1. sayfa (Toplam 23 sayfa)

ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

Gönderilme zamanı: 21 Eyl Cum, 2007 09:41
gönderen vatman
Resim

Sultançiftliği-Edirnekapı hattı 17 Eylül 2007 itibari ile yolculu işletmeye alınmıştır. İlk etapta 2' li 5 dizi ile işletme yapılan hatta sefer süresi 80 dakikayı bulmakta, 15 Ekim' e kadar ücretsiz yolcu taşıyacak hatta Bağcılar hattından 2 dizi ilave yapılması durumunda şu anda 20 ile 25 dakika frekansında yapılan işletmenin 15 dakikanın altına düşürülmesi planlanmaktadır.

Günlük 250.000 yolcu kapasitesi öngörülen hattın kaba inşaat işleri tamamlanmış olup istasyonların turnike, turnike üzeri kapama, yönlendirme işaretleri, yürüyen merdiven ve asansör gibi işlemlerine devam edilmektedir.

Edirnekapı Tramvayında Ücretli Yolcu Taş

Gönderilme zamanı: 10 Eki Çrş, 2007 13:37
gönderen Esat
Edirnekapı-Sultançiftliği hattında 15 Ekim Pazartesi günü itibari ile indirimli tarifeden Jeton karşılığı 75 Ykr olarak hizmet verilecektir.

Kaynak ve Haberin Tamamı İçin Tıklayın: İstanbul Ulaşım A.Ş.

Gönderilme zamanı: 15 Kas Prş, 2007 17:10
gönderen Esat
Sultançiftliği hattından bazı görüntüler.

Resim
Resim
Uluyol İstasyonu

Resim
Sağmalcılar İstasyonu

Resim
Resim
Resim
50.Yıl İstasyonu Üstgeçit Çalışmaları

Gönderilme zamanı: 16 Kas Cum, 2007 13:48
gönderen alabay
Sağmalcılar? Bu Havalimanı metro hattında da yok muydu? Bu hattın bir plânını da eklesek iyi olur. Mescid-i Selam bana biraz zor bir isim gibi geldi. Ve olsa olsa neden Selam da Selâm değil.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 16 Kas Cum, 2007 14:45
gönderen Esat
Sağmalcılar M1 metro hattında var olan bir istasyon, buradaki istasyonun tam adı şu anda kontrolör İETT ve müteahhit firma tarafından Sağmalcılar-Pancar Motor olarak yazılıyor :) şimdi bu ne demeyin orada bir fabrika var sahibinin adını dile getirmeyeceğim yanlış anlaşılır, bu fabrikanın adı verilmiş, doğrudur burada eski bir fabrika ama orada bir otobüs durağı var ve adı yıllardır Sağmalcılar Lisesi çünkü bu lise tam o noktada (Bkz. Mustafa Noyan :)) şimdi Sağmalcılar Lisesi gibi ayırt edici bir isim varken neden bir özel firma ismi hemde upuzun bir isim?? Bunun tartışmasını yapmak istemiyorum artık ama iki ayrı hatta aynı isimde iki istasyon olması bana da biraz karışık geliyor, şu an ki düşüncede İstanbul Ulaşımda Sağmalcılar olarak kabul ediyor belki işletme tamamen devr olunca daha kalıcı bir çözüm düşünülür.

â harfi için ne diyeyim ki :) bize ilkokulda bu şapkalar artık yok denildi yıllarca kullanmadık, sonra geçtiğimiz yıl öğrendim ki kaldırılmamış sadece o dönemde bir zorlama ile bize unutturulmuş :D şimdi benim klavyemde bu harf yok nasıl yazıcam, doğrusu sizin yazdığınız Selâm hatta tam emin değlim ama Mescid de ki i harfide uzatmalı olmalı.

Güzergah : bunla idare edelim.

Resim

Gönderilme zamanı: 30 Kas Cum, 2007 09:02
gönderen Esat
Hatta çalışan araç sayısı 14 dizi sayısı 7 ye çıktı, büyük ihtimalle pazartesi itibari ile 12 dakikalık seferler olacak pik saatte 10 dakika bir araç gelecek şekilde çalışılacaktır.

Hattın günlük yolcu sayısı da 39000-40000 sınırında araç sayısının periyodik artışı ile birlikte hattaki sorunların giderilmesi, erişiebilirliğin artması ile birlikte yılbaşına kadar artışın devam edeceğini düşünüyorum, 40.000 bu hat için çok ama çok düşük bir rakam aslında, Bağcılar hattı bu hattın yarısından daha az mesafede aynı yolcuyu taşımakta, burada ise potansiyel daha fazla ama yaşanan aksaklıklar, yer altı istasyonlarında yürüyen merdiven ve asansörlerin çalışmıyor olması gibi etkenler yolcu sayısını etkiliyor. Minibüslerinde devreden çıkması ile birlikte bu hattın günlük yolcu potansiyeli 240.000 lere varır.

Bu hat ile ilgili bir diğer haber hatta kullanılacak araçların Rottem firması tarafından yapılacak olması, burada büyük bir belirsizlik var Eurotem/Rottem bir montaj fabrikası olacak, yurtdışından gelecek trenler burada monte edilerek servise verilecek ama tüm haberlerde ilk siparişin İBB Taksim-4.Levent metrosu için olduğu söyleniyor ve yazılıyor, acaba İBB bir son dakika golü ile araçları teslim alıp bu hatta mı kullanmaya başlayacak? Öyle ise metro araçlarının tramvay yolunda ne işi var? Ha burada sinyalizasyon olacak burası da metro olacak diyorsanız yok öyle bir şey hemzemin geçitli metromu olur? Yani projeler gibi araç işide bir muamma, İETT ve müteahhit firma elemanları hattın araçlarının Rottemden geleceğini ısrarla söylüyorlar bakalım bekleyelim görelim.

Gönderilme zamanı: 05 Ara Çrş, 2007 22:40
gönderen canas
Bu hattin Topkapiya kadar uzatilmasi T4'e ayri bir onem kazandirdi. Daha evvel gercekten izole bir durumdaydi.
Topkapi'ya uzatilarak diger sistemlerle entegre hale getirilmesi gayet faydali olmustur.

Gönderilme zamanı: 05 Ara Çrş, 2007 22:50
gönderen Mahmut Pasa
Ayrı bir önem kazandı da bugün nette okuduğum bir haber İETT Genel müdürü 2008 yazında Topkapı bağlantısı açılacak demiş bence yine iyimser bir temenni de bulunmuş :P yahu edirnekapı istasyonunu bile açamadınız ne yerini belli ediyorsunuz ne geri kalanın nasıl olacağını, ulubatlı da metro ile entegre olacak diyorlar istasyonu yol bakım ın orada gösteriyorlar nasıl entegrasyon bu?

Gönderilme zamanı: 10 Ara Pzt, 2007 09:06
gönderen Esat
Sultançiftliği tramvayı 14 araç 7 set ile pik saatte 10 dakika da bir sefer yapmaya başladı, çalışma saatleri halen 06:30 - 21:00 arasında gerçekleştiriliyor.

Gönderilme zamanı: 10 Ara Pzt, 2007 23:05
gönderen Mahmut Pasa
Bu hattın tam bir haritası yokmu inşaat kısmının yani, edirnekapı istasyonu nerede olacak göbektemi? oradan aşağı dönüş için geniş bir alan yok birde Topkapı da nasıl istasyon olacak altamı girecek yoksa üsttemi kalacak harita varsa yayınlarmısınız?

Gönderilme zamanı: 18 Ara Sal, 2007 08:53
gönderen Mehmet Kasım
Vatan Caddesinden Anıtmezara doğru devam eden yolun sağında mevcut karayolu köprüsünün bitişiğinde tramvayın Topkapı'ya ulaşması için inşaatı için direkler dikiliyor.

Sanırım istasyonun konumu da 2 şerit kırmızı olan yerde.


Resim

Gönderilme zamanı: 18 Ara Sal, 2007 11:10
gönderen Mahmut Pasa
Bende orada ne yapıyorlar diyorum, ben hep viyadükün ortasından gidecek sanmıştım yanından geçecek demekki, ama metroya yine uzak kalıyor bari direkt bir geçit yapsalar bir de yeni metrobüs ile de kesiştirili belki bilmiyorum nasıl yapılır ama