 2 ay içinde kuzeyde hafta içi 20:00’den sonrasında da günlük işletme çizelgesi uygulanacak.
* Haziran ayında, taksim metrosunun ilk açıldığı 2000 yılından beri kapalı olan 4.Levent istasyonu sol peronunu açarak o istasyondaki sirkülasyonu rahatlatacağız.
* Mart ayı içinde 4.levent istasyonunda bilet holünden perona yeni bir iniş galerisi daha eklenecek.
* Haziran ayında maslak hattının kapasitesi daha fazla artacak
* Kapasiteyi arttırmanın, seferleri arttırmanın koşullarından biri olan yeni vagon temini süreci devam ediyor. Her ay 6 vagon Güney Kore’den İstanbul’a intikal edecek. Gelen her vagonun hatta girebilmesi için de 3 aylık bir hazırlık süreci gerekiyor. 2009 yılı boyunca hazırlanan her araç hatta sokulup yıl sonunda araç sayısı da 4 katına çıkarılacak
* Temmuz ayında Taksim – 4.Levent hattında sinyal dönüşümünün ilk ürünü olarak 32 eski tren yerine bu hatta 48 yeni treni devreye girecek. Kuzey hattı hafta içi de tam gün çalışacak.
* 29 Ekim 2009da sinyalizasyon sistemi tam kapasiteye çıkacak. Tüm trenler kesintisiz-aktarmasız Taksim-Darüşşafaka arası sefere alınarak en yüksek verime çıkılacak
* Mevcut durumda taksim-4.levent hattında 4.5 (dört buçuk) dakikadan daha sık aralıklarla tren çalıştırılamıyor.
* Yeni sinyal sistemi ile yıl sonu itibariyle yolcu yoğunluğunun artması durumunda çok sık aralıklarla yani 80 sn.de, 70 sn.de bir tren sefere konabilecek sinyalizasyon sistemi ve vagon imkanına kavuşulacak.
* Bu açılışımız yeni bir hattın yekpare bir hat olarak ilk açılışı olmayıp mevcut ve önceki teknolojiye sahip bir sisteme güneyde ve kuzeyde ve yeni teknoloji ile oluşturulan uzatmaların sisteme kazandırılması olduğundan, bir geçiş süreci mutlaka olacaktır. Bu geçiş sürecinde tüm ilgili teknik testleri tamamlanarak sisteme kazandırılan uzatımlarda yolcu taşınması hem işletmenin optimum yürütülmesi, hem de metronun daha erken hizmet sağlaması açısından faydalı olmaktadır. Süreçte aktarmalı ancak sistem güvenlik koşullarına riayet edilerek aktarmasız aşamaya geçilecektir.
* Bu geçiş süreci önceden planlanmış, kontrollü ve sınırlı sürede tamamlanacak bir süreçtir. Bu entegrasyon süreci yürütülürken hem mevcut hattın hem de yeni uzatımların aktif durumda bulunması esastır. Sistem on-line takip edilmekte ve entegrasyonun kontollü gerçekleşmesi için gerekli geri bildirimler alınarak interaktif bir intibak süreci yürütülmektedir. Bu süreç yolcularımızın sabır ve desteği ile oluşan mevzi sorunlar derhal çözülerek sınırlı sürede tamamlanacaktır.
* Sonuç olarak tüm yapım işleri tamamlanmış ve 29 ekim 2008 tarihinden beri başlatılan emniyet testleri de başarıyla bitirilmiş olan bu sistemde eski – yeni sistem farkını
entegre edecek bir süreçte İstanbul halkını biraz daha bekletmek değil, onlara ilk etapta aktarmalı da olsa zaman kazandıran, güvenli yolculuk temin eden sistemi onlara sunmak tercih edilmiştir. Bu, sisteme ilave maliyet oluşturmayan, bitirilmiş bir hattın kullanılmasını ve insanlara kısmi de olsa zaman kazandıran bir karardır.