ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Pzt, 2009 18:40

Resim

Resim

Resimler Kemal abimize aittir, ellerine sağlık.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1596
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 03 Şub Sal, 2009 16:56

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Sal, 2009 17:06

İTÜ işletmeye açık mı? Açılmayacak denilmişti? Hatta araç içi tabelalarda o istasyonu boşmu geçiyor ne? Yanlış mı hatırlıyorum? Ama üstü kapatılmış ve içi de yapılmış gördüğüm kadarı ile.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Şub Sal, 2009 17:23

Bunlar beni kızdırmak istiyor. Yahu, istasyon ismi hiç İTÜ olur mu?! İstanbul Teknik Üniversitesi denmeli. İTÜmitü desinler, o başka, ama isim?!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Sal, 2009 17:32

İTÜ işte İstanbul Teknik Üniversitesi :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1596
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 03 Şub Sal, 2009 17:58

İTÜ istasyonyu çok güzel olmuş , halihazırda giriş çıkışları açık ama daha otopark vs kısımları bitmiş değil çalışmalar devam ediyor , ben resimleri İTÜ ile AO istasyonlarında çektim, yani metroya bindim .

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Sal, 2009 18:08

Abi diğer resimleride bekliyoruz, :) bu arada şu Fatih vapuru resimlerini de yükleyecekmisin? Sen bana bayağı bir resim gönderdin ama senin yüklemen daha doğru olur diye bekledim.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1596
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 03 Şub Sal, 2009 18:15

Resim yükleme açılmış hepsini yükleyeyim bari
:P farketmez istersen sen de yükleyebilirsin belki işe yaramaz resimler olabilir neyse ben de yüklerim.
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Şub Çrş, 2009 09:59

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5507


ÇOK ÖNEMLİ BİLGİLER VAR.

NEDEN AKTARMA

* Şişhane – Taksim, 4.Levent – Maslak arasında mevcut hattın sinyalizasyon (tren kontrol, kumanda, emniyet sistemleri) sisteminin dönüşümünü de başlattık.

* Mevcut hatta eski versiyon sinyal sistemi var.Yeni sistem, yolcumuz arttığında ardışık trenlerin aralığını daha fazla sıklaştırıp daha fazla yolcu taşımamıza imkan veriyor.

* Eski sinyal sisteminin dönüşümü ve eski ve yeni sistemlerin entegrasyonu amacıyla açılıştan itibaren bir süre Taksim-4.Levent hattını kullanan bir yolcu Maslak’a gitmek için 4.Leventte trenden(mevcut, eski) inip aynı peronda maslak’a gidecek diğer (yeni) trene aktarma yaparak binecek.

* Bu durum Taksim- Şişhane hattının gerekli makas bölgesinin inşa edeceği köprünün giriş bölümünde kalması sebebiyle güney uzatmada da bir süre böyle devam edecek.
(Şişhane istasyonunun yolcu u yükünün üzerinde bir taşıma kapasitesi hizmete alınmış ve her 7 dakikada bir tren seferi yapılacak şekilde sistem çalışmaya başlamıştır)

* Sinyal sistemleri farkının giderilmesini, eski ve yeni sistemin entegrasyonunu sağlarken mevcut sistemde kapasite kayıplarına ve yolcu güvenli zafiyetlerine yol açmamak için ilk etapta 4.levent-Maslak hattında hafta içi günlerinde saat 10:00 – 16:00 saatleri arasında işletme yapılacak. Diğer zamanlarda sistemin kısa zamanda tam entegrasyonu için gerekli çalışmalar yapılacak.

* Bir aydan sonra 4.levent-Maslak hattında sefer aralığı azalmaya başlayacak

* 2 ay içinde kuzeyde hafta içi 20:00’den sonrasında da günlük işletme çizelgesi uygulanacak.

* Haziran ayında, taksim metrosunun ilk açıldığı 2000 yılından beri kapalı olan 4.Levent istasyonu sol peronunu açarak o istasyondaki sirkülasyonu rahatlatacağız.

* Mart ayı içinde 4.levent istasyonunda bilet holünden perona yeni bir iniş galerisi daha eklenecek.

* Haziran ayında maslak hattının kapasitesi daha fazla artacak

* Kapasiteyi arttırmanın, seferleri arttırmanın koşullarından biri olan yeni vagon temini süreci devam ediyor. Her ay 6 vagon Güney Kore’den İstanbul’a intikal edecek. Gelen her vagonun hatta girebilmesi için de 3 aylık bir hazırlık süreci gerekiyor. 2009 yılı boyunca hazırlanan her araç hatta sokulup yıl sonunda araç sayısı da 4 katına çıkarılacak

* Temmuz ayında Taksim – 4.Levent hattında sinyal dönüşümünün ilk ürünü olarak 32 eski tren yerine bu hatta 48 yeni treni devreye girecek. Kuzey hattı hafta içi de tam gün çalışacak.

* 29 Ekim 2009da sinyalizasyon sistemi tam kapasiteye çıkacak. Tüm trenler kesintisiz-aktarmasız Taksim-Darüşşafaka arası sefere alınarak en yüksek verime çıkılacak

* Mevcut durumda taksim-4.levent hattında 4.5 (dört buçuk) dakikadan daha sık aralıklarla tren çalıştırılamıyor.

* Yeni sinyal sistemi ile yıl sonu itibariyle yolcu yoğunluğunun artması durumunda çok sık aralıklarla yani 80 sn.de, 70 sn.de bir tren sefere konabilecek sinyalizasyon sistemi ve vagon imkanına kavuşulacak.

* Bu açılışımız yeni bir hattın yekpare bir hat olarak ilk açılışı olmayıp mevcut ve önceki teknolojiye sahip bir sisteme güneyde ve kuzeyde ve yeni teknoloji ile oluşturulan uzatmaların sisteme kazandırılması olduğundan, bir geçiş süreci mutlaka olacaktır. Bu geçiş sürecinde tüm ilgili teknik testleri tamamlanarak sisteme kazandırılan uzatımlarda yolcu taşınması hem işletmenin optimum yürütülmesi, hem de metronun daha erken hizmet sağlaması açısından faydalı olmaktadır. Süreçte aktarmalı ancak sistem güvenlik koşullarına riayet edilerek aktarmasız aşamaya geçilecektir.

* Bu geçiş süreci önceden planlanmış, kontrollü ve sınırlı sürede tamamlanacak bir süreçtir. Bu entegrasyon süreci yürütülürken hem mevcut hattın hem de yeni uzatımların aktif durumda bulunması esastır. Sistem on-line takip edilmekte ve entegrasyonun kontollü gerçekleşmesi için gerekli geri bildirimler alınarak interaktif bir intibak süreci yürütülmektedir. Bu süreç yolcularımızın sabır ve desteği ile oluşan mevzi sorunlar derhal çözülerek sınırlı sürede tamamlanacaktır.

* Sonuç olarak tüm yapım işleri tamamlanmış ve 29 ekim 2008 tarihinden beri başlatılan emniyet testleri de başarıyla bitirilmiş olan bu sistemde eski – yeni sistem farkını
entegre edecek bir süreçte İstanbul halkını biraz daha bekletmek değil, onlara ilk etapta aktarmalı da olsa zaman kazandıran, güvenli yolculuk temin eden sistemi onlara sunmak tercih edilmiştir. Bu, sisteme ilave maliyet oluşturmayan, bitirilmiş bir hattın kullanılmasını ve insanlara kısmi de olsa zaman kazandıran bir karardır.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1596
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

İTÜ İSTASYONU

Mesaj gönderen kemal » 04 Şub Çrş, 2009 11:32

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Şub Çrş, 2009 12:37

Evet Mehmet, yani daha önce defalarca yazdığım ve söylediğim gibi, hadi trenleri koyalım sürelim ile olmadığını bildiğimizi göstermiş olduk, eğer öyle olsaydı bütün dünyada trenleri Marklin işletirdi :D

Sinyalizasyon ile ilgili durumu daha önce bir kaç sefer vurgulamıştım, bu konu çok önemli, sistemin ve yolcunun güvenliği tehlikeye atarak işletmecilik yapılamaz, en azından sistemin tamamını riske etmemeleri güzel ama gönül isterdi ki açıldı mı tam açılsın.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Şub Çrş, 2009 13:29

O giriş o şekilde iyi değil, insan girdiğinde değil, girişe yöneldiğinde "nerede olduğunu" görmeli. Yani levhaların üstte olmaları gerek.

Sinyalizasyon işine yine de biraz şaşıyorum. Orası İstanbul; neden baştan en az 90 saniyelik aralıklara müsait bir sistem tasarlanmamış? Veya hadi, daha da ilerigörüşlü 60 saniye diyelim (ben genelde 2 ile 3 dakika aralıklar alışığım, ama o kentler İstanbul ile mukaise edilemez, Tokyo'yu yaşamadım, ama nasıl olduğunu duydum). Bu işte yine bir plânlama aksaklığı var. Berlin'de metro uzatma işleri biraz uzun sürse de, hiç bir zaman mekik hatlık durum görmedim orada. Ki çok böyle iki uç uzatmaları oldu, bilhassa 7 numaralı hatta (mavi). Hem de bölünmüş şehrin yeniden birleşmesinden dolayı hat kaosu yaşanmıştı (o zamanın 1'i (yeşil) ve 2'si (kırmızı), ona göre zamanla 1, 2 ve 3 numaralı hatlar yeniden düzenlendi, doğuda kalmış ek uzantılar (Warschauer Straße) ve ara bağlantıları (Potsdamer Platz) 40 sene sonra yine açıldı, ama hep yeksistem, mekiksiz.

B. Alabay

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön