1. sayfa (Toplam 16 sayfa)

ist-T.04:01 » T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı

Gönderilme zamanı: 03 Şub Prş, 2011 15:29
gönderen Esat
3 Şubat 2011 itibari ile daha önce Zeytinburnu bölgesinde aktarma ile birbirine bağlanan iki tramvay hattı Zeytinburnu-Kabataş ve Zeytinburnu-Bağcılar hatları yapılan revizyon sonrasında birlikte işletilmeye başlanmış ve bu işletmenin T1 kodu ile devam etmesine karar verilmiştir. Dolayısı ile bu isim ve kodda yeni bir başlık altında takip edilecektir.

Bu iki hatta ait eski başlıklar yeniden açılması gerekli görülene kadar kilitli olarak kalacaktır.

Esat

Gönderilme zamanı: 03 Şub Prş, 2011 15:36
gönderen Esat
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19105
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Şirketlerinden Ulaşım A.Ş. tarafından kesintisiz hale getirilen Kabataş - Bağcılar Tramvay Hattı’nda yeni alınan araçlar ve yenilenen istasyonlar, Zeytinburnu’nda Başkan Kadir Topbaş’ın katıldığı bir törenle hizmete alındı.

Törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Kabataş - Bağcılar Tramvay Hattı’nda Zeytinburnu - Güngören - Bağcılar arasındaki 8 istasyondaki yüksek platformlar kaldırılarak, düşük tabanlı araçlara uygun hale getirildiğini, yapılan yeni düzenlemeyle Kabataş – Zeytinburnu ile Zeytinburnu – Bağcılar hatları tek hat haline geldiğini söyledi.

Tramvay hattında, aktarmanın sona ermesiyle 31 istasyondan oluşan 19,5 kilometrelik hatta tek biletle kesintisiz ulaşım sağlanmış olduğunu, aktarmanın ortadan kalktığını belirten Başkan Kadir Topbaş, istasyonlardaki yüksek platformların kaldırılmasıyla istasyonların engellilere uygun hale getirildiğini, böylece tüm vatandaşların cadde seviyesindeki tramvaya rahatlıkla binebileceğini kaydetti.
Haberin geri kalanı maalesef tamamen boş, 100 yıllık totman teknolojisinin son teknoloji olarak araçlarda varlığından bahsedilmesi, araçların %100 alçak tabanlı olarak tanıtılması, ve evropa da bile bunun gibisinin olmaması falan, :) bu da mı PR?, çok başarılı hakkaten, gerçi fark etmez telefonla metroda giden adama karşısındaki soruyor, nerdesin? cevap: tramvaydayım. O zaman sorun yok, durmak yok yola devam. En azından hizmet yapılıyor arada benim gibi zurnalarda çıkıp ötecek :)

Gönderilme zamanı: 03 Şub Prş, 2011 15:54
gönderen Mehmet Kasım
hayırlı olsun. kesintisiz işletme ve yeni araçlar yolculuk konforunu arttıracaktır şüphesiz. yoğun günlerde 360.000 yolcu taşıyormuş. m2 bile 220 bin taşıyor. enteresan.

Gönderilme zamanı: 03 Şub Prş, 2011 16:04
gönderen Esat
Muhakkak bir konfor artışı olacak ama merak ediyorum hiç Zeytinburnu kalkışlı pik saat seferi olacak mı, çünkü Bağcılar-Güngören arası binenler konforunu arttırırken pik saatte Zeytinburnu-Cevizlibağ arasında araca binmek isteyenlerinde konforu düşmüş olacak.

Geçen sene M2 de maksimum 340.000 görülmüş ama pek nadir 300 binli rakamlar geneli 200 bin civarı seyrediyor, tabi bu yıl ortalaması değil, ya da yıl sonu rakamları değil, bir de tabi şimdi Seyrantepe olayı sonrası var, mesela geçen maçta Seyrantepe' den 30.000 kişi taşındığı yönünde bir duyum aldım 15 günde bir bile olsa hattın bir günlük yolcu sayısı %10 un üzerinde artıyor demektir :)

T1 in 2009 ortalaması 233.000 kişi günlük,

Gönderilme zamanı: 03 Şub Prş, 2011 16:20
gönderen oglcan
Birleştirilmiş hattımız hayırlı olsun.En kısa zamanda bakmamız lazım

Gönderilme zamanı: 03 Şub Prş, 2011 17:35
gönderen dcakmak
istanbul ulaşım aş sitesindeki rakamlara göre zeytinburnu- kabataş 250bin, zeytinburnu-bağcılar 40bin yolcu taşıyomuş günde. yani şuan günde 290 bin kişi taşıyo bu hat. ve bu birleşmeyle 300 binin üzerine çıkacağı aşikar. senede 105 milyon yolcu. istanbulun ve türkiyenin en çok yolcu taşıyan raylı sistemi. işin garibi bu hattın bir tramvay hattı olması. güzergahı mükemmel olduğu için ağır abilerinden daha fazla yolcu taşıyor. gerçekten ironik.

Gönderilme zamanı: 03 Şub Prş, 2011 18:00
gönderen Esat
Bagcilar kesiminin acildigin gunden bu yana nerede ise sadece 10.000 yolcu artisi bana gore cok dusuk, kaldiki bolgeye hitap eden otobus hatlarina gore bence cok daha hizli bir erisim sagliyordu, aslinda burada sorun iki tramvay hatti arasinda ki aktarma degil, insanlarin 5 istasyon giderek bir aktarma hakkini harcamaktan yakinmalari idi. Istanbul da asil duzenlenmesi gereken biletleme ve odeme sistemleri ile gercekten vatandasi düsünen bir ücret sistemidir, ben sürekli zarar etsinler demiyorum ama aktarmalarinda adaletli olduguna inanmiyorum, Istanbul dan bahsediyoruz koskoca bir kent nasil insanlar 1 saatte istedigi yere varsin?

Ben yolcu rakamlarinda eski (2009-2010 Mart) rakamlari verdim zaten, Ulasim A.S. nin verdikleri ne zamanin bilemem. Guzergahinin mukemmel oldugu aslinda daha once bir kac defa yapilan metro projeleri ile tahmin edilmis ama nedense buraya bir metro hatti yapmaya hep korkulmus, bugün Marmaray in basina gelenlere baktigimizda herhalde burada bir metro calismasida 20 yil sürerdi.

Gönderilme zamanı: 03 Şub Prş, 2011 19:06
gönderen oglcan
Başkan,konuşmasında "Ayrıca Boğaziçi’ne turistik amaçlı bir teleferik de inşa edeceğiz.(Alıntı:İBB)"demiş.Teleferik derken?(Biliyorum bu konuyla alakası yok.)

Gönderilme zamanı: 04 Şub Cum, 2011 15:00
gönderen Mehmet Kasım
40.000 değilmiydi?
Esat yazdı:Bagcilar kesiminin acildigin gunden bu yana nerede ise sadece 10.000 yolcu artisi bana gore cok dusuk, kaldiki bolgeye hitap eden otobus hatlarina gore bence cok daha hizli bir erisim sagliyordu, aslinda burada sorun iki tramvay hatti arasinda ki aktarma degil, insanlarin 5 istasyon giderek bir aktarma hakkini harcamaktan yakinmalari idi. Istanbul da asil duzenlenmesi gereken biletleme ve odeme sistemleri ile gercekten vatandasi düsünen bir ücret sistemidir, ben sürekli zarar etsinler demiyorum ama aktarmalarinda adaletli olduguna inanmiyorum, Istanbul dan bahsediyoruz koskoca bir kent nasil insanlar 1 saatte istedigi yere varsin?

Ben yolcu rakamlarinda eski (2009-2010 Mart) rakamlari verdim zaten, Ulasim A.S. nin verdikleri ne zamanin bilemem. Guzergahinin mukemmel oldugu aslinda daha once bir kac defa yapilan metro projeleri ile tahmin edilmis ama nedense buraya bir metro hatti yapmaya hep korkulmus, bugün Marmaray in basina gelenlere baktigimizda herhalde burada bir metro calismasida 20 yil sürerdi.

Gönderilme zamanı: 04 Şub Cum, 2011 22:24
gönderen Esat
oglcan yazdı:Başkan,konuşmasında "Ayrıca Boğaziçi’ne turistik amaçlı bir teleferik de inşa edeceğiz.(Alıntı:İBB)"demiş.Teleferik derken?(Biliyorum bu konuyla alakası yok.)
Teleferik işte, Hayaller kurardık biz yıllar önce, hiç yoktu hesapte teleferik bizceee :) yapılsa üste çok para verirseniz belki binerim, başka kim biner bilmem.

Mehmet, ben açık yazmamışım sanırım şu ifade yüzünden sordun
sadece 10.000 yolcu artisi
Hat açıldıktan sonra 30.000 civarında oturmuştu yolcu rakamı, bu rakamdan sadece 40.000 e çıkmış olması bana az geldi, oran olarak büyük %33 ama rakamsal olarak ufak 10.000 :) gerçi 5 km lik bir hat için belki de iyidir.

Gönderilme zamanı: 05 Şub Cmt, 2011 00:26
gönderen Mehmet Kasım
bağcılara uzayınca sadece 10.000 arttı sandım. 40.000 yolcu mu taşıyormuş günde. az bence de.

şu anda 19 km'lik kabataş-bağcılar arasının maksimum kaapsitesi nedir? saatte 12.000 mi?

15.000 mi?

18.000 mi?

sabah 6'dan gece 14'e 18 saat hizmet verse, 18.000 ile çarpsak; 324.000 yapar. 360.000'den bahsediyorlarsa kapasite 20.000'e yakın demektir.

kapasite aşımı var birde :)

Gönderilme zamanı: 05 Şub Cmt, 2011 21:19
gönderen Mehmet Kasım
habertürk ekinde yazıyor. topbaş şöyle demiş " bu hat (t1 kabataş-bağcılar) tramvaydan metro statüsüne çıktı" kapasite % 20 arttı.