ist-T.04:01 » T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 17986
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hatta arıza nedeni ile seferler yapılamıyor,
http://www.haberturk.com/yasam/haber/91 ... vayi-durdu
http://www.haberturk.com/yasam/haber/91 ... vayi-durdu
İstanbulda elektrik kesintisi nedeniyle Bağcılar-Kabataş hattında tramvay seferleri yapılamıyor. Yolcular arızanın devam ettiğini belirtiyor.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
İstanbul'da nostaljik tramvayın amacı zaten ulaşım değil, şehre görsel güzellik katmak. bana eskiye ait olan herşey çekici gelir mesela nostaljik tramvay, tünel vs. olsunNostaljik tramvayları zaten oldum olası gereksiz görürüm.
Benim bir diğer görüşüm turistik yerleri dolaşan bu hattın Bağcılar'dan sonlanması çok saçma. Bu hat Cevizlibağ'dan başlayıp Yarımada oradan Boğaz kıyısından ilerleyen bir turizm hattı olmalıydı. Yani amaç yerleşik halkı evden işe, işten eve taşımak değil de genel de o bölgelere gezmeye ya da eğlenmeye gelmiş yerlileri ve turistleri taşımak olabilirdi.
T4 kıvrılarak Bağcılar'a devam edebilirdi. Zaten bu durumda M1, T1, Metrobüs ile aktarma yapılabilecek 2-3 durak illa olurdu
Bence Bağcılar'a gitmesinin hiçbir sakıncası yok. Fakat, doğu ucu Kabataş'tan Ortaköy'e kadar uzansa daha güzel olur. Ama dediğiniz gibi hattın Kabataş-Cevizlibağ arasındaki kısmı, turistik açıdan güzel bir gezi imkanı sunuyor. Ayrıca Zeytinburnu'nda da tarihi yarımadayı gezen turistlere; havalimanına ulaşma imkanı sunuyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5529
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bizde herşey palavradan sırıtıyor! Hakiki nostalji nedir, kimse bilmiyor! Yoksa, hakiki nostaljik bir tramvay işletmesi hoş olurdu, ama var mı bir EminönüBebek veya FatihHarbiye hattı da işletilebilinsin? Ki, normal hat olacak, arada sırada nostaljik turlar gezebilecek. Yok.
Moda nostaljik değil. Aslında önemli bir hat bile, ama o da palavra şov şeklinde yapılmış. Araçlar problem değil, ama hat tasarımı?
Moda nostaljik değil. Aslında önemli bir hat bile, ama o da palavra şov şeklinde yapılmış. Araçlar problem değil, ama hat tasarımı?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3373
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Eskiden sanırım bu tramvay hattı, şimdiki M1 Aksaray durağının olduğu yerde sonlanıyormuş. Sultanahmet yönünden gelirken, Aksaray ile Yusufpaşa durakları arasında, sağa doğru hâlâ döşeli rayları görmek mümkün.
Şimdi ben bir proce ürettim.. Bu hattı ikiye bölüyoruz arkadaşlar..
T1: Aksaray Metro - Aksaray - Sultanahmet - Sirkeci - Kabataş
T2: Aksaray Metro - Yusufpaşa - Zeytinburnu - Güngören - Bağcılar
Sizce yapılması olanaksız mı?
Böylece, anlamsız derecede uzun bir tramvay hattından kurtuluruz. Ayrıca, T1 ve M1 arasında güzel bir entegrasyon sağlanır. Yenikapı uzatmasının açılmasıyla başdurak özelliğini kaybedecek Aksaray M1, T1'den gelecekler için yeni bir başdurak hüviyeti kazanır. T1 ve T2 arasında da ücretsiz aktarma olsun, Zeytinburnu-Sultanahmet arasında bu hattı kullanan varsa, onlar da mağdur olmasın..
Ayrıca, Sultanahmet'ten veya Kapalıçarşı'dan tramvaya binen turistler, Aksaray Metro'da inerek M1'e geçip kolayca Atatürk Havalimanı'na ulaşabilirler..
Durakların tam yerini bilmeyenler için bkz: http://www.ulasimturkiye.com/harita.php
İstanbul'daki Mevcut seçeneğinden, Tarihî Yarımada'ya doğru gelin, kırmızı hattın ucu ile morumsu hatta dikkat edin lütfen..
Ne dersiniz?
Şimdi ben bir proce ürettim.. Bu hattı ikiye bölüyoruz arkadaşlar..
T1: Aksaray Metro - Aksaray - Sultanahmet - Sirkeci - Kabataş
T2: Aksaray Metro - Yusufpaşa - Zeytinburnu - Güngören - Bağcılar
Sizce yapılması olanaksız mı?
Böylece, anlamsız derecede uzun bir tramvay hattından kurtuluruz. Ayrıca, T1 ve M1 arasında güzel bir entegrasyon sağlanır. Yenikapı uzatmasının açılmasıyla başdurak özelliğini kaybedecek Aksaray M1, T1'den gelecekler için yeni bir başdurak hüviyeti kazanır. T1 ve T2 arasında da ücretsiz aktarma olsun, Zeytinburnu-Sultanahmet arasında bu hattı kullanan varsa, onlar da mağdur olmasın..
Ayrıca, Sultanahmet'ten veya Kapalıçarşı'dan tramvaya binen turistler, Aksaray Metro'da inerek M1'e geçip kolayca Atatürk Havalimanı'na ulaşabilirler..
Durakların tam yerini bilmeyenler için bkz: http://www.ulasimturkiye.com/harita.php
İstanbul'daki Mevcut seçeneğinden, Tarihî Yarımada'ya doğru gelin, kırmızı hattın ucu ile morumsu hatta dikkat edin lütfen..
Ne dersiniz?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 17986
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bunu daha once tartistik, sanirim oneriler kategorisi, istanbul tramvay hatlari projesimi neydi. Aksaray kalkisinin iptal edilmemesini defalarca yazdik, edildi ve geri gelmez ama oneri olarak tartisilmalidir, ama ben oyle bolunmeye karsiyim, bindirilmis hat tasarimi olmali
Bagcilar - kabatas
Bagcilar - beyazit
Cevizlibag - kabatas
Aksaray - kabatas
Aksaray - zeytinburnu
Buna ilave aksaray gibi topkapida ve sirkeci de de bir zamanlar var olan ray hatlari insa edilip bu cesitleme arttirilmali, ilave yenikapi kalkisli hatlar. Fakat ana guzergah yukunu azaltmak icin deplase hatlar ve otobuslerin surici girisine kisitlama sart.
Bagcilar - kabatas
Bagcilar - beyazit
Cevizlibag - kabatas
Aksaray - kabatas
Aksaray - zeytinburnu
Buna ilave aksaray gibi topkapida ve sirkeci de de bir zamanlar var olan ray hatlari insa edilip bu cesitleme arttirilmali, ilave yenikapi kalkisli hatlar. Fakat ana guzergah yukunu azaltmak icin deplase hatlar ve otobuslerin surici girisine kisitlama sart.