ist-T.04:01 » T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Tem Cmt, 2012 03:46

Bu arada sadece Fındıkzade değil aynı zamanda Cevizlibağ bölgesinde de bir takım çalışmalar var. Cevizlibağ istasyonu 1.yol peronu biraz sıkışık bir bölgede idi. Arkasında yer alan okul arazisinin duvarı nedeni ile yayaların sadece tek sıra geçebildiği bölgede arazi tahsis sorunu aşılmıştı aldığım haberlere göre, burada yeniden bir peron ve yaya yolu işi yapılacaktı ama bayağı zaman oldu. Ben yine de çalışmanın hem bununla hemde Topkapı yönünden gelen 2.yol dan ayrılarak araç park sahası olarak kullanılan yolun birleştirilmesi gibi bir şey olduğu çıkarımını yaptım. Resimlerde park yolunun kotunun düşürüldüğü görülüyor. Resimler bir dosttan :) bakalım bir iki bilgide öğreniriz inşallah.

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Sal, 2012 00:42

Cevizlibağ istasyonunda yapılan değişiklik ile ilgili bir bilgi var, 1. yolun yeri değişiyormuş, daha önce peronun bulunduğu okul duvarı tarafına yol yaklaştırılıyor ve buradaki peron 1.yoldan boşalan yere alınacak, eski peron ile okul duvarı arasına da yeni yaya yolu inşa edilecekmiş, iş içerisinde ray deplasesi, peron inşaat ve çevre düzenlemesine ait bir takım işler var öğrendiğim kadarı ile.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Tem Cum, 2012 11:58

Cevizlibağ'daki düzenleme ile ilgili olarak bu hafta sonu bir takım işletme değişiklikleri var, işletmeci bu konuda bir duyuru yapmış, Allah'tan çalışmanın başlayacağı gün yapılmış bu duyuru, Pazartesi iş bittikten sonrada yapılabilirdi.
T1 Bağcılar - Kabataş tramvay hattı Cevizlibağ İstasyonu'ndaki çalışma sebebiyle seferlerimizde yapılan değişiklikler aşağıdaki gibidir.

20 Temmuz 2012 Cuma günü 23:00 - 01:00 saatleri arasında Cevizlibağ istasyonu hat deplasmanı ve peron düzenlemesi çalışması sebebiyle seferlerimiz Bağcılar-Merkezefendi ile Çapa-Kabataş istasyonları arasında yapılacaktır. Bu saatler içerisinde Topkapı - Çapa arasında otobüs ile yolcu taşımacılığı yapılacaktır.

21 Temmuz 2012 Cumartesi günü (22:00- 01:00 saatleri arasında Topkapı - Merkezefendi arasında tek yol işletmeciliği yapılacaktır.) 23:00 - 01:00 saatleri arasında Cevizlibağ istasyonu hat deplasmanı ve peron düzenlemesi çalışması sebebiyle bazı seferlerimiz Bağcılar- Merkezefendi ile Çapa- Kabataş istasyonları arasında yapılacaktır. Bu saatler içerisinde Merkezefendi - Çapa arasında otobüs ile yolcu taşımacılığı yapılacaktır.

22 Temmuz 2012 Pazar günü 06:00 - 09:00 saatleri arasında Cevizlibağ istasyonu hat deplasmanı ve peron düzenlemesi çalışması sebebiyle seferlerimiz Bağcılar-Merkezefendi ile Topkapı-Kabataş istasyonları arasında yapılacaktır. Bu saatler içerisinde Topkapı – Merkezefendi arasında otobüs ile yolcu taşımacılığı yapılacaktır.

Cevizlibağ İstasyonu’ndaki çalışmalar nedeniyle Metrobüs yolcularının Tramvaya aktarma için Topkapı İstasyonu'nu kullanması gerekmektedir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Tem Pzt, 2012 19:04

Fındıkzade istasyon çalışmaları sona erdi ve yeni istasyon hizmete alındı, konumu itibari ile eskisinden çok daha iyi olduğuna inanıyorum sadece Haseki istasyonuna aşırı derecede yaklaşmış oldu ama tramvayda bu büyük bir sorun olmasa gerek.

Aşağıdaki görseller İstanbul Ulaşım A.Ş. Twitter hesabından alınmıştır.
Resim

Resim
Yanlız ilk resimde görülen yaya geçidininde artık genişletilmesi zamanı geldi, hatta geçti de neyse, bu yaya geçidi bayağı yoğun kullanılır, şimdi tramvay durağınında oraya alınması ile bu yoğunluk daha da artacak ve yaya geçidi yeterince geniş değil, şimdi diyeceksiniz çokmu fark ediyor çizgi olması millet gider kenardan da, öyle değil işte o çizgi geniş yapılsın herkes yerini bilsin :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 31 Tem Sal, 2012 19:03

Hakikaten Fındıkzade-Çapa arası mesafe açılmış, Fındıkzade-Haseki bitişik hale gelmiş [300 metre yürüyerek 3dk] kanımca tramvaya zaman kazandırmak için Haseki Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nin hemen önünde olmaktan başak bir anlamı kalmayan Haseki tramvay durağını kaldırıp insanları Fındıkzade'ye yönlendirmek mümkündür. Zaten Millet Cad.'de envai çeşit otobüs geçiyor illa ki Haseki'de inecek olanlar otobüse binebilir. Bağcılar'dan kalkan tramvay için Kabataş'a ulaşmak cidden zaman alıyor.

İBB hızla Yenikapı-Unkapanı-Eminönü arasına Bağcılar-Kabataş tramvayının uzatmasını yapmalı çünkü Aksaray-Sirkeci arası zaman zaman fiili işkence gibi geçiyor. Ayrıca tramvaydan inen insanların Aksaray'dan Yenikapı'ya yürüyüp Marmaray'a binmelerini istemeye ne gerek var. Aynı şekilde Bağcılar kolu kuzeye uzatılmalı Zeytinburnu'ndan da Marmaray'la buluşacak şekilde Bakırköy meydana doğru dal vermeli. Dahası Bayezid/Vezneciler-Edirnekapı'ya ya tramvay ya troleybüs vs. bir çözüm olmalı bu sayede tarihi yarımada büyük ölçüde egsozlu araçlardan ve gereksiz otomobillerden arındırılmalı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Tem Sal, 2012 19:11

300 metrelik mesafede sakınca görmüyorum, hele hele boncuk gibi ard arda değilse. İşe yararsa, öyle olsun. ne kadar durak olursa, o kadar mobilite var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Tem Sal, 2012 19:55

alabay yazdı:300 metrelik mesafede sakınca görmüyorum, hele hele boncuk gibi ard arda değilse. İşe yararsa, öyle olsun. ne kadar durak olursa, o kadar mobilite var.
Haseki durağı orada yıllarca atıl durumda kalıp sonradan bir şekilde inşaatı tamamlanan binaya giriş veriyor, o binadan Haseki hastanesinin içine insanların geçişine izin veriliyor ise kullanışlı, diğer türlü ne kadar kullanışlı tartışılır, hastanenin ana girişi daha ileride, ama Haseki durağını aşşağı kaydırdığınızda bu seferde Yusufpaşa ile arası yaklaşıyor :) Tramvayda 100 metre bile yerine göre normal bir ara, ben Haseki istasyonu kaldırılsın diyemem ama bu hali ile gerçekten işlevsel mi o da tartışılır, tramvayın orada olması sadece bölgede Fındıkzade - Yusufpaşa arasında trafik ışığı olması ve yayaların geçişinin sağlanmasına yarıyor gibi, bu da bir hizmet.

Ama şu bir gerçek Fındıkzade durağı bence bu şekilde gerçekten kullanışlı hale geldi, aslında Yusufpaşa istasyonuda bir zamanlar denendiği gibi bir istasyon boyu aşağı alınıp çift taraftan girişli hale getirilebilir, ama İBB nin bu konuya çözümü olsa olsa o üst geçide yürüyen merdiven eklemek olacaktır :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Prş, 2012 00:01

Cevizlibağ düzenlemesi için yapılan çalışmalardan yeni fotolar, teşekkürler Pesimistmühendis :) o kendini bilir.

Resim
Resim
Resim

Bu çalışmadan sonra işletme daha farklı olacak, daha önce 1. yol ile okul arasında kalan peron iptal ediliyor, 1. yol okul tarafına kaydırılıyor, bu sayede kaldırımdan yolcu geçişi biraz daha rahat olacak gibi, yeni peron eski 1.yol un olduğu yere inşa edilecek, henüz anlayamadım 3. yol yani Cevizlibağ kalkışlı tramvayların durduğu yol ne olacak, iptal edilmemiş ama peronu ile birlikte duracak sanırım, yani o peronda bir iptal söz konusu değil. Bir de yapılan çalışma ile araçların parklanma için kullandıkları kuyruk hattıda bir set boyu kadar (50 m.) kısaltılmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Pzt, 2012 14:45

Resim

İstanbul Ulaşım A.Ş. nin yayınladığı T1 hattı yıllara göre yolcu grafiği

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Ağu Pzt, 2012 18:14

Ne Taksim-Hacıosman Metrosu ne de Aksaray-Havalimanı LRT'si bu tramvayı yolcu sayısında yakalayamadı buna ne denir ben bilemiyorum. Ya bu tramvay hattına bazı noktalarda alternatif çözüm üretilecek [ki zaman zaman söylüyoruz] ya da bu hat artık tıklım tıkış sonunda tamamen çekilmez bir hal alacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Pzt, 2012 18:26

Alternatif çözüm bu belediye yönetimi ile mümkün değil, yani tramvay hatları inşası anlamında söylüyorum, çünkü mevcut alternatif oluşturma noktalarını da yok ettikleri gibi önerilerede sıcak bakmadıklarını Yenikapı önerisine verdikleri cevaptan biliyoruz ama işin uzmanı olmaya gerek yok, kentini biraz olsun tanıyan ve toplu taşıma ile ilgilenen bizim gibi amatörler bile bu hattın alternatifi güzergahları çıkartabilir. Ha ama şunu unutmayalım alternatif güzergahlar toplamda özellikle Sur içi bölgesinde yolcuda artış sağlar, belki numaralara ayrılınca hat başına yolcu normalleşir ama toplam yolcu sayısı ciddi artış gösterir bence, (Mesela Yenikapı, Aksaray metro önü, ve K.M.Paşa civarından gelecek bağlantılar, Yenikapı'dan Kadırga istikametinden Kumkapı'ya doğru giden bir hat, tek ray bile olsa, ya da Marmaray ile iptal edilecek bölümde işletilecek bir hat)

Herhalde olabilecek tek çözüm Merter-Zeytinburnu gibi bir noktadan hareketle Topkapı ve Millet caddesi altından Eminönü' ne ulaşan bir metro olabilir ama onunda inşaat için karşılaşacağı zorluklar ortada, herhalde radikal bir karar olmadan olmayacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Prş, 2012 15:01

Cevizlibağ istasyonunda devam eden çalışmalardan bir iki kare

Resim
Resim
Resim

Bu hali ile Cevizlibağ istasyonu biraz daha rahat olacak gibi, inşallah peron çıkışındaki yaya geçidini de biraz geniş tutarlar artık.

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön