ist-T.04:02 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı

Mesaj gönderen Esat » 27 Kas Cum, 2020 06:29

Vaaaayy :) inşallah olur ya :) Ben artık bu hattaki araçların orjinal ya da orjinalden kalanlarının çok yorulduğunu düşünüyorum, aslında replikaları yapılarak bunları müzeye kaldırmak lazım (İBB nin bir toplu ulaşım müzesi projesi vardı, ne oldu acaba?) ondan sonrada buraya aynı ray açıklığında hadi yine atmosferi bozmayalım replika ama yeni motor, şasi, ve elektrik sistemli araçlar ile Gezi Parkı etrafında loop yaparak dönüp gelecek şekilde bir proje ya da keşke gidebilse teleferik istasyonuna kadar. Orada sadece şu otelin oradaki kavşakta trafik sıkıntısı var. Keşke onu aşmak mümkün olsa, o şekilde en azından okul zamanında bu hat gerçekten bir yolcu taşıma fonksiyonu dahi görecektir.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı

Mesaj gönderen kemal » 02 Ara Çrş, 2020 21:43

Haydi ilerle Elmadağ süper!

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı

Mesaj gönderen alabay » 02 Ara Çrş, 2020 23:10

Vayyy, kim gelmiş. Hoş gelmiş ;-)

Elmadağ derken … tam nereye kadar gider o zaman?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Prş, 2020 06:19

kemal yazdı:
02 Ara Çrş, 2020 21:43
Haydi ilerle Elmadağ süper!
Kemal abim hoşgeldin :) fırsatın oldukça bekleriz :)
alabay yazdı:
02 Ara Çrş, 2020 23:10
Vayyy, kim gelmiş. Hoş gelmiş ;-)

Elmadağ derken … tam nereye kadar gider o zaman?
Proje sayfasını inceledim, tasarım sadece Gezi Parkı çevresinden dönmesini öngörüyor, bu da gayet normal çünkü tasarım sadece Taksim Meydan ve Gezi Parkı için istenmiş, burada İBB eğer bu projeyi uygulama kararı alır ise ben Metro İstanbul'un çok hızlı bir şekilde bu projeyi Taşkışla Teleferik istasyonuna kadar uzatabileceğine inanıyorum. Tabi keşke işletmesi de orada olsa, tarihi dokuyu sevmeme rağmen maalesef kentimizin pek tarihi bir bina stoğu yok (yaşam alanı anlamında) dolayısı ile daha önce dediğim gibi yeni replika araçlar ile burada biraz daha geniş bir işletme bile kurulabilir bence. Taksim-Tünel, Tünel-Taşkışla ya da Taksim-Taşkışla gibi iki kısa parkur, neden olmasın ki? İBB nin Üsküdar sahilde bir tramvay projesi var bence bunu öncelemek yerine bu projenin geliştirilmesi daha iyi olabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı

Mesaj gönderen alabay » 03 Ara Prş, 2020 09:59

Bence de doğru dürüst tramvay şebekeleri gerek. »Nostaljik« araçları o hatlarda (da) işletebilirler. Replika olsun, yetebilir, evet. Prag’ı düşünsek, koskoca ağı var, arada (haftada bir?) eski araçları özel bir hatta seyire çıkar. Çok hoş bir şey. Taksim olsun, Moda olsun, Üsküdar olsun … her yerde gerçek toplu taşım araçları gerekiyor. Moda son gördüğümde yeterliye benziyordu, ama Taksim bence çok daha fazla ister. Üsküdar ile başlarlarsa … oraya baştan tam hat gerekir. Üsküdar, Kuzguncuk, Harem … butün bu akslar dopdulu. Ama problem de burada, ayrı ray alanları olmayacak, sanırım. Tıkanıklık yaşanabilir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.04:05 » T2 İstiklal Caddesi Tramvayı

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Ara Prş, 2020 10:48

Eğer tramvayı Taşlışla'ya uzatırlarsa; Karaköy'den Maçka'ya gitmek isteyen birisi, Füniküler + Tramvay + Teleferik gibi ilginç bir kombinasyonla ulaşabilecek :)

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön