Konuyla ilgili yapılan açıklama göre, meydan ve tünel arasında çalışan nostaljik tramvay seferleri altyapı yenileme çalışmaları nedeniyle yarından itibaren yaklaşık 6 ay boyunca yapılamayacak.
Bu güzergahı kullanacak yolcuların İstanbul Metrosunu tercih edebileceği belirtildi.
ist-T.04:02 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
http://www.haber7.com/guncel/haber/2246 ... apamayacak
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
Sizce bu hat ile ilgili ne gibi geliştirimeler yapılabilir? Mesela ben en azından Gezi Parkı içine ya da parkın yanındaki yoldan Taşkışla teleferik istasyonuna kadar gitmesinin faydalı olacağını düşünüyorum, var mı sizin de fikirleriniz?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
Valla hiç aklıma gelmemişti abi, ama Taksim Meydanı'ndaki araç trafiği büyük ölçüde yer altına alındığı için devam ettirilebilir tabii ki..
Harbiye'den Nişantaşı'na girmesi saçma olur sanırım, ama dediğin gibi Taşkışla'ya götürülebilir belki..
Böyle bir niyet veya duyum var mı belediye tarafında?
Harbiye'den Nişantaşı'na girmesi saçma olur sanırım, ama dediğin gibi Taşkışla'ya götürülebilir belki..
Böyle bir niyet veya duyum var mı belediye tarafında?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
Öyle aklıma geldi kendi çapında bir yolcusu var ama bir şekilde daha verimli kullanılabilir mi diye düşündüm
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
Hm, sanki bu bir yerde konuşulmuştu, beyin fırtınası yapılmıştı gibime geliyor. Ama nerede, ne ortamda? Bizim burada mı? Unuttum.
En delisi, tramvayı yine yokuşları aşağı göndererek, Eminönü’ne bağlamak olurdu Ama Taksim, Harbiye gibi birşeyler hatırlıyorum ben de.
En delisi, tramvayı yine yokuşları aşağı göndererek, Eminönü’ne bağlamak olurdu Ama Taksim, Harbiye gibi birşeyler hatırlıyorum ben de.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
mevcut taşıt trafiği içinde aşağı göndermek zor, Galata kulesine giren sokak ve perşembe pazarı semtinin rezilliği ortada. Bana kalsa da şu an Tünel'in bulunduğu son duraktan sola kıvrılarak Belediye binasının oradan Galata kulesi sokağına dönebilir ve orada son durak yapabilir, diğer ucunun da Teleferikte olduğunu düşünürsek gerçekten tam anlamı ile turistik bir fonksiyonu da toplu taşıma fonksiyonunu da yerine getirir bence.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
Aslında T2 tramvay şebekesine kadar indirilebilse, oradan Sultanahmet üzerinden Kapalıçarşı etrafına kadar işletilebilirdi. »Eski« küçük tramvay tipleri, yoksa Karaköy’den sonra tırmanamaz. Ama turistik açıdan bu acaip olurdu. Elbet turistten başka herkes de kullanırdı, çünkü çok hoş bir hat belirirdi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
Güzel fikir ama çok handikap var, T2 1000 mm. diğer taraf 1435 mm ikisini bir araya getirip işletmek imkansız değil ama inşaatı şusu busu... fakat keşke İstiklal'e çıkabileceği genişlikte cadde ve eğim söz konusu olsaydıalabay yazdı: ↑28 Ağu Cum, 2020 07:48Aslında T2 tramvay şebekesine kadar indirilebilse, oradan Sultanahmet üzerinden Kapalıçarşı etrafına kadar işletilebilirdi. »Eski« küçük tramvay tipleri, yoksa Karaköy’den sonra tırmanamaz. Ama turistik açıdan bu acaip olurdu. Elbet turistten başka herkes de kullanırdı, çünkü çok hoş bir hat belirirdi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
Gümüşsuyu'ndan inip Kabataş'ta T1'e entegre olsa diyeceğim, ama orası da dik, değil mi?
Gerçi Lizbon'da aynı tip tramvay dimdik yokuşları canavar gibi çıkıp iniyor..
Gerçi Lizbon'da aynı tip tramvay dimdik yokuşları canavar gibi çıkıp iniyor..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
Bunu ben de düşündüm, fakat eğimden ziyade füniküler ile bu işin çok daha hızlı yapılıyor olduğu ve bir aksaklık durumunda da hızlıca otobüs işletmesi ile sorunun çözülebildiğini bildiğim için pek cazip gelmedi, ama neden olmasın? Kaldı ki aslında benim fikrimin temelinde buradaki nostaljik araçların benzerlerinin fakat eğim tırmanabilecek güçte olanların yapılabilmesi mümkün ise böyle bir çözümün de dahil edilmesi yatıyor. Yani mevcut araçlar değilde aynı görünümde fakat daha güçlü araçlar, bilmiyorum ne kadar olabilir bir şey.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
1435 yerine 1000 olduğunu bilmiyordum, o kötü. Ama Lizbon ile aynı benim düşündüklerimi çekmeceden çıkarmışsınız zaten. Evet, şu İstiklâl hatçığı aslında bence yanlış bir plânlamaydı. Baştan çiftraylı ve çok daha uzun, entegre düşünmeliydi. Eskiden paşa paşa işleyen bir kesim üzerinde oyuncak olmuş, çok yazık. Açıkçası, haritaya bakınca, pek yapılabilecek bir şey gözükmüyor. Kabataş yerine Beşiktaş … ama olur mu? Zorlanır mı? Araçlar? Öte yönden Dolapdere, Kurtuluş tarafları göze çarpıyor … ama hiç turistik falan değil
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı
Abi, nerede okuduğumu hatırlayamadım şimdi, kaynağı bulamadım, ama Taksim Meydanı için açılan tasarım yarışmasını şu proje kazanmış: https://istanbulsenin.org/meydan-oylama ... ali-proje/
Proje, tramvay hattının da Elmadağ’a kadar gitmesini içeriyor..
İçine mi doğmuştu aylar önce?