ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

Mustafa Noyan
Aylık Paso
Mesajlar: 76
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45

Mesaj gönderen Mustafa Noyan » 10 Şub Pzr, 2008 09:45

Esat'ın fotoğraflarından görüldüğü kadarıyla bu Şehitlik Topkapı uzatması İBB nin en hızlı tamamlayacağı raylı sistem inşaatı olacağa benziyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Cmt, 2008 00:07

Topkapı uzamasında çalışmalar genişliyor, yukarıda Yol Bakımın kapısında fore kazık çalışmalarına başlanmış ayrıca yapılan viyadüğün Topkapı tarafındaki ayaklarıda çakılmış ve üst örtme işlemi devam ediyor, bugün en az 5 tır üzerinde zemin betonları getirilmişti, fotoğraf çekemedim ama yaptığım inceleme bana yapılan viyadüğün karayolu için olacağı izlenimini verdi, çünkü viyadük Aksaray istikametinden gelen araçların Topkapı ya dönüş yaptığı kavşağı tam ortadan bölüyor, burada bir trafik ışığı ya da başka uygulama yapılamayacağına göre iki ihtimal var, birincisi bu dönüş iptal edilecek ikincisi bu viyadük karayolu araçlarına verilecek tramvay eski viyadük üzerinden Topkapı ya geçecek ama bundan 6-7 ay kadar önce gördüğüm proje üzerinde tramvay için viyadük yapıldığı çizimlerde vardı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Mar Prş, 2008 15:17

Bu hattın Topkapı bölgesine erişmesi için Vatan caddesi üzerindeki geçişi sağlayacak viyadük nerede ise tamamlandı, vüyadüklerin sütunları çakıldı ve betonu atıldı, vatan caddesi geçişi ve ara bağlantıları haricinde üst zemin malzemesi de yerleştirildi yani viyadük ortaya çıktı, daha geride ise tünel kazısı için çalışmalar başladı, Edirnekapı istasyonu yer altında oluyor, şu anda minibüs duraklarının bulunduğu bölümün altı durak olacak, buradan mezarlığın altından geçerek Yol Bakım Onarımın önünden yüzeye çıkacak ve Edirnekapı İETT garajı girişi önünden viyadük ile yükselerek Topkapı şehir parkına bağlanacak, çalışmaların bu şekilde hızlı gitmesi çok güzel, Edirnekapı Şehitlik arasında ise araçlar anladığım kadarı ile yolun ortasından değil Cevizlibağ tarafından kalan ve yoldan daha alçakta kalan bir köprüden geçerek direkt tünele girecek bu bölgedeki çalışmada bu yönde devam ediyor, aşağıdaki haritada net görünen bölümler tünel ve viyadük bölümleri, Kalekapı-Şehirparkı istasyonunu işaretlemeyi unutmuşum idare edin :) Burada bence yapılan planlama hatası Şehitlik istasyonunun yeri ile alakalı bu istasyon Edirnekapı geçişinde yapılan viyadükte olmalıydı neden çünkü metrobüs geçince bu insanların aktarma yapma ihtimali ya da doğru düzgün bir sistem entegrasyonu olacak ise bence bu yapılmalı idi.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Mar Prş, 2008 19:29

Benim karnımı ağırtan, o taraftan gelen bir hattın surlar önünde pat diye kibrit gibi bükülmesi, ve sonra da, "İstanbul" istikametine gitmemesi. Topkapı'da o istikamet tertiplenmezse (hani çizmiştik), bence durum biraz tatsız olur. Ama belki öyle dönemeçli bir şekille becerilir de ... Emniyet istikametinde metro ve tramvay beraber çalışır. Ha, yanısıra, bugün gördüm ki, Combino'larda hız göstergesi 100'e kadar (tramvay) :-)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Mar Prş, 2008 23:06

olmaması için şu anki teknik engeller bir şekilde aşılabilir ama sur içinin selahiyeti için gereksizdir diyorum, bence raylı sistemler için sınır surlar olmalıdır sur dışında aktarmalar ile raylı sistemler kent içine girmelidir bu şekilde ücretsiz aktarma yaparak insanların girmesi otobüslerin ise paralı girmesi sağlanarak halkın otobüslerden uzaklaşması sağlanabilir, daha sonrasında belki bahsettiğin ortak çalışma olabilir, ama dediğim gibi bence gereksiz, illa girecek Sultançiftliğinden ikinci bir hat çalışsın bu hat Edirnekapıdan Veznecilere devam etsin derim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Mar Cum, 2008 12:55

Bu hattan yeni görüntüler :

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Mar Prş, 2008 10:53

Bu hattın ilk planda neden Vezneciler - Sultançiftliği olması gerektiği ve olabilirliği hakkında bazı notlar, 2000 yılında hazırlanmış bir rapordan alıntıdır.

Hattın genel bilgileri
15.8 km uzunluğundaki Vezneciler-Sultançiftliği hattı Eminönü, Fatih, Bayrampaşa, Eyüp, Esenler ve Gaziosmanpaşa ilçeleri gibi İstanbul’da nüfus yoğunluğu oldukça yüksek bir güzergahı takip etmektedir. Söz konusu güzergahta yapımı düşünülen bu hatta 2010 yılında günde 250 000 yolcu taşınması ön görülmektedir. Saate bir yönde yolcu taşıma
kapasitesi 15 000, doruk saatte sefer sıklığı 2 dakikadır. Hattın her iki yönünde de yolculuk talebinin olduğu doruk saatler dışında da (hafta sonu ve öğlen saatleri) yolculuk talebi mevcuttur. Bu hattın yapımı ile İstanbul’un kuzey-batı kısmının şehir merkezi ile bağlantısı kurulmakta ve Vezneciler’de Metro ile Bayrampaşa’da ise Hafif metro hattı ile entegrasyonu aktarma istasyonları ile sağlanmaktadır. Coğrafi ve fiziksel özellikleri yönünden oldukça düz ve engebesiz olan bu hatta raylı sistemin yapımı oldukça kolay ve yapım maliyeti oldukça düşüktür.
Fatih geçişi hakkında
Hattın tamamına yakın kısmı cadde seviyesinde olup Rami-Uluyol caddesi arasında yaklaşık 2 km’lik kısmı 2010 yılından sonra kapasite artırımı ihtiyacının olacağı düşncesiyle aç-kapa tünel şeklinde planlanmaktadır. Mevcut güzergahta her iki yönde araç trafiğine ayrılmış 3’er şerit mevcut olup bu proje ile bu şeritlerin en soldaki (ortadaki) bir şeridi alınıp karayolunun iki şeride indirilmesi düşünülmektedir. Mevcut durumda da bir şerit (en sağdaki) parklanma için kullanılmaktadır.Yolun 3+2 şeride düştüğü Fatih postanesi yakınındaki kütüphane çevresinde raylı sistem hattı tek şeride düşürülüp sinyalizasyon ile seferleri aksamadan çözülmüştür. Bu durumda karayolu 2’ şer şerit olarak korunmuştur.
Tarihi dokuya zarar vermemek için alınan önlemler
Vezneciler – Edirnekapı arasındaki bölgede, tarihi yapılara zarar vermemek için (titreşimden dolayı) yolun alt yapısı çift elostemerli ray bağlantı sistemi ile sağlanacaktır. Yurt dışında tarihi yapıların yakınlarından geçen hatlar için gelştirilmiş olan bu sistem, mevcut Tramvay hattında Yerebatan bölgesinde uygulanmış olup çok iyi sonuçlar alınmıştır. Ayrıca araçların dingil basıncı 7.5 ton olup bu değer otobüslerin dingil basıncından daha düşüktür. (Yaklaşık 10 ton)

Doruk saat yolcu talebi öngörüsü ve araç planlaması
2010 yılı Doruk saat
Doruk saat talebi 22 800 yolcu/saat/yön
Max. Kesit Yolculuk talebi 15 000 yolcu/saat/yön
Ara istasyonlarda bekleme süresi 20 saniye
Uç istasyonlarda bekleme süresi 40 saniye
İşletme Hızı 22 km/saat
Dizi uzunluğu 53.4 metre 2 araç
Servis aralığı 2 dakika
Yedek araçlar Filonun %5’i
Filo 100 tramvay aracından ( 5 araç yedek) oluşmaktadır. Hat üzerinde Doruk saatte 2 dakika servis aralığıyla 30 dizi çalışacaktır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Mar Prş, 2008 14:32

Vezneciler'deki metro bağlantısını gözümde canlandıramadım, diyorum ya, hakikaten yapılacak hatları "inşaat hâlinde" diye de plânlarda göstermeli diye ... herhalde Haliç'i geçen hat sözkonusu?
Bakalım bu karışıklığın sonucu ne olacak, şu anki hâl hâl değil bence.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Mar Pzt, 2008 13:19

Cevizlibağ'a uzatılınca çok iyi entegrasyonlar sağlanacak. Ama gönül isterdi ki VEZNECİLER'de Taksim'den gelen metroya aktarma yapılsaydı.

Olmadı..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Çrş, 2008 16:26

İki önceki mesajımda belirttiğim ihtimaller belirginleşti, bugün gördüğüm kadarı ile Topkapı bölgesinde hummalı bir çalışma var, Vatan istasyonu yonca kavşağın ortasındaki boşluk alandaki viyadük üzerinde oluyor, (Yol Bakımın önü daha müsait sanki) buradan metroya aktarma için sanırım bir üst geçit inşaa edilecektir, yani yine çık yine in yine in :) Yusufpaşa dakine benzer bir aktarma işkencesi, ya da direkt olarak yol seviyesine indirilebilir insanlar ama buradaki trafik biraz kontrolsüz bilemiyorum.

Resim
Resim
Resim

İkincisi viyadük kaba olarak yüzde 80 bitmiş yani ayaklar tamamen çakılmış, platform altı bölümler yapılmış ve yüzde 70 inin alt tablalaları yerleştirilmiş, viyadüğün kuzey ucunda fore kazık çalışmaları devam ediyor, burada kazıkların içi aç-kapa sistemi ile alınarak tünel şeklinde geçilecek olan Edirnekapı istasyonuna uzanıyor. Güney uçta ise viyadüğün altında Topkapıdan gelerek geriye dönüş yapan araçlar için yeni bir yol yapılmış, aynı zamanda Topkapı alt geçite girmeden mezarlık ile yol arasındaki bölüm kapatılmış burada şu sonuç ortaya çıkıyor, viyadük ile Vatan caddesini geçen tramvay burada yolun sağına mezarlık önüne yanaşarak şehir parkına giriyor ve Kalekapı durağına yanaşıyor, sonrasındaki Topkapı bağlantısı yine tahminimdeki gibi T4 üstte kalacak T1 istasyonu için tünele inilecek,

Resim
Resim

Şehitlik istasyonundan Edirnekapı ya doğru devam eden çalışmalar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Çrş, 2008 16:37

Hat Cevizlibağ' a uzayacak mı? Ben bunu hiç duymadım, aslında olabilir bence çok daha güzel olur Cevizlibağ ile ilgili önerim bir türlü dikkate alınmadı, eh ne yapalım mühendis olmayınca böyle oluyor, bir gün bu işin sadece mühendislik olmadığı, yolcu ihtiyacının yolcu gözü ile tespit edilip sonrasında mühendisler tarafından matematik yöntemler ile çözülebileceği anlaşılacak, inşallah, ümit ediyorum, hayal ediyorum.

Neyse bu hat üzerinden yer altına alınan bölgelerin üzerindeki yol ortası otoparkı olarak kullanılan ve trafiğin daha çok canına okuduğuna inandığım yerlerde çalışmalar başlamış ve korktuğum gibi İspark a teslim edilmemiş bu bölgelere kaldırım/refüj çalışması yapılıyor, gördüğüm kadarı ile bayağı bir yüksekti herhalde çalışma sonrasında iyi de bir asfaltlama çalışması olacak eh seçimler yakın :)

Cumhuriyet istasyonunda üst geçit büyük ölçüde tamamlanmış umarım 1 ay içerisinde bu da biterek kullanıma açılır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Nis Cum, 2008 21:12

Evet bu bölgedeki çalışmaların önemli bir ayağı daha tamamlanıyor, daha önceki mesajlarımda belirttiğim ve göstermeye çalıştığım Vatan caddesi üzerindeki viyadüğün tamamlanması için 6-7-8-9 Nisan tarihlerinde gece 12 ile sabah 6 arasında Vatan Caddesini bu bölümü çift yönlü olarak trafiğe kapatılacak ve viyadüğün bağlantı elemanları yerine konulacak, çalışmalar gece yapılacağı için trafikte zaten büyük bir etkileşime sebep olmayacak ama yinede sürücülerin hazırlık ve dikkatli olması lazım.

Bu çalışmanın yapılması ile birlikte viyadük konusunda geriye viyadüğün Edirnekapı ve Topkapı yönünde yol kotuna bağlanması ile mevcut yonca kavşak tarafından kesintiye uğrayan bölümünün yapılması işi kalacak, işin hızına bakılırsa bu bölümde oldukça hızlı tamamlanacaktır, 6 aylık süre var ama keşke 29 Ekim tarihine bu bağlantıda yetişse bence çok şık bir açılış günü olur, Taksim-Şişhane, 4.Levent-Darüşşafaka ve Şehitlik-Topkapı bağlantıları aynı anda :) ama bir ihtimal bu bölgenin açılışı yıl sonuna planlanan Otogar-Kirazlı bağlantısı ile birlikte yapılabilir tabii o da yetişirse hadi hayırlısı ben bu viyadük haberine çok sevindim :)
Edinekapı-Sultançiftliği raylı sistem kapsamında yapılacak çalışmalar nedeniyle Vatan Caddesi'nin 06-07-08 ve 09 Nisan 2008 tarihlerinde 24.00-06.00 saatleri arasında trafiğe kapatılacağı açıklandı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamada, raylı sistemin Demirkapı'dan başlayarak Ulubatlı istasyonunda LRTS Sistemi ile Topkapı'da ise Zeytinburnu Kabataş Cadde tramvayı ile entegrasyonunun yapılabilmesi için Vatan Caddesi geçişinde bulunan raylı sistem viyadüğünün ön germeli kiriş montajının yapılacağı belirtildi. Açıklamada, 6-7-8 ve 9 Nisan günlerinde gece 24.00 ile sabah 06.00 saatleri arasında Vatan Caddesi'nin çift yönlü trafiğe kapatılacağı ifade edildi

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön