ist-T.04:03 » T3 Kadıköy-Moda Tramvayı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Pzt, 2010 12:35

Bunlarda 206 dan çekilmiş iki kare,

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Nis Pzt, 2010 15:03

Ben bu Kadıköy-Moda tramvayında komple turun videosunu çektim, biliyorsunuz. esat, sende var. bazı yerlerini kesmek gerek, sonra video olarak yayınlarız.

O araçları oradan Bursa'ya göndermek iyi miydi, bilmiyorum. Ben aslında hatlara daha fazla araç vermekte avantaj görüyorum. Sıklık ne kadar varsa, o kadar da yolcu olur.

ve evet, nostalji mostalji kelimesini artık ben de duyamaz oldum ... Almanya'da böyle bir tren modern değil, ama gayet normal.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Pzt, 2010 15:22

Bence araç sayısı arttırılacağına bu şekilde olanlarında bölünmesi ne kadar doğru bilmiyorum. O turun videosu nerde Başar, hiç hatırlamıyorum ya.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Nis Pzt, 2010 16:00

İkimizde de herhâlde :-)

Ya, benim de şimdi ama aramam gerekti ... nedense biraz aralara kaymış. Buldum ama. Çehmeh yasah'ı bir budayayım da ... bakalım kaç dakikası kalır, şu an 14.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Nis Cum, 2010 21:15

Bu hattın araçları ile ilgili bir başlık açmışmıydık bakmadım, daha sonra kontrol edip gerekirse taşırım araç resimlerini.

Üstteki Çarşı - Osman Ağa durağında çekilmiş bir foto, alttakiler ise İstanbul' a gelen ikinci parti Gotha lardan bir kaç kare, son resimde arka arkaya dizili görünenlerden resimde sağ alttakiler için yedek parça denilmişti :)

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 May Pzt, 2010 10:52

Dün şu başlıkta konuştuklarımızdan sonra aklıma bir şey geldi.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 2746#12746

Fikrim geldi abiler :) Son dönemde Moda tramvaylarından bir kısmı başka bir şehre gönderildi, eldeki haşat durumda olanın bir tanesi de İstiklal Caddesine şasi ve boji olarak verilmiş. Bu durumdan yola çıkarak Kemal abimizin verdiği bilgilere göre elde 4 araç daha var. Bu araçlarda İstiklal caddesine gönderilse ve buraya da modern alçak tabanlı tramvaylardan konulsa olabilir mi? Boydan küçük, 3 körüklü 4 modüllü araçlar var bunların kurp dönme çapıda düşük olduğu için sorun yaşamaz diye düşünüyorum, tabi ölçüp biçmedim orada özellikle Moda ilk okulu ve Moda durağına dönen sokaklar çok dar birer kurp var.

Belki bu sayede bu hattın daha önce planı yapıldığı gibi Fenerbahçe' ye kadar gitmesi de sağlanabilir. Diğer taraftan İstiklalde ki asırlık araçlar hak ettiği yere müzeye kaldırılırken Gotha' larda oradaki işletmeyi takır takır yürütürler. Sizce olabilir tarafı varmı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 May Pzt, 2010 11:08

Valla, bence de Moda tramvayı gayet ciddî bir hat. İkiye çıkartıp, Fenerbahçe olsun, Haydarpaşa (veya İbrahimağa, Söğütlüçeşme) ve Üsküdar olsun, bir şeyler yapılsa, hata olmaz diye düşünüyorum.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1589
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 25 May Sal, 2010 09:27

Cem sokağı kurpları çok keskin nerede ise 90 derecelik dönüşler ama mafsallı ve kısa boylu alçak tabanlılar buraları dönebilir gibime geliyor, hatta illa ki römork veya arkadan körüklü olacak diye de birşey yok tek motrisle iş yine çözülebilir. Böylece eski araçlar da hakettiği gibi bir müzeye konabilir ama bunun için kuvvetli irade lazım,bugünkü yöneticilerin bu düşüncelerle hiç alakası yok izlenimi aldım. Baksana adamlar Bağlarbaşına müze yapyılar içine ellerindeki malzemeleri bile koyamadılar, bir motrisi Beyoğlu deposunun yanındaki mezbelelikte ötekini de Koç beyin Tuzla tamirhanesinde unuttular pöh be bu kadar olur yani... :cry: :evil:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 May Sal, 2010 09:38

Evet maalesef, aslında Avrupa' dan yine bu tip araçlardan fazlası ile bulunabilir, yani diyelim ki Moda' nın dar sokaklarında yeni modeller çalışamıyor, ki bana kalsa bahsettiğimiz tiptekiler çalışır. Öyle olsa bile yine 70 li yılların kısa motrislerinden bulunarak daha büyük bir işletme yapılabilir diye düşünmüştüm. Bir ara bir yerlerde birileri dile getirmişti bu tip düşünceleri ama bulamadım bizim sitedemi başka bir yerdemi onu da hatırlayamadım, neyse bizimki fikir jimnastiği zaten :) sabah jimnastiğini yaptık akşama hayrola.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Prş, 2010 23:22

Eski de olsa resim resimdir, sonuçta hala aynı araçlar hatta çalışıyor. :)

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Haz Pzr, 2010 22:35

Bu hattın araçlarına özel bir başlıkta açmamışız, bu yüzden bu araçların kaba çizimlerini de buraya yüklüyorum, Gotha lara ait bir iki karalama

Resim

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 27 Haz Pzr, 2010 23:40

Moda hatında kullanılan bu Gotha'nın iç dizaynını merak etmişimdir ve sonunda bilgi sahibi oldum. İçini görebilmek için Bursa'da yapılacak olan nostaljik tramvay hattının açılmasına gerek kalmadı. Resimler için teşekkür ederim Esat Bey.

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön