ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Nis Sal, 2008 17:48

İETT Genel Müdürünün konu ile ilgili bir açıklaması : (İETT Sitesinden alıntıdır.)
İETT’nin, Anıtlar Kurulu’ndan alınan izinle yapımına başladığı Edirnekapı-Topkapı raylı sistem hattının kısa olmasına karşın entegrasyon için kilit öneme sahip olduğunu söyleyen Genel Müdür Mehmet Öztürk, ‘Halen İstanbul’un iki büyük ilçesi Gaziosmanpaşa ve Bayrampaşa halkına hizmet veren Sultançiftliği hafif metrosunun Edirnekapı’dan Topkapı’ya uzatılması için Anıtlar Kurulu’nun izni gerekti. Gerekli izinlerin ardından yapımına başlanan dört istasyonlu Edirnekapı-Topkapı uzantısı ilk bakışta 2.1 kilometre ile kısa bir hat gibi görülebilir, ancak bağlantı tam entegrasyon için kilit öneme sahiptir. Çalışmaların 320 kişiyle sürdürüldüğü hat, Vatan Caddesi’nde Aksaray Metrosuyla, Topkapı’da ise Zeytinburnu-Kabataş Cadde Tramvayı ve Metrobüs sistemiyle enterge olacak. Sultançiftliği’nden tramvaya binen bir vatandaş, aktarma imkanından da yararlanarak raylı sistem hatlarıyla Havaalanı, Otogar ve Zeytinburnu’na, Metrobüsle de Avcılar’a çok daha kısa sürede ulaşabilecek. Tamamlandığında Sultançiftliği-Topkapı şeklinde anılacak hat, bu haliyle muhşetem bir proje görünümü çizmektedir.‘ dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Nis Pzt, 2008 07:30

Topkapı bağlantısı biraz daha netleşti ama ortada garip bir durum var, gariplik nedir bildiğiniz üzere mevcut Topkapı istasyonu tünel içerisinde yani altta, ben sürekli T4 Edirnekapı-Sultançiftliği hattının yüzeyden geleceğini düşündüğümü söylüyordum ama hafta sonu Topkapı da yaptığım incelemede aşağı yüklediğim resimde pembe görünen bölgelerin kazıldığını gördüm, yani hat sanki tünelden geçerek bu bölgeye gelecek gibi görünüyor, şimdi bu işin teknik kısmını bilemem ama aktarma anlamında bu yolcu için daha zor değil mi? Tünel içinde yaya geçidi yapılarak hayatlar tehlikeye mi atılacak, yoksa insanlar merdiven çık merdiven in şeklinde yanyana iki tramvay durağında entegremi olacaklar? Bence birbirinden ayrı olacaksa, ) ki Topkapı tramvay durağının yapısı baş durak olmaya müsait değil, ) T4 hattı yüzeyden gelerek bu durağın üstünde bir yerde sonlanabilirdi ama Fetih Kapı önündeki tünelde yapılan çalışma üst yapının yani tüneli kapatan beton tabliyelerin tramvayın ağırlığını taşımayacağı yönünde bir endişe oluşturdu, çünkü bu tabliyelere destek yapılıyordu. Bu sebeple üstten gideceğini düşünmüştüm ama görünüş Fetih Kapı da ki tünelin içinden geçerek tünelin çıkışında sağ şeritten aşağıda çizdiğim tünele girecek gibi görünüyor, bekleyelim bakalım bir iki haftaya kadar biraz daha netleşir herhalde.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Nis Pzt, 2008 08:24

İki ihtimal var, ya hat alttan haç gibi var olan hatta dik gelecek (kule istasyon tipi), ki bu aslında çok iyi olur, alttan devam edip, kıvırmak mümkün olur, ya da, Berlin'deki cidden ünlü Wittenbergplatz metro istasyonu gibi bir durum düşünülecek. Wittenbergplatz derken, Mehringdamm metro istasyonu da buna benzer şekilde, ama sadece iki hattı birleştiriyor, ilki üç hatlık.

Siz şimdi bir şunlara bakın!
http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahnhof_Wittenbergplatz
http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahnhof_Mehringdamm
http://de.wikipedia.org/wiki/Turmbahnhof (bu yerin altında da var, kule istasyonu diyorlarmış)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Nis Pzt, 2008 08:53

:))) Başar iyisin hoşsun da, 10 sene sonrasının planını yapıp buna yüzde 90 uyan bir sistematik oturtmuş bir yer ile yarın ne yapacağını yarın sabah düşünen bir yeri kıyaslıyorsun :D heheheheh verdiğin linklerdeki sistemlerin burada olması için önce bunu işletecek cesaret lazım derim ben, o da olacak tabii ki ama bizde ekmek pahalı ee bunun içinde çok fırın ekmek yemek lazım demek ki zor iş :)

Topkapı istasyonunun senin gösterdiğin örneklerdeki gibi genişletilmesi imkansız değil ama pratikte büyük sorunlara yol açar çünkü hemen yanı oldukça hızlı bir trafiğin aktığı Millet caddesi girişi burada ne yaya geçidi ne trafik ışığı ne de yeni bir peron ile yolu daraltmak doğru olmaz, bu sadece kazaya davetiye çıkartmaktır, eh planlar uzun vadeli yapılsa idi ve bundan yıllar önce bu alt geçit inşaa edilirken bu hattın buraya bağlanması planlansa idi bak o zaman senin dediği gibi altlı üstlü ya da 3 peronlu adam akıllı bir durak yapılırdı, Otogarda bile 15 yılı geçti metro var hala insanlar raylara atlayarak geçiyor, ben iddia ediyorum çözüm dedim gibi olacak in baba merdiven çık baba merdiven umarım beni utandırırlar.

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 30 Nis Çrş, 2008 11:47

Ben bugün bir şey gördüm bu kadar zaman biniyorum bu trenlere istasyonda ki tabelda hat Cevizlibağ a bağlanıyor görünüyor nasıl olacak ki, başka yerlerde hep Topkapı diyor ama bu çizgilerde Topkapı ya uğramadan Cevizlibağa gidior.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Çrş, 2008 11:52

Mahmut Paşa yazdı: tabelda hat Cevizlibağ a bağlanıyor görünüyor nasıl olacak ki, başka yerlerde hep Topkapı diyor ama bu çizgilerde Topkapı ya uğramadan Cevizlibağa gidior.
Alelade bir çizim. Projede TOPKAPI İSTASYONU mevcut tramvay istasyonun hemen yanına yapılacak sanırım?

Birde hattı inşaa ettiren İETT bu projeden dolayı soruşturma geçiriyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Çrş, 2008 12:01

İBB'den bir kurnazlık bekliyorum. Vezneciler-E.Kapı arasında metrobüse izin veriliyor. Metrobüs için yatak inşaa etsinler. Sonra yatak içine ray döşeyip bakın ne güzel oldu kabilinden burayı tramvaya çevirsinler.

Ne güzel olurdu :D

Birde LALELİ'DEN BAĞLANTI olması çok iyi olurdu.

Yani İstanbul şunu kaçırmış tramvay işinde;

SULTANÇİFTLİĞİ-SİRKECİ Hatta BEŞİKTAŞ...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Çrş, 2008 15:17

Sol alttaki "Topkapı"yı da "Yusufpaşa II" diye adlandırırlar :evil:

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Çrş, 2008 15:52

:) Eeee Başar bak ikide bir de inşaa halindeki hatları da gösterin diyorsun işte gösterenleri gördük :) nereyi gösteriyorsa, yani belkide Cevizlibağa gidecektir ama inşaat şu an tam Topkapı durağının yanında :) herhalde buraya bir durak yapmadan gitmez, bizde fikirler projeler altı aylık olduğu için bu tip çizimler çabul geçerliliğini yitiriyor yoksa benim elimde ağ haritasının 2012 versiyonu var, problem birazda şu o Mehmet in tabiri ile alelade çizimi yapanların elinde Bir Esat ve Başar yok, olsa ne olur bilmiyorum ama görünüşe göre yine bir şey değişmezdi herhalde bu işleri bize yaptırmazlardı :P

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Çrş, 2008 18:34

Elbette yaptırmazlardı, yaptıramazlardı, ben başmüdür olurdum :twisted:
Sana da plânları çizdirirdim. Bir de BVG'de plân kursuna, iki hafta sosis kahveli bir Berlin seyahati benden sana. Aha!

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

AÇILIŞ AĞUSTOS 2008

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Prş, 2008 15:57

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=366

Alıntı:

‘Topkapı ilave hattı tam entegrasyonda kilit öneme sahip`

Genel Müdür Öztürk, daha sonra Edirnekapı-Topkapı raylı sistem hattıyla ilgili detaylara geçti. Sultançiftliği hafif metrosunun uzantısı olan Topkapı hattının inşaat işlerinin yüzde 40’ının tamamlandığını söyleyen Öztürk, bu hattın Aksaray metrosu, Zeytinburnu cadde tramvayı ve Metrobüs sistemiyle entegre edileceğini ifade etti.

Tarihi kalıntılar, surlar ve mezarlarlıkla zorlu bir alan sergileyen projenin en ideal şekilde yapılandırıldığını söyleyen Öztürk, ‘Hat 2.2 kilometreyle çok kısa gibi görünebilir ama tam entegrasyon için kilit öneme sahip.

Hattın devreye girmesiyle 500’e yakın minibüs ötelenecek. Buna ek olarak 700 minibüsün daha ötelenmesi söz konusu. Raylı sistem+otobüs şeklinde ulaşım hizmeti verilecek bölge, İstanbul için model oluşturacak. Sultançiftliği’nden hareket eden vatandaş, metrobüsle Avcılar’a kadar gidebilecek.

Bu hat, 2008’in ağustos ayında sisteme dahil edilmiş olacak.’ şeklinde konuştu.


İNANALIM MI????

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 May Çrş, 2008 07:10

Bu yukarıda biraz tartıştığımız Cevizlibağ bağlantısı hakikaten fake sanırım, aslında bir metrobüs bağlantısı tabii ki olacak, önceki mesajımda yüklediğim resimlerden birincisinde dikkat ederseniz inşaat olarak görünen bölüm şimdi park bu parkın içinden maks.2 dk lık bir yürüyüş ile metrobüsün şu an ki baş durağına varılıyor bunu geçen hafta gördüm bir türlü yazamadım yani bir metrobüs bağlantısı olacak bu şekilde bir bağlantıda çok abes değil, tabii benim önerdiğim gibi tam bir raylı sistem bağlantısı ile Cevizlibağ' da entegre olsa belki daha iyi olabilirdi ama bunu da benim simüle etmem zor belki işletme mühendisleri ya da profesyonel planlamacıların etüt etmesi gereken bir konudur böyle bir etüt yapılmışmıdır İETT de sanmıyorum :D

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön