12. sayfa (Toplam 16 sayfa)

Gönderilme zamanı: 19 Ara Prş, 2013 16:55
gönderen Esat
Kısa parku hep vardı, Beyazıt kalkışlı da vardı diye hatırlıyorum ama o sadece pik saatte galiba, diğer gün içerisinde sürekli olsa gerek, şimdi detayları hatırlamıyorum.

Gönderilme zamanı: 19 Ara Prş, 2013 17:04
gönderen alabay
Atatürk Öğrenci Yurdu – Kabataş da var(dı) … 2009’da.

Gönderilme zamanı: 09 Oca Prş, 2014 18:11
gönderen Esat
Cevizlibağ işte orası, Cevizlibağ - Beyazıt olsa gerek, ama gün içinde Eminönü ve Kabataş' ta var galiba, bir ara tam öğrenmek lazım o işi.

Bu arada bu hattın ortalama yolcu sayısı günlük 350.000, rekortmen hat

Gönderilme zamanı: 16 Oca Prş, 2014 09:39
gönderen Esat
Hatta arıza nedeni ile seferler yapılamıyor,

http://www.haberturk.com/yasam/haber/91 ... vayi-durdu
İstanbul’da elektrik kesintisi nedeniyle Bağcılar-Kabataş hattında tramvay seferleri yapılamıyor. Yolcular arızanın devam ettiğini belirtiyor.

Gönderilme zamanı: 17 Oca Cum, 2014 20:35
gönderen Anatolian
Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 17 Oca Cum, 2014 20:37
gönderen Esat
Alstom un olduğu foto hoş çıkmış, bu aracın görüntüsü Bombardier den daha çok hoşuma gidiyor.

Gönderilme zamanı: 17 Oca Cum, 2014 22:05
gönderen emrenmert
İstanbul'daki en güzel tramvay. Nostaljik tramvayları zaten oldum olası gereksiz görürüm. Ama şu t4'e de ısınmadım bir türlü.

Gönderilme zamanı: 17 Oca Cum, 2014 22:42
gönderen Anatolian
Nostaljik tramvayları zaten oldum olası gereksiz görürüm.
İstanbul'da nostaljik tramvayın amacı zaten ulaşım değil, şehre görsel güzellik katmak. bana eskiye ait olan herşey çekici gelir mesela nostaljik tramvay, tünel vs. olsun

Benim bir diğer görüşüm turistik yerleri dolaşan bu hattın Bağcılar'dan sonlanması çok saçma. Bu hat Cevizlibağ'dan başlayıp Yarımada oradan Boğaz kıyısından ilerleyen bir turizm hattı olmalıydı. Yani amaç yerleşik halkı evden işe, işten eve taşımak değil de genel de o bölgelere gezmeye ya da eğlenmeye gelmiş yerlileri ve turistleri taşımak olabilirdi.
T4 kıvrılarak Bağcılar'a devam edebilirdi. Zaten bu durumda M1, T1, Metrobüs ile aktarma yapılabilecek 2-3 durak illa olurdu

Gönderilme zamanı: 17 Oca Cum, 2014 22:58
gönderen emrenmert
Bence Bağcılar'a gitmesinin hiçbir sakıncası yok. Fakat, doğu ucu Kabataş'tan Ortaköy'e kadar uzansa daha güzel olur. Ama dediğiniz gibi hattın Kabataş-Cevizlibağ arasındaki kısmı, turistik açıdan güzel bir gezi imkanı sunuyor. Ayrıca Zeytinburnu'nda da tarihi yarımadayı gezen turistlere; havalimanına ulaşma imkanı sunuyor.

Gönderilme zamanı: 17 Oca Cum, 2014 23:18
gönderen alabay
Bizde herşey palavradan sırıtıyor! Hakiki nostalji nedir, kimse bilmiyor! Yoksa, hakiki nostaljik bir tramvay işletmesi hoş olurdu, ama var mı bir Eminönü–Bebek veya Fatih–Harbiye hattı da işletilebilinsin? Ki, normal hat olacak, arada sırada nostaljik turlar gezebilecek. Yok.

Moda nostaljik değil. Aslında önemli bir hat bile, ama o da palavra şov şeklinde yapılmış. Araçlar problem değil, ama hat tasarımı?

Gönderilme zamanı: 06 Mar Prş, 2014 18:10
gönderen Engin Y
Eskiden sanırım bu tramvay hattı, şimdiki M1 Aksaray durağının olduğu yerde sonlanıyormuş. Sultanahmet yönünden gelirken, Aksaray ile Yusufpaşa durakları arasında, sağa doğru hâlâ döşeli rayları görmek mümkün.

Şimdi ben bir proce ürettim.. Bu hattı ikiye bölüyoruz arkadaşlar..

T1: Aksaray Metro - Aksaray - Sultanahmet - Sirkeci - Kabataş
T2: Aksaray Metro - Yusufpaşa - Zeytinburnu - Güngören - Bağcılar

Sizce yapılması olanaksız mı?

Böylece, anlamsız derecede uzun bir tramvay hattından kurtuluruz. Ayrıca, T1 ve M1 arasında güzel bir entegrasyon sağlanır. Yenikapı uzatmasının açılmasıyla başdurak özelliğini kaybedecek Aksaray M1, T1'den gelecekler için yeni bir başdurak hüviyeti kazanır. T1 ve T2 arasında da ücretsiz aktarma olsun, Zeytinburnu-Sultanahmet arasında bu hattı kullanan varsa, onlar da mağdur olmasın..

Ayrıca, Sultanahmet'ten veya Kapalıçarşı'dan tramvaya binen turistler, Aksaray Metro'da inerek M1'e geçip kolayca Atatürk Havalimanı'na ulaşabilirler..

Durakların tam yerini bilmeyenler için bkz: http://www.ulasimturkiye.com/harita.php

İstanbul'daki Mevcut seçeneğinden, Tarihî Yarımada'ya doğru gelin, kırmızı hattın ucu ile morumsu hatta dikkat edin lütfen..

Ne dersiniz?

Gönderilme zamanı: 06 Mar Prş, 2014 21:02
gönderen Esat
Bunu daha once tartistik, sanirim oneriler kategorisi, istanbul tramvay hatlari projesimi neydi. Aksaray kalkisinin iptal edilmemesini defalarca yazdik, edildi ve geri gelmez ama oneri olarak tartisilmalidir, ama ben oyle bolunmeye karsiyim, bindirilmis hat tasarimi olmali

Bagcilar - kabatas
Bagcilar - beyazit
Cevizlibag - kabatas
Aksaray - kabatas
Aksaray - zeytinburnu

Buna ilave aksaray gibi topkapida ve sirkeci de de bir zamanlar var olan ray hatlari insa edilip bu cesitleme arttirilmali, ilave yenikapi kalkisli hatlar. Fakat ana guzergah yukunu azaltmak icin deplase hatlar ve otobuslerin surici girisine kisitlama sart.