ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ara Sal, 2007 12:01

O noktadan yukarı doğru Topkapı'ya çıkan yolda da hafif bir genişletme yapıyorlar.Sola doğru yolu kaydırıyorlar.Sanırım tam Topkapı'ya doğru (Kapının orası ) zemine oturacak.Fetihkapı İstasyonuda kale girişinin önünde olacak.İETT Duraklarının üst katında yani.

Entegrasyon adına güzel işler.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

T4 Edirnekapı-Sultançiftliği Uzama Seçen

Mesaj gönderen Esat » 09 Oca Çrş, 2008 18:46

Bildiğimiz ve İBB nin de açıkladığı üzere hattın Topkapı ya uzaması düşünülüyor, hatta projelerinin tamamlanıp 2008 de de bitirileceği İETT tarafından söylenmişti, yine İETT Edirnekapı-Vezneciler arasında metrobüs çalıştıracağını da söyledi, fakat yıllardır dile getirdiğimiz bir zamanlar projelendirilmiş olan Edirnekapı-Vezneciler tramvay bağlantısı neden hayata geçirilemesin, metrobüs için belli bir kot derinliği yine kazılacaktır diye düşünüyorum, ya da belki mevcut asfalt üzerine tercihli yol yapacaklardır, ama zaten betona tespitli bir tramvay yolu içinde alt yapı ile birlikte 60-80 cm lik bir kazı yeterli olacaktır ki zaten yıllardır bu yola atılan asfalt bile 50cm vardır, benim aşağıdaki çizimimde bu hat ile ilgili başka bir önerim var, Topkapı bağlantısı iptal edilmeden Sultançiftliğinden gelen hat planlardaki gibi Topkapı ya uzatılsın, fakat Uluyol istasyonu öncesinde aç-kapa yöntemi ile G.O.P Meydana rahatlıkla girilebilir, ve bu inşaat çok uzunda sürmez, bunu neden öneriyorum İstanbul' un en kalabalık ilçesi neresi? Gaziosmanpaşa. İstanbul' un en çok yolculuk arz/talebi olan bölgelerinden birisi neresi? Gaziosmanpaşa. Bu bölgenin ağırlıklı yolculuk talebi hangi sistem ile karşılanıyor? Minibüs. Ee o zaman amacımız zaten minibüsleri bir şekilde disable etmekse neden raylı sistem planlamalarımızı minibüs sistemini iptale zorlayacak şekilde yapmıyoruz. Bence G.O.P. - Vezneciler tramvay hattı tahminimizin çok ötesinde yolcu taşıyacaktır, burada bir dönem sözü edilen Bayrampaşa metro bağlantısını dile getirmedim çünkü buna bir türlü destek bulamıyorum, halbuki çok iyi biliyorumki Beyazıt-Bayrampaşa yolculuk talebi hiçte azımsanacak bir rakam değildir, bence Ulubatlı bağlantısından daha gerçekçidir, bunu yok saysak dahi bu şekilde bir tramvay hattı planlaması bile çok büyük bir ilgi görecektir.

Neyse işte uygulama:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Viyadük Ayakları Dikilmiş

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Pzt, 2008 13:23

Bağırıp çığırıyorum ama beni utandıracaklar sanırım, hattın G.O.P bölümünde insanları canından usandıran inşaat süreci Topkapı kısmında oldukça hızlı görünüyor, bugün gördüğüm kadarı ile Edirnekapı' dan aşağı inişte Yol Bakım ın ön tarafında kalan daha doğrusu Topkapı ya giden karayolu viyadüğü ile Topkapıdan Bayrampaşa dönüş bölümünün arasındaki alanlara viyadük bacakları dikilmiş, evet hemde tamamı, tek eksik olan Topkapı anıt mezar girişi tarafı ve Vatan Caddesi orta refüjüne dikilecek olan ayak :) Bu çok güzel bir gelişme Topkapı tarafında da yolda bir daraltma vardı sanırım viyadük buradan Şehir Parkına bağlanacak, Edirnekapı tarafını ise uzun zamandır görmüyorum ama o E-5 üzeri geçit bitmeden olmayacak sanırım çünkü planlara göre burada bir tünel olacak yani Edirnekapı istasyonu tünel istasyon buradan Sulukule karşısında bir yerlerden yüzeye çıkan tramvay kısa bir ara ile viyadüğe tırmanarak Topkapı ya varacak :) 2008 ortası bence iddialı bir hedefti umarım tutturulur

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Oca Prş, 2008 23:53

Yüklenici firmadan gelen offtherecord bilgiye göre hattın inşaatı tamamlanan Şehitlik-Mescidi Selam arasının teslimi yapılmış, bundan sonra sanırım 1 yıl kesin kabul süresi işleyecek ama şu an için müteahhitin işi burada bitti, diğer güzel gelişme büyük bir hız ile firmanın tüm kaynaklarını Topkapı bağlantısına aktarması oldu, bugün gördüğüm kadarı ile forekazık çalışmaları tüm hızı ile devam ediyor, çalışmayı gösterecek ufak bir çizim aşağıda, burada iki problem var biri vatan aktarması için istasyonun yeri tam nerede olacak bilemiyorum ikincisi yapılmış olan viyadük aksaray istikametinden gelerek topkapıya dönüş yapılan köprüyü tam ortadan biçiyor :shock: bu dönüş nasıl verilecek bakalım tekrardan, bir ihtimal burada zaten çok yoğun bir trafik yok, bu yonca kısmı iptal edilip karayolu araçları Edirnekapı istikametine verilecek ve yol bakım-iett nin önünden U dönüşü ile Topkapı ya yönlenecekler bakalım göreceğiz

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Oca Cum, 2008 15:11

Ya Vatan'ı yeni hatta kaydırmaları gerek, ya da ilâve bir istasyon. Eski hattaki istasyonu kaydırmazlar, çünki varolan bir durağı kapamak bence fazla lüks. Bir aktarma durağı kısa bir mesafeden sonra o viyadüktün altına gerek. Ama yine de garip bir bağlantı, hele hele o Topkapı noktası. Hoşuma gidemiyor. Orasını yeterince derin kazıp surların altından geçirmek olmuyor mu yahu? Böyle tasarımlarda, diyorum hep, ileribakışlı bir şekilde yurdular (iğne gözleri) yapmalı. Marmaray da öyle bence. Yani derine bir tünel yap, ama öyle yap ki, 10 (!) hat geçebilsin, tramvay, metro ... hatlar 20 sene sonra gelse bile. Berlin'de de 1920'den kalma (onu nihayet uzatıp bitirdiler, Herrmanstraße istasyonu, metro kısmı, 50 metre mi ne kalmıştı, 70 yıl bekledi), 50'lerden, 70'lerden kalma tüneller var, bekliyor, bir gün gerekebilir diye. Öyle yapılmalı şebekeler.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Cmt, 2008 17:46

alabay yazdı:Ya Vatan'ı yeni hatta kaydırmaları gerek, ya da ilâve bir istasyon. Eski hattaki istasyonu kaydırmazlar, çünki varolan bir durağı kapamak bence fazla lüks. Bir aktarma durağı kısa bir mesafeden sonra o viyadüktün altına gerek. Ama yine de garip bir bağlantı, hele hele o Topkapı noktası. Hoşuma gidemiyor. Orasını yeterince derin kazıp surların altından geçirmek olmuyor mu yahu? Böyle tasarımlarda, diyorum hep, ileribakışlı bir şekilde yurdular (iğne gözleri) yapmalı. Marmaray da öyle bence. Yani derine bir tünel yap, ama öyle yap ki, 10 (!) hat geçebilsin, tramvay, metro ... hatlar 20 sene sonra gelse bile. Berlin'de de 1920'den kalma (onu nihayet uzatıp bitirdiler, Herrmanstraße istasyonu, metro kısmı, 50 metre mi ne kalmıştı, 70 yıl bekledi), 50'lerden, 70'lerden kalma tüneller var, bekliyor, bir gün gerekebilir diye. Öyle yapılmalı şebekeler.

B. Alabay
Bir çizimde zaten daha aşağıda görünüyor ama son gördüğüm bir resim bu şekilde idi o yüzden böyle şekillendirdim, Topkapı bağlantısına gelince hem oradaki karayolu alt geçidi hemde çıkabilecek tarihi eser kalabalığı ile uğraşılmak istenmemiş olabilir,

sana en çok katıldığım konu ise raylı sistemlerin ne planlamasın, ne projelendirilmesinde ne de yapımında geleceği düşünerek katlı istasyonlar, bağlantı yolları düşünülmüyor, öyle olsa idi burada iki hat çalışırdı zaten :) rahatlıkla Gazi Osman Paşa ya giriş yapılıp meydandan GOP-Topkapı tramvayı çalıştırılır ve biraz daha minibüs ekarte edilirdi ama yapmadılar, sebebini bilemem ya biz çok bildiğini zanneden ukalalarız yada onların bir bil(me)diği var,

Resim
Topkapı mezarlığı ile karayolu geçidi arasındaki forekazık işlemi

Resim
Edirnekapı yönünde viyadüğün görünümü, viyadük topkapıya gidiş istikametinde sağda yapılıyor

Resim
Yükseklik hakkında bir fikir verebilir, istasyonun burada inşaa edileceğine pek ihtimal vermiyorum, ama bakalım

Resim
buda aşağıdan görünümü

Resim
Son olarak tabelası ama okunmuyor :P cep telefonu ile bu kadar

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Oca Pzr, 2008 12:57

Konuyla şimdi pek ilgisi yok gibiyse de, söylemeden duramıyacağım ... bizim ciddî bir çevre kirliliği problemimiz var. Sadece çevre değil, metro ukalâlığımı da hatırlayın. Yani nasıl oluyor? Kültürde abdest bu kadar önemli, ama etraf? :x

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Oca Çrş, 2008 16:21

Resim
Trafiğin durumuna bakarsak tramvayın bu bölgede ne kadar çok işe yarayacağının kanıtı, komik olan aynı yere giden minibüslerin arka arkaya geçmesi, Metris' ten Edirnekapı' ya karayolu ile yaklaşık 35 dakika da varmış olmam tramvay ise takriben 20 dakika da alıyor, yani her halukarda 15 dakika karlıyız, ama bu yoldan minibüsler kaldırılıp bir takım otobüsler azaltıldığında bence süre otomobillerden yana işleyecektir, tabii tramvayın işletme hızı artarsa bilemem.

Resim
Araç içinden bir kare, yoğunluk gün ortası bir saate göre oldukça normal, seferlerin 10 dakika da bir yapıldığını da göz önüne alırsak iyi bile sayılabilir.

Resim
Resim
Buradaki yolun bir diğer problemi yolun ortası park alanı olarak kullanılıyor, artı yolun sağıda İstanbul' da doğal park alanı olduğu için geriye 1,5 şerit ve beceriksiz sürücüler, minibüs ve otobüslerin yolu kendilerinin saymaları gibi etkenler ile çekilmez hale gelen bir yol.

Resim
Şehitlik istasyonundan Edirnekapı ya bakış, burada çalışmalar devam ediyor ama Edirnekapı istasyonu ve buradaki tünel geçişi ile ilgili bir çalışma yok sanırım en sona bırakılacak

Resim
Bu da geçen gün bahsettiğim viyadük ile ilgili biraz daha temiz bir görüntü

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Şub Prş, 2008 18:25

Evet, merakımı gidermek için geçenlerde bir vatmanla konuştum. Şehiriçi trafiğinde tramvay, sokaktan giderse, 50 km/h yapar. Sokaktan değilde, kendisine has ayırılmış raylardan geçerse ise 60 km/h. Maksimum 80 km/h, ama o daha çok tramvayın tren gibi şehirdışına çıktığı yerlerde oluyor (meselâ Karlsruhe). "Bahneigener Gleiskörper", yani 1:1 tercümesi sırf trene dair ray bedeni (görün, gelinler ne dil öğrenicek :-) ) Freiburg'ta çok yaygın. Tramvay, cadde, sokaktan apayrı bir şekilde ya caddenin ortasından gider (biraz İstanbul gibi) ya da, hiç cadde ve sokak olmayan yerlerden geçer (bunu anlatmak biraz zor ...).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Prş, 2008 22:24

İstanbul' da tramvay da teorikte yapılması istenilen hız 30 km/s tabii bunun en büyük nedeni hemzemin geçitlerde trafik ışıklarına uyulmaması ve Bağcılar tramvayının normal trafik ile karışık ilerlemesi ama pratikte yolda meydana gelen zaman kayıplarını kapatabilmek için özellikle Yusufpaşa dan Zeytinburnu istikametine doğru Fındıkzade-Çapa-Pazartekke-Topkapı ile Cevizlibağ-Merkezefendi arasında 50 km hız ile gidiyorlar yoksa seferleri vaktinde tamamlamak mümkün olmuyor, malum olduğu üzere kayıp sefer oluşmaması için yani işletme başarısını sağlayabilmek için bu yapılıyor izole bir yol olduğu için aslında problem yok, zaten tramvay hatları yol ile aynı olsa da aslında izoledir, bizde bu beton bariyer ile yapıldı, Edirnekapıda demir bariyer ama Bağcılar da sarı çizgi ile ayrıldı bunun ile ilgili geçende Avustralya dan bir linkte vermiştim, yani tramvay zaten izoledir sorun karayolu araçlarının bu izolasyonu delmesi ve kurallara uymamasından kaynaklanıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Şub Cum, 2008 00:25

Yani, Almanya'da böyle hemzemin bir geçişte öküzlük akla bile gelmez! Tek bir kere, Güneyalmanyalı bir hıyar (Şututgartlıydı, hehe ...) Berlin'de kocca beyyaz BMW'siyle Anadolu havası atmak istedi de, (içinde oturduğum) tramvay otomobilin kaputunu ezip, üstünden geçti. Ah, şu herifin suratı (ağır yaralanma olmadı). Berlin'de tramvay ve otobüs kraldır, zaten höst dercesine sarılar, görmeyen cehenneme ...
İstanbul'da ya öyle geçitler olmamalı, ya da çok ciddî şekilde buna karşı ceza önlemleri gerek, ya da eşek gibi bariyer (sınır) monte edilmeli.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Şub Cum, 2008 15:01

T4 Edirnekapı-Sultançiftliği hattında Güvenlik Mobolarına yeni kurumsal kimlik klavuzuna göre giydirme işlemine başlanıyor, daha sonra büyük ihtimalle tüm mobolara bu giydirme yapılacak. En son açılan hat ama en şanslısı :) yeni yönlendirme işaretleride burada uygulanmıştı (bir kısmı)

Resim

Resim

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön