1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

ist-T.04:07 » Galataport-Beyazıt Turistik Tramvayı

Gönderilme zamanı: 05 Kas Pzr, 2023 18:11
gönderen Esat
Galataport'tan ilk turist tramvayının bugün işletmesi yapıldı. Aynı gün olan Maraton nedeni ile ayrı bir zorluğu olsa da sabah 07.30 - 08.30 arasında toplam 3 tramvay (6 vagon) yaklaşık 1000 kadar japon çin tayland turist kafilesi Galataport durağından alınarak Sultanahmet durağına kadar kesintisiz olarak ulaştırıldı.

Öncelikle projenin en başından bugüne gelinirken, yine bütüncül olmayan bir hale getirilmiş bir proje var, Galataport içerisine kadar giren ve direkt olarak buradan hareket eden bir sistem kurmak yerine mevcut hat üzerinde uygun bir noktaya tek bir peron ilave edilerek çözüm üretilmek zorunda kalındı. Zorunda kalındı diyorum çünkü ilk proje Galataport ile birlikte ele alınmalıydı, ilk mesajlarda bu projeleri bizim fikirlerimizi de görebilirsiniz zaten. Bunu neden dile getiriyorum? Bugün maraton nedeni ile normal tramvay işletmesi yokken bu iş yapıldı, ama normal tramvay işletmesi varken ne kadar bu şekilde fizibl olarak yapılabilir bunu açıkçası çok kestiremiyorum.

Her şeye rağmen güzel, her şeye rağmen hayırlı uğurlu olsun. Bu başlığı da inşaat olarak kilitleyip belki bir işletme başlığı haline getirmeliyiz.

Re: ist-T.03:07 » Galataport-Beyazıt Turistik Tramvayı [Proje-İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 06 Kas Pzt, 2023 07:51
gönderen alabay
Şimdi hat tam olarak nasıl, ne zaman ve nereden işliyor?

Re: ist-T.03:07 » Galataport-Beyazıt Turistik Tramvayı [Proje-İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 06 Kas Pzt, 2023 08:24
gönderen Esat
Tursab (turiz acentaları birliği) ile yapılan anlaşmanın detaylarını tam olarak bilmiyorum, cruise gemileri ile bağlantılı olarak işleyecek yani sürekli bir işletme yok, gemi geldiği zaman yolcuların Sultanahmet ve Beyazıt'a ulaşımını sağlayacak, ara duraklarda durmayacak. Dönüş senaryosu nasıl açıkçası onu da pek bilmiyorum, teorik olarak gemi yolcularına bu işletme için ayrı bir bilet satılacak ya da rehberli gruplara özel bilet satışı gibi bir şey olacak bildiğim kadarıyla. Çalışma gün ve saatleri cruise gemileri ile bağlantılı.

Re: ist-T.03:07 » Galataport-Beyazıt Turistik Tramvayı [Proje-İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 06 Kas Pzt, 2023 10:50
gönderen Edil Arda
Sultanahmet'te de ayrı peron yapıldı mı?
Yapılmadıysa nasıl ayrılacaklar?
Ya da belki kendileri dönecek olabilirler.

Re: ist-T.03:07 » Galataport-Beyazıt Turistik Tramvayı [Proje-İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 06 Kas Pzt, 2023 11:35
gönderen Esat
Edil Arda yazdı:
06 Kas Pzt, 2023 10:50
Sultanahmet'te de ayrı peron yapıldı mı?
Yapılmadıysa nasıl ayrılacaklar?
Ya da belki kendileri dönecek olabilirler.
Fiziki şartlar ayrı bir perona müsade etmedi, yapılabileceğine de pek ihtimal vermiyorum. En başından beri önerim hattın her başta da kuyruk hattı ile ayrılıp kendisine özel bir başdurağı olması yönünde idi ama hayat bulmadı.

Şu an için geri dönüşte T1 işletmesini kullanarak dönüyorlar. Seferler artar ve daha kapsamlı bir işletme yapılırsa geliştirmeler yapılacaktır eminim.

Re: ist-T.03:07 » Galataport-Beyazıt Turistik Tramvayı [Proje-İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 07 Kas Sal, 2023 07:21
gönderen alabay
Gereksiz ve ilginç arası bir şey. Aslında bir ekspres T1 gibi. Arada bir ekspres T1 işlese, aynı olur. Da, işleyebilir mi? Zor aslında. Esat da buna değinmişti. Sırf durmamak için durmamak var, bir de hızlı gitmek için. O zaman iki raydan fazla ray gerekir.

Re: ist-T.03:07 » Galataport-Beyazıt Turistik Tramvayı [Proje-İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 07 Kas Sal, 2023 10:07
gönderen Esat
Ekspres mümkün değil Başar, hem mevcut işletme şartları altında hem de şehrin fiziki eksikleri nedeni ile olmaz. Amacı sadece ayda yılda bir gelecek olan gemi yolcuları için değeceğine şahsi olarak inanmıyorum, fakat bölgenin ulaşım sorunu bu gemi işletmecileri tarafından olumsuz bildirim olarak şehrin karşısına getiriliyor. Benim görüşüm limanın yeri doğru değil :) Galataport pek çok açıdan sorunlu bir proje olarak inatla yapıldı. Bunun yerine liman daha makul başka bir yere yapılmalı ve oradan bütüncül çözümler ele alınmalıydı. Mesela Yenikapı yanaştırılacak gemiler çok ama çok kolaylıkla hem de iki farklı raylı işletme ile şehrin içine alınabilirlerdi. Neyse geçti gitti bitti, daha önce dikine saplanan hançerler aksine galataport yanlamasına şekilde şehrin böğrüne sokuldu