Gönderilme zamanı: 17 Şub Prş, 2011 20:35
Bu hat ile ilgili bir iki şeyde yazmak isterim. Açıkçası en son gördüğümden bu yana gerçekten eli ayağı bayağı bir toparlanmış, yani kumanda merkezi daha o zaman faaldi ama şimdi gördüm ki tam anlamı ile faaliyette sadece hala sinyalizasyon ile işletme yapılmıyor, benim gördüğüm kadarı ile hatta beykınların montajı yapılmıştı ayrıca sinyalizayon direkleride takılmıştı ve hatta lambaları da yanıyordu fakat naylon ile kapatılmışlardı.
Hattın tamamı çit ile izole edilmiş ve çok fazla çitlere zararda verilmiyormuş, ayrıca daha önce yan peron dediğimiz ikili peron yapısıda değiştirilerek tek perona düşürülmüştü bazı noktalarda. Habibler istasyonu içinde yine 3 ay içinde başlanacak yapılacak gibi şeyler söyleniyor. Ayrıca Habibler istasyonu yakınında yer alan depo sahası da gayet güzel, ayrıca hattın kendisine ait bir bakım atölyeside var (artık), böyle diyorum çünkü önceki yere bir atölye demek imkansızdı fakat yine bu birimlerdeki arkadaşlar büyük bir özveri ile çalıştılar. Bugün yeraltı tornası dahi bulunan bir atölye yapılmış olması çok güzel.
Hatta en büyük sıkıntı oluşturan noktalardan birisi olan yaya geçitleri içinde bir çözüm üretilmiş, her yaya geçidinde araç geliş yönüne göre "Yaya Koruma Alanı" adı altında bariyerler ile ayrılmış bölümler yapılmış, hatta bunlar çokta yeni değil, geçen yıl meydana gelen bir kaza vardı, şahıs kamyon önünden kaçarak tramvayı görmüyor ve altına düşüyordu, bu olaydan önce zaten bu alanlar yapılmaya başlanmış olayın gerçekleştiği istasyonda ise acı bir tesadüf ki çalışma o gece yapılacakmış, diyecek bir şey yok, o güne kadar bu işin yapılmamasında emeği geçenlere teessüf edelim, yapılmasını sağlayan ve gerçektende iyi bir işe imza atanlara da teşekkür edelim. Son olarak Şehitlik istasyonunda bir indirme peronu inşa edilmiş ve karayolunda da küçük bir düzenleme yapılmış, fakat aldığım bilgilerde bu indirme peronunun dahi sabah ve akşam pik saatlerde çok aşırı bir yoğunluğa sahne olduğu yönünde idi. Elimde bir kaç kare foto var ara ara yüklerim artık.
Hattın tamamı çit ile izole edilmiş ve çok fazla çitlere zararda verilmiyormuş, ayrıca daha önce yan peron dediğimiz ikili peron yapısıda değiştirilerek tek perona düşürülmüştü bazı noktalarda. Habibler istasyonu içinde yine 3 ay içinde başlanacak yapılacak gibi şeyler söyleniyor. Ayrıca Habibler istasyonu yakınında yer alan depo sahası da gayet güzel, ayrıca hattın kendisine ait bir bakım atölyeside var (artık), böyle diyorum çünkü önceki yere bir atölye demek imkansızdı fakat yine bu birimlerdeki arkadaşlar büyük bir özveri ile çalıştılar. Bugün yeraltı tornası dahi bulunan bir atölye yapılmış olması çok güzel.
Hatta en büyük sıkıntı oluşturan noktalardan birisi olan yaya geçitleri içinde bir çözüm üretilmiş, her yaya geçidinde araç geliş yönüne göre "Yaya Koruma Alanı" adı altında bariyerler ile ayrılmış bölümler yapılmış, hatta bunlar çokta yeni değil, geçen yıl meydana gelen bir kaza vardı, şahıs kamyon önünden kaçarak tramvayı görmüyor ve altına düşüyordu, bu olaydan önce zaten bu alanlar yapılmaya başlanmış olayın gerçekleştiği istasyonda ise acı bir tesadüf ki çalışma o gece yapılacakmış, diyecek bir şey yok, o güne kadar bu işin yapılmamasında emeği geçenlere teessüf edelim, yapılmasını sağlayan ve gerçektende iyi bir işe imza atanlara da teşekkür edelim. Son olarak Şehitlik istasyonunda bir indirme peronu inşa edilmiş ve karayolunda da küçük bir düzenleme yapılmış, fakat aldığım bilgilerde bu indirme peronunun dahi sabah ve akşam pik saatlerde çok aşırı bir yoğunluğa sahne olduğu yönünde idi. Elimde bir kaç kare foto var ara ara yüklerim artık.