ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 May Çrş, 2008 09:38

O yazıyı inceledim.
İki nokta:
Birincisi, BRT de ne ola? HOT neden diyemiyorlar? Lırt gibi fırt. Yani böyle manyakçasına guşah, beged falan diye özzz değilim, ama bazen biraz garip geliyor bana. Ozaman ÖHO da PBT olsun bakalım :?
İkincisi Londra metro konusunda büyük bir falso var! Metro kullanışı azalıyor da, otobüs kullanışı çoğalıyor. Ammmaaa ... sekizbuçuk (!) bin otobüse sahup ol sen ilk önce, 4/3 çiftkatlı olsun, veee ... Londra metrosunda kullananlar neden azalıyor? Çünki "Tube" yıkılıp, dökülüyor. ÇOK bakımsız. Bunu kurtarırlar inşaallah. Onu yazmamışlar. Berlin'de bakımsızlık düşünülemez bile. Öyle olsa, orada da kimse binmez. Orada S-Bahn'da biraz böyle durumlar yaşanmıştı, ama sebepler siyasîydi, banliyö trenleri Doğu Almanya'ya aitti, Batı Berlin'de tabiîki yıkılıp döküldü, sonunda bir iki grev ve iş bitmişti. Onlarca sene aralık sonra, Almanya ve Berlin birleştiklerinde yeniden kurdular bir çok ahhtı ve istasyonu. Yani ... bakım konu, milletin üşengeçliği veya otobüsün "lüküsü" değil.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 May Pzt, 2008 07:11

T4 Edirnekapı Sultançiftliği hattının uzaması ile Topkapı istasyonu yukarıdaki mesajımda yayınladığım ikinci resimdeki gibi olacak, istasyonun platform altı betonları atılmış zemin betonuda atılmış, burada iki araç yanaşan 3 platformlu bir istasyon düşünmüşler ama böylesine geniş bir alanda hem T1 Kabataş tramvayına hemde metrobüse bağlantı varken bu kadar dar platformaları niye yapmışlar anlamadım :) hiç yapmayın insanlar atlasın aşağı :evil:

inşaat alanı tam bir rezalet hiç alakasız bir inşaat tabelası, Kadir Bey şehir şantiyeciliği yapacağız kimsenin burnu kanamayacak demişti ama sanırım bu firma şehir şantiyeciliğinden şehir parkını rezil etmeyi anlamış sadece, inşaat alanına el kol sallama yöntemi ile girilebiliyor, ortasından geçiyorsunuz garip yani, açıkçası beni tatmin etmedi yapılan istasyon çok dar, ikincisi burada gördüğüm kadarı ile İBB bu hattı normal bir tramvay klasında hiç bir zaman kullanmak istemiyor zorla buraya metro dedirtecekler çünkü peron alçaltılabilecek gibi inşaa edilmiyor, Bağcılar tramvayında alçaltmaya imkan veren bir yapı ile inşaa edilmişti ama burada direkt betonu dayıyorlar gidiyor dolayısı ile bu hatta hiçbir zaman alçak tabanlı tramvaylar kullanılamayacak gördüğüm kadarı ile.

Resim
Fetihkapıdan Topkapı perona yaklaşım, bu arada hattın yüzeyden geleceği kesin, bir ara tereddütüm vardı acaba yer altına mı girecek diye.

Resim
Topkapı istasyonu

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 May Pzt, 2008 10:47

Banliyö/metro tren istasyonu gibi geniş platformlar gerek, bunu beceremezlerse artık hem gülerim, hem ciddî bir şekilde bazı şeylerden tereddütüm olur ha! :evil:

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 May Sal, 2008 13:15

Yine dar yaparlar sen merak etme. Yeşil alana denk geliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

T4 Edirnekapı Sultançiftliği Tramvay Broş

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Prş, 2008 21:40

Resim

T4 Edirnekapı Sultançiftliği Tramvay Broşürüdiğer hat broşürleri için tıklayınız.

yusuf34
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 8
Kayıt: 15 May Prş, 2008 08:06

Mesaj gönderen yusuf34 » 14 Haz Cmt, 2008 21:23

bugün topkapı-edirnekapı arası gözlemde bulundum.inşaatta bir durgunluk vardı geçen haftalara göre.
anıt mezarın girişindeki yapılacak viyadük ayakları 154000 voltluk elektirik kablolarını üzerine denk geldiği için burada inşaat durmuş.eleltrik idaresinin hattı deplase etmesi bekleniyor olmalı.bunun dışında edirnekapı iett garajı girişi mevkiindeki tünel başlangıcında kamyonlar harfiyat alıyordu.bunun harici bir çalışma yoktu.bu hızla bu hattın ağustosa yetişmesi hayal :cry:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Haz Pzr, 2008 11:34

anıt mezarın girişindeki yapılacak viyadük ayakları 154000 voltluk elektirik kablolarını üzerine denk geldiği için


Bir de bana kızıyorsunuz plansız projesiz çalışıyorlar dediğim zaman, buradan buraya metro gide diye buyuruyor devletlü al eline kazmayı, eğer bu gerçekse işte en büyük örneği :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Haz Pzt, 2008 16:15

Esat yazdı:Bir de bana kızıyorsunuz plansız projesiz çalışıyorlar dediğim zaman, buradan buraya metro gide diye buyuruyor devletlü al eline kazmayı, eğer bu gerçekse işte en büyük örneği :)
Topkapı işi başta yoktu sende biliyorsun. Fatih üzerinden Vezneciler diye niyetlenmiştik. Devletlulerin arasında kavga çıkınca idare ediver Topkapı çıktı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Tem Cum, 2008 18:03

Dün yaptığım incelemede Topkapı tarafındaki viyadüğün bitimi için bu enerji kablosu bölgesindeki viyadük ayağı çalışması bitmiş sadece burada iki ayak ve son ayak ile bitim yeri arasındaki beton blokların yerleştirilmesi işi kalmış yani viyadük yüzde 80 bitmiş diyebiliriz (kaba olarak) sonrasında bunun yan dikmeleri, korkulukları yapılacak, Edirnekapı tarafında peronlar inşaa edilecek ve ray ile katener döşeme işlemlerine başlanacak, bugün itibari ile nerden baksanız 4 ay var büyük ihtimal ile yetişecek ki zaten hat yarım burası da yarım açılsa bir şey olmaz :)

Topkapı tarafında yer altı çarşısı girişindeki bölüm tamamen kapatılmış ve buraya raylar taşınmış, peron platformları tamamlanmış düzeltmeleri devam ediyor, sanat yapılarında şu an bir gelişme yok yani sadece platform var o kadar ama raylar buraya getirildiğine göre yakın zamanda ray döşemede başlar, bir iki hafta öncede Kale Kapı dediğimiz bizim Eski Topkapı olarak bildiğimiz bölgede de katener direkleri indiriyorlardı, yani çalışmalar tam gaz devam arkadaşlar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Tem Pzt, 2008 11:47

Bugün Topkapı Kalekapı daki duruma baktım (ağız alışkanlığı buraya Fetih Kapı durağı denilecek) burada da peron yapılarının betonu atılmış ve ince işçiliği kalmış, zemin betonu atma işlemi de hızla devam ediyor betonu attıklarına göre altyapı işlemleri de tamamlanmış demektir, yani geriye sadece Edirnekapı ve Vatan duraklarının inşaatı kaldı ve viyadük ile Edirnekapı da ki tünelin tamamlanması, ben bu inşaatın 29 Ekim e rahatlıkla yetişeceğini düşünüyorum, hat zaten şu anda da sinyalizasyonsuz ve kontrolsüz işletiliyor 4 durak daha uzamasının bir aksi etkisi olmayacak, bugün iyice baktım da Topkapı bölgesinde tramvayın surlar önünde yer alması ortaya çokta güzel görüntüler de çıkaracak gibi :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Tem Pzt, 2008 17:23

Şu katenerperestliği bize çok mâlolacak. Metro, premetro ... bunlar katenerle olduğunda (pırt gibi), tüneller daha yüksek oluyor. Bombok bir durum!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Tem Pzt, 2008 22:39

Şimdi ben sana T4 tünellerinde bırak 3.ray yapacak yeri makinistin arıza durumunda inip araçları dekuple edebileceği boşluk bile yok desem, ne dersin?

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön