ist-T.04:01 » T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Şub Cmt, 2011 23:14

6 - 7 yıl oluyor o olay olalı daha yeni mi fark etmişler :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 06 Şub Pzr, 2011 00:59

topbaş şöyle demiş " bu hat (t1 kabataş-bağcılar) tramvaydan metro statüsüne çıktı"
Bu da yeni mi çıktı ? :D Yaptım oldu da son nokta.
Tramvayın kapasitesi yükseldi diye metro oldu demek saçma. Tramvay tramvaydır. Belki Prag, Budapeşte, Viyana gibi şehirlerin tramvayla yapılan yolculuk sayısı tüm İstanbul'un raylı sistem taşımasından daha fazladır, Topbaş gibi düşünürsek ,saydığım şehirlerin tramvayları metro mu oluyor? :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Şub Pzr, 2011 11:10

Ben kast ettiği şey ile söylediği şeyin çok alakasız olduğunu düşünüyorum, yani eğer bizim düşündüğümüz anlamı ile söyledi ise zaten senin sözlerinin üstüne bir şey denmez :) Ama şöyle dese daha şık olurdu, "Bu güzergah aslında bir metro güzergahıdır, geçmiş dönemlerde bu iş yapılmadı, yapılamadı, dönemimizde yapılabilirliği için bir etüt yaptıracağım" ;) ehü, tekrar siyasete girmeye karar verdim bu da ilk yuvarlak beyanatım olsun :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Şub Pzr, 2011 14:57

Hatta gördüklerim. ESki T1 hattı Seyitnizam istasyonunun yerinde yeller esiyor :) kaldırılmışmıydı yeri mi değiştmişti geçen sene geldiğimde hatırlayamadım ama bugün orada yoktu. Tophane istasyonu tek perona düşürülmüş, yine Bağcılar kesiminde iki ayrı peron şeklinde olan işletme bu düzenlemede tek peronlara düşürülmüşler. Ayrıca Çapa istasyonu yine yeniden bir ara yapılmış olduğu Çapa Tıp önündeki alana inşa ediliyor herhalde, yerinin doğruluğu tartışılır ama Çapa gibi bir yer için büyüklük olarak doğru yapılıyor.

Araçlarda Alstomlarda bazıların T1 yazıyor bazılarında hiçbir şey yazmıyor, Bombardier araçlarında bazılarına T1 yazmışlar ama başına bir de O koymuşlar, ne anlama geliyorsa artık. Bazı araçlarda da hala
39 yazıyordu onlar yeniliğe ayak uyduramamış henüz. Anons sistemi yenilenmemiş, yani araçlara birleştirilerek yüklenmemiş. Zeytinburnu sonrasında makinistimize gerçekten teşekkür ediyorum, hiç sıkılmadan ve savsaklamadan tüm istasyonları "Gelecek istasyon xxxx" şeklinde ve istasyonlarda da istasyon adını 2 kere tekrar ederek söyledi, görevi yapmak zorunda diye düşünebiliriz, evet aynen öyle ama ben yine de eski bazı durumlara göre bu durumu çok iyi buldum, umarım otomatik anons sistemi ayarlanana kadar devam eder. (Belki başka araçlarda yüklüdür benim bindiğimde yoktu)

Hattın birleşmesi ile ilgili endişemi yerinde gördüm, bugün Pazar olmasına rağmen güzel havanın etkisi ile araç Bağcılardan oturacak yer olmadan kalkıyor, Zeytinburnu' na gelindiğinde kalabalık oluyor, hatta bir vatandaş makinistlere bağırıp çağırıyordu, dolu geldiğini yanında bayanlar ve bebek arabası ile binemediğini falan söylüyordu, haklıydı. Hiç Zeytinburnu kalkışlı sefer yapılıyormu henüz bilmiyorum ama adam hepsi dolu geliyor kaçıncı oldu binemiyoruz dediğine göre yoktu diye düşündüm. Sonuç, şimdilik izlenimim yanılmamışım, bir hafta içi pik saatte görmek lazım.

Bir de dün akşam saatlerinde hatta KTA gördüm Beyazıt istikametine gidiyordu, normalde araçlar Topkapı park alanında bekliyorlar, fakat seferde idi, acaba sabah akşam yoğunlukta halen kullanılıyorlarmı bilmiyorum, boş gidiyordu çünkü.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Pzr, 2011 12:53

Resim

Resim

Beyazıt istasyonu, yeni durumu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Şub Prş, 2011 19:51

Anakin yazdı:There are small depots on T1 near the Cevizlibag A.O.Y. and P.Tekke (located aside the bus depot). Do the have their own names, like the Esenler depot or not?)
This line have a 2 depot and 2 workshop. Depot name Cevizlibağ and Zeytinburnu, workshops are Pazartekke and Zeytinburnu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Cum, 2011 12:21

Resim
Karaköy durağında bir karşılaşma

Hat birleştirildi fakat istasyonlardaki bu güzergah tabelaları değiştirilmemiş, aslında tüm hatta peron girişlerindeki tabelalar yapılmış hatta peron içindeki isim tabelaları da vardı, fakat hem araç içlerinde T2 gösteren araç içi güzergah panoları hemde istasyonlardaki bu panolar henüz yenilenmemiş.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Şub Cum, 2011 15:01

ee tabelada hala zeytinburnu-bağcılar ayrı renkte...n'olcek?

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 18 Şub Cum, 2011 17:43

bu birleşme işleminden sonra işler çorbaya döndü. geçen gün hattı kullandım. güngörenden bindim topkapıya gelene kadar ne anons ne bişi var. hat birleşeli 2hafta oldu ama hala anons sistemi düzeltilebilmiş değil. dönüş ise daha komedi. aksarayda yeni alstom aracına bindik arkadaşla. aracın önünde bağcılar yazıyodu. anons sistemi çalışıyodu. cevizlibağa geldik cevizlibağ bu yöndeki son istasyondur diye anonsu duyduk. bağcılar yazıyo nasıl son durak falan diye hayıflanırken araçtan indik. ama insanlar tramvaya doluşmaya başladı. bi gariplik olduğunu anladım. sonuçta akşam vakti kabataş yönüne bu kadar insanın gitmiyeceğini biliyodum. sonra hop vatman anons geçti araç bağcılara gidecek diye. neyse son anda yetiştik tramvaya. ama senelerdir bu hattı kullanan biri olarak bu saçmalıkla ilk defa karşılaşıyorum. hala bi duzene koyamadılar iyice çorbaya döndü. hala çalışan hat numarasız ktalardan ise hiç sözetmiyorum bile. yeni araçlar yetmiyo mu da ktalar kullanılıyor? kısacası tam bir arapsaçı şuanda.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Şub Pzr, 2011 03:08

KTA ların halen çalışması görünürde mantıksız, fakat siz hattı sürekli kullanan birisi olarak en azından sabah ve akşam yoğunluğunu biliyorsunuzdur, ben burada işletmenin niyetini bilemem ama şahsi görüşüm yeni araçlar ile birlikte KTA lar hattan çekilse idi sizce araçlardaki yoğunlukta bir azalma olacakmıydı? Hiç sanmıyorum, bu azalmayı sağlamak için en azından pik saatte KTA lar hala görevdeler. Ayrıca ben 10 gün boyunca her gün 8 - 9 saatleri arasında Millet caddesi üzerinde hattı gözlemledim ve hatta bindim, Cevizlibağ' dan kalkmış ilk araca bindiğim gün olduğu gibi 3 araç bekleyerek bindiğim günde oldu. Bence bunun açıklaması bu olabilir, ama KTA lar ne zaman seferden çekilir ya da çekilecek mi işte bunu bilmiyorum :)

Anons konusuna geçen bende değinmiştim Zeytinburnu' na kadar sorun yok ama Bağcılar kesimi araçlara yüklenmemiş, araçların ön paneli karmakarışık, kimisinde O T1 diye bir şey yazıyor, bazılarında sadece T1, bazılarında yanında yön ismi, bazılarında hala 38-39-49 ve KTA larda bazılarında hiçbir şey bazılarında 51 :) evet bu gerçek bir salata görüntüsü.

Cevizlibağ' da yaşadığınız olay ne olabilir diye fikir yürütmekte isterim, bir ihtimal hat üzerinde bir araçta yaşanan arıza nedeni ile o araç Cevizlibağ' dan çevrilmek istenmiştir, bu esnada diğer araçtaki sorun giderilmiş olabilir bu durumdada Bağcılar' a gidecek araç eski tarifesinden devam etmek durumunda kalmıştır, tabii ki son durağa gelmeden bilgilendirme yapılmaması nedeni ile sizlerde hazırlıksız yakalanmışsınız, bunun dışında makinistin seferi şaşıracağını sanmıyorum, bir de merak ettim araç normal yolda mı durdu, yoksa geçen sene yapılan şu 3. yola girerek orada mı durdu?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Şub Pzr, 2011 14:29

KTA dediğiniz araçları neden çeksinler? Gayet güzel ve sağlam araçlar. Çektikten sonra nereye konsunlar ki? Onların ömürleri daha bitmekten çok uzak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Şub Pzr, 2011 14:43

Bu işin tanıtımında hep "eski araçların yerine alınan yeni araçlar" gibi ifadeler kullanıldı, dolayısı ile kafalardaki algı KTA yani Düwag ların yerine bunların geldiği şeklinde, aslında öyle değil. KTA lar Alstom ların alım sürecinde üretim safhasında yolcu yoğunluğuna çözüm olarak alındılar ve bence gayette faydalı oldular, hatta araçlara biraz abes bir şekilde olsa bile klima sistemi dahi monte edildi, yani zaten karoser olarak taş gibi olan araçlar konfor olarak bir artı kazandı. Zaten seferden çekilince çöpe atılmayacaklar T4 hattına verilecekler ve orada da çalışmaya devam edecekler bu konuda bir sıkıntı yok.

Ama hali hazırda T1 hattındaki yolcu yoğunluğunu azaltacak başka çözümler üretilmezse KTA lara orada her zaman ihtiyaç olacak.

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön