ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

vatman
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:10

ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

Mesaj gönderen vatman » 21 Eyl Cum, 2007 09:41

Resim

Sultançiftliği-Edirnekapı hattı 17 Eylül 2007 itibari ile yolculu işletmeye alınmıştır. İlk etapta 2' li 5 dizi ile işletme yapılan hatta sefer süresi 80 dakikayı bulmakta, 15 Ekim' e kadar ücretsiz yolcu taşıyacak hatta Bağcılar hattından 2 dizi ilave yapılması durumunda şu anda 20 ile 25 dakika frekansında yapılan işletmenin 15 dakikanın altına düşürülmesi planlanmaktadır.

Günlük 250.000 yolcu kapasitesi öngörülen hattın kaba inşaat işleri tamamlanmış olup istasyonların turnike, turnike üzeri kapama, yönlendirme işaretleri, yürüyen merdiven ve asansör gibi işlemlerine devam edilmektedir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Edirnekapı Tramvayında Ücretli Yolcu Taş

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Çrş, 2007 13:37

Edirnekapı-Sultançiftliği hattında 15 Ekim Pazartesi günü itibari ile indirimli tarifeden Jeton karşılığı 75 Ykr olarak hizmet verilecektir.

Kaynak ve Haberin Tamamı İçin Tıklayın: İstanbul Ulaşım A.Ş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Kas Prş, 2007 17:10

Sultançiftliği hattından bazı görüntüler.

Resim
Resim
Uluyol İstasyonu

Resim
Sağmalcılar İstasyonu

Resim
Resim
Resim
50.Yıl İstasyonu Üstgeçit Çalışmaları

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Kas Cum, 2007 13:48

Sağmalcılar? Bu Havalimanı metro hattında da yok muydu? Bu hattın bir plânını da eklesek iyi olur. Mescid-i Selam bana biraz zor bir isim gibi geldi. Ve olsa olsa neden Selam da Selâm değil.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Kas Cum, 2007 14:45

Sağmalcılar M1 metro hattında var olan bir istasyon, buradaki istasyonun tam adı şu anda kontrolör İETT ve müteahhit firma tarafından Sağmalcılar-Pancar Motor olarak yazılıyor :) şimdi bu ne demeyin orada bir fabrika var sahibinin adını dile getirmeyeceğim yanlış anlaşılır, bu fabrikanın adı verilmiş, doğrudur burada eski bir fabrika ama orada bir otobüs durağı var ve adı yıllardır Sağmalcılar Lisesi çünkü bu lise tam o noktada (Bkz. Mustafa Noyan :)) şimdi Sağmalcılar Lisesi gibi ayırt edici bir isim varken neden bir özel firma ismi hemde upuzun bir isim?? Bunun tartışmasını yapmak istemiyorum artık ama iki ayrı hatta aynı isimde iki istasyon olması bana da biraz karışık geliyor, şu an ki düşüncede İstanbul Ulaşımda Sağmalcılar olarak kabul ediyor belki işletme tamamen devr olunca daha kalıcı bir çözüm düşünülür.

â harfi için ne diyeyim ki :) bize ilkokulda bu şapkalar artık yok denildi yıllarca kullanmadık, sonra geçtiğimiz yıl öğrendim ki kaldırılmamış sadece o dönemde bir zorlama ile bize unutturulmuş :D şimdi benim klavyemde bu harf yok nasıl yazıcam, doğrusu sizin yazdığınız Selâm hatta tam emin değlim ama Mescid de ki i harfide uzatmalı olmalı.

Güzergah : bunla idare edelim.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Cum, 2007 09:02

Hatta çalışan araç sayısı 14 dizi sayısı 7 ye çıktı, büyük ihtimalle pazartesi itibari ile 12 dakikalık seferler olacak pik saatte 10 dakika bir araç gelecek şekilde çalışılacaktır.

Hattın günlük yolcu sayısı da 39000-40000 sınırında araç sayısının periyodik artışı ile birlikte hattaki sorunların giderilmesi, erişiebilirliğin artması ile birlikte yılbaşına kadar artışın devam edeceğini düşünüyorum, 40.000 bu hat için çok ama çok düşük bir rakam aslında, Bağcılar hattı bu hattın yarısından daha az mesafede aynı yolcuyu taşımakta, burada ise potansiyel daha fazla ama yaşanan aksaklıklar, yer altı istasyonlarında yürüyen merdiven ve asansörlerin çalışmıyor olması gibi etkenler yolcu sayısını etkiliyor. Minibüslerinde devreden çıkması ile birlikte bu hattın günlük yolcu potansiyeli 240.000 lere varır.

Bu hat ile ilgili bir diğer haber hatta kullanılacak araçların Rottem firması tarafından yapılacak olması, burada büyük bir belirsizlik var Eurotem/Rottem bir montaj fabrikası olacak, yurtdışından gelecek trenler burada monte edilerek servise verilecek ama tüm haberlerde ilk siparişin İBB Taksim-4.Levent metrosu için olduğu söyleniyor ve yazılıyor, acaba İBB bir son dakika golü ile araçları teslim alıp bu hatta mı kullanmaya başlayacak? Öyle ise metro araçlarının tramvay yolunda ne işi var? Ha burada sinyalizasyon olacak burası da metro olacak diyorsanız yok öyle bir şey hemzemin geçitli metromu olur? Yani projeler gibi araç işide bir muamma, İETT ve müteahhit firma elemanları hattın araçlarının Rottemden geleceğini ısrarla söylüyorlar bakalım bekleyelim görelim.

canas
Abonman
Mesajlar: 21
Kayıt: 05 Ara Çrş, 2007 22:31

Mesaj gönderen canas » 05 Ara Çrş, 2007 22:40

Bu hattin Topkapiya kadar uzatilmasi T4'e ayri bir onem kazandirdi. Daha evvel gercekten izole bir durumdaydi.
Topkapi'ya uzatilarak diger sistemlerle entegre hale getirilmesi gayet faydali olmustur.

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 05 Ara Çrş, 2007 22:50

Ayrı bir önem kazandı da bugün nette okuduğum bir haber İETT Genel müdürü 2008 yazında Topkapı bağlantısı açılacak demiş bence yine iyimser bir temenni de bulunmuş :P yahu edirnekapı istasyonunu bile açamadınız ne yerini belli ediyorsunuz ne geri kalanın nasıl olacağını, ulubatlı da metro ile entegre olacak diyorlar istasyonu yol bakım ın orada gösteriyorlar nasıl entegrasyon bu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ara Pzt, 2007 09:06

Sultançiftliği tramvayı 14 araç 7 set ile pik saatte 10 dakika da bir sefer yapmaya başladı, çalışma saatleri halen 06:30 - 21:00 arasında gerçekleştiriliyor.

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 10 Ara Pzt, 2007 23:05

Bu hattın tam bir haritası yokmu inşaat kısmının yani, edirnekapı istasyonu nerede olacak göbektemi? oradan aşağı dönüş için geniş bir alan yok birde Topkapı da nasıl istasyon olacak altamı girecek yoksa üsttemi kalacak harita varsa yayınlarmısınız?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ara Sal, 2007 08:53

Vatan Caddesinden Anıtmezara doğru devam eden yolun sağında mevcut karayolu köprüsünün bitişiğinde tramvayın Topkapı'ya ulaşması için inşaatı için direkler dikiliyor.

Sanırım istasyonun konumu da 2 şerit kırmızı olan yerde.


Resim

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 18 Ara Sal, 2007 11:10

Bende orada ne yapıyorlar diyorum, ben hep viyadükün ortasından gidecek sanmıştım yanından geçecek demekki, ama metroya yine uzak kalıyor bari direkt bir geçit yapsalar bir de yeni metrobüs ile de kesiştirili belki bilmiyorum nasıl yapılır ama

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön