Re: ist-T.04:01 » T1 Bağcılar-Kabataş Tramvay Hattı
Gönderilme zamanı: 24 Tem Cum, 2020 13:40
Zeytinburnu - Çapa arası tedbir değil bir arıza nedeniyle kapalı diye yazmışlardı.
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://www.ulasimturkiye.com/
T1 Kabataş-Bağcılar Tramvayı Kabataş İstasyonu mevkisinde raydan çıkarak direğe çarptı.
Kaza nedeniyle bölgeye polis, sağlık ve itfaiye ekipleri sevk edildi.
112 Acil Sağlık ekiplerince ilk müdahalesi yapılan yaralılar, kentteki hastanelere kaldırıldı.
Tramvay yolcuları, seferlerin aksaması nedeniyle yürüyerek istasyondan uzaklaştı.
Metro İstanbul'un sosyal medya hesabından yapılan açıklamada da "T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı'mızda teknik bir arıza nedeniyle seferlerimiz Bağcılar-Fındıklı istasyonları arasında yapılmaktadır." bilgisine yer verildi.
Bağcılar-Kabataş seferini yapan tramvay, motosikletli kuryenin düşürdüğü POS cihazının raylara sıkışması sonucu Gülhane Parkı yakınlarında raydan çıktı. Elektrik direğine çarparak durabilen tramvay, büyük hasar alırken, kazada yaralanan olmadı.
Kaza, saat 14.30 sıralarında, Gülhane Parkı yakınlarındaki tramvay hattında meydana geldi. Bağcılar-Kabataş seferini yapan T1 tramvayı, Sultanahmet ile Gülhane durakları arasındaki virajı döndüğü sırada, raylara sıkışan bir POS cihazına çarparak raydan çıktı.
Yaklaşık 2-3 metre sürüklenen tramvay, kaldırım üzerindeki elektrik direğine çarparak durabildi. Kaza sonrasında tramvayda bulunan yolcular hızla aracı terk etti. Kazada can kaybı ya da yaralanan olmazken, tramvay büyük hasar aldı. Haber verilmesi üzerine olay yerine gelen ekiplerin, tramvayı kaldırma çalışmaları sürüyor.
Metro İstanbul sosyal medya hesabından, kaza nedeniyle seferlerin Bağcılar-Sultanahmet ile Kabataş-Sirkeci arasında yapıldığını duyuruldu.
Yaşanan kaza ile ilgili bilgi veren Metro A.Ş. Genel Müdürü Özgür Soy, "Kaza, 1-2 saat önce meydana geldi. İlk belirlemeye göre; oluklar halindeki raylara, bir kuryenin motosikletten düşürdüğü bir POS cihazı tespit edildi. Çok büyük bir şanssızlık. Hem viraj hem de yokuşun olduğu bir bölgeye denk geliyor. Tramvayın tekerlekleri raya sıkışan cisme çarptığı zaman, zıplama meydana geliyor. O sırada tramvay raydan çıkıyor. Makinistimiz acil frene basıyor. Fazla bir zarar vermeden direğe çarparak atlattık. Çok şükür hiç yaralanan olmadı. Maddi hasar ile atlattık" diye konuştu.
https://www.metro.istanbul/duyuru/detay ... -calismasiT1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattımızda güvenli ve konforlu bir yolculuk hizmeti için ray yenileme çalışmalarına devam ediyoruz. Çalışmalar kapsamında;
• 3 Eylül Pazar günü saat 10.00 itibarıyla sefer bitimine kadar hattımız Kabataş-Güngören istasyonları arasında hizmet verecektir.
• Bağcılar ve Güngören istasyonları arasında İETT otobüsleri ile ücretsiz mekik seferleri gerçekleştirilecektir.
Yolcu olarak gözlemim T1 hattı gerçekten çok çok yoğun bir hat olarak çalışıyor. Pik saatleri geçtim normal vakitlerde bile headwey düşük olmasına rağmen araçlar tıklım tıklım. Böylesine yoğun çalışan bir hattın altyapısının ne hale geleceğini tahmin bile edemiyorum. Beri tarafta, M3 Bakırköy uzatması açıldığında bir nebze de olsa hattın rahatlayacağını düşünüyorum. Mevcutta Güneştepe ve Yavuz Selim istasyonları M3 Yıldıztepe istasyonuna paralel konumda kalıyor. Yine Soğanlı ve Akıncılar durağı da İlk Yuva istasyonuna paralel. M3'ün metrobüs ve marmaray aktarma istasyonlarının erişilebilir olması durumunda T1'den M3'e yolcu akışının olacağını düşünüyorum.
buna yapılabilecek bir şey olduğunu düşünmüyorum, tramvay yapılacaksa şehir içinden geçecek, söz konusu İstanbul ise evinizin dibinden geçecek başka çare yok.asosyalmuhendis yazdı: ↑02 Eyl Cmt, 2023 12:31Hatlarda yapılan bakım çalışmalarının işletmeyi etkilememesi açısından çalışmaların gece yapılması esas ama bu hattın Güngören - Bağcılar istasyonları arası kesimi meskun mahal olması nedeniyle gündüz çalışma yapılıyor sanırım. Tramvay hatlarının tasarım sürecinde bu husus bir parametre olarak irdeleniyor mu acaba? Mesela Kadıköy - Maltepe hattı tamamlandığında orada da benzer bir durumla karşılaşabiliriz.
bunun ilk etapta gerçekleşmesine pek ihtimal vermiyorum, uzun vadede olabilir ama ilk bir kaç yıl zor.asosyalmuhendis yazdı: ↑02 Eyl Cmt, 2023 12:31Yolcu olarak gözlemim T1 hattı gerçekten çok çok yoğun bir hat olarak çalışıyor. Pik saatleri geçtim normal vakitlerde bile headwey düşük olmasına rağmen araçlar tıklım tıklım. Böylesine yoğun çalışan bir hattın altyapısının ne hale geleceğini tahmin bile edemiyorum. Beri tarafta, M3 Bakırköy uzatması açıldığında bir nebze de olsa hattın rahatlayacağını düşünüyorum. Mevcutta Güneştepe ve Yavuz Selim istasyonları M3 Yıldıztepe istasyonuna paralel konumda kalıyor. Yine Soğanlı ve Akıncılar durağı da İlk Yuva istasyonuna paralel. M3'ün metrobüs ve marmaray aktarma istasyonlarının erişilebilir olması durumunda T1'den M3'e yolcu akışının olacağını düşünüyorum.
geçmişte buna benzer önerileri ben de çizerek dile getirmiştim, tramvay önerileri başlığımızda var mı hatırlayamadım ama bölge tramvay hatlarının bir ağ haline gelmesine bence de müsaitti, T1 yine Kabataş-Bağcılar çalışabilir fakat Bağcılar-Kazlıçeşme ya da hiç olmadı Bağcılar-Zeytinburnu Marmaray bile güzel olurdu, bir diğeri önerim de Zeytinburnu'nda Veli Efendi üzerinden Bakırköy meydana ulaşmaktı ama proje Marmaray ile birlikte inşa edilmeliydi. Bunlar için şu an Çırpıcı parkı önündeki alan otobüs planktonluğu değil tramvay planktonluğu olmalıydı tabi ki buradan 3 kola ayrılabilirdi, ayrıca Cevizlibağ'dan ambarlar üzerinden gelen bir kolda yer altı yapısı ile Adliye ve Zeytinburnu Marmaray'a ulaştırılabilirdi, ben bu bağlantıyı hep T4 olarak düşünmüştüm çünkü 10.Yıl caddesi Avrasya akışı nedeni ile karayolu trafiği oluşturuyor.asosyalmuhendis yazdı: ↑02 Eyl Cmt, 2023 12:31Ve son olarak T2'nin ayrı bir işletme olması gerektiği kanaatindeyim. Eski haliyle Bağcılar - Zeytinburnu arasında çalışan hattın Zeytinburnu istasyonundan sonra Prof. Dr. Turan Güneş caddesi üzerinden sahile ve oradan da Kazlıçeşme marmaray istasyonuna uzatılması, yine T4'ün de 10. Yıl caddesi üzerinden Kazlıçeşme marmaray istasyonuna uzatılması ve son kertede Kazlıçeşme'de T2, T4 ve T6 entegrasyonunun sağlanması gerektiğini düşünüyorum.