ist-T.04:01 » T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Çrş, 2011 19:31

Kabataş bölgesinden Bombardier resimleri

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Haz Cmt, 2011 13:57

Güneşli durağında bir Alstom Citadis
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Prş, 2011 20:32

Bu hattın yolcu rakamlarınada kısaca değinmek istiyorum. T1 hattı önceki hali ile Zeytinburnu-Kabataş arasında çalışırken dahi yıllık sürekli olarak yolcu sayısını arttıran bir hat durumunda idi, burada yüzdeler ile konuşmak istiyorum. 2008 ile 2009 arasında yaklaşık %1,75 lik bir artış söz konusu iken bu rakam 2010 gelindiğinde %4 ün üzerine çıkıyor, aslında eski başlıklara bakıp bu artışın sebebine bir göz atmak lazım :) en son olarak T2 ile birleşmeside yolcu sayısında bir artışa sebep olmuş gibi çünkü 2010 günlük ortalama yolcu sayısı ile 2011 ilk 6 ay günlük ortalama yolcu sayısına oranladığımızda %7 lik bir artış var ki bence zaten kapasitesinin üzerinde çalışan ve en büyük şikayet konusu olan kalabalığın biraz daha arttığını gösteriyor.

Şimdi kısaca bir göz attımda sanırım en büyük etken yeni alınan Alstom Citadis lerin hizmete girmiş olması, araç sayısının artması ile ortaya bir kapasite artışıda doğal olarak çıktı, ama bu artış yine toplu taşımanın gereği olarak artışın talebide doğurmasına sebep oldu. 2010 ile 2011 ilk aylarına baktığımızda aylık 1 milyon yolcu artışı var ve çok iyi bir rakam. Diğer aylarda ise yazın yolcu sayısı geçtiğimiz yıllarda genellikle düşerdi fakat bu iki yıl arasında aylık 2 milyona yakın bir artış var. Demek ki yeni araçlar bayağı bir yolcu çalmış bir yerlerden :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Kas Sal, 2011 11:16

Şu blog sayfam aracılığı ile sizlere birde Bayram Şekeri vereyim bari, belki ağızımız tatlanır, tatlı yer tatlı konuşuruz Very Happy

Bu hattın Kabataş istasyonu açılmadan önceki halinde yapılmış bir çekim, Bağcılar hattıda henüz açılmamış, tabii hattın o günkü durumu ile bugünkü durumu arasında ciddi farklar var. T2 hattı ile birleşmesi dışında artık olmayan istasyonlar, yeri değişen istasyonlar ve tabii videoda göreceğiniz o berbat zemin yok en azından. Videoda T1 hattında Fındıklı'dan başlayan yolculuk Zeytinburnu'nda sona eriyor, sesleri ben kaldırdım, çok fazla gürültü ve içinde işletmeye özel konuşmalarda geçtiği için bu hale getirdim, normalde youtube aracılığı ile müzik eklemiştim ama niyeyse eklenmemiş galiba.

http://www.youtube.com/watch?v=tPPidtzHtCk

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Prş, 2011 12:56

Hattın Bağcılar kesiminde kalan ve peron alçaltma işlemi sonrasında atıl duruma düşen Akıncılar, Soğanlı ve Yavuz Selim peronlarının yıkılması için bölgede çalışma yapılacakmış, haberin içeriğinde bu peronların yıkılarak trafiğe katılımının sağlanacağı yazıyor ama oradaki peronların tamamı orta peron şeklinde idi diye hatırlıyorum, bu nasıl bir düzenleme olacak ki iki rayın arasında kalan peron yıkılarak trafiğe katılacak? Ben bir şeyleri mi kaçırdım o bölgede? :):) yoksa peronları yıkıp rayları 30 ar cm. yana mı kaydıracaklar?

http://www.ulasimas.com/default.asp?pag ... ocess=read
Bu kapsamda, iptal edilmiş olan ve halen kullanılmayan Güngören bölgesindeki Akıncılar, Soğanlı ve Yavuzselim peron platformlarının kaldırılarak, platform sahalarının karayoluna dahil edilmesi ve böylelikle karayolu trafiğinin rahatlatılması planlanmaktadır.

Kullanıcı avatarı
gokhan aslan
Aylık Paso
Mesajlar: 47
Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46

Mesaj gönderen gokhan aslan » 06 Oca Cum, 2012 10:20

Geçen günlerde Bağcıar-Kabataş hattında "tek rakibim tramvay" diye düşünen ve tramvayı sollamaya çalışan araç, karşı yönden gelen tramvayla kafa kafaya çarpıştı. Aşağıdaki linkte olay videosu mevcut.

http://videonuz.ensonhaber.com/izle/tra ... a-carpisti

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Cmt, 2012 14:40

Bir haber sitesindeki bilgiye göre kar yağışı ile birlikte İstanbul'un çeşitli semtlerinde yaşanan elektrik kesintilerinden İstanbul Ulaşım A.Ş. hizmetleride nasibini almış, yapılan açıklamaya göre metro ve tramvayda seferler yapılamıyor demişler, fakat hangi hatlar olduğu aşağıdaki haber metninde yok.

http://www.haberturk.com/yasam/haber/70 ... leri-gitti
İstanbul'da metro ve tramvay hatları durdu. İstanbul Ulaşım AŞ'den alınan bilgiye göre, elektrik kesintisi nedeniyle, saat 13.43'den itibaren metro ve tramvay seferleri yapılamıyor.
Trafik ışıklarının da sönmesine neden olan elektrik kesintisi trafikte de sorunlar yaşanmasına neden oluyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Oca Cmt, 2012 16:17

Sanırım herşey durdu.

Şimdi Marmaray'da trenler tünelin tam ortasında dursa, ne olur? Tahliye? Yoksa çekim? Enerji depolaması? Ne?

Geçenlerde Berlin banliyösünde bir elektrik kesintisi oldu, herkes Türk tarzı trenlerden atlamaya ve inmeye başladı, raylarda gezdi falan … o yüzden banliyö trafiği tam çöktü.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Cmt, 2012 16:39

Tabii ki kesinti esnasında metro hatlarında araçları bir süre işletebiliyorsunuz, bu konuda gerçek bir sıkıntı yok, şu an hatırlamıyorum kaç taneydi ama M2 metro hattında 34,5 KV lık jeneratörler var ve bu jeneratörler devreye alındığında hiç sorunsuzca trenler işletilebiliyor, ayrıca trafo beslemelerinde de kros bağlantılar var, bir trafo devre dışı kaldığında diğerinden işletme beslenebiliyor. Fakat tabii ki jeneratörlerinde bir takım sınırları var, doğal olarak işletmeyi hiç sorun yokmuş gibi saatlerce sürdüremezsiniz, diğer taraftan araçların üzerinde bulunan akülerde her aracı bir sonraki istasyona kadar götürebiliyor yine bildiğim kadarı ile ama tabii bu aslında jeneratör ile beslemeye göre daha tercih edilen bir şey değil, çünkü kuru akü olduğu için sanırım maliyeti yüksek oluyor sonra.

Tramvay hatlarında bu konuda yapacak pek bir şey yok, yine aynı şekilde çapraz trafo beslemeleri var fakat böylesi büyük ve genel kesintilerde tüm hattı beslemek sorunlu olabiliyor, diğer taraftan tramvaylar metro hatlarına göre daha sorunlu işletmeler olduğundan akü ile durağa kadar götürmekte mümkün olurmu olmazmı bilemiyorum.

Sonuç olarak, ortada bir sıkıntı var anladığımız kadarı ile, tam olarak hangi hatlarda işletme yapılamıyor bilmiyorum çünkü işletmecinin web siteside çalışmıyor :) (yarım saat öncesine kadar çalışmıyordu hala, şimdi kontrol etmedim) ayrıca İBB üzerinde de bir bilgilendirme yoktu.

Senin Berlin banliyönde atlayabilirler bir şey diyemem, atlayamamaları gerekir yanlız, eğer buna izin veriyorlarsa işletmenin sorunu var demektir, yakalayıp ceza kesselerdi kapıları açanlara yoksa şikayet etmeye hakları yok, diğer taraftan Viyana' da metroda yaşanan bir iki olay olmuştu kimse araçlardan falan inmeye çalışmadı, tramvayda zaten hemen her yerde kapıları açıp indirebiliyorlar ama metroda ıh ıh.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Oca Cmt, 2012 17:08

Berlin'de bayağı azar işittiler, ama nasıl peşlerine takılacaksın? Milyonluk kent. Zaten orada banliyölerle ilgili çok sorun olduğundan, Berlinliler de muazzam öfkeli pis bir halk olduklarından, trenleri yakmamış olmalarına şükretmeli :lol:

BANA NE BAKIYON LAN? :lol:

İBB … elektrik kesintisi Bursa'dan kaynaklanmış.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19945

Memed elektriksiz yani :P

En güzeli şu lehçeli: “Şu an için tüm hatlarda seferler normale döndi.” Ohş, heşşey çoh iyi oldi! LOL

Kombi nedir yahu?!

Bir kaynak daha:

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=307752 ... erilemiyor+

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Oca Cmt, 2012 17:35

Memed elektriksiz yani Razz
evet abi elektiriksiz kaldım bi kaç saat. charles dickens'ın kitabına daldım. iyi oldu. pencerede kar yağışı çok güzeldi. birde eşime kitap okumak. çok romantikdi :)

bu arada şişli-hacıosman arasında metro çalışıyormuş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Cmt, 2012 23:19

alabay yazdı:BANA NE BAKIYON LAN? :lol:
was guckst du alter?
alabay yazdı:Kombi nedir yahu?!
Kombi Renault marka ticari araç değil tabii ki :D doğalgaz kazanı diyebiliriz adına ama kalorifer tesisatı ve sıcak kullanma suyunu bir arada sunar kendisi, kabiliyetlidir, bir tanedir, tek eksiği çalışmak için elektriğe ihtiyaç duymasıdır, elektrik kesilince insanlar küfreder.

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön